Nieuwe Mobile Vikings abo's

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Er komen nieuwe Mobile Vikings abo's aan. Niet meteen iets over terug te vinden op hun website, maar er wordt al wel reclame voor gemaakt in hun app.
Bijlagen
Screenshot_20170616-074408.png
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Het lijkt me dat ze het systeem van Jim Mobile gaan toepassen:
https://www.jimmobile.be/nl/tarieven/abonnement.html
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Misschien dat het debacle en het ongenoegen over resterende belwaarde en cash-back blokkeringen binnen de huidige bundels toch voor veel mensen een issue zijn. Ik kan het alleen maar toejuichen dat je betaalt voor wat je verbruikt, maar het is nog steeds op maandbasis. Waarom kan het niet gewoon zijn dat je 15 euro vooraf betaalt, en die dan gewoon op je eigen tempo opsoupeert zoals het je uitkomt?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Dat kan nog altijd met een herlaadkaart. Die 4GB gratis internet per 30 dagen is een bonus ;)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Die discussie is al in een ander topic over MV gevoerd :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ach, niet in opjagen.... Zijn gewoon laatste stuiptrekkingen vooraleer ze aldi talk en co achterna gaan.
Good riddance.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

petrol242 schreef:Misschien dat het debacle en het ongenoegen over resterende belwaarde en cash-back blokkeringen binnen de huidige bundels toch voor veel mensen een issue zijn. Ik kan het alleen maar toejuichen dat je betaalt voor wat je verbruikt, maar het is nog steeds op maandbasis. Waarom kan het niet gewoon zijn dat je 15 euro vooraf betaalt, en die dan gewoon op je eigen tempo opsoupeert zoals het je uitkomt?
Het zijn geen ocmws hé. Als 15 euro per maand al teveel is dan moet ge geen gsm aanschaffen.
Dit is nog altijd geen basisproduct é !!! ge hebt het niet nodig om te overleven.
Terwijl water en electriciteit wel en daar is er niemand die klaagt en zaagt.
Is het te duur neem het niet of neem gewwon volgens verbruik.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

proximusboyke schreef:Het zijn geen ocmws hé. Als 15 euro per maand al teveel is dan moet ge geen gsm aanschaffen.
Dit is nog altijd geen basisproduct é !!! ge hebt het niet nodig om te overleven.
Terwijl water en electriciteit wel en daar is er niemand die klaagt en zaagt.
Is het te duur neem het niet of neem gewwon volgens verbruik.
Deze reactie doet niets ter zake. Je vergelijking is dan ook totaal uit de lucht gegrepen. Ik heb nooit gezegd dat iets te duur is of niet. Het is niet omdat iets geen basisproduct is (die definitie is trouwens de laatste tijd al heel omstreden geweest en is op dit forum ook al aan bod gekomen) dat je niet de verschillende mogelijkheden kan aftasten, of dat je het doen en laten van eender welke provider moet goedkeuren.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar dat is het, er zijn verschillende mogelijkheden.

abo volgens verbruik
prepaid al dan niet met bundels
en de bundels.
Dus zie ik niet in waarom je zit te kakken op bundels, in alle landen werken ze met bundels, enja dat is hun winst.
Als ge alles wilt wegdoen waar ze winst op maken é zal het resultaat zijn zoals aldi het sop is de kool niet waard en ze stoppen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

proximusboyke schreef:maar dat is het, er zijn verschillende mogelijkheden.

abo volgens verbruik
prepaid al dan niet met bundels
en de bundels.
Dus zie ik niet in waarom je zit te kakken op bundels, in alle landen werken ze met bundels, enja dat is hun winst.
Als ge alles wilt wegdoen waar ze winst op maken é zal het resultaat zijn zoals aldi het sop is de kool niet waard en ze stoppen.
Hou een gezellige drink voor alle mensen die met hun teveel aan belkrediet in de maag zitten en je kan een festivalweide gaan afhuren. Het leeft dus inderdaad en als dat dan "kakken" is op bundels, wel het zij zo dan. Knik gerust verder ja en speel ocmw voor je geliefde provider. En dat er providers weg vallen, tja, het is een hard wereldje waar je genoeg klantjes moet binden.
Wat die winsten betreft, ook dat is heel relatief en ziet er nog niet zo heel slecht uit. Als je dan toch met andere landen wil vergelijken, doe dat dan ook resoluut en je onderlip valt op je tenen als je de toegepaste tarieven van onze providers ter lande ziet. Een beetje ironie : https://mobilevikings.pl/en/
Ter info 1 poolse zloty is 0,24 euro...

En nu terug on topic. MV wil niet ontkennen of bevestigen dat er nieuwe abo's in de maak zijn. We kijken er alvast met belangstelling naar uit.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Aangezien er een Whats New screen zichtbaar was en er wordt gezegd op social media als er vragen over binnen komen: 'Oeps, iets te vroeg', kan je er zeker van zijn dat er nieuwe abonnementen in de maak zijn he. Op geen enkele vraag daarover die werd gesteld op (bvb) Twitter wordt dat ontkend. Moment van lanceren is gewoon nog niet nu.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

petrol242 schreef:
proximusboyke schreef:maar dat is het, er zijn verschillende mogelijkheden.

abo volgens verbruik
prepaid al dan niet met bundels
en de bundels.
Dus zie ik niet in waarom je zit te kakken op bundels, in alle landen werken ze met bundels, enja dat is hun winst.
Als ge alles wilt wegdoen waar ze winst op maken é zal het resultaat zijn zoals aldi het sop is de kool niet waard en ze stoppen.
Hou een gezellige drink voor alle mensen die met hun teveel aan belkrediet in de maag zitten en je kan een festivalweide gaan afhuren. Het leeft dus inderdaad en als dat dan "kakken" is op bundels, wel het zij zo dan. Knik gerust verder ja en speel ocmw voor je geliefde provider. En dat er providers weg vallen, tja, het is een hard wereldje waar je genoeg klantjes moet binden.
Wat die winsten betreft, ook dat is heel relatief en ziet er nog niet zo heel slecht uit. Als je dan toch met andere landen wil vergelijken, doe dat dan ook resoluut en je onderlip valt op je tenen als je de toegepaste tarieven van onze providers ter lande ziet. Een beetje ironie : https://mobilevikings.pl/en/
Ter info 1 poolse zloty is 0,24 euro...

En nu terug on topic. MV wil niet ontkennen of bevestigen dat er nieuwe abo's in de maak zijn. We kijken er alvast met belangstelling naar uit.
Als Mobile Vikings Polen nu hetzelfde bedrijf als MV België zou zijn, zou je een punt hebben.
Maar dat is het niet...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Zelfde bedrijf of niet, maakt eigenlijk niet uit. Het is om de tarieven te doen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb een 10 € abo bij MV en ben daar tevreden over, bellen doe ik niet veel maar gebruik meer het internet... dus als ik niet veel gebeld heb krijg ik de volgende maand meer data ( ipv 1 GB krijg ik dan 1,5 GB)
Van MV naar MV bellen is gratis, alleen naar andere netwerken wordt er van je bedrag afgetrokken.
Zo hebben we hier 3 abo's _ ik, vrouw en een dochter aan 10 €. (moest dat 15 € per abo zijn dan kost dat weeral 45 € ipv 30 €)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

petrol242 schreef:Zelfde bedrijf of niet, maakt eigenlijk niet uit. Het is om de tarieven te doen.
Hoeveel vraagt de Poolse staat om een frequentie te mogen gebruiken?
Hier loopt dat in de miljarden, toch geen onbelangrijk iets om in je vergelijking te vergeten.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

De discussie lijkt me te ontsporen naar algemene telecomcommentaar op ons dure Belgenlandje in plaats van over de nieuwe abonnementen van Mobile Vikings. Andere markten vergelijken zal nooit op iets uitdraaien. binnenlandse tarieven vergelijken lijkt me meer aan de orde. Operatorkosten zullen ongetwijfeld totaal anders zijn, evenals bvb inkomen van de mens in andere landen.

De manier hoe JIM Mobile Binge werkt wordt in elk geval niet overgenomen. Daar is elke minuut of MB een bepaalde kostprijs waardoor elk gebruik ervoor zorgt dat je van het andere minder kan gebruiken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als je over abo's praat kom je onherroepelijk op de tarieven kwesties uit. Ik ben trouwens wel eens benieuwd wat de werkelijke kost is voor een provider om bijvoorbeeld 1 GB data over 4G aan te bieden. Ok, licenties kosten veel geld, maar tot 4G zijn die afgeschreven. Overnames kosten ook geld die gerecupereerd moeten worden maar waar de klant niet achter gevraagd heeft en die geen eigenlijke kost zijn, maar een bedrag dat in de verkoper zijn zakken verdwijnt. De carriers zijn heel dun bezaaid dus kunnen die gemakkelijk aan prijszetting doen etc.
Wat betreft Polen, daar zijn de lonen ongeveer 1/4 van dat van de Belgen, dus kan je makkelijk een rekensommetje maken.

Allez nu dus on topic. Eén van de manieren om het voor de klant zo moeilijk mogelijk te maken is om oneindig veel formules aan te bieden, dat hij uiteindelijk toch niet de juiste keuze maakt en voor een stuk in het zak gezet word. Ik kan bijvoorbeeld niet op voorhand weten hoeveel data ik de komende maand ga verbruiken. Ongebruikte data verlies je dan op het eind van de maand en ga je over de limiet dan betaal je je blauw aan torenhoge tarieven.

Wat dus wél mooi zou zijn, zoals ik al stelde, en dat geldt dus algemeen en niet in het bijzonder voor MV is dat je een datapack aankoopt, of en/of belminuten etc en dat gewoon opgebruikt op je eigen tempo. Waarom al die tralala er moet bij zitten is gewoon om geld uit je zakken te kloppen.

We kennen de details niet van de al of niet aankomende nieuwe abo's, maar ik vrees er een beetje voor. Als je weet wie er aan het roer zit van de snek dan weet je dat de vikings die ons ooit zo charmeerden, al lang niet meer aan boord zitten.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Als je ziet dat er een Telco is die 4G kan aanbieden in een gesloten box 30€ voor 30GB dan weet je dat er nog veel ruimte is. En zoals ik hier al via een ander draadje heb aangehaald, niet verwonderlijk dat er in de EU Telco's zijn die 1GB voor 1€ aanbieden per 24u.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

beetje off-topic: is dit recent dat je 15 € betaalt voor een nieuw nr.? Volg ze nl. al een paar jaar niet meer. :-D
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

satsurfer schreef:beetje off-topic: is dit recent dat je 15 € betaalt voor een nieuw nr.? Volg ze nl. al een paar jaar niet meer. :-D
nee, is al een eeuwigheid zo.
nieuw nr = 15 euro, portatie = gratis
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”