Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
- XP
- 7
- 8
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
17/08/2017
Ik zou 9 ook toevoegen aan de antwoordmogelijkheden. Kwestie van de opscheppers/leugenaars er wat uit te halen.cadsite schreef:Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
- XP
- 7
- 8
bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
Niet ieder bedrijf heeft de mankracht / budget om dit uit te voeren.boonpwnz schreef:bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... fact-sheet
Standaard vragenlijst voor elk potentieel personeelslid dat een PC zal gebruiken binnen een Hogeschool die onder andere informatica richtingen aanbiedt. Dus zowel voor secretaresse, docent, directie, ...MaT schreef:Voor welke functie was dat en wat verwacht men van die persoon?
Lync? Skype For Business bedoelt ge?boonpwnz schreef:[...] met lync die goed werkt in windows 10.
Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdateITnetadmin schreef:Ik kan me al voorstellen hoe banken tegen dit soort policy aankijken, want die upgraden nooit ofte nimmer naar het "laatste nieuwe".
Het probleem is dat ze enkel aandacht besteden aan Wannacry op dit moment... maar ondertussen gewoon intern TELNET gebruiken ipv. ssh of TELNET-SSL naar hun mainframes. Ik kom regelmatig bij banken en er is nog hééééél veel ruimte voor verbetering maar zoals steeds moet het eerst eens grondig fout gaan.heist_175 schreef:Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdate. Voor de patchingteams was het toen alle hens aan dek. Je kan het als grote instelling gewoon niet maken om door zoiets getroffen te worden.
En de naam begint met een "M"heist_175 schreef:Ik ken een grote pharma speler die ook 2weken alles op papier gedaan heeft.