Basic internet sneller vanaf 26/06/2017

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

In zelfde persbericht voor vernieuwde WIGO staat ook:

Basic internet, het instapabonnement voor kabelinternet, wordt sneller: vanaf maandag 26/6 surfen klanten aan 50 in plaats van 30 mbps. Uploadsnelheid wordt verhoogd naar 5 mbps. Het volume blijft ongewijzigd met 150 GB.

https://press.telenet.be/telenet-speelt ... ducten-aan
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

En zo wordt Basic Internet opeens veel interessanter dan Internet Start van Proximus:
Upload snelheid met 25% hoger
Download limiet met 50% hoger
Slechts 30 cent meer per maand
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

lacer schreef:En zo wordt Basic Internet opeens veel interessanter dan Internet Start van Proximus:
Ik neem geen stelling in van wat beter is of niet, laat dat duidelijk zijn of we krijgen hier weer een discussie PX vs TN.
Maar ik wil toch meegeven dat de kwaliteit van een verbinding veel meer is dan enkel de up en down snelheden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Het zal wel een kwestie van tijd zijn vooralleer ook Px zijn basic aanbod aanpast.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

lacer schreef:En zo wordt Basic Internet opeens veel interessanter dan Internet Start van Proximus:
Das daarom dat de andere abbonementen niet upgraden, omdat ze nu nog beter zijn als proximus.

Laten we hopen dat proximus die fibre to home wat op grotere schaal gaat uitrollen... al lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk dat proximus hier nog geld voor heeft, proximus wordt toch voornamelijk gebruikt om de tekorte van de overheid op te vullen...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Zinloze move zonder volumeverhoging, zeker met hun onwerkbare smalband.... 30 is voor mij meer dan genoeg.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Zolang ze de prijs niet verhogen is dit ok voor mij. Geen vragende partij, maar is wel zo dat BI al lang op deze snelheden zaten terwijl de rest wel telkens snelheid verhogingen kregen. (jammer genoeg ook prijsverhogingen).
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Leuk meegenomen, vooral de 5 Mbit upload
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

kaarsenbril schreef:Zinloze move zonder volumeverhoging, zeker met hun onwerkbare smalband.... 30 is voor mij meer dan genoeg.
Idd, van mij mocht gerust de snelheid gelijk blijven en de prijs naar beneden :-)
Of de snelheid gelijk en het volume omhoog...
Ratface
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Nog steeds 30 down, maar wel 5 up? Heb de modem al gerestart, maakt niks uit. Heb nog een oude motorola modem. Eurodocsis 2.0 ging toch tot 50 down?

Edit: zie net op mijn telenet dat ik toch een nieuwe modem nodig zal hebben (gratis in dit geval). Als ik zo een witte all-in-one meekrijg zal ik dan zonder problemen:

1) een siemens ip gigaset en betamax klonen kunnen blijven gebruiken?

2) bestanden streamen naar televisie toestellen via samsung allshare?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

snelheid gelijk blijven en de prijs naar beneden
Prijs naar beneden, daar hebben ze nu nog noooooiiiiiiit van gehoord bij Telenet :-D

T'is jammer dat ze zo de zot houden met de talrijke basic internetters. Gemakkelijk verdiend geld voor Telenet, de basicinternetters belasten
het netwerk totaal niet, want ze krijgen geen volume toch hoesten ze maandelijks een buitensporig bedrag op, zeker voor hetgeen ze maar krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ratface schreef:Edit: zie net op mijn telenet dat ik toch een nieuwe modem nodig zal hebben (gratis in dit geval). Als ik zo een witte all-in-one meekrijg zal ik dan zonder problemen:

1. betamax klonen zullen blijven werken achter een all-in-one (VoIp problemen hebben meestal met firewall instellingen te maken, en dat uit zich in binnenkomende gesprekken). Jij gebruikt betamax alleen voor uitgaande gesprekken...
  2. bestanden streamen naar TV zal ook blijven werken (als zowel uw TV's als de bestanden op het interne netwerk van de HGW aangesloten zijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

kaarsenbril schreef: T'is jammer dat ze zo de zot houden met de talrijke basic internetters. Gemakkelijk verdiend geld voor Telenet, de basicinternetters belasten
het netwerk totaal niet, want ze krijgen geen volume toch hoesten ze maandelijks een buitensporig bedrag op, zeker voor hetgeen ze maar krijgen.
Wel, daar zou ik eigenlijk wel eens cijfers van willen weten. Hoe groot zou het aandeel basic-internetters zijn?
Daar wordt helemaal geen reclame voor gemaakt, en ze proberen toch iedereen maar zo'n pack door de strot te duwen. Iedereen in mijn omgeving raad ik basic-internet aan. Vroeger zelfs basicnet (= Bestaat nu nog, ouders hadden dit tot voor paar maand, maar denk niet meer aan te vragen + wordt ook niet meer opgewaardeerd)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vermoed dat die Basic internet klanten meestal ook wel tv afnemen bij Telenet,maar als dat analoog,of met een kaartje is,dan loopt het bedrag niet zo hoog op,het gemiddelde bedrag dat Telenet aan een klant kan aanrekenen ligt onder de 55€.
Ik vind wel als men Basic internet plus tv neemt,dat men mag beloond worden met wat meer data( 200 gb i.p.v. 150gb)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

alleen TN kent de echte cijfers, en die gaan zij ons nooit mededelen vermoed ik :-D
Maar als het gemiddelde bedrag inderdaad ca 55 € bedraagt dan zit er nog groei in meer dan de helft van hun klantenpotentieel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ah nee he, want om het gemiddelde te behouden zouden goeie klanten dan minder opbrengen voor Telenet om het gemiddelde in balans te houden (en dat is toch wel de bedoeling, mij dunkt).
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

Ik vind wel als men Basic internet plus tv neemt,dat men mag beloond worden met wat meer data( 200 gb i.p.v. 150gb)
Ik vind dat zoiets bij wet verboden zou moeten zijn. Telecom is al zo corrupt in Belgie.

Om de vgl door te trekken:
Als je een pot choco koopt in de supermarkt, je je bananen of boter aan de helft van de prijs zou krijgen. Spaar ons van zo een corrupte maatschappij.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

wied schreef:alleen TN kent de echte cijfers, en die gaan zij ons nooit mededelen vermoed ik :-D
Maar als het gemiddelde bedrag inderdaad ca 55 € bedraagt dan zit er nog groei in meer dan de helft van hun klantenpotentieel...
Lijkt mij eerder wishfull thinking. Als je in 2017 nog niet all in bent dan zal dat naar mijn inzien ook niet gebeuren in de toekomst. Switchen naar de concurrentie lijkt me een beweging die vlugger gemaakt zal worden.

Je moet maar eens in zo een telenet center binnenstappen en zeggen dat je enkel basic klant bent. Daar gaat al je moeite om je UFO uit het zicht te parkeren.
Huff
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Vandaag een brief in de bus gehad van Telenet ivm deze snelheidsverhoging.
Volgens Telenet heb ik een nieuwe modem nodig om van deze snelheid te kunnen genieten maar ik heb nu nog een modem-only met eigen apparatuur erachter. De nieuwe modem zal hoogstwaarschijnlijk een HGW zijn en dat heb ik liever niet.

Weet iemand welke modemtypes (of DOCSIS standaard) nodig is om de hogere snelheid te kunnen halen?
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik heb ook alleen een modem (CV7160) en de snelheidsverhoging werd doorgevoerd na het herstarten van de modem, dus het hoeft geen HGW te zijn.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Je zorgt dat je thuis bent, en je vraagt om een modem only om de reden dat de oude ook een modem only was.
Als hij dat niet wil doen, stuur je hem terug buiten.
Maar wees niet bang, ze plaatsen gewoon een modem only als je dat vraagt, en zeker als er al eentje staat.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Huff schreef:Vandaag een brief in de bus gehad van Telenet ivm deze snelheidsverhoging.
Volgens Telenet heb ik een nieuwe modem nodig om van deze snelheid te kunnen genieten maar ik heb nu nog een modem-only met eigen apparatuur erachter. De nieuwe modem zal hoogstwaarschijnlijk een HGW zijn en dat heb ik liever niet.

Weet iemand welke modemtypes (of DOCSIS standaard) nodig is om de hogere snelheid te kunnen halen?
Doc 3.0 modem. En normaal gezien kunt ge uw modem ook altijd swappen in een Telenet center.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Theoretisch gezien kan er maximaal 50 Mbps geleverd worden met de bestaande EuroDOCSIS 2.0 modems.
In de praktijk is het dus goed mogelijk dat een modemswap naar EuroDOCSIS 3.0 minder dan 5 Mbps winst in downloadsnelheid oplevert.

Aan de klant om uit te maken of dit een administratieve rompslomp waard is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik dacht dat EuroDocsis 3.0 ook meerdere frequenties aankon... zelfs al kan hij de snelheid van je abonnement aan dan nog is het interessant de swap uit te voeren (vooral indien de node druk bezet is).
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Hier Basic Internet + 1 Digicorder huren + CI-modules. Vaste telefonie is mij 0.0 waard, dus zal ik nooit overschakelen naar een tripleplaypakket.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

De router even gereset (dus 10 seconden uit de stekker getrokken)

voor: 28.65 / 2.77
na: 47.31 / 4.74

nice.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals eerder al gezegd, een snelheidsverhoging wordt alleen actief, nadat de modem opnieuw "geprovisioneerd" wordt. Dat kan alleen:
  • * na een hertstart van de modem.
    * of als Telenet (voorbeeld Helpdesk), die modem vanop afstand herprovisioneert.
Basic internetters, die willen genieten van de hogere snelheden, kunnen dus inderdaad best hun modem eens herstarten :-) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Bababa schreef:Hier Basic Internet + 1 Digicorder huren + CI-modules. Vaste telefonie is mij 0.0 waard, dus zal ik nooit overschakelen naar een tripleplaypakket.
Basic internet 27.80
Digitale TV 25.90
Digicorder (inbegrepen)
CI modules (geen maandelijkse kost)

In totaal 53.7 euro waar een Whop 68.82 euro kost... dan ben je inderdaad goedkoper uit zonder telefonie.

Als je echter Fibernet 100 zou hebben (ipv. Basic Internet) kom je aan 76.90 (51 + 25.90) wat duurder is dan een Whop waar telefonie inzit.

Een tripleplay kan dus zinvol zijn ook al heb je geen behoefte aan telefonie !

Geen idee of een Whop met Basic Internet nog bestaat (vroeger kon je hier achter vragen).
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

r2504 schreef: Geen idee of een Whop met Basic Internet nog bestaat (vroeger kon je hier achter vragen).
Wie zegt dat? En wat is/was daarvan de prijsstelling dan?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Ratface
Plus Member
Plus Member

Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jantje81 schreef:Wie zegt dat? En wat is/was daarvan de prijsstelling dan?
Uitspraken hier op het forum... en goedkoper natuurlijk.

Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ratface
Plus Member
Plus Member

Heb hieromtrent net contact gehad met Telenet.

Even ter goede orde: Whop met een basic internet lijn verkrijgen is volgens Telenet nooit mogelijk geweest en is nu ook zeker en vast niet mogelijk!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Ratface schreef:Heb hieromtrent net contact gehad met Telenet.

Even ter goede orde: Whop met een basic internet lijn verkrijgen is volgens Telenet nooit mogelijk geweest en is nu ook zeker en vast niet mogelijk!
Jaja, de "volgens Telenet" is hier net de niet sluitende verwoording :-)
Zo heb ik thuis ook een HD digicorder van de eerste generatie staan die ik 5 jaar terug gekocht heb voor €50.
Dit was ook onmogelijk, tot ik bleef volhouden dat ik geen digitale tv wilde zolang ik geen digicorder kon aankopen en de technieker die mijn modem-only (die zogezegd ook niet mogelijk was volgens telenet) kwam installeren, opeens wel een €50 refurbished toestel uit zijn camionette kon toveren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mogelijk dat het geen Whop noemde... maar het was alleszins een triple play.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

philippe_d schreef:
Ratface schreef:Edit: zie net op mijn telenet dat ik toch een nieuwe modem nodig zal hebben (gratis in dit geval). Als ik zo een witte all-in-one meekrijg zal ik dan zonder problemen:

1. betamax klonen zullen blijven werken achter een all-in-one (VoIp problemen hebben meestal met firewall instellingen te maken, en dat uit zich in binnenkomende gesprekken). Jij gebruikt betamax alleen voor uitgaande gesprekken...
  2. bestanden streamen naar TV zal ook blijven werken (als zowel uw TV's als de bestanden op het interne netwerk van de HGW aangesloten zijn).
Hier hetzelfde probleem:
  • Siemens gigaset (weepee/voiptiger)
  • 6 camera's die via NVR aan mijn router hangen (port forwarding)
  • domotica vera3 aan router
Vraag is of dat allemaal nog gaat werken. Heb een mailtje naar telenet gedaan of het mogelijk is de HGW af te halen en te installeren...als dit niet werkt breng ik hem gewoon terug. Dus niet direct ruilen. Ik heb tot nu toe nog geen antwoord gekregen.

Verder staat mijn modem momenteel in de garage en mijn router in de living. Als de HGW in de garage komt te staan gaat mijn wifi ontvangst er wel serieus op achteruit...vermoed ik.
Alleszins, als ik geen zekerheid heb, dan blijft alles zoals het is...ben eigenlijk tevreden tot nu toe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Catchthemoment schreef:Vraag is of dat allemaal nog gaat werken. Heb een mailtje naar telenet gedaan of het mogelijk is de HGW af te halen en te installeren...als dit niet werkt breng ik hem gewoon terug.
Waarom maak je je het jezelf moeilijk... je hebt vandaag een modem-only, dan vraag je gewoon terug een modem only.

Tijdelijk HGW's installeren en niet ruilen mag je vergeten bij TN... daar is hun administratie gewoonweg niet op voorzien.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:
Catchthemoment schreef:Vraag is of dat allemaal nog gaat werken. Heb een mailtje naar telenet gedaan of het mogelijk is de HGW af te halen en te installeren...als dit niet werkt breng ik hem gewoon terug.
Waarom maak je je het jezelf moeilijk... je hebt vandaag een modem-only, dan vraag je gewoon terug een modem only.

Tijdelijk HGW's installeren en niet ruilen mag je vergeten bij TN... daar is hun administratie gewoonweg niet op voorzien.
Je hebt gelijk...ik ga mijn stoute schoenen aantrekken,naar een telenet winkelpunt gaan en gewoon vragen naar een "modem only".
Gaat dit niet, dan zal ik, nadat ik van mijn neus gemaakt heb, gewoon mijn huidige modem terug meenemen.

Weet er iemand hoe de "modem only " er uitziet ? Kwestie dat ze me niet in het zak zitten.
Laatst gewijzigd door Catchthemoment 07 jul 2017, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ga eens kijken naar uw modem. Volgens mij heeft hij daarnet bliksem inslag gehad.... :roll:
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

Sylvester schreef:Ga eens kijken naar uw modem. Volgens mij heeft hij daarnet bliksem inslag gehad.... :roll:
Hahaha...een beetje stroom opzetten :) ... ook goed idee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Catchthemoment schreef:Je hebt gelijk...ik ga mijn stoute schoenen aantrekken,naar een telenet winkelpunt gaan en gewoon vragen naar een "modem only".
Ik denk dat je best even contact opneemt met TN... zomaar een winkelpunt binnen stappen voor een modem-only werkt niet altijd.
Catchthemoment schreef:Gaat dit niet, dan zal ik, nadat ik van mijn neus gemaakt heb, gewoon mijn huidige modem terug meenemen.
Met "van je neus maken" kom je meestal niet verder... leg gewoon rustig je probleem uit.
Catchthemoment schreef:Weet er iemand hoe de "modem only " er uitziet ? Kwestie dat ze me niet in het zak zitten.
Die heeft slechts één ethernet poort... een HGW heeft er vier.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”