Belgcom ADSL GO + Bilan

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus

Vorige week is mijn ADSL-lijn geupgraded. Ik heb ADSL-Go en normaal had ik dus naar 4Mbps/192Kbps moeten gaan. Als ik de connectie gegevens op mijn router nakijk heb ik echter 4.6Mbps en 512kbps. Ervan uitgaande dat die cijfers wel domweg mis stonden heb ik dan maar een speedtest gedaan. Downspeed reeel is ongeveer 3.5Mbps, upspeed 224kbps. Ik weet dat ik niet al te dicht bij de centrale zit, en dus waarschijnlijk geen relatief fantastische resultaten zal neerleggen.

Iemand enig idee hoe het komt dat dit niet klopt? Ik heb een ADSL Go abonnement omdat ik ook gebruik maak van Bilan (de werkgever betaalt het abonnement trouwens), zou het daar iets mee te maken hebben, of zijn alle eingebruikers die Bilan gebruiken maar ineens op ADSL-Office gezet?
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Blue-Sky
Erelid
Erelid

xjs678qr schreef:Ik heb een ADSL Go abonnement omdat ik ook gebruik maak van Bilan (de werkgever betaalt het abonnement trouwens), zou het daar iets mee te maken hebben, of zijn alle eingebruikers die Bilan gebruiken maar ineens op ADSL-Office gezet?
Die vraag kan je best stellen aan de provider Belgacom ADSL Go, eens bellen naar de helpdesk op het gratis nr. 0800 23451

Ofwel lees eens deze thread.
Afbeelding
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus

Bellen? Neenee, alles werkt goed op't moment, ik ga niet bellen om hun alles om zeep te laten doen :)

Ik vroeg het mij gewoon af uit interesse :)
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Die snelheden kloppen hoor. Wat je router aangeeft zijn de snelheden waarmee je modem synchroniseert.
De effectieve snelheden liggen lager door de overhead (er moet meer verzonden/ontvangen worden dat enkel de "nuttige" gegevens).

Wat die upload betreft : Belgacom capt de upload snelheid afhankelijk van het soort abbonnement. De synch. is 512 kb/s, maar Belgacom snijdt dat af tot 192 kb/s bij een GO. T'is wel zo dat ze daar blijkbaar wel wat mizerie mee hebben.

Hier merk ik vandaag dat mijn uploadsnelheid vlotjes boven de 40 kB/s geraakt, ondanks mijn Go'tje. Nu, hopelijk houden ze het zo... ;-) Ik ga ook niet bellen...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3188 kbit/s or 399 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Apr 14 2005 at 20:02:59 UTC+0200
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wees gerust, van die snelheid ben je snel genoeg vanaf :) Binnen een dag of 2 ben je mooi gecapped.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”