Hallo .
Wij hebben al een tv met een telenet digicorder beneden
We kochten een 2de nieuw tv toestel voor de slaapkamer, en zou daar graag werken met een CI+ smartkaart voor ruimte en kostenbesparing.
Op deze Medion life X16014 TV is er een CI+ gleuf aanwezig, (en HD DVB-C en DVB-T wat ook nodig zou zijn)
Maar, op de site van telenet staat er geen Medion bij, als geschikt VT toestel.
Ik wil nu geen zo'n +- 70 euro uitgeven als het dan toch niet zou werken.
En daarom vraag ik het eerst liever aan jullie die er wel meer zullen van weten dan ik.
Medion TV en telenet kaartje
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Het is een redelijk recent toestel (september 2016) met MPEG4 ondersteuning.
De kans dat het niet werkt is behoorlijk klein.
De kans dat het niet werkt is behoorlijk klein.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dat gaat niet lukken. Eens geactiveerd, kan je de kaart niet retouren.raf1 schreef:Gewoon online bestellen en gebruikmaken van de 14 dagen bedenktijd na levering: https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
Chanel: [12:13] Je kan dit via volgende link nakijken. https://www2.telenet.be/content/www-tel ... n-kaartje/
[12:14] Ik heb zelf ook gezocht en ik vind je tv niet.
Roger : [12:17] Ja, had deze pagina al bekeken, en zag geen Medion ertussen staan. Dus dacht dat deze nieuwe modellen nog niet aangepast waren in de lijst.
[12:19] Heb natuurlijk geen zin nog een digicorder bij te nemen, of nog meer kabels te laten leggen.. Kan ik dan dit bestellen, en teug inleveren bij niet werkend ?
Chanel: [12:20] Je kan dit bestellen. Je dient langs een winkelpunt te gaan van Telenet, ze verkopen ze enkel in de winkel.
[12:20] Het is wel niet mogelijk om deze terug binnen te brengen indien deze niet zou werken.
Roger : [12:21] Oei, dat is wel jammer... nu, zal zien als er een andere oplossing is, bedankt.
Chanel: [12:21] Graag gedaan, Roger.
Dus volgens de chat van telenet kan je het niet retourneren.
[12:14] Ik heb zelf ook gezocht en ik vind je tv niet.
Roger : [12:17] Ja, had deze pagina al bekeken, en zag geen Medion ertussen staan. Dus dacht dat deze nieuwe modellen nog niet aangepast waren in de lijst.
[12:19] Heb natuurlijk geen zin nog een digicorder bij te nemen, of nog meer kabels te laten leggen.. Kan ik dan dit bestellen, en teug inleveren bij niet werkend ?
Chanel: [12:20] Je kan dit bestellen. Je dient langs een winkelpunt te gaan van Telenet, ze verkopen ze enkel in de winkel.
[12:20] Het is wel niet mogelijk om deze terug binnen te brengen indien deze niet zou werken.
Roger : [12:21] Oei, dat is wel jammer... nu, zal zien als er een andere oplossing is, bedankt.
Chanel: [12:21] Graag gedaan, Roger.
Dus volgens de chat van telenet kan je het niet retourneren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat staat niet in de wet.petrol242 schreef: Dat gaat niet lukken. Eens geactiveerd, kan je de kaart niet retouren.
Telenet moet het dan maar deactiveren na ontvangst, jouw probleem toch niet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
Dat zal perfect werken.rogierRV schreef: Op deze Medion life X16014 TV is er een CI+ gleuf aanwezig, (en HD DVB-C en DVB-T wat ook nodig zou zijn)
Maar, op de site van telenet staat er geen Medion bij, als geschikt VT toestel.
Ik wil nu geen zo'n +- 70 euro uitgeven als het dan toch niet zou werken.
Kijk nog eens na, of er ook aan de 3de voorwaarde voldaan is:
TV moet AAC (geluid) ondersteunen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan niet retourneren als je ze koopt in een TN winkel... wel als je ze online aankoopt bij TN.rogierRV schreef:Dus volgens de chat van telenet kan je het niet retourneren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb een tweede TV van Medion. Toen ik enkele jaren geleden het kaartje gekocht heb ik dat getest op die TV en dat werkte. AAC was toen nog niet actueel, maar die Medions zijn up to date. Hij kan meer video formaten afspelen dan onze Panasonic en Philips die ongeveer even oud zijn.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
R2504 > Enkel te koop in hun winkel Je kan dit bestellen. Je dient langs een winkelpunt te gaan van Telenet, ze verkopen ze enkel in de winkel. Het is wel niet mogelijk om deze terug binnen te brengen indien deze niet zou werken. !
Philippe > TV moet AAC (geluid) ondersteunen. = Dat zie ik nergens staan bij audio, dit wel, SPDIF...
Philippe > TV moet AAC (geluid) ondersteunen. = Dat zie ik nergens staan bij audio, dit wel, SPDIF...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ken je iemand met zo'n kaartje? Je kunt dit anders eens lenen voor een paar uur om te proberen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Vanwaar ben je? Je mag het mijne testen. Je kan ook een kaartje kopen en nadien tweedehands doorverkopen, je verliest nooit 70 euro
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Deel van't meubilair
Je moet inderdaad langs een winkel gaan om het op te halen... maar er is een verschil tussen het meteen gaan halen, en eerst online bestellen en dan gaan halen.rogierRV schreef:R2504 > Enkel te koop in hun winkel Je kan dit bestellen. Je dient langs een winkelpunt te gaan van Telenet, ze verkopen ze enkel in de winkel. Het is wel niet mogelijk om deze terug binnen te brengen indien deze niet zou werken. !
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik had mijn kaartje in een TN center gekocht, maar kwam thuis tot de vaststelling dat ik wel een Ci-slot had, maar geen kabeltuner en mocht het zonder problemen terug inleveren omdat het niet geactiveerd was.r2504 schreef:Je kan niet retourneren als je ze koopt in een TN winkel... wel als je ze online aankoopt bij TN.rogierRV schreef:Dus volgens de chat van telenet kan je het niet retourneren.
-
- Deel van't meubilair
Proberen is de enige mogelijkheid... het is niet omdat het op een model van verleden jaar niet werkte dat het op jou model ook niet zal werken (en zelfs omgekeerd).rogierRV schreef:Heb zopas gehoord van een vriend dat het bij hem niet werkte bij een Medion van vorig najaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Inderdaad, want op mijn Medion van 4 jaar oud werkt het wel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Moderator
Ik zou ook niet twijfelen.
Een TV met een kabeltuner (DVB-C) en een CI+ slot, dat werkt gewoon.
En zo'n recent model ondersteunt ook wel AAC (anders heb je beeld zonder klank op heel veel zenders ).
Dat laatste kan je ook eens proberen met een test video met audio AAC op een USB?
Een TV met een kabeltuner (DVB-C) en een CI+ slot, dat werkt gewoon.
En zo'n recent model ondersteunt ook wel AAC (anders heb je beeld zonder klank op heel veel zenders ).
Dat laatste kan je ook eens proberen met een test video met audio AAC op een USB?
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Online zal je het vermoedelijk reserveren in een winkel en niet bestellen. De effectieve aankoop zal pas gebeuren op het moment dat je het betaalt in de winkel. Hierdoor kan men dus gemakkelijk het retourrecht omzeilen aangezien je niets online koopt.r2504 schreef:Je moet inderdaad langs een winkel gaan om het op te halen... maar er is een verschil tussen het meteen gaan halen, en eerst online bestellen en dan gaan halen.rogierRV schreef:R2504 > Enkel te koop in hun winkel Je kan dit bestellen. Je dient langs een winkelpunt te gaan van Telenet, ze verkopen ze enkel in de winkel. Het is wel niet mogelijk om deze terug binnen te brengen indien deze niet zou werken. !
-
- Deel van't meubilair
Bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -geschikt/Kocht je je CI+ module online of telefonisch, maar wil je hem later toch terugbrengen? Dan kan je dat tot 14 dagen na de aankoop.
•Breng je CI+ module terug naar het Telenet-winkelpunt waar je hem ophaalde.
•Je krijgt het aankoopbedrag volledig terug via je volgende Telenet-aanrekening.