Maar nu ben ik teweten gekomen dat er een LiPo batterij inzit en ben ook teweten gekomen dat Li-ion powerbanks eigenlijk vrij zeldzaam zijn.
Ik was me er niet van bewust en ging er van uit dat de Anker powerbank gewoon Li-ion was.
Nu heb ik het niet zo voor LiPo batterijen. Ze vliegen naar wat ik hoor nogal redelijk vaak in de fik. En toen ik het merk van mn powerbank op YouTube ingaf was er tot mijn grote schrik dan ook nog een filmpje van zo'n powerbank die ontploft is.
Ik heb dan nog wat verder zitten lezen op internet en kwam posts tegen van mensen die zeiden dat zo'n batterij een aaneenschakeling van tientallen batterijen is en als er zo 1 ontploft alles ontploft en het eigenlijk tikkende tijdbommen zijn. Daar stond dan ook nog 'ns een berekening bij dat zo'n ontploffing de kracht van +/- 2700 9mm kogels kan hebben.
Is dat allemaal bangmakerij of is het inderdaad een zéér idioot idee om zo'n powerbank op zak te hebben? Ik heb 'm gekocht om later deze maand naar wat festivals te gaan en ga 'm altijd in m'n broekzak hebben (waarin het dus redelijk warm kan worden) en vind het idee om m'n middel weg te blazen niet zo aantrekkelijk eigenlijk.

Thanks voor de inlichtingen alvast!