'k leef er me in uit, en dat is wat telt. Eerst 3 maanden zwoegen en zweten om alles tegen de deadline klaar te krijgen, nu iedere dag veel plezier beleven op't werk.
P.
Proficiat, daar zal je zeker plezier mee hebben. Bijna had ik deze week dezelfde keuze gemaakt (a6500 met andere lens), maar dan toch maar voor een concurrent gegaan. Waarschijnlijk weet je dat wel, maar die 24-240mm FE wordt op de E-mount 36-360mm, niet zo wide, wel erg tele (wat ook fijn is)r2504 schreef:Sony a6500 + SEL24240
ik overwoog een tijdje ubiquiti, maar ze hebben in hun router geen deftige firewall steken (geen ids e.d), sja...bollewolle schreef:Netwerk wat vernieuwen:
I know... en komende van een SAL18-250 is dat wel even wennen al is er spijtig genoeg niet meteen een alternatief tenzij ik op tele weer heel wat wil inboeten (en dat wil ik ook niet)). Ander nadeel dat ik ondertussen ondervonden heb (maar een waarschuwing voor had gekregen) is dat de lens toch wel redelijk zwaar is.NuKeM schreef:Waarschijnlijk weet je dat wel, maar die 24-240mm FE wordt op de E-mount 36-360mm, niet zo wide, wel erg tele (wat ook fijn is)
Mag ik dan weten wat je mist ? Ben trouwens nog aan het twijfelen geweest voor de a7II maar daar is de autofocus dan weer minder (maar dan had ik wel de 24-240).NuKeM schreef:a6500 heeft in ieder geval een super sensor en autofocus, maar helaas blijft het daar (relatief gezien) ook wel bij,
Met welke kaart stuur je deze beauty aan?Dafke schreef:Nieuw schermpje gekocht, kan mijn Dell U2412m als 2e scherm gebruikt worden.
144Hz dat naar 165 kan, het voelt inderdaad beter aan in games
Panasonic GH5liber! schreef:@NuKem
Voor welke concurrent ben je gegaan? Ik ben ook aan het kijken.NuKeM schreef:vandaar mijn keuze voor een concurrent
Wel, ik heb een Sony A6000 te leen gehad en het scherm viel mij direct negatief op. Dat is niet goed zichtbaar buiten. Blijkbaar heeft de A6500 hier ook nog last van.r2504 schreef:Mag ik dan weten wat je mist ? Ben trouwens nog aan het twijfelen geweest voor de a7II maar daar is de autofocus dan weer minder (maar dan had ik wel de 24-240).NuKeM schreef:a6500 heeft in ieder geval een super sensor en autofocus, maar helaas blijft het daar (relatief gezien) ook wel bij,
Ubiquiti is dan ook geen huis, tuin keuken materiaal waar routing en firewalling bijeen word gepropt. Het zijn twee volledig aparte dingen, die je ook beter apart houd in een deftig netwerk.Splitter schreef:ik overwoog een tijdje ubiquiti, maar ze hebben in hun router geen deftige firewall steken (geen ids e.d), sja...bollewolle schreef:Netwerk wat vernieuwen:
dan stopt het voor mij wel eigenlijk, als je in je router nog niet deftig kan zeggen welk verkeer er niet door mag
grappige is dan nog dat ze de unifi nog "security gateway" noemen, maar de helft van security eigenlijk ontbreekt.
Wederom een pak duurder natuurlijk... maar ook video's als deze gave me er niet echt een goed gevoel bij. Persoonlijk is video ook niet echt een key-factor voor mij maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.NuKeM schreef:Panasonic GH5
Een a6000 (welke maar 25% kost van de GH5) is dan ook geen a6300/a6500.NuKeM schreef:Voor mij was kiezen voor de A6500 dus te veel concessies maken enkel en alleen voor de sensor en het AF-systeem. Bovendien vind ik bij fotografie op gevoel de AF-snelheid en nauwkeurigheid van mijn GH5 absoluut niet onderdoen voor bv. de A6000.
Als je spreekt over IDS zit je toch meteen in een andere categorie vrees ik (ik denk trouwens dat Unifi het daar zelfs beter doet dan Routerboard)... of wat heb je dan in gedachte ?bollewolle schreef:ik overwoog een tijdje ubiquiti, maar ze hebben in hun router geen deftige firewall steken (geen ids e.d), sja...
Wel, die video heb ik meermaals bekeken en deed mij ook twijfelenr2504 schreef:Wederom een pak duurder natuurlijk... maar ook video's als deze gave me er niet echt een goed gevoel bij. Persoonlijk is video ook niet echt een key-factor voor mij maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Klopt, maar ter verduidelijking, ik heb met meer dan enkel de a6000 vergeleken, bv. ook de Fuji X-T2, een regelrechte a6500 concurrent (welke ik na één dag geretourneerd heb, o.a. omdat de kitlens ondermaats was, of toch mijn exemplaar).r2504 schreef:Een a6000 (welke maar 25% kost van de GH5) is dan ook geen a6300/a6500.
afaik is er *niets* van ids/ips in de unifi producten. ook niet in de edgemax denk ik? dan vind ik het zeker geen "security gateway".r2504 schreef:Als je spreekt over IDS zit je toch meteen in een andere categorie vrees ik (ik denk trouwens dat Unifi het daar zelfs beter doet dan Routerboard)... of wat heb je dan in gedachte ?splitter schreef:ik overwoog een tijdje ubiquiti, maar ze hebben in hun router geen deftige firewall steken (geen ids e.d), sja...
Aha.. heb hem ook op het oog. Kwestie van ineens genoeg geld uit te geven aan een deftige monitor om naar 1440p over te schakelen.Dafke schreef:Heb em bij Bol gekocht omdat ik em snel wou hebben én deze niet moeilijk doen als er issues zouden mee zijn ivm pixels of bleeding.
Heb trouwens een heel goei exemplaar zonder enige defecte of luie pixel, en ik denk bijna de minimale BL bleeding mogelijk op een ips. Enkel links boven een klein beetje.
Mijn Spyder 5+ bevestigde dat ook en daarbij nog eens makkelijk de 100% sRGB matching en 80% AdobeRGB.
Heel tevreden!
Ik heb geen ervaring met hun routers/switches, maar als ik kijk naar de Edgerouter Lite dan geeft men ook aan dat dit een "router" is en geen firewall laat staan dat hij IDS/IPS zou doen (de Unifi reeks geeft dan weer wel aan "advanced firewall" al is die reeks meestal beperkter). In de manual zie ik wel onder Chapter 6: Firewall/NAT dus in dat opzicht denk ik dat hij best meekan met de betere non-Enterprise router/firewall, hij beschikt zelfs over DPI en traffic analyses wat je zelden kan vinden in die klasse (laat staat voor die prijs - je spreekt hier namelijk wel over iets van 55 euro !).Splitter schreef:heb me de ERL aangeschaft gehad om eens te kijken
https://tech.slashdot.org/story/17/07/2 ... of-the-skyThe DJI Spark, the smallest and most affordable consumer drone that the Chinese manufacturer has released, seems to be having flight problems that could have dangerous side-effects. On DJI's support forum, multiple users -- Quartz counted at least 14 separate complaints across two forum posts -- have reported that while they were flying, their Spark drones have switched off and fallen like rocks out of the sky.
Idle is die inderdaad stil, maar wanneer ik deze gebruik voor machine learning en onder 100% load komt te staan maakt deze wel wat lawaai?Sasuke schreef: En de GTX970 in de Akitio Node vervangen door een, zeer stille, GTX1060 (MSI Gaming X)
Aight, nog niet kunnen testen bij games (is pc op werk dus kan moeilijk daar gamenSasuke schreef:Ik gebruik die om te gamen, af en toe, op 1080p en de fans gaan nooit boven de 40% draaien. En dat is nog altijd stil.
Was threadripper dan geen goede optie?Loeri schreef:Unreal Engine en het builden gaat nu vooral snellerboonpwnz schreef:Nice 6 cores en a2 threads toch?
Ik schijt geen geld he.boonpwnz schreef:Was threadripper dan geen goede optie?Loeri schreef:Unreal Engine en het builden gaat nu vooral snellerboonpwnz schreef:Nice 6 cores en a2 threads toch?
16 cores en 32 threads. Zal binnenkort worden aangekondigd. Vega wordt ook dit weekend aangekondigd