9livesuni schreef:Wat ik wil zeggen dat de bandbreedte voorzien is voor IPTV voor OTT is dat niet het geval. U zal geen hinder ervaren als iedereen via iptv kijkt terwijl dat met OTT wel het geval zal zijn. Een lijn kan maar aan op wat ze voorzien is, als de vraag tegroot is dan zit je als ontvanger met een probleem.
Kan men dat ooit helemaal correct inschatten?
Als er plots groot nieuws zou zijn op een of andere anders weinig bekeken zender, dan denk ik dat je met IPTV ook overbelasting kunt krijgen.
Maar natuurlijk, bij dagdagelijks gebruik is er geen ruimte die gereserveerd wordt voor bijv. Netflix gebruik, dus dan kan de capaciteit rapper volzitten.
Maar op welke manier gaat de integratie op een decoder dit oplossen?
Tenzij Telenet gewoon bandbreedte gaat reserveren voor Netflix, maar gaat Netflix daar dan niet iets voor moeten betalen?
En komt dat dan weer niet in conflict met jullie idee dat dat voor meer concurrentie gaat zorgen?
En als iedereen hoge kwaliteits 4K gaat streamen, vanwaar moet die bandbreedte dan als bij toverslag komen, want IPTV verbruikt dan veel meer dan lineaire TV.
1207 schreef:bij integan was het direct en je merkt dat verschillende tv producenten dat probleem ook proberen aan te pakken.
bv 2 tuners en triwjl je kijkt worden de zenders ernaast al in de achtergrond geladen.
Integan? 2 tuners?
Dan spreek je toch over DVB-C?
De vergelijking was tussen DVB-C en IPTV (traag zappen bij dat laatste).
IPTV werkt niet met tuners, het passeert via het netwerk.
r2504 schreef:Totaal niet schaalbaar... leuk voor de enkeling die VOD kijkt maar niet op grote schaal (teveel verkwisting van MUXen).
Hier snap ik het niet.
Als je zegt dat de jeugd alles op aanvraag wil, waarom is het dan een enkeling die VOD kijkt?
MaT schreef:Dat bewijst helemaal niets.
Doordat de sterke spelers vandaag allemaal codering gebruiken kom je er als nieuwe speler ook niet meer mee weg om het zonder te doen.
Dat is toch wel een zeer vreemde redenering.
Waarom zou een nieuwe speler de bestaande moeten achterdoen?
En je zegt toch dat het allemaal aan het duopolie ligt, maar in Nederland is dat duopolie er toch niet?
r2504 schreef:De percentages in gebruik van diensten zullen pas echt stijgen bij een nieuwe generatie... mensen die nu +40 zijn blijven gewoonweg langer op vertrouwde technologie (geen idee hoe oud Boulder is maar die zweert zelfs bij pure broadcast, z'n kinderen zullen dat vermoedelijk niet langer doen).
Ik ben er 48.
En ik weet dat veel jeugd inderdaad alles wil streamen.
Maar de jeugd is ook gewoon zeer vatbaar voor hypes.
Ze denken niet na over het verlies van controle.
Dat interesseert hen niet, zeggen ze nu.
Maar als daarna blijkt dat de prijzen de pan uitswingen, dan ga je ze wel horen klagen.
Ik heb er geen problemen mee "nieuwe" technologie te adopteren, maar ik moet er wel echt voordeel bij hebben.
Iets wegdoen alleen maar omdat iets anders hipper is, dat ga ik niet doen.
En als daar een serieus verlies van controle bij komt kijken, en een gevaar voor veel hogere prijzen, dan ben ik al zeker niet geneigd om over te stappen.
MaT schreef:En bij evenveel huizen is er geen coax op de slaapkamers.
Daarentegen zijn er wel in zo goed als alle kamers stopcontacten en potentieel wifi bereik. Overal waar je dat hebt kan je IPTV kijken.
De manier waarop TV tot bij jou thuis binnenkomt, heeft daar toch niets mee te maken?
Ik gebruik een slingbox, en kan ook streamen.
Daarvoor hoeft het TV signaal niet anders binnen te komen bij mij.
Sterker nog, als het intern is, kost dit geen enkele bandbreedte op de kabel.
boonpwnz schreef:We hebben toendertijd denk ik een onbekwame minister van telecom gehad...
Ik heb dat al vaak gezegd : Proximus keert jaarlijks een serieus dividend uit aan de politiek, omdat die daar nog altijd 53% van de aandelen bezit.
Hoe hoger de prijzen liggen, hoe hoger dat dividend.
Dus dat verklaart heel veel.
r2504 schreef:Ik denk dat je enkel de leuke dingen leest over het buitenland... lees een gemiddeld Tweakers topic erop na over internet of digitale TV en de mensen klagen enorm.
De gemiddelde Tweakers topic.
Tweakers zijn echter totaal niet de doorsnee van de bevolking!
Dizzy schreef:
Men spreekt nu al over +600.000 gebruikers van Netflix alleen in Vlaanderen, dat is 11% en dus wel degelijk een belangrijke groep. Men staart zich, bewust of onbewust, blind op de abocijfers terwijl veel mensen een abo delen, ook buiten het gezin. Netflix is ook niet de enige dienst die VOD aanbiedt.
Maar Netflix is toch wel een specifiek soort genre.
Je gaat er het nieuws niet zien, zelden documentaires, ...
Het is vooral afgestemd op populaire Amerikaanse TV reeksen.
Dan zie ik dat wel stijgen qua marktaandeel, maar echt een vervanging van TV vind ik het niet.
ITnetadmin schreef:Toen de NMBS in drie gesplitst werd, kreeg je gewoon drie bedrijven die de zwarte piet naar mekaar doorschuiven.
Ook dat is de schuld van de politiek.
Europa eiste dat de NMBS in 2 gesplitst werd, in België maakten ze er 3 partijen van, zo konden er meer politiek vetbetaalde postjes verdeeld worden.
De PS beschouwde de NMBS ook als zijn speeltuin.