Ram geheugen bijsteken
Ik zou graag ram geheugen bijsteken, maar ik weet niet precies op wat ik allemaal moet letten. De vorige keer bracht ik het ram latje mee naar de winkel en zij gaven me dan een nieuwe. Maar nu zou ik het graag online bestellen. Daarom is mijn vraag => Op wat moet ik allemaal letten bij het kopen van ram geheugen? Is dat niet het type, frequentie, geregistreerd of niet?
1) Type is dimm, sdram.(Is dat dan gewoon sdram?)
2) Frequentie is 7 ns (zeker 133 mhz)
3) Wat is geregistreed en niet geregistreed?
En tot hoeveel ram geheugen kan ik bijsteken of is daar geen limiet op?(plaats heb ik nog)
1) Type is dimm, sdram.(Is dat dan gewoon sdram?)
2) Frequentie is 7 ns (zeker 133 mhz)
3) Wat is geregistreed en niet geregistreed?
En tot hoeveel ram geheugen kan ik bijsteken of is daar geen limiet op?(plaats heb ik nog)
Laatst gewijzigd door MaRtO 09 apr 2005, 19:18, in totaal 1 gewijzigd.
- ldegheest
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Geef eens wat meer info over je pc (cpu, moederbord).
Als je het type-nummer kent van je moederbord kan je de documentatie ervan opzoeken op de website van de verkoper of zo... Daarin zal er staan welk type RAM er ondersteund wordt!
Als je het type-nummer kent van je moederbord kan je de documentatie ervan opzoeken op de website van de verkoper of zo... Daarin zal er staan welk type RAM er ondersteund wordt!
Mobo:
Cpu:
Ram Geheugen:
Motherboard
Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Model : MS-6147 (i440BX)
Version: 1.X
CPU socket: SLOT 1
Max CPU speed: 450 MHz
Processor Upgrade: Slot 1
Slots: 1 ISA, 4 PCI, 1 AGP
Memory slots: 2
Actual memory: 192 MBytes
Error Detecting Method: 8-bit Parity
Error Correcting Capability: None
Supported Interleave: One Way Interleave
Current Interleave: One Way Interleave
Maximum Memory Module Size: 32 MBytes
Supported Speeds:
Supported Memory Types: ECC, DIMM, SDRAM
Memory Module Voltage: 3.3V
DMI Version: 2.1
SMBus: @00005000
Device: Intel® 82371AB/EB (PIIX4)
Device: unknown (0)
Cpu:
Intel Pentium 2 350 Mhz
Ram Geheugen:
Memory
Memory slots: 2
Actual memory: 192 MBytes
Error Detecting Method: 8-bit Parity
Error Correcting Capability: None
Supported Interleave: One Way Interleave
Current Interleave: One Way Interleave
Maximum Memory Module Size: 32 MBytes
Supported Speeds:
Supported Memory Types: ECC, DIMM, SDRAM
Memory Module Voltage: 3.3V
DMI Version: 2.1
Slot 1 Memory:
Speed: 7ns
Memory Type: DIMM, SDRAM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
is dat nog echt de moeite ? Als ik u was zou ik eens zoeken op tweedehands sites ofzo of als niemand nog een oude bak heeft staan waar nog sdram inzit.Als je die nog nieuw moet kopen denk ik dat je op ongeveer evenveel uitkomt als je pc nu nog waard is.
°MaRtO°° schreef:Ik weet het, brol. Eind dit jaar kopen we een nieuwe, maar eigenlijk valt het allemaal nog wel mee.
Zal effe kijken op ebay.
latje van 256 mb sdr kost een 50 € en een latje van 512 mb... 70 €
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 18 keer
Limburg schreef:idd
kijk eens op http://www.simmba.de/ bij Komplettsysteme.
Mooie nieuwe pc's met garantie vanaf 280Euro.
Idd goedkope pc's, zou je die zelf zo samen steken betaal je veel meer .
@ °MaRtO°°: hoe kan je op een 350mhz tegoei spelen , heb het amper op mijn oude 1Ghz met 360MB SDram en FX5200 (128mb).
Maar da verandert ..., als ik mijn processor terug heb, dan heb ik 2.8Ghz (AMD uitteraard) en 768MB DDR)
Laatst gewijzigd door Sparky 10 apr 2005, 10:59, in totaal 1 gewijzigd.
officepc-tje bij mij vanaf 240€, niet zo geschikt voor games.
Sempron
40 Gb
256 DDR
Voor 280 heb je iets wat wel games wilt spelen. . en 2 jaar garantie.
Sempron
40 Gb
256 DDR
Voor 280 heb je iets wat wel games wilt spelen. . en 2 jaar garantie.
Sparky schreef:Limburg schreef:idd
@ °MaRtO°°: hoe kan je op een 350mhz tegoei spelen , heb het amper op mijn oude 1Ghz met 360MB SDram en FX5200 (128mb).
Maar da verandert ..., als ik mijn processor terug heb, dan heb ik 2.8Ghz (AMD uitteraard) en 768MB DDR)
Met nen 2.8 Ghz en 768 mb ddr zal et nog nie te heel goe gaan om te gamen ze.
FX5200 is dikken brol
-
- Pro Member
RaDa schreef:Sparky schreef:Limburg schreef:idd
Met nen 2.8 Ghz en 768 mb ddr zal et nog nie te heel goe gaan om te gamen ze.
FX5200 is dikken brol
Gaat toch VEEL beter als een 350Mhz en dan ne 1Ghz ..
Sparky schreef:2.8Ghz (AMD uitteraard) en 768MB DDR)
Welke amd is dat dan ? fx60 ofzo , of gewoon serieus overgeclockt ?(of waarschijnlijk 2800+ ?)
Heb al een betere computer gevonden.
Intel Pentium 4 1,7Ghz
384Mb Ram Geheugen
20Gb Harde Schijf
Ik weet dat dit maar een tijdelijke machine is, maar mag ik je die PC ten sterkste afraden? Dat is vermoedelijk een P4 Willamette, dus een P4 met SDRAM, géén DDR SDRAM. Ik weet niet hoeveel je er voor gaat moeten betalen, maar vast even veel als voor een Athlon xp 2400+ met DDR.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
I second The Borg, een p4 met SDram is iig gecastreerd...eventueel nog doenbaar maar met 512Sdram..toch zal die natuurlijk sneeler zijn als je P2.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
°MaRtO°° schreef:Inderdaad, met sdram. De helft zo traag als DDR Ram. Dus is 1024 mb sdram dan gelijk aan 512mb ddr ram?
Nu staat het bod op 110 euro.
Neen, niet de grootte van je geheugen speelt hier mee, maar de doorvoersnelheid. Je Processor moet dan constant wachten op je ram om data op te halen. Dus DDR is the way to go.
Cheers
Was het maar zo simpel . Je hebt voor 279 € al iets beters bij een Belgische winkel. Aangezien ik hier geen reclame ga maken (ik heb ook niks met de winkel te zien of zo maar soit), stuur maar een pm als je geinteresseerd bent.
Sempron 2300+
256 MB DDR geheugen
40 GB hard disk
CD Rewriter
Keyboard
Scrollmouse
Speakers
Sempron 2300+
256 MB DDR geheugen
40 GB hard disk
CD Rewriter
Keyboard
Scrollmouse
Speakers
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
CORSAIR 256MB PC3200 VALUESELECT € 42,00
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB ATA100 7200RPM € 55,50
AOPEN QF50C SILVER CASE AIRGUIDE 1.1 € 47,00
MSI K8MM-ILSRB SOCKET 754 € 73,50
AMD 2600+ SOCKET 754 SEMPRON BOXED MET KOELER € 76,50
Totaalbedrag € 294,50
En zo slecht is dat nog niet eigenlijk ... te zien wat je wil doen natuurlijk
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB ATA100 7200RPM € 55,50
AOPEN QF50C SILVER CASE AIRGUIDE 1.1 € 47,00
MSI K8MM-ILSRB SOCKET 754 € 73,50
AMD 2600+ SOCKET 754 SEMPRON BOXED MET KOELER € 76,50
Totaalbedrag € 294,50
En zo slecht is dat nog niet eigenlijk ... te zien wat je wil doen natuurlijk
Mja, ik veronderstel dat hij niet de kennis heeft om er zelf eentje inéén te steken, wanneer je wil proberen kan je natuurlijk altijd zelf doen. Ik steek ze zelf ook inéén . Beetje UBer zal wel geen PC meer kopen vermoed ik.
veel meer moet je niet weten,meestal staat ook alles nog goed uitgelegd in de manual van het moederbord. het enige prulwerk vind ik zijn die kleine fiches voor bootknop en intern sound en zo.
crapiecorn. schreef:het enige prulwerk vind ik zijn die kleine fiches voor bootknop en intern sound en zo.
Prulwerk idd, ma allesbehalve moeilijk.
Marto, koop gewoon losse onderdele en alle manuals goed leze en dan kan der praktisch nix mislope.
Vroeger was het nog ewa geprul, ma tegenwoordig kunt ge zelfs ne aap ne pc ineen lere steke
(waarom denkt ge dat die aldibakskes zou goedkoop zijn?)
Zo bepaald ge zelf wa derin steekt, vanwaar de stukke kome (duitsland bijv ) en ge hebt der
achteraf veel meer voldoening van, en moet nimeer dermee naar de winkel tenzij der ECHT iets kapot is...
(meer dan 90% van de rommel dat klanten terugbrengen werkt perfect...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een PC zelf ineen steken is inderdaad niet zo moelijk, maar alle onderdelen op een goeie manier laten samenwerken, vereist toch wel wat opzoekwerk vooraf, vind ik ('k ben momenteel ook aan't rondzien).
En de foutmarge tijdens de installatie kan soms erg klein zijn (bijvoorbeeld: gebogen pinnetjes bij processor), dus als een winkel de assemblage kan doen voor een klein bedrag, dan vind ik dat toch veel waar voor je geld om die stress/risicos op hen af te kunnen schuiven, ondanks het feit dat je'm eigenlijk ook makkelijk zelf had kunnen assembleren.
En de foutmarge tijdens de installatie kan soms erg klein zijn (bijvoorbeeld: gebogen pinnetjes bij processor), dus als een winkel de assemblage kan doen voor een klein bedrag, dan vind ik dat toch veel waar voor je geld om die stress/risicos op hen af te kunnen schuiven, ondanks het feit dat je'm eigenlijk ook makkelijk zelf had kunnen assembleren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
satori schreef:Maar zo zorgt ge dervoor da ge afhankelijk blijft van die winkell,
en moogt sleure met uwe pc en betalen voor ieder dingske dat deraan
gedaan zou moeten worden, in plaats van da ge iets bijleert...
Als ge de onderdelen apart koopt, moet je ze toch ook terugbrengen naar die winkel indien er iets aan scheelt?
-
- Pro Member
Anonymous schreef:Sparky schreef:2.8Ghz (AMD uitteraard) en 768MB DDR)
Welke amd is dat dan ? fx60 ofzo , of gewoon serieus overgeclockt ?(of waarschijnlijk 2800+ ?)
Sempron 2800+ (socket A) staat op de doos
cptKangaroo schreef:satori schreef:Maar zo zorgt ge dervoor da ge afhankelijk blijft van die winkell,
en moogt sleure met uwe pc en betalen voor ieder dingske dat deraan
gedaan zou moeten worden, in plaats van da ge iets bijleert...
Als ge de onderdelen apart koopt, moet je ze toch ook terugbrengen naar die winkel indien er iets aan scheelt?
Inderdaad, maar dan valt dat onder garantie, hebt ge nog altijd nix betaald, en nog altijd iets bijgeleerd...
-
- Member
- Contacteer:
Sparky schreef:Anonymous schreef:Sparky schreef:2.8Ghz (AMD uitteraard) en 768MB DDR)
Sempron 2800+ (socket A) staat op de doos
draait op 2.0 ghz
Zou het ook wel ff denken . Anders wil ik die koeling wel eens zien (of het prijslabel ).
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
MaRtO schreef:Ik weet het, brol. Eind dit jaar kopen we een nieuwe, maar eigenlijk valt het allemaal nog wel mee.
Zal effe kijken op ebay.
nu is het al eind 2006 zal je hem ooit kopen
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
CiBi schreef:nu is het al eind 2006 zal je hem ooit kopen
Wat is hier het nut van ?