Is er iemand die nog een oude frigobox heeft staan die hij niet meer gebruikt?
Ben wel op zoek naar iets redelijk groot.
Liefst af te halen tussen Antwerpen en Brussel of Gent
Oude frigobox
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Wat is groot ?
Ik heb er nog wel ene staan me zo'n ventilateurke.
J.
Ik heb er nog wel ene staan me zo'n ventilateurke.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Om om te bouwen tot airco zoals op dat YouTube filmpje?
En zijn volgende vraag wordt dan: heeft er iemand een afgedankte ventilator liggen? En een PVC bocht van 90 graden?
En zijn volgende vraag wordt dan: heeft er iemand een afgedankte ventilator liggen? En een PVC bocht van 90 graden?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik ben specifiek op zoek naar eentje zonder ventilator.
De bedoeling is om deze te gebruiken als bad om sous vide te koken. De cool box zorgt ervoor dat mijn water amper afkoelt en verdampt maar ik moet dus wel een gat boren in het deksel om mijn verwarmingselement door te steken.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
De bedoeling is om deze te gebruiken als bad om sous vide te koken. De cool box zorgt ervoor dat mijn water amper afkoelt en verdampt maar ik moet dus wel een gat boren in het deksel om mijn verwarmingselement door te steken.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Just a tip, hou er rekening mee dat de plastic die gebruikt is voor koelboxen niet noodzakelijk bestand is tegen de temperaturen die bij sous vide optreden... (ik ga uit van 60-75°)
Die plastic zou wel eens zijn stevigheid kunnen verliezen enzomeer...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Plus Member
Bedankt voor de tip, ik zoek dit verder uit!FlashBlue schreef:Just a tip, hou er rekening mee dat de plastic die gebruikt is voor koelboxen niet noodzakelijk bestand is tegen de temperaturen die bij sous vide optreden... (ik ga uit van 60-75°)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Die "met ventilator" zijn waarschijnlijk boxen met een peltierelement in. Die kunnen zowel koud houden als warm houden, door het peltierelement om te polen wordt het warm. Ik vermoed dat die dus wel een beetje temperatuurbestendig zijn.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
@gregmans ik veronderstel dat je dergelijke mod bedoelt...
Als het met een Anova is, gaat de smelttemperatuur van de koelerbox normaal niet zo een groot probleem zijn. De metalen koker krijgt max de temperatuur van het water zelf.
Als het met een Anova is, gaat de smelttemperatuur van de koelerbox normaal niet zo een groot probleem zijn. De metalen koker krijgt max de temperatuur van het water zelf.
-
- Plus Member
@serialchiller dit is exact wat ik wil doen. Maar ik denk dat FlashBlue bedoelt dat de langdurige "hoge" temperatuur van het water het plastic zou kunnen beschadigen.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Dat zou kunnen, in principe staat het type plastic "embossed" onderaan of zo. Bv ABS, HDPE, PVC,... Mij lijkt het logisch dat een koeler of frigobox een plastiektype gebruikt dat binnen een ruime temperatuurschaal "inert" is...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Het gaat me idd om de watertemperatuur, icm met het type plastic gebruikt voor de koelbox...
Goedkopere koelboxen (die niet zelf koelen bv), zijn vaak van zeer zacht plastic gemaakt dat niet warmtebestendig is.
Frigoboxen die zijn uitgerust met een peltier zijn meestal betere kwaliteit, omdat die (zoals hierboven al gezegd) ook kunnen koelen/warmen op hun eigen...
En vooral: ik zeg niet dat het noodzakelijk zo is, maar dat het iets is om rekening mee te houden/te bekijken
Goedkopere koelboxen (die niet zelf koelen bv), zijn vaak van zeer zacht plastic gemaakt dat niet warmtebestendig is.
Frigoboxen die zijn uitgerust met een peltier zijn meestal betere kwaliteit, omdat die (zoals hierboven al gezegd) ook kunnen koelen/warmen op hun eigen...
En vooral: ik zeg niet dat het noodzakelijk zo is, maar dat het iets is om rekening mee te houden/te bekijken
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.