Weet er iemand of het mogelijk is om online een aangetekende brief te sturen.
Daarmee bedoel ik brief uploaden, wordt geprint, betaald en verstuurd waarbij ook een bevestiging bij afgeleverd.
Heb een site gevonden maar deze is om abonnementen en zo op te zeggen.
Online aangetekende brief versturen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Die dienst heeft bij BPost bestaan, maar is wegens niet rendabel opgedoekt. Voor bedrijven, in het kader van grotere contracten, kan het wel nog.
Voor die ene aangetekende brief kan je ook naar een postpunt lopen, in de plaatselijke supermarkt bijvoorbeeld. Dan krijg je daar normaal al geen verkooppraatje over die prepaid mastercard die BPost aan iedere bezoeker van het postkantoor schijnt te willen slijten. Bovendien zijn de openingsuren van die postpunten meestal wat ruimer dan die van het gevreesde postkantoor.
Voor die ene aangetekende brief kan je ook naar een postpunt lopen, in de plaatselijke supermarkt bijvoorbeeld. Dan krijg je daar normaal al geen verkooppraatje over die prepaid mastercard die BPost aan iedere bezoeker van het postkantoor schijnt te willen slijten. Bovendien zijn de openingsuren van die postpunten meestal wat ruimer dan die van het gevreesde postkantoor.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Die bedienden krijgen wss ook maar targets die ze moeten halen.didi79 schreef:de verkooppraatjes over de bankproducten van bpost in het kantoor
Aah meneer, ik zie dat je een pakketje komt ophalen. Doet u dat wel vaker, online bestellen? Wij hebben daar iets voor.
Elke keer opnieuw, als ik een pakket bij de post moet gaan halen .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Zelfs bij de mutualiteit ontsnap je er niet meer aan. Verkopen verkopen verkopen, ik word er misselijk van. Doe gewoon wat ik vraag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
't Is inderdaad hun werk. Maar geef toe, het is vervelend. En je ziet het zelfs aan de bedienden dat ze het zelf vervelend vinden.heist_175 schreef:Die bedienden krijgen wss ook maar targets die ze moeten halen.
De post mag dan geen (puur ?) overheidsbedrijf zijn, het is wel een instituut in ogen van veel mensen.
Stel je voor dat ze straks bij gemeenteloketten reclame moeten maken terwijl je je eID gaat vernieuwen... alhoewel dat zo ver niet gezocht is, als je ziet dat overheden op alle niveau's én op zoek zijn naar besparingen én naar inkomsten. Oh the horror...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Het gaat niet hier over, het is gewoon dat ik op zondag avond vertrek voor het werk naar het buitenland meestal maar thuis ben op zaterdag en ik weet dat de post dan ook een halve dag open is maar niet direct zin heb om daar naar toe te gaan.Een postpunt is een oplossing.didi79 schreef:Wat mensen niet allemaal moeten doen om de verkooppraatjes over de bankproducten van bpost in het kantoor niet te moeten horen
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Er bestaat een dienst van Crembl waar ze bieden zulke services.
Ik heb het nog niet geprobeerd noch heb ik reviews op het internet gevonden, zo, als iemand iets meer over weet, schrijf maar!
http://www.crembl.be/nl/aangetekende-zending/
Ik heb het nog niet geprobeerd noch heb ik reviews op het internet gevonden, zo, als iemand iets meer over weet, schrijf maar!
http://www.crembl.be/nl/aangetekende-zending/
Onlangs (vorige week) crembl gebruikt.
Je laadt een PDF op en de adresgegevens en ze versturen dit binnen de paar werkdagen.
Je krijgt een track en trace van bpost.
Werkt dus prima, wel enkel betaling via Paypal als ik me goed herinner.
Je laadt een PDF op en de adresgegevens en ze versturen dit binnen de paar werkdagen.
Je krijgt een track en trace van bpost.
Werkt dus prima, wel enkel betaling via Paypal als ik me goed herinner.
Bedankt matenet,
Ik vond gewoon raar dat ze op google maps geen exacte adres hebben (geen huisnummer) en dat ze niet echt actief zijn op Facebook en Twitter.
Op sommige paginas van de website staat de copyright-datum nog op @2016 en ik zie dat ze niet echt een groot verkeer van gebruikers hebben...
Daarom twijfelde ik een beetje.
Ik vond gewoon raar dat ze op google maps geen exacte adres hebben (geen huisnummer) en dat ze niet echt actief zijn op Facebook en Twitter.
Op sommige paginas van de website staat de copyright-datum nog op @2016 en ik zie dat ze niet echt een groot verkeer van gebruikers hebben...
Daarom twijfelde ik een beetje.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Heb er toch mijn bedenkingen bij:
- Welke garanties kunnen ze bieden dat ze effectief jouw pdf afdrukken en doorsturen? Ze kunnen evengoed een andere brief aangetekend versturen. Je hebt toch geen controle meer over de inhoud die wordt verstuurd?
- Tevens kan Crembl de inhoud van je brief lezen. Gezien doorgaans de aard van een aangetekende zending lijkt me dit niet altijd wenselijk. Voor het opzeggen van een contract met een leverancier lijkt me dat minder een probleem, maar bij ingebrekestellingen naar aannemers of dergelijk kan ik me voorstellen dat je liever niet alle details aan derden laat zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja.
Het zou leuk zijn als je geen digital signature van je pdf kan maken, en dan laten uitprinten en meemailen zodat er altijd een verifieerbare record is.
Dan hoef jij of de andere kant bij twijfel enkel de pdf en signature via ocr in te lezen en te verifieren.
Het zou leuk zijn als je geen digital signature van je pdf kan maken, en dan laten uitprinten en meemailen zodat er altijd een verifieerbare record is.
Dan hoef jij of de andere kant bij twijfel enkel de pdf en signature via ocr in te lezen en te verifieren.
> Klopt natuurlijk; er kunnen trouwens altijd discussies zijn over de inhoud van de brief: we hebben wel een aangetekende brief ontvangen, maar daar stond niks in etc. Daarom doe ik het altijd als volgt: ik stuur steeds een aangetekende brief en daarnaast ook nog een e-mail met op beide: "per email en aangetekend". Logischerwijs kan dan worden aangenomen dat de inhoud gekend is, en je kan bij discussie aantonen dat de inhoud wel degelijk gekend was; terwijl de bewijskracht van een aangetekende zending behouden blijft.Welke garanties kunnen ze bieden dat ze effectief jouw pdf afdrukken en doorsturen? Ze kunnen evengoed een andere brief aangetekend versturen. Je hebt toch geen controle meer over de inhoud die wordt verstuurd?
In het geval van Crembl heb je een online overzicht met verzonden brieven, met de details en de PDF; ik neem aan dat redelijkerwijs dit ook nog als extra bewijskracht kan gebruikt worden bij discussies
> Dat klopt natuurlijk, ze printen je brief af en versturen hem. Als je de dienstverlener niet vertrouwd, moet je hem niet gebruiken. In mijn geval was het een eenvoudige opzeg bij een verzekeringsmaatschappij, dus ik zag er niet echt graten in.Tevens kan Crembl de inhoud van je brief lezen. ...