butskristof schreef:Series die lopende zijn in het buitenland hebben echter nog geen alternatief. Om opnieuw Game of Thrones boven te halen: als je de aflevering de volgende dag niet bekeken hebt, kan je niet meer op het internet komen zonder omgeven re worden door spoilers.
Moet er dan voor alles een alternatief zijn... soms moet je gewoon accepteren dat je niet alles kan krijgen wat je wil maar de "jeugd" van tegenwoordig heeft het daar precies heel moeilijk mee (en ik vrees dat dat nog voor veel teleurstellingen in het leven gaat zorgen).
ITnetadmin schreef:Gewoon een soort all you can eat taks maken zodat ie alle downloads dekt.
En wat wil je daar voor betalen... blijkbaar is 12 euro al teveel voor sommigen hier.
Trouwens zonder DRM en dergelijke geloof je toch niet dat iemand er nog voor gaat betalen... binnen de kortste keren is iedereen het aan het copieren ! Feit is en blijft dat er niets goedkoper is dan gratis... velen hebben hier een serieuze klomp boter op hun hoofd als ze beweren dat een betere UX, ruimer aanbod, ... plots hun geldbuidel zal openen.
1207 schreef:ik zou graag, binnen 3 weken de afscheidsmatch van Totti zien.
hoe moet ik dat arrangeren, welke stappen moet ik zetten en hoeveel kost me dat? werk dat eens uit voor mij
Vermoedelijk kan dat niet... misschien moet je eens leren dat te accepteren !
En anders boek je een vlucht en een hotelletje en ga je live kijken... je zal heus niet de enige zijn die dat doet.
iceke schreef:Content kan je niet "stelen" dat zou je ondertussen al moeten weten
Lol, ja je kan hem enkel copieren... maar je steelt wel inkomsten (en nu kan je weer komen vertellen dat het niet waar is want dat je het anders toch nooit zou gekocht hebben) ! Feit is dat het gewoon uitvluchten zijn waarom je toch niet wil betalen.
on4bam schreef:En het argument "ik wil alles voor niets" dat je al bijna als stopwoord gebruikt houdt ook geen steek. Netflix is zo ver ik weet (en op mijn CC afschrift zie) nog steeds betalend.
Het is nochtans de realiteit... en mensen bewijzen het door zelfs hun Netflix account illegaal te sharen.
xayana schreef:Ik vind het verontrustend dat hier zoveel mensen publiekelijk toegeven dat ze illegaal hun Netflix account sharen. Dat betekent dat ze eigenlijk geen zak geven om de contentmakers correct te vergoeden. Accountsharing is gewoon pure diefstal.
Als je er geen 12 euro voor kan opbrengen, kijk er dan ook niet naar.
Ben je er nu pas achter dat de meeste hier er geen zak om geven ?
xayana schreef:Dat is nog heel wat anders dan de problematiek rond commerciële zenders. Want reclame negeren/doorspoelen is nog steeds geen diefstal.
Dat is inderdaad een heel andere discussie... je kan tijdens de reclame ook gewoon je ogen toe doen.
xayana schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat nog steeds niet doen. Ze hebben misschien schrik dat zo een banner of popup ergens tussendoor misschien mensen zou laten afhaken, maar dan is hun concept niet sterk genoeg. Als iemand een programma écht wil zien, dan gaat die zich daar niet meer aan storen dan aan al die reclameblokken volgens mij.
Neeeeeeee... geen banners of popups in beeld tijdens het programma zelf... dat is pas een pest.
ITnetadmin schreef:"illegaal sharen"; dat is alsof zeggen dat mensen uitnodigen om samen naar tv te kijken ook illegaal is, want die hebben niet betaald voor de distributie.
Dan kijk je wel samen op hetzelfde fysieke adres naar dezelfde content... mensen die hun Netflix sharen doen dat meestal totaal buiten de familie context, kijken niet op hetzelfde moment en vaak ook niet naar dezelfde content.
ITnetadmin schreef:Het is niet omdat het tegen de terms of service is dat het ook illegaal is.
Integendeel, soms mag/moet je die zelfs negeren.
Straffe uitspraken !
butskristof schreef:Ik weet trouwens niet wat de ToS van Netflix er exact over zegt, maar ze liggen er zelf in ieder geval niet echt van wakker.
Denk je echt dat ze daar niet van wakker liggen... moesten ze morgen een sluitende manier vinden om het te blokkeren dan deed men het.
1207 schreef:en hoeveel mensen weten nog 100% zeker wanneer iets legaals of illegaal is?
De meeste mensen weten dat goed genoeg... wat ze hebben meteen een verhaaltje klaar om zich te verantwoorden.
1207 schreef:ik betaal, net als m'n 3 maten, voor Netflix. Denk je echt dat Netflix denkt dat die ene maat, degene die betaalt, 3 verschillende series op 3 verschillende schermen tegelijk bekijkt? Zijn ze echt zo naief bij netflix? Ze kunnen dat technisch heel snel/makkelijk oplossen.
Het feit is dat Netflix toestaat dat je mobiel kijkt en dergelijke... jij kan dus thuis aan het kijken zijn, terwijl je kinderen in het park via 4G aan het kijken zijn (of zelfs gewoon thuis zonder router, en dus vanaf een ander IP-adres dan jij). Kortom er is geen sluitende methode om accountsharing tegen te gaan.
1207 schreef:ander vb zijn cd's. 25J geleden meatloaf gekocht en de cd is stuk. Ik heb indertijd wel alle voor alle mogelijke rechten betaalt om dat te mogen horen. Wat is er illegaal aan als ik dat cd'tje nu binnen haal om die kapotte cd te vervangen?
Andere discussie... en trouwens volledig akkoord. Wat mij betreft zou je een nieuwe fysieke dragen (of officiele download) moeten kunnen aanvragen voor de werkelijke kost (0.5 euro of zo).
1207 schreef:zo heb ik jaren gelden een hoop cd's in mp3 op mijn computer gezet en de cd's weggesmeten. Ik kan op geen enkele manier bewijzen dat ik die cd's ooit effectief gekocht heb
De CD's weggesmeten
1207 schreef:lost nog steeds het probleem niet op wat we doen met een bestaand aanbod, bv NHL in Canada/Cricket in Indië, maar waarvoor niemand in Vlaanderen de rechten heeft terwijl er vraag naar is om dat te bekijken.
Accepteer het... je kan niet alles hebben... is dit echt het probleem is van deze generatie vrees ik dat er zich nog veel pijn gaan doen in het leven !