Blijkbaar is Belgacom er nog altijd van overtuigd dat een stuk oud roest een prima hogesnelheidsverbinding is. Mijn straat, de Oudestraat te Boortmeerbeek wordt volledig heraangelegd maar de Belgacom kabels worden niet vervangen. Alle andere leidingen, kabels en riolen wel. Zie foto's in bijlage. Klein detail, sinds de graafwerken valt mijn Internetverbinding ook voortdurend uit maar dat is niet echt een verassing met zo'n kabels. Technieker is reeds langsgekomen maar die zegt dat er een lasser moet komen. Ik denkt dat ze de komende jaren best een lasser laten kamperen in de straat met zo'n kabels. Dat zal uiteindelijk meer kosten dan vandaag een nieuwe leiding leggen nu de straat toch open ligt. Proximus fiber, hahahaha
Belgacom oude kabels nog steeds niet vervangen bij straatwerken
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Proficiat met het aanmaken van een account helemaal speciaal om ons dat te melden.
Die werken worden overigens gecoordineerd door Aquafin en Infrax. Ik neem aan dat jij netjes op 2 Maart 2016 naar de infoavond bent geweest, en daar de pertinente vragen hebt gesteld, bezorgde burger zijnde?
Zoals daar zijn:
-"Hoe kan u de bereikbaarheid van onze woningen garanderen"
-"Wat zijn de mogelijke bijkomende kosten voor ons als inwoners die samengaan met de opsplitsing van ons rioleringsstelsel"
-"Heeft u de nodige contacten gelegd met de andere nutsmaatschappijen om werken te coordineren, en is deze werf aangemeld bij synductis"
En indien u op dat laatste een negatief antwoord kreeg, heeft u dan ter plekke aangekaart dat men dat beter wèl deed?
Of als het antwoord positief was, heeft u dan de vervolgvraag gesteld welke andere nutsmaatschappijen mee instapten in de werf en ook hun infrastructuur zouden vernieuwen? En als Proximus daar niet bij was, heeft u dan zelf pro-actief contact gezocht met hen om dit na te vragen?
Als bezorgde burger zijnde...
Die werken worden overigens gecoordineerd door Aquafin en Infrax. Ik neem aan dat jij netjes op 2 Maart 2016 naar de infoavond bent geweest, en daar de pertinente vragen hebt gesteld, bezorgde burger zijnde?
Zoals daar zijn:
-"Hoe kan u de bereikbaarheid van onze woningen garanderen"
-"Wat zijn de mogelijke bijkomende kosten voor ons als inwoners die samengaan met de opsplitsing van ons rioleringsstelsel"
-"Heeft u de nodige contacten gelegd met de andere nutsmaatschappijen om werken te coordineren, en is deze werf aangemeld bij synductis"
En indien u op dat laatste een negatief antwoord kreeg, heeft u dan ter plekke aangekaart dat men dat beter wèl deed?
Of als het antwoord positief was, heeft u dan de vervolgvraag gesteld welke andere nutsmaatschappijen mee instapten in de werf en ook hun infrastructuur zouden vernieuwen? En als Proximus daar niet bij was, heeft u dan zelf pro-actief contact gezocht met hen om dit na te vragen?
Als bezorgde burger zijnde...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 7 keer
Anno 2017 verwacht je dat dit allemaal automatisch gebeurt.FlashBlue schreef: -"Heeft u de nodige contacten gelegd met de andere nutsmaatschappijen om werken te coordineren, en is deze werf aangemeld bij synductis"
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Tijdens de voorafgaande contact avonden dit aankaarten, dan kan misschien Proximus nog in gang schieten met het aanleggen van fiber, maar eenmaal de werken gestart zijn, vergeet het maar...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Wees gerust, alle kabels zijn op één werkdag door één aannemer vervangen: sleuf gegraven, groene, rode en zelfs twee oranje Proximus-kabels afgerold in de sleuf, sleuf terug dichtgemaakt.
De oude kabels blijven voorlopig werken met af en toe een onderbreking als iemand van DCA een kabel raakt. Proximus komt de nieuwe kabel pas aansluiten een week voor de voetpaden aangelegd worden.
De oude kabels blijven voorlopig werken met af en toe een onderbreking als iemand van DCA een kabel raakt. Proximus komt de nieuwe kabel pas aansluiten een week voor de voetpaden aangelegd worden.
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
@petzl de prijzen voor een herstelling liggen vast met conventies tussen de verzekeringsmaatschappijen. Bij betwisting komen alle partijen samen met een extern bemiddelaar/expert. En reken er maar op dat zo'n verzekeringsmaatschappij geen nieuwe kabel zal betalen als die kosten niet 100% voortvloeien uit een schadegeval!
En zeggen dat ik liever zo een ouwe sleur van een kabel zou willen hebben in mijn straat... Een loden mantel om elektromagnetische vuiligheid eruit te houden, papier als isolatie die beter scoort dan plastiek, al eens wat dikkere aders waardoor de verzwakking lager ligt,...
Maar ja storingsgevoeliger bij manipulatie of waterinsijpeling, zeker als ze er weer eens met de kraan aan hangen en niets laten weten aan de betrokken dienst met alle gevolgen van dien.
En zeggen dat ik liever zo een ouwe sleur van een kabel zou willen hebben in mijn straat... Een loden mantel om elektromagnetische vuiligheid eruit te houden, papier als isolatie die beter scoort dan plastiek, al eens wat dikkere aders waardoor de verzwakking lager ligt,...
Maar ja storingsgevoeliger bij manipulatie of waterinsijpeling, zeker als ze er weer eens met de kraan aan hangen en niets laten weten aan de betrokken dienst met alle gevolgen van dien.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
U werkt op het ministerie zeker ? Daar krijg je ook altijd zo'n antwoordenFlashBlue schreef:Proficiat met het aanmaken van een account helemaal speciaal om ons dat te melden.Bla, bla,bla, bla
Bl...
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb een vraagje ivm een proximus aansluiting die nog moet komen.
De kabel komt binnen in de kelder (in koper gehuld). Ik schat rond de 40jaar oud.
Ik heb een paar jaar geleden bij Edpnet gezeten en daar had ik ook altijd last van een instabiele noise margin. Altijd rond 6 of 5 ongeveer.
Kan ik proximus vrijblijvend laten langskomen om te kijken of ze deze aansluiting kunnen vernieuwen en verleggen via de straat naar een droge inkomhal boven de kelder en daar ineens het aansluitpunt maken?
Ik heb schrik als ik al klant ben, ze er niets aan willen doen wegens te duur of niet nodig...
De kabel komt binnen in de kelder (in koper gehuld). Ik schat rond de 40jaar oud.
Ik heb een paar jaar geleden bij Edpnet gezeten en daar had ik ook altijd last van een instabiele noise margin. Altijd rond 6 of 5 ongeveer.
Kan ik proximus vrijblijvend laten langskomen om te kijken of ze deze aansluiting kunnen vernieuwen en verleggen via de straat naar een droge inkomhal boven de kelder en daar ineens het aansluitpunt maken?
Ik heb schrik als ik al klant ben, ze er niets aan willen doen wegens te duur of niet nodig...
"ONEup -> 1000/40"
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Neen, Proximus komt niet vrijblijvend langs om eens te "kijken".Converted schreef:Kan ik proximus vrijblijvend laten langskomen om te kijken of ze deze aansluiting kunnen vernieuwen en verleggen via de straat naar een droge inkomhal boven de kelder en daar ineens het aansluitpunt maken?
Twee mogelijkheden:
1) Je bestelt een internetabonnement en tijdens de installatie stelt de installateur vast dat het signaal te slecht is. Er komt dan een tweede afspraak om de aansluitkabel volledig te vervangen. Als jij een wachtbuis voorziet tussen de kelder en de inkomhal, dan kan de nieuwe aansluiting in de inkomhal gemaakt worden.
2) Je doet een aanvraag voor een vooraanleg via https://www.proximus.be/bouwen Je doet op privé-domein de nodige voorbereidingswerken zoals aangegeven in de brochure.