Ah FunkStar, ik had gezien dat jij ze volgde op Twitter.
Het is weldegelijk de bedoeling de huidige router te vervangen. Dat van die HD en niet-HD had ik inderdaad welgemist... Wat betreft de mesh: ik zou willen proberen zonder, maar het is uiteraard wel de bedoeling die mogelijkheid "achter de hand" te houden mocht het toch niet voldoende zijn, of ik later ook in de tuin volle ontvangst wil.
Heb je hem zelf? En zo ja: hoe bevalt hij? Bv. vergeleken met de "klassieke" AP's van Ubiquity?
AndRo555 schreef:Dat zou mij verbazen dat wifi (internet) snelheden beïnvloed worden door de CPU. Dan zou je dat via LAN ook moeten ondervinden.
Goh, ik ken er zelf te weinig van, maar hier beweert men dat wel (en ik ondervind dus zelf relatief "lage" snelheden):
http://blog.quindorian.org/2016/02/revi ... reat.html/
Echter ga je de meeste winst boeken door een extra AP (Mikrotik wAP AC, Unifi AP, ...) ergens anders in je huis bedraad aan de hAP AC aan te sluiten. Op de plek van je hAP AC een ander AP ophangen (zij het AmpliFi, Unifi,...) zal geen grote verschillen maken. Zeker omdat de hAP al een vrij goede wifi aan boord heeft.
Snap ik, alleen is bedraad echt geen optie.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ooh. shiny.