Douane Soap start vandaag . . .

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Enkele weken geleden kocht ik me een Xiaomi Mi drone via Banggood.
De drone van Xiaomi is een relatief nieuw toestel en moeilijk te koop in europa.
Volgens de officiele kanalen raden ze aan om dit toestel te kopen via Banggood of Gearbest en daar staan de toestellen ook aan de richtprijs.
Dus geen argwaan of zorgen voor namaak.

10 Dagen geleden kwam het pakket toe via EMS (bpost) en stuurde mijn aankoopfactuur dan ook direct door naar de inklaringsdienst van Bpost.
Vandaag was ik toch nieuwsgierig naar de status van dit pak en belde ik naar Bpost.
Daar wisten ze me te vertellen dat het pakket in beslag is genomen en de reden is : Vermoeden van namaak.
Ik denk dat de ambtenaar het logo zag staan en denkt dat deze enkel maar telefoons verkopen en geen drones etc . . .
Dus hier start mijn soap vermoed ik . . .

Wat ga de douane nu doen ?
Volgens hun procedures krijg ik morgen of overmorgen een brief waarin ze dit meedelen. Ook de merkvertegenwoordiger van Xiaomi krijg zo een brief.
Dan heb ik 10 werkdagen om te reageren alsook de merkvertegenwoordiger , deze ga moeten bevestigen of dit namaak is of niet.

Ikzelf ben vandaag al proactief geweest en al mail gestuurd naar douane met mijn bevindingen. Officeel verkoopkanaal , de mogelijkheid tot checken via serienummer op site xiaomi etc . . .

Ook al gemaild naar Banggood alsook Xiaomi international omdat er geen vertegenwoordiger te vinden is in Belgie , en ook wat op de FB pagina gezet van het officiele kanaal van de drone.

Als ze een merkvertegenwoordiger gaan vinden , ga deze zo slim zijn om dit op te zoeken of ga hij dit ook al direct als namaak beschouwen ?
Ga de douane actief zijn en echt mijn argumenten bekijken ?

Dus neem de popcorn , zet er u bij . . . want ik vermoed dat dit een lang verhaal ga worden.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het is niet omdat je dat aan de marktwaarde koopt, dat het daarom geen namaak kan zijn. De aankoopprijs zegt niet alles. Ik wens je wel geluk met de afhandeling.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nee, maar als de douane de serienummer kan controlleren op de site van Xiaomi en het is geen namaak zou dat toch niet lang mogen duren denk ik dan.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

MClaeys schreef:Nee, maar als de douane de serienummer kan controlleren op de site van Xiaomi en het is geen namaak
Hoe zou dat dan concreet werken? Waarschijnlijk zit er wel een logica in die serienummers, dus het zal ook wel niet zo moeilijk zijn om een bestaand serienummer op een namaak product te plakken...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heel vaak is het zo dat ze na x aantal opzoekingen het markeren als "opgelet, kan namaak zijn", en na pak maar 10 opzoekingen in korte tijd gewoon die serienummer blacklisten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dan heeft zo een serienummercheck geen nut meer natuurlijk, dus ik neem aan dat deze wel random zijn. Als eindgebruiker gebruik je die namelijk ook om namaak te filteren. Het kan altijd natuurlijk.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Volgens mij is het wel degelijk een Xiaomi Drone, maar heeft DJI een klacht ingediend voor namaak.

Edit

Bij nader inzien kan ik eigenlijk geen enkel correct artikel vinden hier over , buiten dat DJI een hoop pattenten bezit op drones, en daarme mogelijks import kan verbieden.

andere mogelijkheid is dat er namaak Xiaomi Mi armbanden in omloop zijn, en dat Xiaomi dus burgelijke partij is, maar jij hebt een drone dus zou dit geen probleem mogen geven.
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Ikzelf ben er praktisch zeker van dat er geen probleem kan zijn.

Denk mss aan ambtenaar dat logo van mi ziet op drone ipv op de normale gsm en zo aan de alarmbel trekt

Ben al hele avond op zoek naar de vertegenwoordiging in Belgie van xiaomi of is het mss een van die vzw's die dit merk vertegenwoordigt.?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Die ambtenaren weten wel waar ze mee bezig zijn. Hoe kan je nu zelf oordelen als je de doos en de inhoud nog niet gezien hebt.stel dat ze gelijk hebben, dan ben je serieus bedrogen en deugen je officiële kanalen niet.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Dus de soap ga verder . . .

Deze ochtend al een mail gekregen van dienst namaak dat ik verkeerd geinformeerd ben en dat de drone voor het BIPT is.
Ook direct bevestiging van Bpost dat BIPT de drone meegenomen heeft.
Dus geen namaak , het zal dus nu iets zijn met CE certificaat vermoed ik.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Bipt dat betekend dus dat het met de zender te maken heeft.
Wss heeft die zender meer vermogen dan toegelaten is in belgie.

Zo hebben ze mijn futaba zender ook in beslag genimen 2 jaar geleden maar wel weer vrijgegeven na contact met futaba en mezelf.

Mijn 400mhz apparatuur voor op mijn lange afsfands vliegtuig te zetten heb ik wel nooit mogen ontvangen in de tijd. Had ietsie pietsie teveel power heheheh.

Ondertussen wel het zelfde materiaal gekocht via duitsland toen een week later.
Ietsie duurder maar geen douane of bipt shit.

Vlieg nu lekker rond met datzelfde vliegtuig nog elke week.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens de Xiaomi site is de EIRP op

2.4 GHZ < 20dbM

Wet zegt maximum 20dbM dus normaal zit ik safe.

Nu kan het enkel nog het ontbreken zijn van de CE documenten. Juist ?

Update : Er is een FCC certificaat. te vinden op https://fccid.io/2AG53FXQ01FM
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

helmuteke schreef:Volgens de Xiaomi site is de EIRP op

2.4 GHZ < 20dbM

Wet zegt maximum 20dbM dus normaal zit ik safe.

Nu kan het enkel nog het ontbreken zijn van de CE documenten. Juist ?

Update : Er is een FCC certificaat. te vinden op https://fccid.io/2AG53FXQ01FM
FCC is geen CE, en een CE logo voldoet niet, er moet ook nog een conformiteits verklaring bij zijn.
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

vandaag dit mogen ontvangen
Geachte,

De documenten die u werden toegestuurd door de fabrikant zijn documenten voor de FCC, die enkel voor de Amerikaanse markt geldig zijn.
De richtlijn schrijft voor dat de ‘Declaration of Conformity’ aanwezig moet zijn bij het product op het moment het de EU binnen komt. Voor uw toestel is dit niet het geval.
Er dient tevens opgemerkt te worden dat het toestel niet beschikt over een onuitwisbare CE-markering, wat een minimum vereiste is voor het conform zijn van de apparatuur.
Uw toestel is bijgevolg definitief in beslag genomen. U heeft er alle belang bij om het door ons opgestuurde antwoord formulier terug te sturen, met de vermelding of u al dan niet vrijwillig en definitief afstand doet van de goederen. Indien u afstand doet, is de kans reëel dat de Procureur des Konings uw dossier zal seponeren. Zo niet, bestaat de kans dat de Procureur des Konings overgaat tot het vervolgen. U bent hier volledig vrij in om te kiezen.
Het is echter ook zo dat het enkel de Procureur des Konings is die kan beslissen over een eventuele teruggave. Er dient door onze diensten hoe dan ook een proces verbaal opgesteld te worden.

Hopend dat dit enige duidelijkheid werpt op deze zaak,

Met vriendelijke groeten,

Iemand nog tips of aanbevelingen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Laten gaan, indien het niet CE-gecertifieerd is (en ik begrijp dat dat klopt?), gaat ge het niet terugkrijgen en om hiervoor nu naar de rechtbank te gaan lijkt me aan de zotte kant.

Eventueel wel eens klagen bij de verkoper?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Idd,
1. klagen bij de verkoper
2. afstand doen van de spullen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Interessant om dit te zien, al zit helmuteke natuurlijk wel met de gebakken peren.
Xiaomi is toch wel een gereputeerd bedrijf met kwalitatief materiaal. Echter net eens mijn powerbank gecheckt die ik via AliExpress kocht en blijkt die inderdaad ook geen CE label te hebben, en kon dus even goed tegengehouden geweest zijn, denk ik.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De betrokken ambtenaar zal zijn zoontje (of een ander familielid) een plezier doen met deze in beslag genomen drone. Zo gaat dat nu eenmaal in dat wereldje.
Iets in de zin van: papa, ik zou graag een drone hebben voor mijn verjaardag. Awel jongen, de papa zal er u een paar meebrengen van het werk en dan kun je er eentje kiezen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 19 jun 2017, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Jack Daniels schreef:De betrokken ambtenaar zal zijn zoontje (of een ander familielid) een plezier doen met deze in beslag genomen drone. Zo gaat dat nu eenmaal in dat wereldje.
Ik neem nu toch wel aan dat we in België leven en dat die 'ambtenaar' wel genoeg formulieren zal moeten invullen die ervoor zullen zorgen dat deze drone niet snel de lucht in gaat... :angel:
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

diepvries schreef:Ik neem nu toch wel aan dat we in België leven en dat die 'ambtenaar' wel genoeg formulieren zal moeten invullen die ervoor zullen zorgen dat deze drone niet snel de lucht in gaat... :angel:
Ach, wat denk je dat er gebeurt met auto's die in beslag genomen worden door een rechter? Vriendjes, familie, department justitie,... raken aan heel goedkope auto's hoor.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Jack Daniels schreef:De betrokken ambtenaar zal zijn zoontje (of een ander familielid) een plezier doen met deze in beslag genomen drone. Zo gaat dat nu eenmaal in dat wereldje.
Iets in de zin van: papa, ik zou graag een drone hebben voor mijn verjaardag. Awel jongen, de papa zal er u een paar meebrengen van het werk en dan kun je er eentje kiezen.
Nee, die worden op tijd en stond vernietigd of openbaar verkocht(niet die drone natuurlijk, maar bv. in beslag genomen auto's).
En ja, er zal af en toe wel eens een corrupte tussen zitten.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jack Daniels schreef:
diepvries schreef:Ik neem nu toch wel aan dat we in België leven en dat die 'ambtenaar' wel genoeg formulieren zal moeten invullen die ervoor zullen zorgen dat deze drone niet snel de lucht in gaat... :angel:
Ach, wat denk je dat er gebeurt met auto's die in beslag genomen worden door een rechter? Vriendjes, familie, department justitie,... raken aan heel goedkope auto's hoor.
Cafepraat....
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Niet echt café praat
https://eenvandaag.atavist.com/inbeslagname
Gaat weliswaar over Nederland maar gebeurt hier ook. Goedgelovige zielen die UB'ers.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik kan bevestigen dat het in België ook gebeurt. Meer bepaald in de vorm van handelsrechters die bij falingen optreden als Rechter-Commissaris.

De inboedel en inventaris van falingen gaan dikwijls voor veel te goedkope prijzen weg en die handelsrechter keurt dat goed. Ik ken er zelf één die die goederen stockeert in de hangaar van één van zijn eigen bedrijven. De verkoop van die goederen gebeurt onderhands, zonder opbod, in eigen vriendenkring. Zowel de gefailleerde als de schuldeisers worden op die manier beroofd van een normale opbrengst. Het gaat dan ook bijna altijd om zeer gegeerde goederen : (bedrijfs)wagens, elektronische apparatuur, etc., meestal in de prijsklasse "duur"

Ik zag die goederen daar altijd staan en telkens weer andere. Toen ik naar de herkomst informeerde werd het onomwonden toegegeven. Geen gevoel van schuld of schaamte. "Die gasten moeten maar niet zo dom zijn om failliet te gaan" was een uitspraak. En dan ook nog wat uitleg "dat die gefailleerden veel te graag met dure auto's rijden" en dat het hun eigen schuld is.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

@helmuteke gaat het over een 4k of de 1080 versie?

https://www.youtube.com/watch?v=bl19TyEnJvk

Ik ben/was van plan ook eentje te bestellen maar na je verhaal heb ik zo'n gevoel van is het de soap waard?
Ziet er echt prachtig uit, en de laatste firmware past zich automatisch aan maximale toegelaten hoogte van het land.

Mijn laatste discussie met douane was 2 jaar geleden na aankoop van een GSM uit China moest ik 2 keer BTW en douane kosten betalen. Eerste GSM was DOA en moest ik het terugsturen. Had toen via email met zelfde contactpersoon die info vroeg contact opgenomen om te zeggen toestel wordt teruggestuurd door defect en ga een nieuwe krijgen. Ik had een dossiernummer gekregen, maar lang verhaal kort...je kan moeilijk met iemand die alle macht heeft discuteren.(mijnheer, zolang geen betaling, toestel blijft hier)
Laat weten hoe het afloopt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Handelsrechter is nog iets anders dan inbeslagname natuurlijk.
Bij inbeslagname wordt het openbaar verkocht, maar die stukken staan dan al jaren weg te rotten, dus ik betwijfel of dat nog interessant is.
Een auto die 4 jaar niet gereden heeft, een pc/TV van 6 jaar oud, ...

Ik ken onvoldoende handelsrecht, maar ga dan in beroep of doe beroep op een officiële veiling?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

yurifedov schreef:@helmuteke gaat het over een 4k of de 1080 versie?
De 4K versie maar de 1080 heeft ook geen papieren , wel FCC maar geen CE

nog eens geprobreerd maar terug een negatief antwoord
Geachte,

Dit ene zinnetje is absoluut niet voldoende. Er dient een vermelding gemaakt te worden van welke normen gehanteerd werden.

De richtlijn schrijft voor dat bij het binnenkomen van de apparatuur in de EU de declaration of conformity moet aanwezig zijn bij de apparatuur.
De in beslag genomen goederen worden neergelegd ter griffie van de correctionele rechtbank. De goederen worden niet teruggestuurd naar de leverancier.
De Procureur des Konings heeft 3 mogelijkheden:
· Overgaan tot vervolgen
· Het voorstellen van een minnelijke schikking
· Het seponeren van de zaak
In alle 3 de gevallen wordt de verbeurd verklaring van de apparatuur uitgesproken, en wordt deze door de staat vernietigd.

Aangezien de goederen overgemaakt worden aan de griffie, en dat er foto’s genomen zijn van de apparatuur en van de documentatie, zullen alle bewijzen als bijlage aan het proces verbaal overgemaakt worden aan het parket.

Met vriendelijke groeten,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Doe er gewoon afstand van en bestel opnieuw en voer het in via een ander EU land of via een koerier waarbij de douane niet zoveel tijd krijgt om alles te inspecteren.

Als het niet comform is zal dat vernietigd worden, niet openbaar verkocht of "cadeau" gegeven.

Bevoegde parket is Brussel dus je zal er nooit meer iets van horen. Ze hebben daar wel belangrijkere prioriteiten voor het moment dan drones.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Idd,
1. klagen bij de verkoper
2. afstand doen van de spullen
Je kan klagen maar veel nut heeft dat niet. De schuld ligt niet bij hun. Er zijn echt veel Chinese producten zonder CE keur hoor. De xiaomi notebook bijvoorbeeld heeft dat ook niet.

Kan je het niet laten terug sturen?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Terugsturen kan niet , ik heb dit gisteren dan ook aangeklaagd bij de bevoegde ministeries dat de wet hieromtrent echt ridicuul is.

Ik heb dan vandaag van Banggood wel de bevestiging gekregen (nadat de fabrikant van de Mi drone er zich mee gemoeid had ) dat ik mijn centen terug krijg en of ik hun advies wil geven omtrent de CE regels.

Dus drone binnenkort in de shredder , centjes terug en hopelijk een seponering van de zaak.

En nu dus kijken naar een ander toestel . . . de ogen zijn gericht op de DJI spark ;-)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

helmuteke schreef: of ik hun advies wil geven omtrent de CE regels.
Doe dat in ruil voor hun eerste CE-gekeurde drone :lol:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Echt wel jammer. Heb ook nog gekeken naar deze drone en had interesse. Prachtige beelden, stabiel en vooral die prijs die goed meevalt.

Als je kijkt naar deze video op Banggood https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-Dron ... 28043.html

Toch maar niet bestellen dus...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

BertG3 schreef:Toch maar niet bestellen dus...
Goh, misschien wel, maar alleszins niet op de manier waarop helmuteke het gedaan heeft. Kies gewoon de duurste verzendmethode, dan zal de douane de kans niet krijgen om het pakje open te maken.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

raf1 schreef:Kies gewoon de duurste verzendmethode, dan zal de douane de kans niet krijgen om het pakje open te maken.
Als het een "illegaal" product is zal de douane dat dan toch ook tegenhouden? Anders zou je evengoed drugs via DHL kunnen laten leveren...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

SpecialK schreef:
raf1 schreef:Kies gewoon de duurste verzendmethode, dan zal de douane de kans niet krijgen om het pakje open te maken.
Als het een "illegaal" product is zal de douane dat dan toch ook tegenhouden? Anders zou je evengoed drugs via DHL kunnen laten leveren...
Douane controleert nooit alle pakjes, het is altijd een steekproef, zowel bij post als koerioers. Bij koeriers komen pakjes midden in de nacht aan en er is een service commitment om die in de voormiddag al af te leveren. De steekproef die ze daar kunnen doen is dus uit noodzaak veel minder uitgebreid dan bij gewone post waar het niet op een dag aankomt. Er is nog steeds kans dat het bij een koerier ook tegengehouden wordt maar die is dus significant lager dan bij post. Koeriers doen zelf x-ray om te voorkomen dat er drugs meegaat (anders krijgen ze boetes, en dat is al gebeurd) maar voor zaken als conformiteit werkt dat natuurlijk niet.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

raf1 schreef:
BertG3 schreef:Toch maar niet bestellen dus...
Goh, misschien wel, maar alleszins niet op de manier waarop helmuteke het gedaan heeft. Kies gewoon de duurste verzendmethode, dan zal de douane de kans niet krijgen om het pakje open te maken.
ik had niet echt keuze , Was enkel EMS en dan wist ik al dat er controle zou zijn
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het proberen waard: Expedited Shipping bij Gearbest voor 23,66 euro: http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_363299.html
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”