De zoveelste steen in de kikkerpoel. Verwacht dat het binnen een vijftal jaar naar België overwaait.
![Afbeelding](http://www.universfreebox.com/UserFiles/image/forfaitillimite.png)
Keep on dreaming, sprookjes bestaan niet, kabouters ook niet, dat van de bloemkolen en ooievaars ook niet, ....BertG3 schreef: Nuja, ik zal maar wachten totdat er in België ook eens iets gelijkaardigs uit de grond komt...
Ja, dat is ook weer waar. Niet aan gedacht. Met portabiliteit omzeil je enkel de factuur van 10 euro voor een nieuw nummer, maar ze moeten je nog altijd hun sim opsturen.Tim.Bracquez schreef:Voor je nummer over te zetten krijg je ook een nieuwe SIM bij Free opgestuurd
Totaal geen interesse.BertG3 schreef:Heist, heb jij interesse ? Zoja enig idee hoe je dit gaat bestellen ? Zou je eventueel een sim kunnen afhalen in een Free shop ?
Bron: http://www.universfreebox.com/article/3 ... chaines-HD[...]Selon ce comparatif, le classement est le suivant :
Free avec 207 chaînes HD
Orange avec 136 chaînes HD
SFR avec 135 chaînes HD
Inderdaadfibrbuzz1 schreef: Zonder Frans adres ga je moeilijk aan een SIM geraken,
Geen probleem om belgische mastercard te gebruiken, gebruik dit al enige tijdfibrbuzz1 schreef: en bovendien moet jouw Belgische Maestro of Mastercard dan nog geaccepteerd worden.
Checken ze niet actie maar kunnen ze zeker "enforcen"fibrbuzz1 schreef:Je zou bovendien maximaal 4 maanden kunnen gebruik maken van de SIM in België als je de SIM niet vaak in Frankrijk zelf gebruikt. Als ze na 4 maanden merken dat je het bijna puur voor roaming gebruikt, rekenen ze daarna 9 eur per GB.
Dat Free eraan toesteekt is Free z'n probleem... ik zie het verband niet met de infrastructuur eigenaar.lithion schreef:Iedereen die kan tellen weet dat Free er gewoon enorm aan toesteekt bij die actie van 1 EUR/maand voor 100GB.
Ik vermoed dat die "minimaal" toch nog steeds kosten dekkend is... de incubator kan er dus moeilijk aan verliezen.lithion schreef:wordt de incubator dan maar verplicht hun netwerk open te stellen en er minimaal voor vergoed te worden.
lithion schreef:Op lange termijn is de situatie in Frankrijk wel niet meer houdbaar. Sinds de komst van Free zijn er veel minder investeringen in de netwerken. Veel Fransen zitten zelfs nog met gewone ADSL lijnen omdat Orange (eigenaar van de koperlijnen) niet meer wil investeren in VDSL. Orange kan de investeringskost gewoon niet meer doorrekenen en de landelijke dorpen zijn hierdoor volledig achtergesteld. Enkel in de grote steden leggen de operatoren zelf glasvezelnetwerken aan. Op mobiel vlak is er ook een immens groot verschil met BE. Hier heb je praktisch overal 4G, terwijl dat in FR toch heel anders is. Je rijdt daar van gat naar gat. Ook de snelheid is niet echt de moeite. Ik heb een SFR kaartje en soms is het beter om gewoon 4G af te zetten ten voordele van 3G. Het 4G netwerk van Free stelt trouwens helemaal niks voor aangezien die voornamelijk gebruik maken van de 2.6 Ghz frequentie. Zelf hebben ze maar ongeveer 11 000 masten (in eigendom of gedeeld) versus bouygtel 19000; Orange 22000, SFR 20000
De marges zorgen ervoor dat investeringen terug verdiend worden. Als je gekeken had naar de tabel die ik al aanhaalde zal je zien dat er tussen de 21 en 35% 4G dekking is in FR. in BE is dat meer dan 90%. Geen marges, geen investeringen, maar ploeteren om hoofd boven water te houden.r2504 schreef: De incubator z'n riante marges dalen natuurlijk... maar marges zijn er niet om een netwerk uit te bouwen (dat moet gefinancierd worden uit de basis inkomsten).
Dat klopt. Bij het toekennen van de licenties moeten de operatoren een bepaalde dekking halen (voor 4G op 800Mhz moet dit binnen de 6 jaar 98% van de bevolking bedragen). Als je appels met appels vergelijkt scheelt dat allemaal niet zoveel.proximusboyke schreef: zoals ik al dikwijls zeg, zeg regen proximus en telenet dat ze enkel hoeven de investeren in regios waar veel potentieële klante zijn en de prijzen gaan ook omlaag, zeker weten.
Kijk naar Nederland een operator die overal aanwezig is zoals in belgie wel die prijzen zijn vergelijkbaar.