Ik begrijp dat de kenners (lees: gevorderden) jou een volwaardige NAS aanraden, in plaats van USB disk op een router.jodeaal schreef:Het USB gedeelte zal ik dan ook maar laten vallen en misschien een kleine nas overwegen.
Nochtans vind ik dat voor een "huis-tuin-en-keuken gebruiker" ook een "huis-tuin-en-keuken oplossing" te overwegen is.
We zijn er met zijn allen mee eens dat de TS geen echter router nodig heeft, maar wel een AP/switch
Vandaar dat een Wireless router, als AP ingesteld, toch ook een oplossing kan zijn, gezien hij toch graag zijn bestaande USB disk zou integreren in zijn netwerk.
Zelf heb ik ook een USB disk hangen aan mijn router (FritzBox), en ik ben daar uiterst tevreden over. Misschien niet zo snel, en niet zo'n uitgebreide lijst van opties, maar goed voor mijn gebruik.
- - mijn router zorgt ervoor dat de USB disk uitgeschakeld wordt bij geen gebruik.
- ik kan deze disk op al mijn apparaten in het lokale netwerk aanspreken (SMB).
- ik heb enkele site-to-site VPN's tussen mijn router en deze van mijn kinderen, en ons vakantieverblijf. Vanaf al deze lokaties is de disk zichtbaar als netwerk drive.
- Deze disk wordt ook gebruikt als mediaserver, alle media zijn via DNLA te streamen naar DNLA compatibele apparaten (Kodi, WMP, ...).
- Via WedDAV kan ik de disk synchroniseren naar mijn Stack drive.
- ik kan derden toegang geven tot mappen, of tot één bestand (via een link, beetje zoals een dropbox link), enz...
Ik hoor graag van de kenners waarom zij zo tegen deze oplossing zijn ...