Email probleem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
capman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Misschien dat hier iemand mij kan helpen. Ik heb onlangs mijn windows 7 opnieuw geïnstalleerd samen met office.
Nu kan ik plotseling geen email meer ontvangen. Verzenden blijkt wel te lukken. Mijn gegevens zijn nochtans correct
ingevuld , alsook de gegevens voor ontvangen / verzenden. Ik heb mijn fritzbox en virusscanner al bekeken of dat deze
soms de oorzaak zijn . Maar nada. Als ik naar mijn webmail van edpnet ga staat deze leeg. Nochtans staat dit bij outlook
aangevinkt om deze 14 dagen op de server bij te houden. Ik heb al een ticket geopend bij edpnet. Deze hebben mijn inlog-
gegevens en instellingen van pop3 en smtp gegeven. Dit was allemaal correct :bang: .
Zie ik nu iets over het hoofd ? Ik heb dit al verscheidene keren gedaan in het verleden. En alles verliep vrij soepel.
Instellingen ingeven , import backup van vorig mailbox. Klaar.

Als iemand nog iets weet wat me kan helpen , hoor ik dit graag.

Windows 7 pro 64-bit versie.

Thanks
Bijlagen
voltooid.JPG
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als je het pop3 protocol gebruikt, is het normaal dat er niets meer op de mailserver achterblijft. Pop3 laadt de berichten op je computer en verwijdert ze effectief van de mailserver. Misschien moet je op zoek naar de locatie van de inkomende map en waar outlook ze bewaard heeft?

imap daarentegen synchroniseert de mail en laat die ook op de server staan.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Niet zo heel correct...

Je kan in ongeveer elke mailclient aangeven dat ie de berichten X tijd moet laten staan op de server, of ze al dan niet alsnog verwijderen als je ze op pc als gelezen markeert...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je hebt gelijk. Outlook kan inderdaad de mail beperkt op de server laten.

Misschien moet je je office outlook updaten. (Ik ben geen kenner van wind@ws applicaties) maar blijkbaar zijn er daar problemen geweest met bepaalde versies. https://support.microsoft.com/en-gb/hel ... using-pop3
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Het lijkt me niet normaal dat je webmail leeg is, of er is iets mis met je mailbox (op onze servers), of je outlook client haalt ze ondertussen op. Ik stel voor toch nog even onze helpdesk te contacteren, of PM me je mailadres door, dan laat ik het wel even nakijken intern.
capman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Uiteindelijk toch gelukt met de hulp van Joachim van edpnet. Bleek dat mijn email adres nog gelinkt stond aan mijn vorige abonnement en was beperkt bruikbaar geworden.
Al bij al , een goede en snelle support van edpnet. :banana:
Bedankt hiervoor !
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”