bpost "delay in delivery"

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Weet iemand wat "Delay in delivery" wil zeggen bij de post (en waarom)? Zelf geven ze de uitleg "We apologize, your parcel will be delivered one working day later due to an internal problem.", maar da's geen indicatie van wanneer het nu geleverd wordt.
Na een maand geduldig wachten zijn beginnen die 2 dagen zonder nieuws toch te kriebelen. :banana:

Code: Selecteer alles

26/07/2017 	03:50 	Delay in delivery  	NEW LIEGE X
07/07/2017 	15:48 	Arrival at international office of exchange  	BEBRUA
27/06/2017 	03:22 	Item released from customs  	AUBNEA
27/06/2017 	03:13 	Item released from customs  	AUBNEA
23/06/2017 	12:01 	Item deposited  	INTERNATIONAL POST
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb dat ook gehad. Pakje kwam dan toe een paar dagen later met een nauwelijks leesbare label. Ui China komt het toe met van die thermolabels, en pakje heeft duidelijk een paar dagen onder volle zon gelegen en dus niet leesbaar.
bitbite
Premium Member
Premium Member

Interessant, maar een slecht label zal het wel niet zijn, de douane wist me probleemloos te vinden :?
'k Moet mij vooral inhouden om niet naar bpost te bellen en eens goed mijn gedacht te zeggen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Vertraging door intern probleem heb ik dit jaar ook al enkele keren gehad bij bpost, zending kwam dan met 1 werkdag vertraging wel aan altijd.

Afaik zou dit komen door te veel volume pakjes (e-commerce is aan het boomen) en te weinig capaciteit om ze te verwerken. Daardoor halen sommige pakjes de "cut-off" uit het sorteercentrum niet meer en worden ze pas in de loop van de dag naar hun bestemming gebracht ipv 's nachts, en dus te laat om nog uit te reiken. Dit probleem zou opgelost moeten raken na de ingebruikname van het nieuwe Brussel X (voorzien in oktober 2017). In tussentijd probeert bpost hun aanzienlijk capaciteitsgebrek verborgen te houden van de pers/media, vooralsnog met succes.

Als het echter blijft duren, langer dan een werkdag, zou ik toch ook eens contact opnemen want dat is niet meer normaal... "NEW LIEGE X" is normaal ook geen pakjescentrum en heeft slechts een heel beperkte capaciteit voor pakjes, wellicht worden ze nu uit noodzaak mee ingeschakeld, dat zal ook wel mee aan de basis van de vertraging liggen...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Kan een missort zijn
ALs het via luik naar Gent gaat maar het is per ongeluk naar antwerpen gestuurd is het +1dag.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bwa. Ik heb ook nog nooit een next-day delivery (stijl "u bestelt voor 22u, morgen thuis geleverd") gehad die geen dag te laat aankwam. Bij eender welke webshop. Nog nooit.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik wel en steeds was het de bezorger die fout was. Postbode die niet aanbelt en gewoon briefje "niet thuis" in de bus steekt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Bij mij hangt dat af van de webwinkel, bij BOL is er hier nog nooit een pakje aangekomen op de aangegeven datum.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

bi mij ook al veel paketten te laat aangekomen zels de BPOSTPRO24H komen maar op 2 of 3 dagen aan soms, voor 2 weken nog voorgehad dat het de donderdag verzonden was en pas de maandag namiddag geleverd, daar waar het reeds de vrijdagmorgn om 8u geleverd werd normaal, op de middag reeds gebeld en men wist me reeds te vertellen dat het niet meer zou geleverd worden, ook niet meer op zaterdag, mss de maandag...
was via AntwerpenX, 9 op de 10 keer miserie mee, bpost kan je zelden op rekenen......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bij mij zijn het vooral de retouren die niet kloppen bij bpost.

In normale gevallen is mijn pakje bezorgt de volgende werkdag. Laatste tijd blijft het zeer lang in het postkantoor voor het uiteindelijk terug gaat naar de verkoper.

Ook de datums kloppen niet meer en een bevestiging van ontvangst blijft ook vaak uit.

Er is iets serieus mis denk ik.

Want ook een brief die maandag verstuurd is geweest heb ik nog steeds geen nieuws over terwijl dat normaal gezien prior post is...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

on4bam schreef:Ik wel en steeds was het de bezorger die fout was. Postbode die niet aanbelt en gewoon briefje "niet thuis" in de bus steekt.
Ik denk niet dat je me begrepen hebt.
Ik heb nog nooit eentje gehad dat niet te laat was.
Maw elk "next day delivery" pakket dat ik ooit heb besteld was minstens 1 dag te laat. Elk.
Nu bestel ik niet zo vaak, en hoef ik "next day" echt niet (ik kan nog wachten); maar als je "next day" belooft wil ik dat ook wel gegarandeerd zien, met terugbetaling van verzendkosten of een vergoeding indien de deadline niet gehaald is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef:Er is iets serieus mis denk ik.
Wat pakjes betreft, te veel volume/te weinig capaciteit, zoals ik hierboven al zei. Probleem zal zeker nog duren tot oktober, pas dan komt er nieuwe capaciteit beschikbaar (opening nieuwe Brussel X). Hopelijk is het probleem dan volledig van de baan voor de eindejaarsrush.

Ik heb wel al meermaals "next day" gehad die op tijd aankwam. Zowel amazon.fr (prime) als bol. Ook de online Apple Store is altijd op tijd met next day.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ITnetadmin schreef:
on4bam schreef:Ik wel en steeds was het de bezorger die fout was. Postbode die niet aanbelt en gewoon briefje "niet thuis" in de bus steekt.
Ik denk niet dat je me begrepen hebt.
Ik heb nog nooit eentje gehad dat niet te laat was.
Ik heb het wel door, hoor :roll:
Ik bedoelde dat hier "next day" al altijd "next day" geweest is behalve als de postbode te lui was om aan te bellen. Tracking klopt meestal ook.
Enig probleem was (staat ook hier op het forum) postNL die het presteerde mijn adres 3 keer als "onbekend" aan te geven en het pakje terug naar afzender (123inkt) te sturen.
Voorlopig heb ik dus nog geen "delay" gezien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vorige maand dit nog voor gehad.
pakketje staat op afgeleverd en getekend door "Nicole", laatste sorteercentrum was Gent ipv Antwerpen.
14 dagen erna wordt dit gewoon afgeleverd met de postbode die van niks weet..
bitbite
Premium Member
Premium Member

Na precies een week "one day delay" is het pakketje goed toegekomen. Label is perfect leesbaar, dus ik neig eerder naar de verhalen van overbelasting etc.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”