Ik ben niet zo op de hoogte ivm ADSL en vind niet meteen een antwoord op jullie site op mijn vraag.
Zijn er providers waarbij je geen telefoonabo nodig hebt om je aan te sluiten ? Ik heb wel een telefoonlijn liggen, maar beschik op dit moment niet over een telefoonabo. Met gsm's is dat tegenwoordig niet meer nodig...
Welke is dan de beste provider waarbij ik me zou aansluiten?
Is een telefoonabo nodig voor ADSL ?
Een telefoonlijn is technisch gezien altijd nodig, maar bij sommige providers kan je gebruik maken van raw copper, dit zit dan in je adsl prijs verrekend. Op die lijn kan je dan ADSL gebruiken, maar niet bellen. De provider regelt dan met Belgacom een aansluiting.
Ik heb even rond gekeken en bij evonet (zal wel niet de enigste zijn) kan je evonet de lijn laten regelen, dat kost je 14€, ik ken de huidige prijs van een abo bij Belgacom niet, maar ik vermoed dat dit niet veel zal schelen.
http://www.evonet.be/index.php?page=011012n
Ik heb even rond gekeken en bij evonet (zal wel niet de enigste zijn) kan je evonet de lijn laten regelen, dat kost je 14€, ik ken de huidige prijs van een abo bij Belgacom niet, maar ik vermoed dat dit niet veel zal schelen.
http://www.evonet.be/index.php?page=011012n
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Technisch gezien heeft men geen abonnement nodig... maar uiteindelijk moet iemand die koperdraad natuurlijk leggen en onderhouden, dus daarvoor moeten centjes op tafel komen.
Zonder abonnement noemt men dit raw copper, maar hoe onlogisch het ook is zit de prijs daar hoger dan het goedkoopste BGC abonnement met de naam budget line (6,5 euro, maar wel duurdere gesprekken, al hoef je die lijn natuurlijk niet te gebruiken) en meestal lager dan het normale BGC abonnement (12,5 euro).
Kortom...voor een lijn zonder BGC signaal moet je meer betalen dan eentje met signaal ? Je zou dus gek zijn een raw copper te nemen.
Sommige providers hebben ook geen abonnement nodig, maar daar betaal je het eigenlijk aan hun, en zij op hun beurt aan BGC. Meestal moet je bij de provider dan ook zowel internet als telefonie nemen.
Zonder abonnement noemt men dit raw copper, maar hoe onlogisch het ook is zit de prijs daar hoger dan het goedkoopste BGC abonnement met de naam budget line (6,5 euro, maar wel duurdere gesprekken, al hoef je die lijn natuurlijk niet te gebruiken) en meestal lager dan het normale BGC abonnement (12,5 euro).
Kortom...voor een lijn zonder BGC signaal moet je meer betalen dan eentje met signaal ? Je zou dus gek zijn een raw copper te nemen.
Sommige providers hebben ook geen abonnement nodig, maar daar betaal je het eigenlijk aan hun, en zij op hun beurt aan BGC. Meestal moet je bij de provider dan ook zowel internet als telefonie nemen.
Is er een mogelijkheid om een telefoonlijn te laten leggen (in een nieuw huis zonder met momenteel enkel een telenetaansluiting) zonder beroep te doen op Belgacom ?
Ik had naar hun gebeld en na 7 weken wachten is er blijkbaar nog iets misgelopen zodat ik weer 3 weken moet wachten.
Ik dacht dat hun service door de jaren heen verbeterd was ...
Ik had naar hun gebeld en na 7 weken wachten is er blijkbaar nog iets misgelopen zodat ik weer 3 weken moet wachten.
Ik dacht dat hun service door de jaren heen verbeterd was ...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
oliware schreef:Is er een mogelijkheid om een telefoonlijn te laten leggen (in een nieuw huis zonder met momenteel enkel een telenetaansluiting) zonder beroep te doen op Belgacom ?
Nee, uiteindelijk is het steeds Belgacom welke dit doet, zij het dan misschien indirect als je voor zo'n Scarlet One oplossing kiest.