Ik zou deze week willen overstappen naar Veratel More ADSL.
Heeft iemand ervaring met de newsservers van Versatel? Retentie, snelheid, uptime...
Versatel goede Newsservers??
Je bedoelde zeker Versatel ?Tafelpoot schreef:Ik zou deze week willen overstappen naar Veratel More ADSL.
Heeft iemand ervaring met de newsservers van Versatel? Retentie, snelheid, uptime...
Je kan hier eens zien, ga met je muis over de rechtse kolom "Extra Info".
Je kan ook eens bellen met Versatel voor meer informatie over, " Retentie, snelheid, uptime...".
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Same here ... vooral vele incomplete artikels. Soms had je wel een goeie completion rate, maar dan was de snelheid echt slecht +- 15kb/s ...
Payservertje nemen dus, draait stabiel op 115Kb/s met een retentie van 20d
Payservertje nemen dus, draait stabiel op 115Kb/s met een retentie van 20d
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Tafelpoot schreef:btw, welke zijn goede payservers? en wat is de prijs daarvan?
www.usenetserver.com (20d retentie, unlimited @ 14.95$/maand)
www.news.astraweb.com (15d retentie, unlimited @ 15$/maand - 2Mbit speedcap)
www.newshosting.com - 24 dagen retentie, unlimited en één van de weinigen waar je met een unlimited abo 8 connecties kan maken. Prijs is ook $14,95 per maand.
Zelf gebruik ik momenteel Newshosting en Astraweb. Onlangs Usenetserver opgezegd omdat er altijd wel problemen mee waren (niet kunnen inloggen, grote dumpgroepen zoals a.b.boneless bijna altijd ontbrekende artikels, ...).
Zelf gebruik ik momenteel Newshosting en Astraweb. Onlangs Usenetserver opgezegd omdat er altijd wel problemen mee waren (niet kunnen inloggen, grote dumpgroepen zoals a.b.boneless bijna altijd ontbrekende artikels, ...).
gewoon scarlet nemen:
"De binaries vindt u voortaan niet meer in
binaries.news.scarlet.be maar op de gewone server news.scarlet.be. Verder is
de retentietijd van de berichten een pak langer (180 dagen voor tekstgroepen
en tot 40 dagen voor binaries)."
"Tot slot vermelden we nog even dat deze service voortaan uitbesteed wordt
aan Giganews, een autoriteit op vlak van nieuwsgroepen. Scarlet kan zich op
die manier beter bezighouden met de hoofdactiviteit."
Anonymous schreef:gewoon scarlet nemen:
Is die snelheidscap niet onhandig of heb je daar eigenlijk geen last van ? Ik nl. nu gewoon om te downen aan 400kB/sec maar heb slechts 2 dagen retentie wat ik toch wel zeer weinig vind.
Ik zou daarom overschakelen op scarlet maar alleen die 30kB/sec houdt me nog een beetje tegen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Bij Scarlet kan je max 2 connecties maken met de server. 2 x 30 KBs maakt dus 60 KBs, niet bijster veel dus. Maar als je er een payservertje bij neemt is het wel heel praktisch...
De nieuwsserver is een stuk langzamer dan die van Skynet. Maar aangezien de retentie veel langer is vind ik dat persoonlijk niet erg. Bij skynet had je elke maand problemen met onvolledige posts.
Nadeel van die lange retentietijd is dan wel dat je de eerste keer op populaire groepen wel ettelijke miljoenen headers moet gaan ophalen.
Nadeel van die lange retentietijd is dan wel dat je de eerste keer op populaire groepen wel ettelijke miljoenen headers moet gaan ophalen.
Ja ik maak sowieso altijd gebruik van nzb's, headeren is allang verleden tijd
Maar dus de newsserver van scarlet is dus vrij deftig (snelheid buiten beschouwing gelaten)
Ik zou ook vooral overstappen omwille van het verschil in prijs, ik kan bij Scarlet zo een speciaal KULeuven abbo nemen aan 29 €/maand.
En als de newsserver dan nog goed is, dat is altijd mooi meegenomen
Maar dus de newsserver van scarlet is dus vrij deftig (snelheid buiten beschouwing gelaten)
Ik zou ook vooral overstappen omwille van het verschil in prijs, ik kan bij Scarlet zo een speciaal KULeuven abbo nemen aan 29 €/maand.
En als de newsserver dan nog goed is, dat is altijd mooi meegenomen
Ik las op de giganews website dat de retentie zo een 40 dagen bedraagt...
Is dit ook zo voor de echte grote dumpgroepen of enkel voor de middelmatige tot kleine groepen ?
Alvast bedankt
Is dit ook zo voor de echte grote dumpgroepen of enkel voor de middelmatige tot kleine groepen ?
Alvast bedankt
Weet er iemand misschien nog een nzb-zoekmachine?
Op www.nzb-zone.com kon je vroeger gratis véél nzb's rechtstreeks van de site afhalen, maar er zit een user limit op nu
Op www.nzb-zone.com kon je vroeger gratis véél nzb's rechtstreeks van de site afhalen, maar er zit een user limit op nu
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer