Als bedrijf betalen we graag voor een goede service, we zijn al van in 't begin Telenet klant. Recent hebben we echter een zeer trage upload, vooral tijdens de spits. Alles getest en gedaan zoals het op de telenetsite gesuggereerd wordt. Download rond de 10mbps, rond de spits nauwelijks 4 (volgens de Telenet speedtest). Netwerkmodem solo zit rond de 50. Volgens de facturen betalen we nog steeds voor Telenet Expressnet met 20mbps, een abonnement dat al lang niet meer wordt aangeboden. Telenet rekent ons dus al jaren ongeveer 2 x de kostprijs van hun huidige goedkoopste abonnement aan, waarbij je dan wel 50mbps krijgt.
Destijds zijn we blijkbaar verplicht op Expressnet moeten overschakelen, met prijsverhoging. Mijn voorganger stuurde toen ook al mails dat de beloofde hogere snelheid er in de praktijk niet kwam.
Via webformulier bij Telenet gevraagd of dit klopt en indien ja, of ze willen uitleggen waarom trouwste/oudste klanten meer moeten betalen voor minder. Geen reactie. Heeft het zin daarop te wachten? Of gewoon ripp-of slikken en naar concurrentie verkassen?
Is dit de Telenet huisstijl? Kan dit zomaar? Zijn er geen regels die in deze de consument beschermen?
Telenet: dubbele kost, halve prestatie
-
- Forumtroll
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Het is aan jou om te upgraden
Er bestaan nog 'n reeks niet meer verkrijgbare oude formules.
Duidelijk te vinden onder hun klantenservice.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nnementen/
Er bestaan nog 'n reeks niet meer verkrijgbare oude formules.
Duidelijk te vinden onder hun klantenservice.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nnementen/
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dit is de logica zelve: de telecomoperator levert wat de klant gevraagd heeft. Dit principe wordt toegepast in de hele economie: je bestelt een dienst of product en die dienst of dat product wordt geleverd volgens de voorwaarden afgesproken in het contract.clamon schreef:Kan dit zomaar?
Als bedrijf mag je toch wel weten wat een contract inhoud: uitvoeren wat beide partijen afgesproken hebben, niets meer en niets minder.
Zo ook bij Telenet. Als je meer wil, moet je zelf het initiatief nemen en meer vragen.
Check http://www.bestetarief.be voor meer.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
De fout zit een beetje bij jullie beide. Telenet zou zijn klanten op de hoogte moeten houden van een voordelige formule, terwijl de klant pro-actief zijn zaken op orde moet houden. De modem die je gebruikt is mogelijk verouderd waardoor hij beperkt is in zijn kunnen en de snelheid te laag is tijdens de piek. Best eens bellen voor een afspraak en als bedrijfje eens kijken of de business abbos niets voor je zijn.
-
- Forumtroll
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
De fout ligt niet bij Telenet,ze maken dagelijks pakken reclame,over hun nieuwe(formules) producten,met tijdelijke kortingen,waar zelfs 'n blinde niet naast kijkt.mailracer schreef:De fout zit een beetje bij jullie beide.
Deze 15 oude formules laten ze al jaren met rust,zolang ze zelf niets ondernemen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nnementen/
Duidelijk te zien rechts onder 'mijn telenet'
Bekijk het nieuwste aanbod van Telenet voor jou.
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als bedrijf (al heb je blijkbaar geen business abonnement) heb jij een speciaal nummer waar je vlot geholpen wordt.clamon schreef:Via webformulier bij Telenet gevraagd of dit klopt
Ik kan dus alléén maar vaststellen dat je als klant te laks bent en hoopt dat alles op een houden schaaltje komt...
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Mensen ondernemen soms bewust niets. Veranderen van formule is niet altijd zo simpel of voordelig. Er worden soms dingen opgedrongen die je niet wil. Destijds had ik een abonnement voor telefonie en internet. Kijken deed ik via satelliet. Ik surfte aan zo'n 30 Mbps, terwijl er plots pakketten verschenen met een hogere snelheid. Alleen... in triple packs. Internet+telefonie werd niet meer aangeboden. Ook moest ik van modem veranderen, wat op zich niet abnormaal is. Alleen wou ik een modem-only configuratie (aparte discussie, weet ik) maar die kon of wou men niet geven. Op dat moment heb ik de knoop doorgehakt en ben van provider gewisseld.adrion schreef:De fout ligt niet bij Telenet,ze maken dagelijks pakken reclame,over hun nieuwe(formules) producten,met tijdelijke kortingen,waar zelfs 'n blinde niet naast kijkt.mailracer schreef:De fout zit een beetje bij jullie beide.
Deze 15 oude formules laten ze al jaren met rust,zolang ze zelf niets ondernemen.
...
Sterke logica, zwak commercieel inzicht, enkel houdbaar bij afwezigheid van concurrentie of met een monopolie.
Een beetje vreemd; er vrede mee hebben dat je bedonderd wordt als je niet constant al je leveranciers opvolgt.
Zo'n laag consumentenvertrouwen lijkt me erg stresserend.
Ik neem aan dat de sceptici dus met de nodige paranoia elke maand zelf al de reclames met de laatste rekeningen vergelijken om er zeker van te zijn dat ze geen prijsdalingen mislopen. Alles controleren, nutsvoorzieningen, verzekeringen, indexeringen, belastingen, discountkortingen, huurprijzen enz...
Met een gemiddelde Belgische loonkost van +/- 50000/jaar ziet mijn werkgever dat voor een internetabonnement niet zitten.
Iets meer betalen aan betrouwbare partners valt goedkoper uit.
Trouwens: voor prijsstijgingen (afschaffing eerste abonnement) kan het blijkbaar wel. Kwestie van goodwill dus.
Wij krijgen van onze huisbank altijd de voordeligste tarieven. Punt.
Onze makelaar komt uit eigen initiatief elk jaar langs om aan te tonen dat hij de beste prijzen/dekkingen voor ons verzekeringspakket realiseert.
Zelfs Proximus belt ons 2 tot 3 keer per jaar om ons een prijsdaling te melden of een korting aan te bieden als we klant willen blijven.
Al hadden we ooit een leasingmaatschappij die ons ook meende te moeten rollen.
Die komt nog steeds zowat elk kwartaal slijmen om ons als klant terug te krijgen.
Een gouden plaatje mag, maar hoeft dus niet echt. Goede dienstverlening volstaat.
Ook wij leggen onze klanten in de watjes. Waarom zouden ze anders niet elders gaan?
Ik dacht dat zoiets "klantenservice" of zoiets genoemd wordt.
Mijn prof economie zei destijds steeds: "het oordeel van de consument is éénmalig, stilzwijgend en definitief".
Die "bakken" reclame zullen op termijn niet volstaan.
De concurrentie moet enkel iets vergelijkbaars aanbieden en verder een correct prijsbeleid voeren. De rest is dan enkel een kwestie van tijd.
Een beetje vreemd; er vrede mee hebben dat je bedonderd wordt als je niet constant al je leveranciers opvolgt.
Zo'n laag consumentenvertrouwen lijkt me erg stresserend.
Ik neem aan dat de sceptici dus met de nodige paranoia elke maand zelf al de reclames met de laatste rekeningen vergelijken om er zeker van te zijn dat ze geen prijsdalingen mislopen. Alles controleren, nutsvoorzieningen, verzekeringen, indexeringen, belastingen, discountkortingen, huurprijzen enz...
Met een gemiddelde Belgische loonkost van +/- 50000/jaar ziet mijn werkgever dat voor een internetabonnement niet zitten.
Iets meer betalen aan betrouwbare partners valt goedkoper uit.
Trouwens: voor prijsstijgingen (afschaffing eerste abonnement) kan het blijkbaar wel. Kwestie van goodwill dus.
Wij krijgen van onze huisbank altijd de voordeligste tarieven. Punt.
Onze makelaar komt uit eigen initiatief elk jaar langs om aan te tonen dat hij de beste prijzen/dekkingen voor ons verzekeringspakket realiseert.
Zelfs Proximus belt ons 2 tot 3 keer per jaar om ons een prijsdaling te melden of een korting aan te bieden als we klant willen blijven.
Al hadden we ooit een leasingmaatschappij die ons ook meende te moeten rollen.
Die komt nog steeds zowat elk kwartaal slijmen om ons als klant terug te krijgen.
Een gouden plaatje mag, maar hoeft dus niet echt. Goede dienstverlening volstaat.
Ook wij leggen onze klanten in de watjes. Waarom zouden ze anders niet elders gaan?
Ik dacht dat zoiets "klantenservice" of zoiets genoemd wordt.
Mijn prof economie zei destijds steeds: "het oordeel van de consument is éénmalig, stilzwijgend en definitief".
Die "bakken" reclame zullen op termijn niet volstaan.
De concurrentie moet enkel iets vergelijkbaars aanbieden en verder een correct prijsbeleid voeren. De rest is dan enkel een kwestie van tijd.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als ik het dan goed begrijp had je nog altijd het oude abonnement behouden als je geen snelheids problemen had ondervonden. Het is pas nu dat je erop uitkomt ?
Wat moet ik begrijpen met netwerkmodem solo zit ik rond de 50 ?
Het lijkt me ook een beetje dat er op het netwerk bespaart word en op de rest niet en dat mss een brakke structuur de oorzaak is van de snelheidsdrop.
Zelf ben ik ook telenetklant en ben na de expressnet periode geïnformeerd geweest over het fibernet gebeuren, en later de whop en whoppa.over deze laatste is trouwens reklame geweest op tv. En bij de facturen zit soms een reklame of info. Als dergelijke info bij een secretaresse komt die geen verstand heeft wat snelheid en data hoeveelheid betreft bij het internet, dan blijf je idd bij een oud abonnement.
Dus Neen de fout ligt niet volledig bij Telenet.
Wat moet ik begrijpen met netwerkmodem solo zit ik rond de 50 ?
Het lijkt me ook een beetje dat er op het netwerk bespaart word en op de rest niet en dat mss een brakke structuur de oorzaak is van de snelheidsdrop.
Zelf ben ik ook telenetklant en ben na de expressnet periode geïnformeerd geweest over het fibernet gebeuren, en later de whop en whoppa.over deze laatste is trouwens reklame geweest op tv. En bij de facturen zit soms een reklame of info. Als dergelijke info bij een secretaresse komt die geen verstand heeft wat snelheid en data hoeveelheid betreft bij het internet, dan blijf je idd bij een oud abonnement.
Dus Neen de fout ligt niet volledig bij Telenet.