Gisteren was het zo ver: de grote uitschakeldag van niet geregistreerde simkaartjes. Laat net die 2 kaartjes die ik gekocht heb voor mijn alarmsysteem en mijn vriend gisteren plotseling, ondanks de registratie en en overdracht van Alditalk, UITGESCHAKELD.
Man, wat een onkunde gewoon. Ik heb het gevoel dat BASE gewoon je wilt dwingen om een abonnement te nemen door je te jennen en te treiteren.
Na een weekje gewoon te kunnen sms-en en ten surfen, gisteren plotseling niet meer mogelijk, maar wel is het Jim logo zichtbaar op de smartphone, dus blijkbaar is het nummer wel gekend, anders zie je immers: geen signaal/geen service.
Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Geen probleem ondervonden met twee ex-AldiTalk-kaarten: één overgebracht naar JIM, de andere naar Dommel.
De kaart van mijn madam staat nog in transfer na afgelopen zaterdag de nieuwe SIM-kaart bij Dommel te activeren.
Enigste verschil wat ik merk: mijn kaarten waren geregistreerd bij AldiTalk, mijn vrouw's niet. Dat heb ik gisterenavond uiteindelijk nog kunnen doen. Dommel vraagt immers bij activeren naar de familienaam zoals die bij de vorige operator bekend was.
De kaart van mijn madam staat nog in transfer na afgelopen zaterdag de nieuwe SIM-kaart bij Dommel te activeren.
Enigste verschil wat ik merk: mijn kaarten waren geregistreerd bij AldiTalk, mijn vrouw's niet. Dat heb ik gisterenavond uiteindelijk nog kunnen doen. Dommel vraagt immers bij activeren naar de familienaam zoals die bij de vorige operator bekend was.
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
- Locatie: Hoevenen
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Ik heb vorige maand ook eens proberen gebruik te maken van JIM-Mobile .... man man, wat een miserie. Heb het een maandje volgehouden, en kaartje ligt ondertussen in de vuilbak!!!!!
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Hier ook niet zo'n goede ervaringen in gebruik: op mijn treintraject tussen Brugge en Leuven ondervind ik veel meer onderbrekingen dan met AldiTalk indertijd. Beperken tot 3G lijkt geen verschil te maken.
Je zou toch dezelfde user experience verwachten aangezien JIM en AT allebei op het Base-netwerk zitten... niet dus!
Je zou toch dezelfde user experience verwachten aangezien JIM en AT allebei op het Base-netwerk zitten... niet dus!
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er werd hier al wel eens gemeld dat sommige MVNO's niet altijd op alle masten van hun netbeheerder aanwezig zijn (kosten?).Sinna schreef:Je zou toch dezelfde user experience verwachten aangezien JIM en AT allebei op het Base-netwerk zitten... niet dus!
Misschien dat dit een verklaring is waarom je een verschil ziet tussen providers, hoewel ze hetzelfde netwerk gebruiken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Joy!
Hoe kun je dan als consument de juiste keuze maken? Of is dat een manier om je naar een duurdere formule te pushen bij de netbeheerder (Px, Orange, Telenet/Base) zelf?
Ik weet dat ontvangst op de trein sowieso niet schitterend is. Soms lijkt er gewoon verzadiging op te treden, zeker als we filerijden (ja, dat gebeurt ook op het spoor: de versporing van L50a naar L50c zorgt voor een vertragende factor en al die piektreinen die erin slagen om zelden of nooit op tijd te rijden).
Waarom wordt er niet meer geïnvesteerd in masten bij spoorlijnen? Dat lijkt mij zinvoller dan WiFi aan te bieden op de trein.
Hoe kun je dan als consument de juiste keuze maken? Of is dat een manier om je naar een duurdere formule te pushen bij de netbeheerder (Px, Orange, Telenet/Base) zelf?
Ik weet dat ontvangst op de trein sowieso niet schitterend is. Soms lijkt er gewoon verzadiging op te treden, zeker als we filerijden (ja, dat gebeurt ook op het spoor: de versporing van L50a naar L50c zorgt voor een vertragende factor en al die piektreinen die erin slagen om zelden of nooit op tijd te rijden).
Waarom wordt er niet meer geïnvesteerd in masten bij spoorlijnen? Dat lijkt mij zinvoller dan WiFi aan te bieden op de trein.
Computer(k)nul
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Man, wat kafka gewoon. Vandaag geprobeerd bij een BASE service provider te registreren. Ik moet helemaal naar Gent of Brugge om dat te doen, met alle parkingkosten en rijkosten voor een eenvoudig prepaidkaartje voor het alarm en gebeld te kunnen worden met een klein bedrag erop. Het is nochtans de FOUT van Jim Mobile, omdat ze het busnummer omgedraaid hebben in hun registratie en in hun systeem staat mijn registratie als onvolledig en die van mijn vriend is wel in orde, knettergek gewoon.
Ik was tevreden met Alditalk met zijn superlage tarieven, maar ja: die goedkope melkkoe van Telenet moet immers geslacht worden, want te weinig rendabel en die plicht tot registratie is gewoon ONZIN: je kon perfect online met je E-ID je registreren en je kaart koppelen. Nee, gewoon duopolie van TELENET en PROXIMUS. Wacht maar af als ook Orange of Scarlet de nek wordt omgedraaid en dan iedereen naar het moederbedrijf sturen.
Mijn verwachting is dat binnenkort ook Dommel, Lycamobile en andere virtuele providers de duimen moeten leggen.
Ik was tevreden met Alditalk met zijn superlage tarieven, maar ja: die goedkope melkkoe van Telenet moet immers geslacht worden, want te weinig rendabel en die plicht tot registratie is gewoon ONZIN: je kon perfect online met je E-ID je registreren en je kaart koppelen. Nee, gewoon duopolie van TELENET en PROXIMUS. Wacht maar af als ook Orange of Scarlet de nek wordt omgedraaid en dan iedereen naar het moederbedrijf sturen.
Mijn verwachting is dat binnenkort ook Dommel, Lycamobile en andere virtuele providers de duimen moeten leggen.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
euhm, overreacting much?Stefaand schreef:Man, wat kafka gewoon. Vandaag geprobeerd bij een BASE service provider te registreren. Ik moet helemaal naar Gent of Brugge om dat te doen, met alle parkingkosten en rijkosten voor een eenvoudig prepaidkaartje voor het alarm en gebeld te kunnen worden met een klein bedrag erop.
....
die plicht tot registratie is gewoon ONZIN: je kon perfect online met je E-ID je registreren en je kaart koppelen. Nee, gewoon duopolie van TELENET en PROXIMUS. Wacht maar af als ook Orange of Scarlet de nek wordt omgedraaid en dan iedereen naar het moederbedrijf sturen.
1) waarom gebruik je uberhaupt een prepay sim in je alarm? (gebruik op zijn minst base0 bv)
2) plicht tot registratie is geen onzin, en ook geen echte ramp. heb er op geen enkel van mijn sims last van gehad, wegens allemaal gewoon base0 of andere abbo vorm die me quasi niks kost (mv prepay kaartjes zijn ook allemaal gewoon in orde gebleven).
hoe ga je trouwens je simkaart online registreren? hoe bewijs je dan dat jij die simkaart hebt e.d ? (al ga je nu nog kunnen hebben dat persoon A een kaart op zijn naam koopt en die dan dus doorverkoopt o.i.d., maar dan is persoon A dus traceerbaar en aansprakelijk
3) orange is geen MVNO en scarlet is PXM hun 'telenet-aanvaller'... en ik snap trouwens niet dat je de providers hierover aanvalt, gezien het de wetgever is die deze beslissing gemaakt heeft en het waarschijnlijk enkel extra kosten heeft meegebracht voor de providers (of denk je nu echt dat het nu iets kon schelen wie hun netwerk gebruikt? als het maar geld opbrengt!)
nuja, hopelijk is het klagen een beetje uit je systeem, overigens moet je enkel naar een base shop als je kaart voor het einde van de registratietermijn nog niet in orde gebracht was...
(en ik zou dan vermoeden dat je dat ook ergens zou hebben kunnen nakijken/opvolgen/bevestigen of het al dan niet in orde was)
ik vond het ietswat vreemder dat ik bv mensen uit nederland ken, die een MV kaartje hadden voor data in belgie, die kaart NIET konden registreren.
blijkbaar vroeg MV een BELGISCH rekeningnummer als onderdeel van de identificatie... sja, dat kunnen zij dus niet geven.
maargoed, met de afschaf van roaming maakt ook dat niet uit dus.