Mijn vriendin (al meer dan 1 jaar abonnee) heeft Mobilus S met 2 GB data.
Ze kwam elke maand zonder problemen toe met deze 2 GB tot deze week...
Maandag om 10.00h een SMS dat ze op zondag 23/07/2017 om 17.18h over haar limiet is gegaan...
Ik kijk dit na op myproximus en zie dat we 4 euro extra moeten betalen
actie reactie > ze schakelt haar mobiele data op haar iphone volledig uit (lees iets na 10.00h).
Vandaag een melding dat ze op maandag 24/07/2017 om 08.53 het totaalbedrag van het abonnement heeft overschreden met 10 euro
Ze kijkt dan in de MyProximus app en daar staat dat we ondertussen al 32 euro buiten bundel zitten (gegevens tot 25/07/2017 09.16h)...
van 4 naar 10 op een paar uur en van 10 naar 32 op weer geen paar uur...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Dus tussen het moment dat ze haar mobiele data uitschakelt (maandag iets na 10h) en vandaag 09.16h zouden ze nog voor 22 euro data hebben verbrast, terwijl ze op dat moment gewoon thuis zat met een actieve verbinding op de wifi.
Als ik dan proximus contacteer zien ze dat de mobiele data uitstaat van 09.45h tot 17.17h, waarna deze dan terug ingeschakeld zou zijn tot 21.28h
(deze laatstgenoemde periode zitten wij gewoon thuis in de zetel, naast het wifi AP...)
Nu, naast heel die zever van welles nietes op mobiele data verbonden te zijn, verbaas ik mij ook vooral dat nu plots die 2 GB er volledig door zou zijn terwijl we dit gewoon nog NOOIT voor hebben gehad.
Haar gebruik/surfgedrag is niet gewijzigd en ze let er steeds op dat als ze binnen is ze zeker op de wifi zit.
Ik krijg vooral veel argwaan omdat ik tussen mijn facebook statussen van vrienden en vrienden van vrienden heel wat bemerkingen zie van nog personen bij Proximus die plots moeten bijbetalen voor hun "verbruik buiten bundel" terwijl ze anders altijd zonder problemen de maand uit hebben gedaan (en het gaat hier dan bij bepaalde mensen om bedragen die plots naar 100€ extra gaan)
Zitten er onder de UB'ers nog alerte gebruikers die hebben opgemerkt dat hun verbruik plots deze maand/vorige maand uit de klauwen is gelopen terwijl dit voorheen nooit het geval is geweest?