Onregelmatige Uploadsnelheid

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

Is er iemand die weet of het nomaal is dat de uploadsnelheid voortdurend varieert en zelfs op nul valt? (zie bijlage printscreen snelheidstest)
Bij het uploaden van mijn website heb ik nogal veel last van het onderbreken en uitvallen van de verbinding, oorzaak hier aan te wijten?

Voorheen was ik bij Telenet (waar dit sporadisch eens voorviel), maar sedert mijn aansluiting op ADSL Skynet is dit wel een probleem.

Met dank als er iemand raad weet (of ervaring heeft)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, eigenlijk heeft het te maken met de onlangs doorgevoerde upgrades van Belgacom. Ze cappen nu de snelheid op een andere manier. Dat is de reden dat ze zo instabiel is. Of er een oplossing voor is, ik zou het niet weten. Er zijn er veel die er last van hebben.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

marcnew schreef:Is er iemand die weet of het nomaal is dat de uploadsnelheid voortdurend varieert en zelfs op nul valt?


ik heb dat ook al gemerkt hier :eek: terwijl op een andere site wel een meer stabieler resultaat te noteren is :!: .... doe mss ook es een test op www.speedtest.nl
of op
http://casper.zapto.org ( Belgacom ) :idea:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

Ik vind het wel een rare manier van upgraden, als dat werkelijk de oorzaak van de onregelmatige uploadsnelheid zou zijn.Ik weet natuurlijk niet hoe het voordien was (ben nog niet lang aangesloten op ADSL)

Ik heb de test gedaan op beide sites. IK kan daar wel het eindresultaat zien, maar niet het verloop uitgezet in grafiek t.ov. de tijd, zoals bij de test hier op usersbase. Die is dan misschien nog zo slecht niet?

In elk geval beiden bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Sinds ik een synch aan 384 kbit heb, heb ik ook last van deze problemen. Als ik iets upload met bijv. FlashFXP dan zie ik mijn speed de eerste seconde 40 kb/s (wat het zou moeten zijn), dan zakt dat naar 16, naar 20, 22, 12, 8, 20, ... Laten we hopen dat die 384 kbit realiteit word later, zoniet mogen ze mij weer op 192 kbit smijten, als ze het maar zo kunnen doen :cry:
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

Je kan best je adsl login posten op het online help forum van Skynet. Ze beginnen nu in te zien dat er iets aan de hand is. Moderator GuRu heeft daar een thread geopend (http://selfcare.belgacom.net/index.html?a=posts&l=private:other:forum:home&p1=41886 .
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

Idd. Heb er al redelijk wat kunnen verzamelen om te vermelden in 't dossierke da'k geopend heb. Stuur dit vanmiddag door en hoop tegen maandag een antwoord en oplossing te hebben.

Greetz,

GuRu
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

Heb ik gedaan .
Alvast bedankt
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Heb ik ook gedaan,ik hoop dat er aan het licht komt wat er nu juist aan de hand is.
Alvast bedankt!

Zou je misschien ook eens kunnen informeren of er nu een optie gaat komen op de plus zodanig dat je upload zoals het Power Pack van de Go word... want momenteel is dit niet mogelijk.
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

Ik heb genoeg voorbeelden...
Bedankt aan allen, ik hou jullie op de hoogte.

update: iedereen die nog problemen heeft met de upload, gelieve deze topic eens te bekijken. Tnx.
Laatst gewijzigd door GuRu 01 maa 2005, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

GuRu schreef:Idd. Heb er al redelijk wat kunnen verzamelen om te vermelden in 't dossierke da'k geopend heb. Stuur dit vanmiddag door en hoop tegen maandag een antwoord en oplossing te hebben.

Greetz,

GuRu


ik heb ook mijn login gepost, hopelijk snel nieuws en vooral beterschap
thx GuRu :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gast

patje schreef:
GuRu schreef:Idd. Heb er al redelijk wat kunnen verzamelen om te vermelden in 't dossierke da'k geopend heb. Stuur dit vanmiddag door en hoop tegen maandag een antwoord en oplossing te hebben.

Greetz,

GuRu


ik heb ook mijn login gepost, hopelijk snel nieuws en vooral beterschap
thx GuRu :lol:


Is daar al meer nieuws van ??? krijg er echt zenuwen van dat die upload zo onstabiel is :cry:
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Bedankt voor je moeite Guru, ik heb alvast mijn mijn speedtestresultaten en login gepost in die topic op het skynetforum.
Gast

Orcie schreef:Bedankt voor je moeite Guru, ik heb alvast mijn mijn speedtestresultaten en login gepost in die topic op het skynetforum.


Ik vind het wel een rare manier van upgraden, als dat werkelijk de oorzaak van de onregelmatige uploadsnelheid zou zijn.maar ja wanneer gaan ze dat es inzien bij skynet zelf dat die upload zo schommelt :cry: ze moeten dit toch kunnen oplossen hé, ze kunnen toch testen genoeg doen om dit stabiel te krijgen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Gast, ik zou mij eens beter informeren voor ik zo een uitspraak zou doen.
Ze weten bij Skynet van het probleem, ze weten dat het bij hun ligt en ze werken er ook aan. Ga naar de Skynet-fora op de selfcare, dan verbindingsproblemen -> thread UPLOAD bis. Post daar je login en een speedtest van de userbase. De mods daar zullen je verder helpen en het proberen oplossen.

Cheers
Afbeelding
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

(post hierboven is niet van mijn, voor goed begrip lol)
Maar als ik het goed snap, moet ik nu mijn login posten op die skynet fora als ik mijn upload speed normaal wil krijgen, persoonlijk vind ik dat wel hoogst merkwaardig?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Waarom vind je dat merkwaardig? Het zijn individuele problemen en ze kunnen het niet detecteren via een lijnmeting. Dus gewoon effe login posten en dan doen zij de nodige aanpassingen. Het is te veel werk om ze preventief bij iedereen te doen. Vandaar de individuele aanpak.

Cheers
Afbeelding
Dexter

Moet zeggen dat de upload veel verbeterd is en veel stabieler geworden,... hopelijk blijft het nu zo goed :wink: Good work Skynet !!! :lol:
Dexter

Dexter schreef:Moet zeggen dat de upload veel verbeterd is en veel stabieler geworden,... hopelijk blijft het nu zo goed :wink: Good work Skynet !!! :lol:

Olaaa :eek: zou mijn mening beter herzien,,, vandaag opnieuw enorme schommelingen :cry:
Danvos

Probleem schijnt sinds vandaag van de baan te zijn. Vorige week reeds kondigde een medewerker van Belgacom (via hun forum) aan dat de problemen zouden opgelost zijn op maandag 18 april(Vandaag dus)
Een speedtest gaf volgende resultaten :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3303 kbit/s or 413 kbyte/s
- Upload speed : 243 kbit/s or 30 kbyte/s
Mon Apr 18 2005 at 12:21:56 UTC+0200

Dit is 3X zoveel als tijdens de problemen waar merendeel uploadsnelheden bereikte van ongeveer 10kbyte/s.

Dus dat is dan deftig opgelost. Belgacom eens in een positief daglicht geplaatst :-)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Danvos schreef:Probleem schijnt sinds vandaag van de baan te zijn. Vorige week reeds kondigde een medewerker van Belgacom (via hun forum) aan dat de problemen zouden opgelost zijn op maandag 18 april(Vandaag dus)
Een speedtest gaf volgende resultaten :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3303 kbit/s or 413 kbyte/s
- Upload speed : 243 kbit/s or 30 kbyte/s
Mon Apr 18 2005 at 12:21:56 UTC+0200

Dit is 3X zoveel als tijdens de problemen waar merendeel uploadsnelheden bereikte van ongeveer 10kbyte/s.

Dus dat is dan deftig opgelost. Belgacom eens in een positief daglicht geplaatst :-)


Is dat 30KB/s uploadspeed voor een Go abonnement, of de Plus?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De plus. De Go is gecapped op 192kbit, zo een 20 tot 22kbyte/s.

Cheers
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Sub Zero schreef:De plus. De Go is gecapped op 192kbit, zo een 20 tot 22kbyte/s.

Cheers

Thanx, Sub Zero :-)

Ik wist niet dat die van de Plus met gelijksoortige problemen zaten. Die zullen uiteraard tevreden zijn dat het nu weer deftig werkt.
Danvos

Sorry :oops: , maar het is een adsl go abonnement, en hier de meting van vandaag :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3185 kbit/s or 398 kbyte/s
- Upload speed : 244 kbit/s or 31 kbyte/s
Tue Apr 19 2005 at 21:16:02 UTC+0200
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Dit zijn mij speeds, er zitten een paar dagen tussen maar het verschil is wel te zien in de upload.

Skynet Plus abo

Greetz
Weetgraag :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Bij mij lijkt het ook opgelost:

Easynet 3335 177 21:36 19/04/2005

whieeee :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

cptKangaroo schreef:
Sub Zero schreef:De plus. De Go is gecapped op 192kbit, zo een 20 tot 22kbyte/s.

Cheers

Thanx, Sub Zero :-)

Ik wist niet dat die van de Plus met gelijksoortige problemen zaten. Die zullen uiteraard tevreden zijn dat het nu weer deftig werkt.

k'heb ook de plus en mijn upload schommelt nog altijd :| (ik ben mss te kritisch,hihi)da is toch ook gecapped dan die plus ?! bij een speedtest begint die meestal aan 400kbps en gaat dan op en neer. eindresultaat is redelijk goed, maar soms een nog ietsje teveel verschil.
hoewel mijn test meer stabiel is op speedtest.nl
maw kan ermee door.
Laatst gewijzigd door Patje 19 apr 2005, 22:44, in totaal 5 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Nu snap ik ook helemaal niets meer van

ik begin de maand met een 51KB/s,daarna een onstabiele 10 tot 13 en nu

Your current download speed:
3376kbit/s
or
422kbyte/s Your current upload speed:
235kbit/s
or
29kbyte/s

skynet go
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Even een test gedaan, abonnement ADSL Go Multi
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2837 kbit/s or 355 kbyte/s
- Upload speed : 164 kbit/s or 21 kbyte/s
Tue Apr 19 2005 at 21:49:03 UTC+0200

Bij verschillende tests plus minus zelfde resultaten, voor mij volstaat dat.
Afbeelding
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Yihaa, het blijkt idd opgelost te zijn!
Ik had woensdag of donderdag al eens naar BGC gebeld en ondanks dat ze wel héél vriendelijk en behulpzaam was, wist ze niet veel - om niet niets te zeggen - te vertellen over het probleem.
Volgens dat jufferke zou dat waarschijnljik aan mijn binnenbekabeling liggen - filter, ...
Ik had sinds een aantal dagen de indruk dat mijn verbinding 'wegviel' en msn verbrak hier steeds.
Ze heeft me dan op 3.3 gezet om te zien of dat iets zou oplossen maar noppes.

Intussen had ik maandag ook al gemerkt dat de upload ineens stukken hoger lag - 10 testen over +- 2 dagen.
Met een Go abo:
Download tussen: 339kbyte/s en 358kbyte/s
Upload tussen: 13.5kbyte/s en 30kbyte/s
De 'lagere' uploadwaarden was even van ma op di nacht maar blijkt nu stabiel te zijn.

Nu nog terug mijn download laten opschroeven en dan ben ik terug een héél tevreden BGC klant! :-D
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Misschien willen ze bij Skynet hun UB providerplot grafiekje een beetje terug omhoog doen gaan door een deel wat meer uploadspeed te geven? Alhoewel, er zitten opeens veel Skynetters in de 200-230kbit upload volgens het "laatste 40" overzicht, dus blijkbaar is het toch niet enkel een paar hier en daar.

Als de Go opeens een extra 40-70kilobit krijgt, dan wil ik ook nog wel wat meer op mijn Go+Power. Ik ben per slot van rekening overgestapt vanwege de uploadproblemen, en dan voel ik mij toch wel in de zak gezet door Skynet mocht blijken dat ik nu 10€/maand meer betaal voor iets waar Skynet de waarde -na slechts twee maand voor mij- al met 40% vermindert (maar van mij wel vroeg om mij 12 maand te binden!).

Ik bedoel hiermee hetvolgende: toen ik Go abo had, was mijn upload 18-20KB/s (reëel -- volgens UB test 12-13KB/s) en wist ik dat ik dus 25KB/s uploadspeed extra bijkocht door de Power optie te kopen. Als de upload van de Go effectief 30KB/s blijft, had ik (1) nooit overgeschakeld (2) betaal ik nu 10€ extra voor slechts een 15KB/s uploadspeed extra.

De mensen met een Plus abo worden hierdoor op dat vlak eigenlijk nog veel meer benadeeld, dus mijn voorstel: Go = 200kbit // Plus = 400kbit // Go+Power = 500kbit -- om verschil met gewone Go duidelijk te maken (daar betalen we toch voor?) en om de nieuwe, goedkopere concurrenten van antwoord te dienen. :-D
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

cptKangaroo schreef:De mensen met een Plus abo worden hierdoor op dat vlak eigenlijk nog veel meer benadeeld, dus mijn voorstel: Go = 200kbit // Plus = 400kbit // Go+Power = 500kbit -- om verschil met gewone Go duidelijk te maken (daar betalen we toch voor?) en om de nieuwe, goedkopere concurrenten van antwoord te dienen. :-D


Dat mag je inderdaad krijgen, daar betaal je voor. Maar een Plus abonnement kost nog altijd meer en heeft officieel een schrale 256kbps upload... amper 64kbps meer dan een gewone Go. Dat is wel eerlijk dan?
Ik zit nog met die grote schommelingen en haal gemiddeld maar 28KB/s (speedtest zegt 38KB/s, maar da's enkel een piek in het begin en het bestandje is over).
Laatst gewijzigd door Arrigi 20 apr 2005, 21:00, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds dat ik hier las dat de problemen opgelost zijn is, is m'n upload van 13 à 14 kB/sec -> 23 kB/sec gegaan. Da's hoger dan ik ooit gehaald heb en komt bijna in de buurt van de beloofde 192 kBit :D
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Beste resultaat wat ik tot nu toe behaald heb (zie screenshot)
van ADSL speedtest -> Skynet 2832 236 09:13 20/04/2005
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bieb

en wat vinden jullie van mijn resultaten, in theorie is upload gecapped op 192 (... theorie)
Speed test step 3


Your current download speed:
3415kbit/s
or
427kbyte/s Your current upload speed:
241kbit/s
or
30kbyte/s
Desanne

Debruineo schreef:
cptKangaroo schreef:De mensen met een Plus abo worden hierdoor op dat vlak eigenlijk nog veel meer benadeeld, dus mijn voorstel: Go = 200kbit // Plus = 400kbit // Go+Power = 500kbit -- om verschil met gewone Go duidelijk te maken (daar betalen we toch voor?) en om de nieuwe, goedkopere concurrenten van antwoord te dienen. :-D


Dat zou een goede zaak zijn, de plus het duurste abonnement buiten de prof heeft maar een schrale 256 kbps upload :-( , mss even een petitie starten met dit voorstel :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Desanne schreef:
Debruineo schreef:
cptKangaroo schreef:De mensen met een Plus abo worden hierdoor op dat vlak eigenlijk nog veel meer benadeeld, dus mijn voorstel: Go = 200kbit // Plus = 400kbit // Go+Power = 500kbit -- om verschil met gewone Go duidelijk te maken (daar betalen we toch voor?) en om de nieuwe, goedkopere concurrenten van antwoord te dienen. :-D


Dat zou een goede zaak zijn, de plus het duurste abonnement buiten de prof heeft maar een schrale 256 kbps upload :-( , mss even een petitie starten met dit voorstel :wink:

Ja idd dat is juist, als ik zie da sommige GO'ers al bijna dezelfde upload halen als de PLUS waar is de eerlijkheid dan naartoe en het verschil... GO= 39.95€ PLUS= 54.95€ das 15€ meer per maand voorwat dan ? dezelfde resultaten ??? :cry: zou een goed voorstel zijn!! BelgaCom lezen jullie even mee, pls
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gast

Juist een speedtest gedaan en ik heb een adsl plus abbo van skynet. Hebben ze de upload vermeerderd ofzo?


downloadspeed: 425kbyte/s


uploadspeed: 40kbyte/s
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Inderdaad, al een maand of twee geleden. Of langer...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Weetgraag schreef:Dit zijn mij speeds, er zitten een paar dagen tussen maar het verschil is wel te zien in de upload.
Skynet Plus abo
Hoop dat dit voor de ADSL Plus abonnementen nu OK is en Belgacom dit nu geregeld heeft.
Het zou logisch zijn, daar het duurdere abonnement t.o.v. ADSL Go.

screenshot voor ADSL Go Multi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”