https://tandemtech.be/niemand-zit-in-20 ... 0ea5f2cfd3
En bovenop, belminuten ook niet nodig (of optioneel). Bellen via voip/call-back.
Scarlet Five vind ik ideaal, helaas vind ik Orange Tempo Giga nog beter.

never be surprised by the internet...r2504 schreef:Misschien moet iemand een TCP/IP stack schrijven op basis van SMS'jes![]()
geloof me vrij, als je voor het werk veel km's doet in de wagen dan ben je die 5 liedjes dat ze spelen ook heel snel beu, en dan ga je naar youtube of spotify - of je streamt vanaf je plex thuis. zeker nudat roaming afgeschaft is, is dat mooi.honda4life schreef:Ik begrijp niet dat iemand de dag van vandaag zo veel nood heeft aan data hetzij voor mobiel te werken ofzo.
Als je een abbonement accepteers kan je bij VOOmobile voor 20 euro per maand onbeperkt smsen, 150 belminuten en 9 GB surfen. Gebruikt orange mobiele netwerk en verschil is dat je een klein beetje frans moet kennen om je facturen te vertalen. Klantendienst probeer zo goed mogelijk NL te praten.petrol242 schreef:Mijn data vliegt er ook mobiel snel door. Zoals hier al aangehaald, Spotify, Waze, RWGPS, etc... Ook bellen gaat via voip dus heb ik geen boodschap aan oneindig veel sms'sen of belwaarde. Het enige dat ik mis is een data pakket onbeperkt in de tijd. Dat wil zeggen, ik koop voor 5 GB en ik gebruik die gewoon op op bijvoorbeeld 5 weken. Is de data op, koop ik bij. Zulke paketten zijn spijtig genoeg nog niet te vinden in B of gewoonweg véél te duur.
Zo stook ik de ene maand niks en de andere maand 4Gb data aan god weet ik wat. Ieder z'n eigen behoeftes, ik begrijp de off-topic rant niet.honda4life schreef:Ik begrijp niet dat iemand de dag van vandaag zo veel nood heeft aan data hetzij voor mobiel te werken ofzo...
Waarom niet? Blijkbaar is het enkel altijd hier in dit land waar we in de top staan van de duurste voor het allerminste (of zelfs niets) in de plaats. Waarom lukt het perfect in het buitenland en waarom blijft men de kunstmatig opgedreven telecom prijzen in dit land verdedigen? Dit kan enkel maar betekenen dat men er alle belang bij heeft om de Belg uit te wringen tot de laatste druppel. Een andere verklaring is anno 2017 niet meer te vinden. Met andere woorden om maximaal te graaien via allerlei dubieuze constructies.proximusboyke schreef:maar vergelijken met buitenland haalt niks uit
Ik noem dat bedrijven met een korte termijn visie.springfield schreef:En jullie verwachten dat ze hun business modellen helemaal omgooien? Dat zijn bedrijven, geen vzw's.
Muziekbos schreef:Waarom niet? Blijkbaar is het enkel altijd hier in dit land waar we in de top staan van de duurste voor het allerminste (of zelfs niets) in de plaats. Waarom lukt het perfect in het buitenland en waarom blijft men de kunstmatig opgedreven telecom prijzen in dit land verdedigen? Dit kan enkel maar betekenen dat men er alle belang bij heeft om de Belg uit te wringen tot de laatste druppel. Een andere verklaring is anno 2017 niet meer te vinden. Met andere woorden om maximaal te graaien via allerlei dubieuze constructies.proximusboyke schreef:maar vergelijken met buitenland haalt niks uit
Zeker als de CEO van Proximus publiekelijk de "meer voor meer" regel verdedigt. Je krijgt ietsjes meer maar je zal er ook veel meer voor moeten betalen. Zie de prijsverhogingen die op 1 augustus in gaan. Staat haaks op de tendens in het buitenland.
maar staat er dan letterlijk 24/7 helpdesk? of gewoon 24/7 bereikbaar? het is ook hoe je met woorden speelt dat telt natuurlijkITnetadmin schreef:"24/7 helpdesk" betekent voor mij "24/7 geholpen worden", niet "24/7 iemand aan de telefoon die verder niks kan doen".
Dat je niet overal en altijd 24/7 service kunt hebben snap ik, maar als je het aankondigt moet het ook *goed* zijn.
*kuch* ... ga eens een dag op een klantendienst meeluisteren, ik heb op klantendiensten gezeten en in de field vroeger, en ik garandeer je dat je het zo gek niet kan verzinnen of "het is de fout van de operator" (letterlijk, je kan het zo gek niet verzinnen: een usb modem met een ps2 converter in de ps2 poort steken en dan klagen dat je internet niet werkt, bv)petrol242 schreef:Allez komaan. Alsof dat dat de grootste kost zou zijn. Als je een klantendienst contacteert is er meestal iets mis met de dienstverlening. Als je die dienst adverteert moet je hem ook leveren.
dat bedrijven winst willen is dus normaal, invloed van de politiek ook (in belgie moeten we eerst eens beginnen de politiek uit te dunnen, en dan pas naar de bedrijfswereld te kijken, dat zal zowiezo al een enorm verschil maken: operationele onkosten van 5 regeringen blijven financieren is absurd).petrol242 schreef: Zoals al gezegd zijn bedrijven geen vzw's en is het hun bedoeling om zoveel mogelijk winst te genereren.
.. Je wordt in een multi-play pakket gewurgd of je kan oprotten. Koppelverkoop was lange tijd verboden...
...In België is er geen vrije telecom markt. Niet voor mobiel, niet voor media, niet voor vaste aansluitingen.
Over welk buitenland ben je bezig?Muziekbos schreef:Waarom niet? Blijkbaar is het enkel altijd hier in dit land waar we in de top staan van de duurste voor het allerminste (of zelfs niets) in de plaats. Waarom lukt het perfect in het buitenland en waarom blijft men de kunstmatig opgedreven telecom prijzen in dit land verdedigen? Dit kan enkel maar betekenen dat men er alle belang bij heeft om de Belg uit te wringen tot de laatste druppel. Een andere verklaring is anno 2017 niet meer te vinden. Met andere woorden om maximaal te graaien via allerlei dubieuze constructies.proximusboyke schreef:maar vergelijken met buitenland haalt niks uit
Zeker als de CEO van Proximus publiekelijk de "meer voor meer" regel verdedigt. Je krijgt ietsjes meer maar je zal er ook veel meer voor moeten betalen. Zie de prijsverhogingen die op 1 augustus in gaan. Staat haaks op de tendens in het buitenland.
Correctie we hebben 6 regeringen.Splitter schreef:
dat bedrijven winst willen is dus normaal, invloed van de politiek ook (in belgie moeten we eerst eens beginnen de politiek uit te dunnen, en dan pas naar de bedrijfswereld te kijken, dat zal zowiezo al een enorm verschil maken: operationele onkosten van 5 regeringen blijven financieren is absurd).
dat je in een x-play pakket geduwd zou worden is zever (combinatie is altijd goedkoper: 1 klant = 1 support/onkost, ongeacht aantal producten. normaal dus dat meerdere producten afnemen van 1 bedrijf goedkoper is. is met alles zo, overal.) en koppelverkoop heeft geen enkel voor of nadeel an sich.
(of je moet veels te impulsief zijn en eigenlijk niet met geld overweg kunnen, maar dan zou ik de oorzaak toch eerder bij het educatief systeem zoeken)
en tenslotte geen vrije telecom markt... tgoh, er is de illusie en we hebben het geweldig bekwame BIPT (sarcasme, voor de duidelijkheid), dus daar heb je wel een punt.
maar ik roep al een eeuwigheid dat we 1 netbeheerder moeten hebben (en wat mij betreft 1 voor ELK type net) en daarop aanbieders, niet 1 net beheerd door 1 partij die vervolgens zelf mag aanbieden EN anderen moet toelaten, dat is vragen voor wraakroepende prijsstellingen imho.
maar als we niet eerst de overheid aanpakken krijg je dan een nog hogere telecomfactuur, kwestie van "transport" en "distributie" taksen en bijdrages voor het "groene" gedeelte e.d. (klinkt bekend?)
euh, "waalse regering" en "regering van de franstalige gemeenschap"... niet hetzelfde?boonpwnz schreef: Correctie we hebben 6 regeringen.
Vlaamse regering. Waalse regering. Regering van de franstalige gemeenschap. Regering van de Duitstalige gemeenschap. Brusselse regering en federale regering.
Zijn 2 verschillende parlementen. Eerste is enkel voor Wallonië, de 2de is voor de Frantalige gemeenschap van Wallonië en Brussel.Splitter schreef:euh, "waalse regering" en "regering van de franstalige gemeenschap"... niet hetzelfdeboonpwnz schreef: Correctie we hebben 6 regeringen.
Vlaamse regering. Waalse regering. Regering van de franstalige gemeenschap. Regering van de Duitstalige gemeenschap. Brusselse regering en federale regering.
Als je de mensen 24/24 laat bellen, moet je er natuurlijk wel iets mee kunnen doen.Splitter schreef:*kuch* ... ga eens een dag op een klantendienst meeluisteren, ik heb op klantendiensten gezeten en in de field vroeger, en ik garandeer je dat je het zo gek niet kan verzinnen of "het is de fout van de operator" (letterlijk, je kan het zo gek niet verzinnen: een usb modem met een ps2 converter in de ps2 poort steken en dan klagen dat je internet niet werkt, bv)petrol242 schreef:Allez komaan. Alsof dat dat de grootste kost zou zijn. Als je een klantendienst contacteert is er meestal iets mis met de dienstverlening. Als je die dienst adverteert moet je hem ook leveren.
Ga eens in je kennissenkring informeren hoeveel er alles bij één en dezelfde aanbieder hebben? En combinatie is niet altijd goedkoper. Als ik mijn producten die ik nu hebben zou onder brengen bij één van de grote spelers, ben ik duurder af. Wat je krijgt met multi packs, is dat het voor kleinere aanbieders heel moeilijk wordt om te concurreren waardoor je een duopolie blijft onderhouden en waardoor automatisch de prijzen hoog blijven en zelfs nog stijgen.Splitter schreef:...
dat je in een x-play pakket geduwd zou worden is zever (combinatie is altijd goedkoper: 1 klant = 1 support/onkost, ongeacht aantal producten. normaal dus dat meerdere producten afnemen van 1 bedrijf goedkoper is. is met alles zo, overal.) en koppelverkoop heeft geen enkel voor of nadeel an sich.
+1!! Ik was 'ns over m'n mobiele data heen en was dus aangewezen op de lokale radiozenders. Ik heb een paar dagen MNM geluisterd en toen ik op die paar dagen tijd voor de honderdste keer een liedje met daarin een vrouw die kweelt 'just the touch of your love is enough to take control of my whole body' moest ik echt cringen. Ik hield het niet meer uit. Uit pure miserie heb ik dan maar Nostalgie op gezet; normaal gezien niet echt mijn stijl van muziek maar alles beter dan nog 1 keer dat lied te moeten horen. Belgische radio, nee vriendelijk bedankt.Splitter schreef:geloof me vrij, als je voor het werk veel km's doet in de wagen dan ben je die 5 liedjes dat ze spelen ook heel snel beu
Fallschirmjaeger schreef:Aangezien ik geen NL tv kijk, volg ik die markt minder en baseer ik me dus op de grote 3 (geen idee wat er daar zit van mvno's).
KPN: 1Gb voor €25, 2Gb voor €40. Pas vanaf 10GB (€45) wordt het interessant.
https://www.kpn.com/mobiel/sim-only/basis/1-jaar
Vodafone: 1GB voor €15, 2 voor 20, 3 voor 25. Ook hier gewoon Belgische prijzen. Vanaf 10GB wordt het terug wat interessanter, maar opnieuw niets wereldschokkends.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... imonly-cta
T-Mobile: de interessanste tarieven van allemaal, maar enkel met contract van 2 jaar. Kan je dus ook niet helemaal vergelijken met België aangezien we hier zonder contracten werken.
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only
Wat ik altijd graag doe als ik die mobiele data tarieven zie, is uitrekenen hoeveel het zou kosten om een zware game te downloaden via mobiele data.ITnetadmin schreef:Is ook zo.
Ik kom wel toe met een uurtje bellen en een 10-20tal smsjes per maand.
Het meeste gebel en getext is toch via internet, die data is wat telt en waar de buiten-bundel tarieven nog altijd zo ver erover zijn dat de bedrijven die dat toepassen miljardenboetes moesten krijgen.
Wanneer men zegt dat printerinkt "the most overpriced substance on Earth" is, denk ik altijd "dan heb je de datatarieven buiten bundel nog niet gezien".