Wachten op een nieuwere gen is waarschijnlijk het slimste..
Maar draadloos is dan weer een 'gedoe' van opladen.. Maar het is wel handiger, ja. Kan je zeggen: de controllers moeten ook opgeladen worden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar die houden het wel wat langer uit.. bv. de TPCast draadloze oplossing voor de vive kan je kopen, maar dat is dan max 2 uur speeltijd als ik het goed heb. Heb wel nog geen last gehad van een getorste kabel, heb wel een reflex om mijn omwentelingen terug te draaien.. Dat helpt natuurlijk..
Het is allemaal wel duur, PC-based VR: nieuwe headstrap: 130€, wireless, 200€ oid, je gamepc, voldoende ruimte er voor hebben..
Verbeteringen voor volgende VR-gen's die wenselijk zijn, off the top of my head:
- Geen screendoor effect meer! Was eigenlijk het eerste dat me opviel, maar je went er wel snel aan. Nadeel: als je bv. 4K of 8k schermpjes moet aansturen @90fps, heb je weer een erg sterke gamerig nodig.
- Lichter maken headset. Na enkele uren voel je het wel
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Wireless, maar dan wel met verwisselbare batterypacks of batterijduur even lang als je controllers.
- ...
En natuurlijk: deftige content. Vele games zijn eerder techdemo's of om je vrienden/familie er eens met VR te laten kennismaken.
Waarschijnlijk dat er meer toekomst zit in augmented reality dan virtual reality. Maar toch, het is wel leuk
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)