Eens ze de link hebben vragen ze alleen nog je naam, ter controle/bevestiging, denk ik ...r2504 schreef: Dat ze je naam vragen kan ik beamen... maar m'n geboorte datum heb ik nog nooit moeten geven.
Politie: ‘Geef gsm-nummer en e-mailadres in in Rijksregister’
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Tuurlijk wel, maar alleen maar zodat niemand anders mijn identiteit kan kapen op facebook en dat vol te spammen met foto's van mij die anderen trekken en facetaggen. Jawel, het gebeurt!r2504 schreef:Ik mag er dus vanuit gaan dat jij geen Facebook hebt ?James. schreef:Zoals wie? Inderdaad, niemand.
Echter is dat niet wat jij beweerde, want je had het over "gans hun leven op FB te plaatsen", niet over een account hebben bij facebook.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Feit blijft dat ondertussen Facebook een gans profiel van jou heeft... of je het nu privé of openbaar zet maakt daarbij geen verschil.
- James.
- Premium Member
Facebook heeft maar zo veel als het ontvangt over jou (van jezelf of van anderen), dus is het nog beter om die informatiestroom zo goed mogelijk onder controle te hebben dan om het over te laten aan een grapjas die besluit om zelf jouw gegevens te voeden aan Facebook.r2504 schreef:Feit blijft dat ondertussen Facebook een gans profiel van jou heeft... of je het nu privé of openbaar zet maakt daarbij geen verschil.
Het is inderdaad zo dat Facebook mij 'kent', maar het is onmogelijk om je bestaan te ontkennen bij zulke bedrijven, want andere mensen voeden genoeg data aan die bedrijven (zoals het uploaden van hun hele adresboek inclusief gsm-nummers) zodat je er zeker van kan zijn dat ze jou kennen.
Wat echter het beste alternatief is, is het hebben van een account en die zo min mogelijk voorzien is van data. Een spookaccount, met andere woorden. Ja, ze 'kennen' mij, maar ik geef hen niks wat ikzelf kan vermijden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er zit heus heel wat meer in jou spookaccount dan jij denkt... diep verborgen op de Facebook servers.James. schreef:Wat echter het beste alternatief is, is het hebben van een account en die zo min mogelijk voorzien is van data. Een spookaccount, met andere woorden. Ja, ze 'kennen' mij, maar ik geef hen niks wat ikzelf kan vermijden.
Met je spookaccount heb je hen alvast een unieke handle gegeven om die dingen aan op te hangen.
Wees dus maar gerust dat Facebook jou privé e-mail adres en telefoonnummer weet... wat je dan niet zou willen mededelen aan het Rijksregister (wat heus wel een betere bescherming van je privacy biedt dan Facebook).
Waarom geeft je dan Facebook je telefoonnummer.Ikke niet.James. schreef:Dus omdat Facebook mijn telefoonnummer en e-mailadres kent (buiten mijn wil om!)
Laatst gewijzigd door armand32 17 aug 2017, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet glasvezel
http://openspeedtest.com/results/14030042
http://openspeedtest.com/results/14030042
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Denk je ? Ik denk dat het RR sneller gehackt is dan Facebook,Gmail of Hotmail... wel leuk natuurlijk zo'n lijst met alle inwoners van België met Naam,adres,leeftijd,woonplaats,email & telefoonnummerr2504 schreef: Wees dus maar gerust dat Facebook jou privé e-mail adres en telefoonnummer weet... wat je dan niet zou willen mededelen aan het Rijksregister (wat heus wel een betere bescherming van je privacy biedt dan Facebook).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Facebook kent ook niet facebookgebruikers en volgen hen ook oa via fb knoppen op zowat elke site. Ondertussen zullen ze wel al andere manieren hebben. Wat je op internet doet is dus al lang niet meer veilig en de enige manier om eraan te ontsnappen is geen internet te gebruiken.
Vermits inlichtingendiensten de data van deze grote bedrijven kan raadplegen zoals Snowden onthulde is uw info dus ook bereikbaar voor hen. Vermits staten info uitwisselen kan dat ook over andere staten incl de eigen staat gaan. Door de toenemende digitalisering en connectiviteit is het dus niet zo moeilijk om een vrij compleet profiel van wie dan ook op te stellen.
De vraag om rrn te koppelen aan gsm en email is gewoon een shortcut om u sneller te bereiken. We zijn al veel verder in de 1984 wereld dan velen beseffen.
Vermits inlichtingendiensten de data van deze grote bedrijven kan raadplegen zoals Snowden onthulde is uw info dus ook bereikbaar voor hen. Vermits staten info uitwisselen kan dat ook over andere staten incl de eigen staat gaan. Door de toenemende digitalisering en connectiviteit is het dus niet zo moeilijk om een vrij compleet profiel van wie dan ook op te stellen.
De vraag om rrn te koppelen aan gsm en email is gewoon een shortcut om u sneller te bereiken. We zijn al veel verder in de 1984 wereld dan velen beseffen.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Voor bij wie het niet werkt.
Grappige quote terug gehad van de helpdesk
Grappige quote terug gehad van de helpdesk
Het ingeven van e-mailadres of gsm-nummer kan voorlopig enkel van maandag tot vrijdag tussen 7u en 20u30 en op zaterdag van 8u tot 13u30.
- James.
- Premium Member
Bwa, het helpt ook om je browser zodanig uit te rusten met privacy-gefocuste plugins (of add-ons, of webextensions, wat uw boot ook doet drijven) dat het quasi niet meer mogelijk is voor third-party CDNs of scripts om uw requests te kunnen luistervinken, idem voor canvas- of referrer-fingerprinten voor first-party requests.Dizzy schreef:Wat je op internet doet is dus al lang niet meer veilig en de enige manier om eraan te ontsnappen is geen internet te gebruiken.