Als het zo voort gaat, zijn we binnen twee jaar dood
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niks mis mee?
Je beseft toch dat het oorspronkelijke copyright, in de trage 18e eeuw, beperkt was tot 14 jaar (en een eventuele extensie van 14 jaar).
Nu, in tijden waar de technologische en maatschappelijke evolutie veel sneller gaat, en 14+14 eigenlijk al veel te lang is, zitten we met een termijn van life+70.
Zelfs patenten leven maar 20 jaar (wat nog altijd betekent dat IT uitvindingen uit 1997, die al lang verouderd zijn, nog altijd gepatenteerd zijn en de technologische evolutie in de weg staan).
Je beseft toch dat het oorspronkelijke copyright, in de trage 18e eeuw, beperkt was tot 14 jaar (en een eventuele extensie van 14 jaar).
Nu, in tijden waar de technologische en maatschappelijke evolutie veel sneller gaat, en 14+14 eigenlijk al veel te lang is, zitten we met een termijn van life+70.
Zelfs patenten leven maar 20 jaar (wat nog altijd betekent dat IT uitvindingen uit 1997, die al lang verouderd zijn, nog altijd gepatenteerd zijn en de technologische evolutie in de weg staan).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik heb toevallig de laatste tijd wat ervaring met de rechterlijke macht.r2504 schreef:Ga je dat ook vertellen tegen een politierechter als je te snel gereden hebt... het is lang geleden dat ik de wetgeving nog heb gelezen![]()
Als je denkt dat dat allemaal zo'n cracks zijn, zou je nog verschieten.
Ik heb daar nogal wat flaters gezien.
Ahja, en ik was de eisende partij, en heb het gewonnen.
Maar dat het gerecht zo perfect is, vergeet het maar.
En ik zou denken dat als ik een maand op voorhand het dossier aan de rechter bezorgd heb, dat die dat dan gelezen heeft op het moment van de zitting.r2504 schreef:Je wordt geacht de wetgeving te kunnen... al de rest is flauwe zever (waar er hier al vele bladzijden van vol geschreven zijn).
Het is wel makkelijk als je zelf anderen op de vingers kunt tikken, nietwaar?
Dus voor jezelf ben je wel wat tolerant, maar bij een ander : "dieven, allemaal dieven...".r2504 schreef: Dat doe ik ook... ik ben dus heus niet zo slaafs als je denkt... maar ik kom hier dan ook geen belachelijke verhaaltjes vertellen over het hoe en waarom.
Maar wetjes zijn maar vodjes papier, hee.r2504 schreef:Absurd voorbeeld 894... een slagboom voor mijn deur zetten is niet wettelijk.
Tot voor een paar jaar mocht niemand u beboeten of het moest een agent zijn.
Dus werd de gasboete uitgevonden.
En plots is het wél wettelijk.
Vandaag in het nieuws : mensen kopen bouwgrond, er komt een nieuw decreet, en pats boem het is bosgrond, ze mogen er niet meer op bouwen.
Als ze een schadevergoeding krijgen, dekt die niet het waardeverlies.
Zei u iets over het heilige eigendomsrecht?
Kijk, daar raak je de kern van het probleem.r2504 schreef:Zoiets noemt men democratie... of moet ik morgen 150 km/u gaan rijden omdat ik vind dat dat mijn recht is![]()
Wie 150 rijdt brengt een ander in gevaar, want het is niet omdat jij die extra snelheid aankan, dat een ander dat ook kan of moet kunnen.
Anders gezegd, zo'n wetgeving heeft een maatschappelijk draagvlak.
De manier warop de rechten van consumenten op gebied van audio/video met voeten worden getreden is een voorbeeld van wetgeving die geen maatschappelijk draagvlak heeft.
Uw voorbeeld is dus dwaas, en het "wet is wet", daar raak je niet ver mee.
Want copiëren is al sinds jaar en dag onwettig, en toch krijg je het absoluut niet weg.
Toch zie je dat diensten als Spotify en daarvoor de iStore het goed doen.
Mensen zijn dus wel bereid van te betalen, maar niet om het even hoeveel voor om het even wat...
Met de jouwe leefden we nog in de slavernij.r2504 schreef:Met jou mentaliteit zou onze maatschappij een totale chaos zijn.
En wat als dat land die niet aanvaardt?r2504 schreef:Nee, want dat gaat in tegen de algemene rechten van de mens.boulder schreef:Zoals het Apartheidsregime zich ook perfect kon beroepen op wetgeving?
Volgens jouw dwaze redenering moesten die dan maar wachten tot een parlementaire meerderheid gevonden werd.
Gewoon u bij alles neerleggen, en dokken, vooral veel dokken, dat is uw houding.
Zeer demagogisch, r2504.r2504 schreef:Trouwens mooi dat je een liedje download al gelijk trekt met het apartheidsregime.
Het gaat over jouw slaafse houding.
Staat dan op de gebruiksaanwijzing van je wapen dat je er om het even wie mag mee neerknallen?r2504 schreef:Dus ik mag jou morgen gewoon omver knallen... per slot maak ik gewoon gebruik van de technologie (een wapen) dat volledig legaal wordt verkocht.
Maar waar staat in de handleiding van de digicorder dat je niet mag doorspoelen?
En waarvoor dient die knop op je afstandsbediening dan precies?
Je vergelijkingen zijn echt dwaas.
Ik denk dat je tegen jezelf bezig bent (in het meervoud dan nog).r2504 schreef:Wanneer gaan jullie nu eens inzien hoe absurd jullie hier uit je nek aan het lullen bent
Je bedoelt dat ik om het even wat tegen om het even welke prijs zou moeten bereid zijn te betalen.r2504 schreef:Hebben ze soms een geweer tegen je hoofd gezet toen je die CD/DVD/... gekocht hebt ?
Oh ja, die bepaalde CD kopen is levensnoodzakelijk voor jou... daal eens neer met je twee voeten op moeder aarde !
Als ik dus een fado CD zoek dan zou ik mij maar moeten tevreden stellen met Amerikaanse hard rock, gewoon omdat de verkoper dat nu toevallig in zijn assortiment heeft.
En anders ben ik ... verwend / verslaafd / ....
Het is precies omgekeerd, het zijn die rijke bonzen van platenfirma's die rotverwend zijn, en die gewoon zijn op dictatoriale manier hun wetten te stellen, daarvoor betalen ze desnoods wat politici via zitpenningen...
Consumenten zijn bij u precies maar alleen goed om te betalen.
Uitspraken herhalen?r2504 schreef:Je komt hier zelf openlijk vertellen dat je je voeten veegt aan de wetgeving en je steekt je middenvinger op naar de maatschappij... en dan zou ik laster en eerroof plegen door je eigen uitspraken te herhalen![]()
Je hebt al een aantal keer een andere persoon gequote en er mijn naam bijgezet.
Je verkracht ook alle uitspraken die hier gedaan worden.
Je bent echt aan het doordraven, beter eens diep ademhalen voor je weer bladzijden vol zever volschrijft.
In deze draad ben jij het die je belachelijk maakt.r2504 schreef:Ik kan je postings in andere topics trouwens best smaken maar de manier waarop je je hier belachelijk komt maken is echt droevig.
Je geeft toe dat de wetgeving totaal niet evenwihtig is, maar zegt dan dat iedereen er zich toch maar aan moet houden.
Wij hebben als consument het recht om te protesteren tegen dergelijke bullshit, en niet alleen met woorden!
Ahzo, alsof het allemaal zo simpel is.r2504 schreef:Je hoeft de media heus niet te lezen... auteursrecht (en de definitie van huiselijke kring) is gewoon bekend... en volgens mij staat daar nergens iets in dat jij het recht hebt om dat door te verkopen !
Waarom moet jij dan een artikel uit een tijdschrift quoten om aan te geven wat wel of niet mag bij Netflix?
Ik heb ook geen antwoord gehad op mijn vraag :
Een liedje, legaal op Youtube geplaatst (door de artiest zelf of zijn platenfirma), mag je dat dan downloaden van Youtube, op een memory stick zetten en in je auto afspelen?
Op welk moment is dat liedje dan plots illegaal geworden?
Als het allemaal zo simpel is, leg het dan maar uit, hee.
En als ik 24 uur opneem van de Portugese radio op satelliet (.TS formaat), en ik vorm dat om naar MP3's, en ik zet dat op een USB stick en gebruik het dan in de auto.
Ben ik nu strafbaar?
Heb ik ergens auteursrecht geschonden?
En wat als er een live optreden tussenzit van een of andere bekende groep / artiest, en ik bewaar die opname nadien, en snijd dat stuk eruit, zodat ik alleen het live-optreden overhoud, heb ik dan auteursrecht geschonden?
En indien niet, en ik word gecontroleerd, hoe moet ik dan bewijzen vanwaar die opnames oorspronkelijk kwamen?
Heb je nu in de conclusies van uw psychiater eventjes de persoon veranderd, zodat het op iemand anders slaat?r2504 schreef:Ze lijden aan wanen of pseudologia fantastica. Ze zijn de grip op de realiteit kwijt en liegen zoveel dat ze zelf niet meer weten wat een leugen is en wat niet. Het komt er eigenlijk op neer dat ze alles geloven wat ze zelf zeggen.
Ik begin echt te denken dat jij inderdaad iets genomen hebt, en het is beslit niet onschuldig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
elevensports hanteert schappelijke prijzenOUSooner schreef:Over voetbal- en sportrechten voor 1207:
1 euro voor een weekpas, waarvoor dank
25 dollar voor een jaartje nhl is ook niet dodelijk
je moet het maar weten

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik ben er vrij zeker van dat hij in deze ook geen flauw benul heeft waar hij voor betaald.cadsite schreef:En zo is dit topic toch nog positief uitgedraaid.
Een derde net voor de liefhebber lijkt mij nu niet echt iets waar de devote Totti fan aan zijn trekken komt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De wet die je tracht te misbruiken stelt duidelijk: "Onder een ongeoorloofde bron wordt een bron verstaan waarbij inbreuk wordt gemaakt op de rechten van de auteurs of naburige rechthebbenden. "James. schreef:Die bewijst niks.
Élke legal bron is geoorloofd wanneer die wordt voorzien door de contentleverancier, ongeacht wat er in de ToS staat. Elk materiaal verkregen uit rechtmatige bron valt onder de dekking van de wetgeving thuiskopie, welke 'beperkingen' leveranciers daar ook aan denken te stellen.
Maar blijf gerust verder liegen... je hebt nog niets anders gedaan in deze thread.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als ik een CD koop en wil die ook in MP3 hebben voor in de auto, maakt het in wezen toch niet uit waar die MP3 vandaan komt.
Als ik die zelf rip be ik wettelijk in orde.
Als mijn vriend die ript, in zijn huis, en alle bestanden netjes met mij meegeeft op een stickje is hij al in fout en ik ook. Het is echter alleen op heterdaad te bewijzen.
Tot zover de logica van de wet.
J.
Als mijn vriend die ript, in zijn huis, en alle bestanden netjes met mij meegeeft op een stickje is hij al in fout en ik ook. Het is echter alleen op heterdaad te bewijzen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Maar niemand heeft ooit gezegd dat alle officiële wetten en regelgeving omtrent dit onderwerp "duidelijk" zijn.
Maar de "geschreven tekst" (de letterlijke bewoording in de wettekst) die duidelijk te wensen overlaat mag toch geen reden zijn om daar dan uw eigen interpretatie aan te geven en dingen te doen die tegen de geest van die wet gaan?
Maar de "geschreven tekst" (de letterlijke bewoording in de wettekst) die duidelijk te wensen overlaat mag toch geen reden zijn om daar dan uw eigen interpretatie aan te geven en dingen te doen die tegen de geest van die wet gaan?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Yep, en thuiskopie maakt géén inbreuk op de rechten van auteurs, want de thuiskopie heeft een expliciete vrijstelling [op 'een inbreuk zijn' wanneer de kopie zonder toestemming wordt gemaakt]. Dat staat ook in de teksten.r2504 schreef:De wet die je tracht te misbruiken stelt duidelijk: "Onder een ongeoorloofde bron wordt een bron verstaan waarbij inbreuk wordt gemaakt op de rechten van de auteurs of naburige rechthebbenden. "
Zijt ge altijd tegen iedereen zo vriendelijk?r2504 schreef:Maar blijf gerust verder liegen... je hebt nog niets anders gedaan in deze thread.

De eis om enkel uit een officiële bron uw legale thuiskopie te kunnen maken, is waarschijnlijk exact bedoeld om 'thuiskopies' downloaden tegen te gaan, aangezien die meestal géén officiële bron van het materiaal betreffen. Het is bedoeld om het de mensen minder makkelijk te maken: een ganse collectie van thuiskopie aanleggen via internet is verboden indien de artiest of het label die bestanden niet zelf heeft aangeboden. Wanneer ge het doet door CD's te kopen, te rippen en daarna weer te verkopen; of te huren van bv de bib, te rippen en dan terug te brengen, dan mag het allemaal wel.Joe de Mannen schreef:Als ik een CD koop en wil die ook in MP3 hebben voor in de auto, maakt het in wezen toch niet uit waar die MP3 vandaan komt.
J.
Onder geoorloofde bron wordt dus alle media verstaan waarmee de eigenaar toestemt om de inhoud te verdelen. Bij Netflix is dat via een stream. Als Netflix die stream zelf aanbiedt, staat het u vrij om, onder belgische recht in het kader van thuiskopie, die stream op te slaan om te blijven gebruiken in huiselijke kring, onder voorwaarden vermeld in de tekst over thuiskopie.
Die Auvibel-taks moet opbrengen, hé!

Laatst gewijzigd door James. 18 mei 2017, 11:42, in totaal 5 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Wat lees ik een beetje verder :selder schreef:Maar niemand heeft ooit gezegd dat alle officiële wetten en regelgeving omtrent dit onderwerp "duidelijk" zijn.
...
Je wordt geacht de wetgeving te kunnen... al de rest is flauwe zever (waar er hier al vele bladzijden van vol geschreven zijn).
-
- Elite Poster
9livesuni schreef:Ik ben er vrij zeker van dat hij in deze ook geen flauw benul heeft waar hij voor betaald.cadsite schreef:En zo is dit topic toch nog positief uitgedraaid.
Een derde net voor de liefhebber lijkt mij nu niet echt iets waar de devote Totti fan aan zijn trekken komt.
toch maar illegaal dan?
-
- Deel van't meubilair
Wel tegen mensen die volharden in hun leugens en het verdraaien van de wet in hun voordeel... zo werken wetten niet çJames. schreef:Zijt ge altijd tegen iedereen zo vriendelijk?
Netflix stemt helemaal niet toe in het verdelen (laat staan verkopen) van z'n stream.James. schreef:Onder geoorloofde bron wordt dus alle media verstaan waarmee de eigenaar toestemt om de inhoud te verdelen.
Moest het al kunnen (wat niet kan vanwege DRM) dan is dit nog steeds iets totaal anders dan de stream op zich voor te verkopen.James. schreef:Als Netflix die stream zelf aanbiedt, staat het u vrij om, onder belgische recht in het kader van thuiskopie, die stream op te slaan om te blijven gebruiken in huiselijke kring, onder voorwaarden vermeld in de tekst over thuiskopie.
Hoe je het ook blijft draaien of keren... het is en blijft illegaal !
- James.
- Premium Member
Ik snap het niet, ik heb het over het wettelijk kader van thuiskopie waarbij een stream van Netflix rippen wel legaal is wanneer die kopie en het gebruik daarvan voldoet aan de voorwaarden gesteld in de wetgeving van thuiskopie.
Ik zeg niks over verdelen of verkopen van streams. Mijn punten over Netflix STAAN GEHEEL LOS van die van 1207. Amai, dat ge dat niet inziet.
Mijn punt ging verder op wat ITnetadmin zei: in de Netflix ToS staat dat rippen van streams niet mag (binnen kader van thuiskopie), maar de Belgische wetgeving zegt van wel, ergo ToS verliezen het van de wetgeving.
Ik zeg dat Netflix rippen in het kader van wetgeving thuiskopie volkomen legaal is als je binnen de voorwaarden van die wetgeving blijft. Netflix kan die rechten niet afnemen, rechten zijn rechten. Ze kunnen het wel proberen verhinderen met DRM, maar dat (wettelijk) verbieden? Nope.
Ik zeg niks over verdelen of verkopen van streams. Mijn punten over Netflix STAAN GEHEEL LOS van die van 1207. Amai, dat ge dat niet inziet.

Ik zeg dat Netflix rippen in het kader van wetgeving thuiskopie volkomen legaal is als je binnen de voorwaarden van die wetgeving blijft. Netflix kan die rechten niet afnemen, rechten zijn rechten. Ze kunnen het wel proberen verhinderen met DRM, maar dat (wettelijk) verbieden? Nope.
-
- Elite Poster
Dat heeft r2504 hier wel gezegd.selder schreef:Maar niemand heeft ooit gezegd dat alle officiële wetten en regelgeving omtrent dit onderwerp "duidelijk" zijn.
Ah, nu zijn we al bezig over de geest van de wet?selder schreef:Maar de "geschreven tekst" (de letterlijke bewoording in de wettekst) die duidelijk te wensen overlaat mag toch geen reden zijn om daar dan uw eigen interpretatie aan te geven en dingen te doen die tegen de geest van die wet gaan?
Vergis u niet, enkel een rechter kan oordelen over de geest van de wet.
De rest is voer...
om een forum op te vullen...
-
- Deel van't meubilair
Je bent al serieus aan het afzwakken... eerst mocht je volgens jou alles en nu praat je enkel nog over een hypothetische (de DRM is tijdelijk gerkaakt al was dat voor zover ik weet slechts voor korte duur en beperkt in tijd) kopie van een Netflix stream voor strikt privé gebruik.James. schreef:Ik zeg niks over verdelen of verkopen van streams.
Ik heb contact opgenomen met het ministerie van Economie... we zullen zien welk antwoord we krijgen (al ben je daarmee ver afgeweken van je initiele straffe uitspraken).James. schreef:Ik zeg dat Netflix rippen in het kader van wetgeving thuiskopie volkomen legaal is
Je moet eens lezen wat ik schrijf... en dat was dat je geacht wordt de wet te kennen (of die eenvoudig is of niet laat ik in het midden).boulder schreef:Dat heeft r2504 hier wel gezegd.
-
- Elite Poster
Pas dat zelf maar eens toe, ik had het niet over eenvoudig, maar over duidelijk.r2504 schreef:Je moet eens lezen wat ik schrijf... en dat was dat je geacht wordt de wet te kennen (of die eenvoudig is of niet laat ik in het midden).
- James.
- Premium Member
Citeer dan mijn initiële uitspraken!r2504 schreef:(al ben je daarmee ver afgeweken van je initiele straffe uitspraken)
Ik heb nooit beweerd waar jij mij van beschuldigt.
En dan tegen een ander zeggen dat die beter moet lezen.

Blij dat je initiatief neemt, trouwens, zo geraken we er hopelijk nog uit.
-
- Deel van't meubilair
Ik moet toegeven dat je het erg voorzichtig speelt in tegenstelling tot 1207 die er helemaal geen geheim van maakt om Netflix streams door te verkopen.James. schreef:Citeer dan mijn initiële uitspraken!
Langs de andere kant zie ik je z'n stellingen nergens tegenspreken, verdedig je wel het kopieren (door in te spelen op de semantiek versus stelen), veroordeel je de macht van de media industrie en en ben je niet akkoord met m'n stelling dat je van iemand anders z'n dingen afblijft. Laat ons zeggen dat één plus één ook twee is dan... laat ons niet hypocriet doen.
- James.
- Premium Member
Ik doe al die zaken wel en niet omdat ik de rechten van de burger (mijn rechten!) probeer te verdedigen. Ik ga zeker niet de rechten van bedrijven verdedigen, daarvoor hebben ze al meer dan genoeg vetbetaalde lobbyisten.r2504 schreef:Langs de andere kant zie ik je z'n stellingen nergens tegenspreken, verdedig je wel het kopieren (door in te spelen op de semantiek versus stelen), veroordeel je de macht van de media industrie en en ben je niet akkoord met m'n stelling dat je van iemand anders z'n dingen afblijft. Laat ons zeggen dat één plus één ook twee is dan... laat ons niet hypocriet doen.
Dus ik ben partijdig omdat ik ook behoor tot die ene partij (de consument) en mijn rechten wil verdedigen, niet om als neutrale derde partij deel te nemen in de discussie. Moest de situatie nu uit zichzelf volledig neutraal zijn, dan zou ik nog zeggen dat het niet erg is om neutraal te blijven in de discussie, maar nu...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
-
- Deel van't meubilair
Wat mij betreft is een discussie steeds neutraal... ik laat me daarbij niet beinvloeden door emoties zoals ik hier vaak lees; de media industrie zijn dieven, Telenet zijn gangsters, ... Op die manier krijg je eerder een oog-om-oog, tand-om-tand discussie en daar bereik je niets mee (wat hier ondertussen meer dan duidelijk is geworden).James. schreef:Moest de situatie nu uit zichzelf volledig neutraal zijn, dan zou ik nog zeggen dat het niet erg is om neutraal te blijven in de discussie, maar nu...
Omdat het publieke streams zijn... en ik op zich ook geen probleem heb met mensen die iets opslaan waarvoor ze betalen (en wat ook via de wet op de thuiskopie gedekt is), maar daar ging deze thread initieel ook niet over... wel over het massaal downloaden van dingen waarvoor men niet betaald heeft, of zelfs streams die men doorverkoopt.Salefs schreef:Waarom hier wel hard van leer trekken tegen bepaalde personen/praktijken maar in het "Teeveedownloader topic" en het "Hoe VRT video stream bewaren op je computer?"
-
- Elite Poster
- James.
- Premium Member
Eigenlijk ging het over oubollige bedrijven die blijkbaar zinnens zijn impliciet verworven rechten van de consument (om reclame te kunnen doorspoelen) te beperken omdat ze merken dat hun inkomensstroom aan het opdrogen is. Zo is het hier allemaal begonnen: reacties tegen bedrijven die dingen proberen 'af te nemen' van de consument.r2504 schreef:maar daar ging deze thread initieel ook niet over... wel over het massaal downloaden van dingen waarvoor men niet betaald heeft, of zelfs streams die men doorverkoopt.
-
- Deel van't meubilair
Ik bepaal niet wat verboden is of niet... dat doet de wet (en die laat het copieren van een VRT stream vermoedelijk toe onder de thuiskopie)... geen idee waarom je dus die woorden in mijn mond legt, laat staan mij te verwijten waarom ik niet reageer in een topic waar het niet van toepassing is ?Slafes schreef:Ha, dus het is enkel verboden wanneer jij er een probleem mee hebt... Dat weten we ook weeral.
Je krijgt gratis content in ruil voor reclame... en toen er nog geen opname apparatuur was kon je die ook niet doorspoelen. Als de technologie je dan mogelijkheden geeft om dat wel te doen, moet je nadien ook niet gaan wenen als diezelfde technologie je dat terug ontneemt. Impliciet verworven of 'af nemen' is dus maar hoe je het bekijkt... iets wat je oorspronkelijk niet had kan men je ook niet afnemen !James. schreef:Eigenlijk ging het over oubollige bedrijven die blijkbaar zinnens zijn impliciet verworven rechten van de consument (om reclame te kunnen doorspoelen) te beperken omdat ze merken dat hun inkomensstroom aan het opdrogen is. Zo is het hier allemaal begonnen: reacties tegen bedrijven die dingen proberen 'af te nemen' van de consument.
- James.
- Premium Member
Sinds het bestaan van de videorecorder is het mogelijk om reclame door te spoelen.r2504 schreef:en toen er nog geen opname apparatuur was kon je die ook niet doorspoelen. Als de technologie je dan mogelijkheden geeft om dat wel te doen, moet je nadien ook niet gaan wenen als diezelfde technologie je dat terug ontneemt. Impliciet verworven of 'af nemen' is dus maar hoe je het bekijkt... iets wat je oorspronkelijk niet had kan men je ook niet afnemen !
Dat is ook dé reden dat de contentleveranciers van digitale TV de mogelijkheid tot doorspoelen in digiboxen en -corders hadden toegevoegd: anders hadden consumenten nooit never jamais de overstap van goeie ouwe vertrouwde videorecorder naar digibox gemaakt als de digibox direct minder 'kon' dan de videorecorder.
Blijkbaar zijn ze bij de contentleveranciers van het idee dat het ondertussen lang genoeg geleden is, zodanig dat mensen dat vergeten zijn... gelukkig blijkt dat niet het geval te zijn.
-
- Deel van't meubilair
Maar over de tijd ervoor zwijg je natuurlijk bewust want anders valt je verhaal van "ze nemen iets af" in het water.James. schreef:Sinds het bestaan van de videorecorder is het mogelijk om reclame door te spoelen.
Mensen vergeten nogal snel de dingen die ze krijgen, maar niet de dingen die "afgenomen" worden. Uiteindelijk verplicht niemand jou naar een zender te kijken die het onmogelijk maakt van reclame door te spoelen... maar dan krijg je ook de gratis content niet.James. schreef:Blijkbaar zijn ze bij de contentleveranciers van het idee dat het ondertussen lang genoeg geleden is, zodanig dat mensen dat vergeten zijn... gelukkig blijkt dat niet het geval te zijn.
Het is aan de zender om te beslissen of zo'n model leefbaar is of niet, en aan de kijker om te beslissen of hij kijkt (maar zoals met alles hebben we graag de voordelen, maar niet de nadelen). Ben ik met deze uitspraak voorstander van het blokkeren van het doorspoelen van reclame... nee, totaal niet maar ik begrijp wel het hoe en waarom erachter (en dat blijkt enorm moeilijk voor de meeste mensen hier... eens de andere kant van het verhaal zien).
Bij voetbal zeur je toch ook niet dat de spelers reclame op hun truitjes hebben staan en dat je daar verplicht moet naar kijken ?
- James.
- Premium Member
Ah nee, ik breng puur begrip op voor mensen die ondoorspoelbare reclame een onaangenaam idee vinden, dat is alles. Naar hun gevoel gaat het erop achteruit, en dat klopt eigenlijk ook, want tot nu toe is reclame bij opnames altijd al doorspoelbaar geweest.
Streamen is echter het nieuwe kind in de klas en daarbij is het al minder evident om reclame door te spoelen. Ik vermoed dat contentleveranciers willen evolueren van 'opnames' aanbieden naar 'streaming van VOD' aanbieden.
Helaas zijn mensen dan wel de gemakken van hun 'recorders' kwijt, maar zo zij het.
Streamen is echter het nieuwe kind in de klas en daarbij is het al minder evident om reclame door te spoelen. Ik vermoed dat contentleveranciers willen evolueren van 'opnames' aanbieden naar 'streaming van VOD' aanbieden.
Helaas zijn mensen dan wel de gemakken van hun 'recorders' kwijt, maar zo zij het.
- petrol242
- Elite Poster
Helemaal gratis is het ook weer niet. Er zitten nog altijd auteursrechten in de samenstelling van de prijs van een abonnement.r2504 schreef:...Mensen vergeten nogal snel de dingen die ze krijgen, maar niet de dingen die "afgenomen" worden. Uiteindelijk verplicht niemand jou naar een zender te kijken die het onmogelijk maakt van reclame door te spoelen... maar dan krijg je ook de gratis content niet...
Live voetbal kan nogal moeilijk onderbroken worden voor reclame, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Het is niet hetzelfde als naar een spannende reeks te zitten kijken die dan abrupt onderbroken wordt door een reclamespot voor producten tegen urineverlies. Reclame is één van die redenen waarom ik nog amper reguliere TV kijk.r2504 schreef:...Bij voetbal zeur je toch ook niet dat de spelers reclame op hun truitjes hebben staan en dat je daar verplicht moet naar kijken ?
-
- Elite Poster
ik verkoop niets door, ik deel gewoon in de kostenr2504 schreef: Ik moet toegeven dat je het erg voorzichtig speelt in tegenstelling tot 1207 die er helemaal geen geheim van maakt om Netflix streams door te verkopen..
dit met goedkeuring van netflix
spotify is bv tegen deze vorm van delen en dus beperken zij elk abonnement tot 1 stream
als natuurlijk elke vorm van delen voor u verkopen is, allé alles op 1 hoop maw maar ik zie toch fundamentele verschillen:)
moest het huidig tv model leefbaar zijn dan zou dit topic overbodig zijn, of was de aanleiding van dit topic niet de klaagzang van 2 zenders die menen niet te kunnen overleven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Die hebben ook wel family: https://www.spotify.com/be-nl/family/1207 schreef: spotify is bv tegen deze vorm van delen en dus beperken zij elk abonnement tot 1 stream
Maar hier staat expliciet bij dat de 6 accounts voor hetzelfde gezin/adres zijn.
Deze speciale korting is alleen voor leden van hetzelfde gezin, die allemaal op hetzelfde adres moeten wonen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
De tijd voor de videorecorders was er zeer weinig reclame om door te spoelen. Ik denk aan de "STER" in NL en de "kabouters" in D. Voor de rest was er nergens reclame (Er was nog gene VTM.... (c) De fixkes). Dus eigenlijk heb je reclame altijd kunnen doorspoelen. Toen de commerciëlen hier begonnen kon doorspoelen al, ze konden het alleen niet zwart op wit bewijzen. Digitaal worden dat harde cijfers natuurlijk.r2504 schreef:Maar over de tijd ervoor zwijg je natuurlijk bewust want anders valt je verhaal van "ze nemen iets af" in het water.James. schreef:Sinds het bestaan van de videorecorder is het mogelijk om reclame door te spoelen.
Het grootste probleem is dat er gewoon te veel "zenders" zijn die de koek (het koekje) moeten verdelen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
Oh nee... daar gaan we weer... hij begrijpt nog steeds niet dat de meerdere streams voor binnen het gezin is.1207 schreef:ik verkoop niets door, ik deel gewoon in de kosten
dit met goedkeuring van netflix
Nu ja, hij kan er ook niet aan doen... lezen zal niet z'n sterkste kant zijn, uit de gebruiksvoorwaarden;
En dat is slechts één van de vele paragrafen die duidelijk maken dat Netflix jou helemaal geen goedkeuring heeft gegeven.4.2. De Netflix-service en alle content die via onze service wordt bekeken, zijn uitsluitend bestemd voor je eigen persoonlijke en niet-commerciële gebruik. Tijdens je Netflix-lidmaatschap verlenen we je een beperkte, niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de Netflix-service te gebruiken en Netflix-content te bekijken. Met uitzondering van voornoemde beperkte licentie wordt er geen recht, eigendom of belang aan jou overgedragen.
Bron: https://help.netflix.com/legal/termsofuse
- petrol242
- Elite Poster
Een rechter in de VS oordeelde dat het delen van online stream diensten illegaal is, onder druk van, jawel, de "recording industry". Ondertussen is het zelfs in Tennessee in wet gegoten. Maar Netflix reageerde daar onverwacht op door te stellen dat het wel toegestaan is als er geen financiële vergoeding tegenover staat. Hastings haalde de familiekring aan, maar zei eerder te focussen op de potentiële groei, dan om het account sharing aan te pakken.
https://techcrunch.com/2016/01/11/netfl ... ing-is-ok/
https://techcrunch.com/2016/01/11/netfl ... ing-is-ok/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
We zullen het dan maar nog verder doortrekken ...r2504 schreef:en toen er nog geen opname apparatuur was kon je die ook niet doorspoelen. Als de technologie je dan mogelijkheden geeft om dat wel te doen, moet je nadien ook niet gaan wenen als diezelfde technologie je dat terug ontneemt. Impliciet verworven of 'af nemen' is dus maar hoe je het bekijkt... iets wat je oorspronkelijk niet had kan men je ook niet afnemen !
Vroeger had je geen autosnelwegen.
Vandaag heb je gratis autosnelwegen voor wagens
Als er een firma beslist om die autosnelwegen betalend te maken (de technologie kan dat tegenwoordig)
dan ben jij natuurlijk grote voorstander.
ah ja want "Impliciet verworven of 'af nemen' is dus maar hoe je het bekijkt... iets wat je oorspronkelijk niet had kan men je ook niet afnemen"
dus als rekeningrijden er komt "moet je nadien ook niet gaan wenen"
-
- Deel van't meubilair
Het is niet omdat ze het tolereren dat het "met goedkeuring van" is... want straks ga je het ook nog een verworven recht noemen.petrol242 schreef: Hastings haalde de familiekring aan, maar zei eerder te focussen op de potentiële groei, dan om het account sharing aan te pakken.
-
- Elite Poster
tsjar2504 schreef: Oh nee... daar gaan we weer... hij begrijpt nog steeds niet dat de meerdere streams voor binnen het gezin is.
ik kijk ook naar de realiteit
sptotify wil het echt niet en zij maken het technisch dus gewoon onmogelijk. dit kraken is illegaal
Netflix heeft er geen probleem mee, ondersteunen, keuren het niet af, hebben er geen probleem mee = toestemming en legaal
rechters kijken altijd naar het hele plaatje en context en nooit enkel en alleen naar 1 zinnetje, zoals leken gelijk jij
dat begrijp jij dan weer niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Veel kraken zal er wel niet zijn aan spotify account sharing, veel family accounts zijn dan ook in gebruik in vriendenkringen. De vele ik zoek of ik heb threads mbt spotify vind je op alle fora.1207 schreef: sptotify wil het echt niet en zij maken het technisch dus gewoon onmogelijk. dit kraken is illegaal
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
mja9livesuni schreef:Veel kraken zal er wel niet zijn aan spotify account sharing, veel family accounts zijn dan ook in gebruik in vriendenkringen. De vele ik zoek of ik heb threads mbt spotify vind je op alle fora.
ik wist niet eens dat spotify ondertussen ook zo'n systeem heeft
heb ik weer iets opgestoken