Bbox3 Sagem Tool
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- verkeerd paswoord?
- verkeerde B-box3? (tool werkt alleen op B-box3/S, niet op een B-box3/T).
- verkeerde B-box3? (tool werkt alleen op B-box3/S, niet op een B-box3/T).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Nieuwere firmwareversies kunnen de tool misschien blokkeren? K'hoop alvast dat het dat niet is.
Kan je eens inloggen via de webinterface (http://192.168.1.1) en checken welke hardware en softwareversie je hebt? Dit kan je vinden via "Mijn Modem" --> "Algemeen".
Huidige versie voor Sagem is 6.28.221A / 6.2.7.
Kan je eens inloggen via de webinterface (http://192.168.1.1) en checken welke hardware en softwareversie je hebt? Dit kan je vinden via "Mijn Modem" --> "Algemeen".
Huidige versie voor Sagem is 6.28.221A / 6.2.7.
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
K'heb zonet de profiellijst aangepast van de tool, profiel LP213 werd toegevoegd. Dit is een 70/10 DLM-profiel in zone 2 met 69.999 / 9.998 als sync-snelheid. Doordat de uploadsnelheid van dit profiel net onder de 10.000 viel, ging het zeer traag voor deze uploadsnelheid te detecteren. De technische uitleg zal ik jullie besparen, t'is vrij specifiek
Als de tool opgestart wordt, zal deze de nieuwe profiellijst downloaden (BBox3Tool.profiles.xml) in de map waar de tool staat.
Dus voor mensen die in zone 2 zitten met een 70/10 profiel zou de tool nu toch een stuk rapper moeten werken.
Ook bedankt aan Steven_09 voor het melden van dit probleem
Als de tool opgestart wordt, zal deze de nieuwe profiellijst downloaden (BBox3Tool.profiles.xml) in de map waar de tool staat.
Dus voor mensen die in zone 2 zitten met een 70/10 profiel zou de tool nu toch een stuk rapper moeten werken.
Ook bedankt aan Steven_09 voor het melden van dit probleem
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Mijn internet Is vandaag geactiveerd, maar het gaat niet sneller dan 12Mbps. (United telecom) Op de website van proximus stond dat 100 Mbps mogelijk Is.
Hoe snel zou het internet kunnen worden?
Ik kan met de tool de waarden uit de fritzbox niet uitlezen.
Hoe snel zou het internet kunnen worden?
Ik kan met de tool de waarden uit de fritzbox niet uitlezen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gewoon deze tabel raadplegen:dragonflo schreef:Hoe snel zou het internet kunnen worden?
Uit de FritzBox data, kan je aflezen dat je op een ROP zit die vectoring ondersteunt (G.vector = full), maar vectoring nog niet actief staat (G.INP = off):
- Je bent gestart met 30/10, dit is een zone 1 profiel (zonder vectoring).
- Van zodra DLM zijn werk doet, zal je verhoogd worden naar max. 70/10
- Wanneer vectoring actief wordt op je ROP kom je op 70/20
- Dit kan verder verhoogd worden door DLM tot maximaal 100/20
Met een modem sync van 30/10, zou je nu toch ca 28 mbps download moeten hebben (bekabeld).dragonflo schreef:Mijn internet Is vandaag geactiveerd, maar het gaat niet sneller dan 12Mbps
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Leuk tooltje, bedankt!
Ik heb sinds gisteren een BBOX3 'gekregen', de 10 jaar oude BBOX2 begon kuren te verkopen (internet viel af en toe weg voor enkele minuten, vermoedelijk dropte ie zijn lijn en/of rebootte ie om weet ik veel welke reden). Hopelijk is deze wat stabieler. Wel jammer dat ze de interface zo hebben dichtgetimmerd =(
Anyway, het programma kan dus schijnbaar ook overweg met een spliksplinternieuwe modem:
(jaja, lag misschien al 3 jaar onderaan in de kast, laat me aub de illusie =)
'k Heb zo het vermoeden dat de centrale nog wat moet wennen aan het nieuwe toestel, maar er zit schijnbaar wel potentie in. Hup-hup DLM!! =) M'n BBOX2 haalde ongeveer 30/5(?) meen ik mij te herinneren, abonnement is "InternetMaxi", dat is euh, 50/5 zeker ? MyProximus vertelt mij dat het zo oud is dat ze het niet meer kunnen tonen, wth ?? =)
Nogmaals dank!
PS: Straks eens naar de source kijken, meer uit nieuwsgierigheid dan wat anders hoor... spreek wel mondje c# maar ga niet beweren dat ik het beter kan =) Als ik al iets zou toevoegen dan is het een refresh-button (F5) en/of een back-button =)
Ik heb sinds gisteren een BBOX3 'gekregen', de 10 jaar oude BBOX2 begon kuren te verkopen (internet viel af en toe weg voor enkele minuten, vermoedelijk dropte ie zijn lijn en/of rebootte ie om weet ik veel welke reden). Hopelijk is deze wat stabieler. Wel jammer dat ze de interface zo hebben dichtgetimmerd =(
Anyway, het programma kan dus schijnbaar ook overweg met een spliksplinternieuwe modem:
Code: Selecteer alles
Software Version 6.28.221A
GUI Version 6.2.7
Hardware Version 2.1
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 16,550 kbps
Upstream current bit rate: 2,063 kbps
Downstream max bit rate: 57,419 kbps
Upstream max bit rate: 9,631 kbps
Downstream attenuation: 13.6 dB
Downstream noise margin: 29.9 dB
Upstream noise margin: 23.2 dB
Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown
DSL standard: VDSL2
DSL profile: 8d
Estimated distance: 393 m
Proximus profile name: 16,5/2
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: no
Nogmaals dank!
PS: Straks eens naar de source kijken, meer uit nieuwsgierigheid dan wat anders hoor... spreek wel mondje c# maar ga niet beweren dat ik het beter kan =) Als ik al iets zou toevoegen dan is het een refresh-button (F5) en/of een back-button =)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De interpretatie van de cijfers uit de Bobox3 tool:deroby schreef:'k Heb zo het vermoeden dat de centrale nog wat moet wennen aan het nieuwe toestel, maar er zit schijnbaar wel potentie in. Hup-hup DLM!! =) M'n BBOX2 haalde ongeveer 30/5(?) meen ik mij te herinneren ...
- Je zit in zone 3, op een niet-vectoring profiel (16,5/2).
- Jouw oude b-box2 kan onmogelijk 30/5 gehaald hebben, gezien dit een vectoring profiel is, en de b-box2 geen vectoring ondersteund. Het maximum in zone 3 is dus voorlopig 30/4
- Jouw ROP doet nog geen vectoring, van zodra DLM zijn werk doet, zal je tot 30/4 gaan.
- Van zodra vectoring actief wordt op jouw ROP krijg je 30/5, wat DLM nog kan verhogen tot 60/5
Dit heeft niets met je abonnement te maken. Profielen hangen alleen af van de kwaliteit van jouw lijn (afstand, verzwakking)deroby schreef: ...abonnement is "InternetMaxi", dat is euh, 50/5 zeker ? MyProximus vertelt mij dat het zo oud is dat ze het niet meer kunnen tonen, wth ?? =)
Internet maxi is tegenwoordig 100/15 (beperkt door de sync van de modem).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dan zal het idd 30/4 geweest zijn, meen mij alleszins ca 2.8MBps downloads te herinneren en 450k-ish uploads, maar dat laatste zal dan misschien wel wat rooskleurige herinnering zijn =)philippe_d schreef:De interpretatie van de cijfers uit de Bobox3 tool:deroby schreef:'k Heb zo het vermoeden dat de centrale nog wat moet wennen aan het nieuwe toestel, maar er zit schijnbaar wel potentie in. Hup-hup DLM!! =) M'n BBOX2 haalde ongeveer 30/5(?) meen ik mij te herinneren ...
- Je zit in zone 3, op een niet-vectoring profiel (16,5/2).
- Jouw oude b-box2 kan onmogelijk 30/5 gehaald hebben, gezien dit een vectoring profiel is, en de b-box2 geen vectoring ondersteund. Het maximum in zone 3 is dus voorlopig 30/4
Met 30/4 ben ik best blij. die 16 down is nog mee te leven, maar cloud opslag aan de huidige snelheid is wel vervelend lang wachten eer de files geupload zijn.philippe_d schreef: [*]Jouw ROP doet nog geen vectoring, van zodra DLM zijn werk doet, zal je tot 30/4 gaan.
[*]Van zodra vectoring actief wordt op jouw ROP krijg je 30/5, wat DLM nog kan verhogen tot 60/5[/list]
zie tabel
Dat besef ik, maar als het abbo 15/1 zegt maakt het waarschijnlijk niet uit of je modem 100/100 aankan ja of nee, veel meer dan 15/1 zal ie dan niet doen. Aangezien ik het niet (meer) kan opzoeken had ik geen idee wat InternetMaxi als 'functionele' limiet zou opleggen. Blij te horen dat het ruim boven de grenzen van de hardware zit en niet omgekeerd.philippe_d schreef:Dit heeft niets met je abonnement te maken. Profielen hangen alleen af van de kwaliteit van jouw lijn (afstand, verzwakking)deroby schreef: ...abonnement is "InternetMaxi", dat is euh, 50/5 zeker ? MyProximus vertelt mij dat het zo oud is dat ze het niet meer kunnen tonen, wth ?? =)
Internet maxi is tegenwoordig 100/15 (beperkt door de sync van de modem).
Anyway, bedankt voor de info!
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Het hangt vooral af van de firmware, zolang ze die niet dichttimmeren zal de tool blijven werken . Vreemd eigenlijk, ze moeten ondertussen al 2 jaar afweten van het 'achterpoortje', maar ze hebben er nog steeds niets aan gedaan. De firmware is zelfs al bijna een jaar niet geüpdatet, ze zijn precies in slaap gevallen bij Px/Sagem.deroby schreef: Anyway, het programma kan dus schijnbaar ook overweg met een spliksplinternieuwe modem:
Code: Selecteer alles
Software Version 6.28.221A GUI Version 6.2.7 Hardware Version 2.1
De source kan eigenlijk veel beter, k'zou de tool eens moeten herschrijven in wpf en mvvm.deroby schreef:PS: Straks eens naar de source kijken, meer uit nieuwsgierigheid dan wat anders hoor... spreek wel mondje c# maar ga niet beweren dat ik het beter kan =) Als ik al iets zou toevoegen dan is het een refresh-button (F5) en/of een back-button =)
Niet de mooiste code momenteel, but it gets the job done
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Je zegt dichttimmeren, in Proximus shop gehoord dat ze alleen nog zouden verder gaan met B-box van Technicolor, dat zou dan wel op het zelfde neerkomen
Edit:
Lees nu juist dat er nog zijn die dit vernomen hebben, hier.
Edit:
Lees nu juist dat er nog zijn die dit vernomen hebben, hier.
Dit vind ik schandalig. Alleen in Belgie kan dit.
Ik zat langer dan een jaar op 30/4, een maand of zo geleden opeens of 20/4
Ik gebruik de tool waardoor ik zie dat de lijnwaardes sterker zijn geworden nadat proximus in de straat prutste.
Ik bel Proximus op en die zeggen "nee meneer u kan niet meer als 20/4 krijgen".
Tja - 33% minder snelheid maar geen 33% korting zeker.
Ik zat langer dan een jaar op 30/4, een maand of zo geleden opeens of 20/4
Ik gebruik de tool waardoor ik zie dat de lijnwaardes sterker zijn geworden nadat proximus in de straat prutste.
Ik bel Proximus op en die zeggen "nee meneer u kan niet meer als 20/4 krijgen".
Tja - 33% minder snelheid maar geen 33% korting zeker.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat is de bedoeling van deze post?
- - Wil je hulp of advies ?
- Of wil je alleen je beklag doen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d schreef:Wat is de bedoeling van deze post?Indien dit laatste, dan ben je erin geslaagd, maar moet je geen verdere reacties verwachten .
- - Wil je hulp of advies ?
- Of wil je alleen je beklag doen?
Sorry - bedoeling was om te vragen: Hoe groot is de foutmarge van de tool inzake "distance" want 38 meter vond ik wel veel.
Maar die beklag deed wel deugd
-
- Pro Member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 18 keer
Hey,
Eerst en vooral: Mooie tool!
Mijn lukt het niet om de Tool te downloaden via de belgacomcloud link vanuit de openingspost. Download start gewoon niet.
Ik heb verschillende browsers getest, maar helaas. Heeft iemand toevallig een alternatieve link?
Alvast bedankt!
Eerst en vooral: Mooie tool!
Mijn lukt het niet om de Tool te downloaden via de belgacomcloud link vanuit de openingspost. Download start gewoon niet.
Ik heb verschillende browsers getest, maar helaas. Heeft iemand toevallig een alternatieve link?
Alvast bedankt!
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
De webinterface van Proximus cloud is de voorbije dagen veranderd, de oude downloadlink werkt inderdaad niet meer.
Via deze link zou het opnieuw moeten werken: https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... dK9cSdiqch
Via deze link zou het opnieuw moeten werken: https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... dK9cSdiqch
hallo. gebruik dat tooltje nu al een hele tijd. doet netjes zijn ding. tot voor kort.
sinds kort wilt het niet meer werken bij mij. krijg telkens een fout: ik heb recent mijn pc geupgrade van 32 naar 64 bit maar het rare is dat het hetzelfde doet op mn laptop. het heeft altijd perfect gewerkt en zover ik kan zien is er niks veranderd aan de bbox3:
Software Version 6.28.221A
GUI Version 6.2.7
Hardware Version 2.0
zijn er nog mensen bij wie het niet meer werkt? grtz
sinds kort wilt het niet meer werken bij mij. krijg telkens een fout: ik heb recent mijn pc geupgrade van 32 naar 64 bit maar het rare is dat het hetzelfde doet op mn laptop. het heeft altijd perfect gewerkt en zover ik kan zien is er niks veranderd aan de bbox3:
Software Version 6.28.221A
GUI Version 6.2.7
Hardware Version 2.0
zijn er nog mensen bij wie het niet meer werkt? grtz
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Deze fout komt voor als je lijnwaarden hebt die afwijken van bestaande profielen. Ik heb al een tijdje hetzelfde voor met mijn lijn, sinds een maand of zo heb ik blijkbaar een profiel van 100.404/20.179
Kan je even inloggen op je bbox, en kijken wanneer je lijn het laatst gesynchroniseerd heeft? Staat bij netwerkverbinding --> DSL uptime.
Kan het zijn dat de fout sinds dan is beginnen voorkomen?
Ik heb al een versie met een quick fix gemaakt voor mezelf, waarin dit opgelost is.
Kan je even inloggen op je bbox, en kijken wanneer je lijn het laatst gesynchroniseerd heeft? Staat bij netwerkverbinding --> DSL uptime.
Kan het zijn dat de fout sinds dan is beginnen voorkomen?
Ik heb al een versie met een quick fix gemaakt voor mezelf, waarin dit opgelost is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Er zijn wijzigingen gebeurd door proximus ivm de profielen. Het is een technisch verhaal maar het gaat om een aantal verschillende systemen.pyro85 schreef:Deze fout komt voor als je lijnwaarden hebt die afwijken van bestaande profielen. Ik heb al een tijdje hetzelfde voor met mijn lijn, sinds een maand of zo heb ik blijkbaar een profiel van 100.404/20.179
Kan je even inloggen op je bbox, en kijken wanneer je lijn het laatst gesynchroniseerd heeft? Staat bij netwerkverbinding --> DSL uptime.
Kan het zijn dat de fout sinds dan is beginnen voorkomen?
Ik heb al een versie met een quick fix gemaakt voor mezelf, waarin dit opgelost is.
tool.png
Je hebt statische profielen voor non vectored rop's en dynamische voor op een vectored rop.
http://www.proximuswholesale.be/dam/cdn ... houtTC.zip
Je download die en daar zit het document :
WBA_VDSL2_Annex_2_Technical_Specifications_V14_withoutTC.pdf
Vanaf pagina 21
The Line Profiles highlighted in grey in this table will become effective as from 21/11/2016 with the
introduction of DLM on repair.
Het feit is nu in dit document en andere is dat er DLM zit als repair process zowel als up / download en dat je zonder een TBF na een repair terug op een normaler profiel kan komen.
Zitten ondertussen nu aan 10 blz profielen. Je zou kunnen checken of de rop vectored is dan val je op een categorie en dan tsja.
kijken naar de uptime zal niet meer lukken aangezien ik gisteren een maintenance'je gedaan heb(ge re-boot)
moet zeggen dat ze een maand of 2 terug gewerkt hebben aan het kastje en ik nu een veel betere speed heb etc.
die fout is echt recent. ik keek gereld is met het tooltje gewoon uit curieusitijd en recent krijg ik die fout.
maar blij te horen dat je al een fixje hebt. next update van de tool zal het wel werken dan. grtz
moet zeggen dat ze een maand of 2 terug gewerkt hebben aan het kastje en ik nu een veel betere speed heb etc.
die fout is echt recent. ik keek gereld is met het tooltje gewoon uit curieusitijd en recent krijg ik die fout.
maar blij te horen dat je al een fixje hebt. next update van de tool zal het wel werken dan. grtz
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 20 000 kbps
Downstream max bit rate: 140 929 kbps
Upstream max bit rate: 33 957 kbps
Downstream attenuation: 8,2 dB
Downstream noise margin: 19,1 dB
Upstream noise margin: 13,7 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 140 m
Proximus profile name: 100/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
DL heeft altijd rond de 90mbps gezeten, na nieuwjaar merk ik wel een kleine stijging op
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
De speedtest wijst op een 120/10 profiel, wat wel mogelijk zou zijn met jouw lijnwaarden, maar de lijnwaarden zelf geven een 100/20 profiel aan? Is mogelijks een fout in de tool, die zoekt momenteel niet naar lijnwaarden boven 100.000.
Een 120/20 profiel lijkt op zich wel nog mogelijk voor een hele hoop lijnen (afstand < 200m ofzo?).
Misschien is Proximus testen aan het doen op jouw lijn?
Een 120/20 profiel lijkt op zich wel nog mogelijk voor een hele hoop lijnen (afstand < 200m ofzo?).
Misschien is Proximus testen aan het doen op jouw lijn?
Kan mogelijk zijn, als ik mijn speedtest historie bekijk zijn alle testen voor nieuwjaar rond de 90mbps maar wel met een iets hogere upload. Misschien er ook bij vermelden dat ik nog een office & go pack heb
pyro85 schreef:Deze fout komt voor als je lijnwaarden hebt die afwijken van bestaande profielen. Ik heb al een tijdje hetzelfde voor met mijn lijn, sinds een maand of zo heb ik blijkbaar een profiel van 100.404/20.179
Kan je even inloggen op je bbox, en kijken wanneer je lijn het laatst gesynchroniseerd heeft? Staat bij netwerkverbinding --> DSL uptime.
Kan het zijn dat de fout sinds dan is beginnen voorkomen?
Ik heb al een versie met een quick fix gemaakt voor mezelf, waarin dit opgelost is.
tool.png
Word die update publiek gemaakt ? AUB! Ik heb hetzelfde probleem
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Die quick fix was specifiek gemaakt voor mijn afwijkend profiel, en lost het probleem niet helemaal op. Deze kan ik dus niet releasen
Ik hoop van binnenkort terug wat verder te kunnen werken aan de tool, k'zou er de laatste bugs nog uit willen hebben.
Ik hoop van binnenkort terug wat verder te kunnen werken aan de tool, k'zou er de laatste bugs nog uit willen hebben.
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb een aangepaste versie klaar van de tool, deze kan hier gedownload worden:
https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... qYZTwlCNrc
In deze versie zouden de eerder gemelde bugs opgelost moeten zijn. Als men nu een onbekend of afwijkend profiel heeft, zal de tool geen fouten meer geven.
Er is ook nog één klein nieuwigheidje, bij de DSL standaard wordt nu ook Annex A/B vermeld. Zie hieronder een voorbeeld van mijn lijn:
https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... qYZTwlCNrc
In deze versie zouden de eerder gemelde bugs opgelost moeten zijn. Als men nu een onbekend of afwijkend profiel heeft, zal de tool geen fouten meer geven.
Er is ook nog één klein nieuwigheidje, bij de DSL standaard wordt nu ook Annex A/B vermeld. Zie hieronder een voorbeeld van mijn lijn:
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.2
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 20 000 kbps
Downstream max bit rate: 117 254 kbps
Upstream max bit rate: 28 642 kbps
Downstream attenuation: 11,5 dB
Downstream noise margin: 11,8 dB
Upstream noise margin: 11,3 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 240 m
Proximus profile name: 100/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
- tomw
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Volgens mij zit er nog ergens een foutje in. Tool geeft aan dat vectoring niet actief is, terwijl dat wel het geval is.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.2
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 60 000 kbps
Upstream current bit rate: 9 998 kbps
Downstream max bit rate: 73 013 kbps
Upstream max bit rate: 17 461 kbps
Downstream attenuation: 19,8 dB
Downstream noise margin: 10,4 dB
Upstream noise margin: 10,8 dB
Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 535 m
Proximus profile name: 60/10
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb nog een gewone BBOX 2 en met volgende lijnwaarden.
Maar ik snap niet hoe ik met deze waarden naar volgende tabel moet kijken: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=46577
Ik denk dan attenuation maar volgens de tabel zou ik maar 16.5/1 moeten halen?
Ik zie in die tool staan dat mijn ROP vectoring ondersteund, welke snelheid zou ik dan kunnen verwachten als ik een modem aanschaf die dat wel ondersteund? Ik zit bij Scarlet.
Thanks,
Thomas
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 2
Downstream current bit rate: 50 200 kbps
Upstream current bit rate: 10 064 kbps
Downstream max bit rate: 74 532 kbps
Downstream attenuation: 13,0 dB
Downstream noise margin: 14,1 dB
Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: no
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Distance 252 m
Proximus profile name: 50/10
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Ik denk dan attenuation maar volgens de tabel zou ik maar 16.5/1 moeten halen?
Ik zie in die tool staan dat mijn ROP vectoring ondersteund, welke snelheid zou ik dan kunnen verwachten als ik een modem aanschaf die dat wel ondersteund? Ik zit bij Scarlet.
Thanks,
Thomas
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is geen direct verband tussen jouw (B-box2) lijnwaarden en de vectoring tabel.Asskicker schreef:Maar ik snap niet hoe ik met deze waarden naar volgende tabel moet kijken: viewtopic.php?f=24&t=46577
Ik denk dan attenuation maar volgens de tabel zou ik maar 16.5/1 moeten halen?
- op basis van de "afstand tot de ROP" (252 m) zou je normaal in zone 1 moeten zitten. Maar ik vermoed dat deze (berekende) waarde niet klopt, gezien een att. van 13dB.
- op basis van uw huidig DLM profiel (zonder vectoring) van 50/10, vermoed ik dat je in zone 2 zit.
- - starten met een 50/10 basisprofiel
- DLM zal je dan verhogen, tot vermoedelijk 85/15 - theoretisch kan dat zelfs 100/15 of 100/20 zijn, maar dat zien we zelden in zone 2.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
philippe, je zegt dat je "zelden" 100/20 ziet in zone 2, maar genoeg mensen hier hebben in zone 2 (ik inclusief) gewoon 100/20.
Dat terwijl ik mensen zie in zone 1 die maar 15 up halen door een slecht koperpaar.
Het zal waarschijnlijk wel op goed geluk en kwaliteit van koperpaar afhangen maar toch... . Als hij nu al 50 haalt (en afgaande van z'n noise margin op 50 down) is de kans groot dat hij 100 haalt (IMO).
Dat terwijl ik mensen zie in zone 1 die maar 15 up halen door een slecht koperpaar.
Het zal waarschijnlijk wel op goed geluk en kwaliteit van koperpaar afhangen maar toch... . Als hij nu al 50 haalt (en afgaande van z'n noise margin op 50 down) is de kans groot dat hij 100 haalt (IMO).
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Super. Bedankt voor de reacties! Ik wil er wel nogmaals bij vermelden dat ik bij Scarlet zit, ik weet niet of zij ook die snelheden bieden?
Welke modem zou ik dan het best aanschaffen? Er staan op 2dehands genoeg bbox 3 voor een degelijke prijs.
https://www.2dehands.be/computer-game-c ... 11651.html
Welke modem zou ik dan het best aanschaffen? Er staan op 2dehands genoeg bbox 3 voor een degelijke prijs.
https://www.2dehands.be/computer-game-c ... 11651.html
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Er zijn al verschillende varianten van de BBox3 in omloop. Let er vooral op dat je geen exemplaar koopt die eigenlijk terug naar Proximus moet bij einde contract!
Ik heb zelf zowel een BBox3/T (Technicolor) als een BBox3/S (Sagem) waarbij de /T als backup dient voor mocht de /S onverwachts uitvallen. Enkel de /S kan je uitlezen met die BBox3 Sagem Tool (daarom ook Sagem Tool genoemd). Het verschil tussen een BBox3/T en een BBox3/S wordt uitgelegd in de Sagem BBOX3-draad.
Helaas lijkt http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3modemspecificaties momenteel (?) onbereikbaar. Dat was voor mij de referentiepagina wat Proximus-spul aangaat. De Google Cache voor die pagina lijkt het wel nog te doen. Je kan dan doorscrollen naar # BBOX3 Versies #.
Ik heb zelf zowel een BBox3/T (Technicolor) als een BBox3/S (Sagem) waarbij de /T als backup dient voor mocht de /S onverwachts uitvallen. Enkel de /S kan je uitlezen met die BBox3 Sagem Tool (daarom ook Sagem Tool genoemd). Het verschil tussen een BBox3/T en een BBox3/S wordt uitgelegd in de Sagem BBOX3-draad.
Helaas lijkt http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3modemspecificaties momenteel (?) onbereikbaar. Dat was voor mij de referentiepagina wat Proximus-spul aangaat. De Google Cache voor die pagina lijkt het wel nog te doen. Je kan dan doorscrollen naar # BBOX3 Versies #.
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Dit wordt bepaald door de g.inp waarde, maar dit is niet 100% betrouwbaar, heb dit ook al eens gemerkt op mijn eigen lijn.tomw schreef:Volgens mij zit er nog ergens een foutje in. Tool geeft aan dat vectoring niet actief is, terwijl dat wel het geval is.
Hier moet ik je toch corrigeren, bij een bbox 2 worden er geen berekende waarden getoond, alle waarden komen van de bbox zelf. De afstand wordt uitgelezen in ft, en omgezet naar meter. Bij een bbox 3 wordt de afstand inderdaad berekend.philippe_d schreef:op basis van de "afstand tot de ROP" (252 m) zou je normaal in zone 1 moeten zitten. Maar ik vermoed dat deze (berekende) waarde niet klopt, gezien een att. van 13dB.
Deze gebruiker lijkt me in zone 1 te zitten, dus met een bbox 3 zou 100/20 wel haalbaar moeten zijn
Een lijntest zou uitsluitsel moeten geven over de zone: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... eid#/input
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Volgens de gekende lijntesten zou ik 100 / 10 moeten kunnen halen.pyro85 schreef:Hier moet ik je toch corrigeren, bij een bbox 2 worden er geen berekende waarden getoond, alle waarden komen van de bbox zelf. De afstand wordt uitgelezen in ft, en omgezet naar meter. Bij een bbox 3 wordt de afstand inderdaad berekend.philippe_d schreef:op basis van de "afstand tot de ROP" (252 m) zou je normaal in zone 1 moeten zitten. Maar ik vermoed dat deze (berekende) waarde niet klopt, gezien een att. van 13dB.
Deze gebruiker lijkt me in zone 1 te zitten, dus met een bbox 3 zou 100/20 wel haalbaar moeten zijn
Een lijntest zou uitsluitsel moeten geven over de zone: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... eid#/input
Code: Selecteer alles
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,6 Mbps download - 7,93 Mbps upload
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 93,6 Mbps download - 7,93 Mbps upload
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
Code: Selecteer alles
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Je hebt alleszins uitstekende lijnwaarden voor zone 2, misschien zit 100/20 er toch nog in
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Volgens de gebruikers van scarlet is het dan helaas niet mogelijk.pyro85 schreef:Dit wijst op zone 2, dus philippe_d zijn inschatting was volledig correctCode: Selecteer alles
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Je hebt alleszins uitstekende lijnwaarden voor zone 2, misschien zit 100/20 er toch nog in
Jammer, er zijn namelijk geen goede alternatieven voor trio zonder dat je veel moet bijbetalen.GuntherDW schreef:Bij scarlet hangt het ervan af welk abbo je hebt. Bij trio is het voor zover ik weet nog capped op 50/4, bij die loco is het 100/something.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Of het nu de tool is die berekent (b-box3), of de modem (b-box2), in beide gevallen is dit een benaderende waarde, berekend met een bepaald algoritme?pyro85 schreef:Hier moet ik je toch corrigeren, bij een bbox 2 worden er geen berekende waarden getoond, alle waarden komen van de bbox zelf. De afstand wordt uitgelezen in ft, en omgezet naar meter. Bij een bbox 3 wordt de afstand inderdaad berekend.
Ik ben altijd voorzichtig met voorspellingen, om ontgoochelingen te vermijdenGuntherDW schreef:philippe, je zegt dat je "zelden" 100/20 ziet in zone 2, maar genoeg mensen hier hebben in zone 2 (ik inclusief) gewoon 100/20.
Dat terwijl ik mensen zie in zone 1 die maar 15 up halen door een slecht koperpaar.
In zone 2 beloof ik de gebruikers 85/15, alles wat ze meer krijgen (zowel up- als download) is een bonus .
Het prijsverschil moet toch ergens van komen?Asskicker schreef:Jammer, er zijn namelijk geen goede alternatieven voor trio zonder dat je veel moet bijbetalen.
Voor die prijs heb je een goed alternatief, en voor de meesten valt toch goed te leven met een 50/4 cap?
Hoeveel zijn er niet die dit zelfs niet halen (en meer betalen)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Klopt. Ik kan er ook met leven hoor, het is enkel jammer dat het sneller kan maar gewoon toegenepen wordt (en bij het andere, internt only, abbo wel kan).philippe_d schreef:Het prijsverschil moet toch ergens van komen?Asskicker schreef:Jammer, er zijn namelijk geen goede alternatieven voor trio zonder dat je veel moet bijbetalen.
Voor die prijs heb je een goed alternatief, en voor de meesten valt toch goed te leven met een 50/4 cap?
Hoeveel zijn er niet die dit zelfs niet halen (en meer betalen)?
Voor de rest ben ik zeer tevreden van Scarlet, behalve het feit dat ik elke dag een reconnect krijg rond hetzelfde uur. Maar dat is iets anders natuurlijk.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik krijg ook regelmatig een disconnect voor de kiezen, maar niet geregeld, ttz. niet elke 36u. Ik verwacht weer een (digitale) tijdklok te zullen steken zodat de disconnect 's nachts geforceerd wordt ipv. om 11u30 (zoals nu het geval is).
Kan iemand bevestigen dat Scarlet inderdaad nog geforceerde disconnects doorvoert?
Kan iemand bevestigen dat Scarlet inderdaad nog geforceerde disconnects doorvoert?
Computer(k)nul