Welk profiel heb ik na verhuis?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Beste userbaseleden,

op 28/05/2017 ben ik verhuist en is proximus mee verhuist.
Er moest een technieker komen om de aansluiting in de rop te doen en het bakje aan de intro te vervangen.
Ik had mijn twijfels dat de installatie conform was en heb dit ook gemeld, ik vroeg op welk profiel ik zat (8d,17a) en wat de afstand tot de rop is.
Deze zeer onvriendelijke man kon of wou hier niet op antwoorden :bang:
maar kon wel zeggen dat vectoring actief is en 100Mbps mogelijk was. Moet er wel bij vermelden dat het mij een externe firma betrof en niet het bekende proximus busje zelf.
De snelheid die ik bekabeld, rechtstreeks in de bbox3 gemeten heb is Afbeelding

Dus geen vectoring actief en een repairprofiel. Klopt mijn redenering?
Ik heb deze morgen een mail hiervoor gestuurd naar proximus maar hier is geen gehoor aan gegeven.
Ikzelf heb niets aan de aansluiting gedaan, dit is volledig door de technieker nagekeken en aangesloten.
Als ik de proximus snelheidstest doe kom ik uit op Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload/ Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Om een lang verhaal kort te maken, op welk profiel zit ik juist en kan iemand van de leden die werkzaam is bij proximus dit eens nakijken?
Als ik meer duidelijkheid heb zal ik ook eens telefonisch contact opnemen met de helpdesk.
Alvast bedankt iedereen.

Mvg,
Wannes
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Ahn, ene van Hilset :-D .

Lijkt me in de buurt te komen van 30 Mbps profiel? Is dat geen tijdelijk/repair profiel?
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die de huidige situatie met de profielen beter kennen. Maar het gaat wel nog maar om een paar dagen dan, als ik het me goed herinner kan het een twee-drietal weken duren vooraleer je op de juiste profielen terecht komt omdat de lijn eerst wat in de gaten wordt gehouden mbt stabiliteit etc?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Wat zegt de snelheids meter op de proximus site voor jou , wat er haalbaar is op uw adres ??

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html

Of op Lijntest : http://www.lijntest.be/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
genksta
Member
Member
Bedankt: 6 keer
Provider

Je zit volgens mij gewoon op een 30/10 profiel waar vectoring nog niet actief is. Misschien dat vectoring de komende dagen pas in gang gaat schieten, dan krijg je een 70/20 profiel. Met DLM naderhand eventueel 100/20.
wamy
Plus Member
Plus Member
Provider

Jaja, 1ne van over't water :)
Ik heb ook de indruk dat ik op een repairprofiel zit. Maar heb zelf niet genoeg kennis over de profielen.

@patje
Als ik de proximus snelheidstest doe kom ik uit op Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload/ Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

@genksta
Ik vond het al raar dat volgens de technieker vectoring actief was maar dat ik dan start met een 25 Mbps d/l.
Ik dacht dat vectoring startprofiel hoger lag.

Nog iemand die misschien kan bijdragen aan dit topic?

Alvast bedankt iedereen.

Mvg,
Wannes
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

butskristof schreef:Lijkt me in de buurt te komen van 30 Mbps profiel? Is dat geen tijdelijk/repair profiel?
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die de huidige situatie met de profielen beter kennen.
Bekijk eens de tabel in volgende post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=46577

Hier zie je - voor iedere zone:
  • - het start profiel zonder vectoring, en het hoogste profiel (DLM).
    - het start profiel met vectoring, en het hoogste profiel (DLM + vectoring).
Om een lang verhaal kort te maken, op welk profiel zit ik juist
warmy schreef:Als ik de proximus snelheidstest doe kom ik uit op Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload/ Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Om een lang verhaal kort te maken, op welk profiel zit ik juist
Jij lijkt op een 30/10 profiel te zitten, wat overeenkomt met het start profiel (zonder vectoring) van zone 1 ...

Je kan best eens een lijntest doen via het nummer 0800/22424.
Dit kan met iedere telefoon, ook via de GSM. Haak pas in nadat je het hele bandje hebt gehoord.
Je moet wel het lijn nummer kennen van jouw VDSL2 verbinding (dit lijkt op een gewoon telefoonnummer).

Je lijn wordt gerest, en je zal één van de basis profielen krijgen van de tabel (afhankelijk van de zone).
Dan gaat DLM zijn werk doen, en jou (in stapjes) verhogen naar het hoogst mogelijke profiel wat bij jouw lijn past.

PS - Welk abonnement heb je? Welke modem heb je?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wamy
Plus Member
Plus Member
Provider

Hey philippe,

dat verklaart veel natuurlijk.
Volgens de technieker was vectoring actief.
Daarom dat ik dacht dat het startprofiel zo laag was en het een repairprofiel betrof.
Nu lijkt vectoring dus (nog) niet actief te zijn.
Ik zal deze avond eens bellen naar het 0800 nummer met het lijnnummer bij de hand.
Abbo is tv+internet(comfort) met een technicolor bbox3.

Mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

wamy schreef:Abbo is tv+internet(comfort) ...
Jouw abbo is max 100/6. Upload zal dus gecapt blijven op 6mbps. Eens vectoring actief zou je wel aan 100 mbps download moeten geraken.
wamy schreef:... met een technicolor bbox3
Gelukkig een bbox3 (want met een bbox2 zou je de verklaring hebben waarom nog geen vectoring).
Jammer een technicolor, want daarop werkt de b-box3 tool niet (waarmee je een analyse kan maken van je lijn) :-( .
wamy schreef:Ik zal deze avond eens bellen naar het 0800 nummer met het lijnnummer bij de hand.
Met een beetje geluk kom je op vectoring :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wamy
Plus Member
Plus Member
Provider

om dit topic toch te kunnen afsluiten;
na het 0800 nummer gebeld te hebben was dit het resultaat Afbeelding
Dan is er na enkele weken de lijn te laten stabiliseren dit uit de bus gekomen Afbeelding
Komt dus allemaal goed lijkt me :banana:
Iedereen bedankt!

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”