Aankoop via internet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Beste,

ik heb een vraagje.

Ik heb maandag via het internet isolatiepanelen besteld bij budgetisolatie.nl. Deze zouden normaal donderdag geleverd worden.

Nu zou ik deze vandaag willen annuleren aangezien we een andere oplossing hebben gevonden. Ik dacht dit kon onder het recht Wet op kopen van afstand. Nu blijkt dat de transport dienst deze vandaag al wou leveren. Dus ik ben in snelheid gepakt.

Nu willen ze mij een deel van de transportkost doorrekenen die er eigenlijk nooit zou mogen geweest zijn. Ook is er nooit sprake geweest van transportkosten in de offerte die we kregen?

Wat doe ik best in dit geval?

Mvg

Sam
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Wat staat er in de verkoopvoorwaarden? Transportkosten vallen idd niet onder zo'n terugbetaling als ik mij niet vergis, maar als ze bvb. adverteren met "gratis transport" valt er niet veel terug te betalen aan transportkost.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

vverbeke schreef:Wat staat er in de verkoopvoorwaarden? Transportkosten vallen idd niet onder zo'n terugbetaling als ik mij niet vergis, maar als ze bvb. adverteren met "gratis transport" valt er niet veel terug te betalen aan transportkost.
ik vind niet meteen iets terug over transportkosten. Ook zijn deze niet vermeld geweest op de offerte...

Op zich wil ik gerust wel de helft van de transportkosten betalen maar ik wil gewoon graag weten wat mijn rechten/plichten zijn
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In principe begint het verzakingsrecht pas te lopen na de levering. De bedoeling van verzakingsrecht is namelijk om de consument de mogelijkheid te geven om goederen te inspecteren en dan pas te beslissen over de aankoop.

Verzaking geldt niet voor producten die op vraag van de klant op maat gesneden worden zoals 100g salami of isolatiepanelen die versneden worden volgens niet-standaard afmetingen die de klant doorgeeft.

De onderneming mag de gewone verzendkosten niet aanrekenen maar de terugzendkosten wél aanrekenen. Volgens de algemene voorwaarden op budgetisolatie.nl kan je kosteloos retourneren.

Als je juridisch 100% zekerheid wil, telefoneer je best eens met een jurist van http://www.eccbelgie.be/contact en lees artikel 14 van http://www.budgetisolatie.nl/docs/algem ... olatie.pdf eens voor.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

dat gratis transport zit natuurlijk verrekend in de totaalprijs.... jij veranderd van gedacht, de verkoper heeft al kosten gemaakt en moet die maar uit eigen zak betalen..... het is ook een Nederlandse site, geen Belgische.... uit commerciele overweging zou de verkoper deze kosten voor eigen rekening kunnen nemen, maar gebeurt dit af en toe wordt de winst direct als serieus afgeroomd....
....vind dat allemaal een dubbeltje op zn kant al die regeltjes over aankoop via internet, er wordt serieus wat misbruik van gemaakt en daardoor blijven producten nog duurder of dat ze eigenlijk zouden kunnen zijn omdat bedrijven zich indekken....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de info.

Topic mag gesloten worden :-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”