Throttling torrents

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 mar 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Usenet heeft ook hier een beetje kuren gehad deze nacht, ja. Zal wel aan m'n USP liggen (Astra, welke sowieso op zondag lastig kan doen)..

- 625mB @ 222kB/s
- 1.21gB @ 715kB/s
- 1.66gB @ 781kb/s
- 1.27gB @ 277kB/s
- 1.55gB @ 244kB/s
- 0.99gB @ 880kB/s

van zaterdag op zondag was niet echt denderend maar wel al stukken beter dan afgelopen nacht:
3.85mB/s, 7.51mB/s

Eerder deze week was 20.5mB/s ook geen probleem.. Iets om in het oog te houden, anders wordt het Cheapnews ofzo (liever principieel geen Highwinds backbone à la Eweka)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ook Astraweb hier, dus mogelijk toch aan de provider gelegen :|
Nick87
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Heb net gemerkt dat Telenet (of Orange, is al hetzelfde) ook SFTP traffiek throttled.
Als je platte onveilige FTP gebruikt dan gaat hij wel aan maximale snelheid.

Toch te gek dat je onveilige FTP moet gebruiken om aan volle snelheid te gaan.

Heb 200mbit down en SFTP was 7MB/S en met gewone FTP ging hij zeker naar 15-16MB/s

Op het werk hebben we Telenet fibernet 200mbit connectie en daar gaat hij met SFTP ook aan maximale snelheid. Bedrijfsusers krijgen idd prioriteit
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Nick87 schreef:Heb net gemerkt dat Telenet (of Orange, is al hetzelfde) ook SFTP traffiek throttled.
Hun DPI traffic shaper throttelt sowieso alle onbekende protocollen. Vanaf het moment dat je iets encrypteert, loop je dus risico.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik neem aan dat ze idd encrypted traffic gewoon throttlen.
Zou dat voor VPNs dan ook het geval zijn?

Nu, naarmate het internet meer en meer encrypted wordt, zal dit minder en minder effectief gebruikt kunnen worden.

En er zullen wel manieren zijn om die traffic te camoufleren in andere traffic door een protocol te faken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Vanaf het moment dat je iets encrypteert, loop je dus risico.
Dan loopt vandaag de dag zowat alles een risico... het overgrote deel zal wel encrypted zijn denk ik.
Nick87 schreef:Heb net gemerkt dat Telenet (of Orange, is al hetzelfde) ook SFTP traffiek throttled.
Of de server mist de nodige CPU kracht om de encryptie te doen ?
Nick87 schreef:Op het werk hebben we Telenet fibernet 200mbit connectie en daar gaat hij met SFTP ook aan maximale snelheid. Bedrijfsusers krijgen idd prioriteit
Op hetzelfde moment, met dezelfde SFTP server ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Iets waar ik vandaag ben tegen gelopen.

Als je in een torrent programma de upload zwaar capped, dan beperk je automatisch ook de download.
Dus als je de upload op 100kbyte/sec zet, dan zal je niet de full 22 megabyte van bvb hun 200mbit product kunnen halen.

Wat logisch is gezien je bij asymetrische verbindingen (upload != download speed) de upload niet extreem kan cappen, omdat je ack er anders niet tijdig meer door geraakt en je dus automatisch rate limit voor je download.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

SFTP is by design traag, ik denk niet dat Telenet dat echt throttled.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb vandaag in een chat met telenet te horen gekregen dat ze torrents niet cappen. Iets wat lijkt te overeenkomen met de realiteit.

Ik zie wel een kleine speed drop soms 's avonds, maar geen extreme shaping zodat je nog aan een fractie van je maximale snelheid kan downloaden.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ub4b schreef:Iets waar ik vandaag ben tegen gelopen.

Als je in een torrent programma de upload zwaar capped, dan beperk je automatisch ook de download.
Dus als je de upload op 100kbyte/sec zet, dan zal je niet de full 22 megabyte van bvb hun 200mbit product kunnen halen.

Wat logisch is gezien je bij asymetrische verbindingen (upload != download speed) de upload niet extreem kan cappen, omdat je ack er anders niet tijdig meer door geraakt en je dus automatisch rate limit voor je download.
Mijne staat op 100kbyte/sec en ik haal toch de volle 200mbit als het een goeie torrent is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Joneszy schreef:Mijne staat op 100kbyte/sec en ik haal toch de volle 200mbit als het een goeie torrent is.
Of de shaper in deluge werkt niet ideaal ....
dovo
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 11 keer

De afgelopen week heeft telenet wel telia uit de transit mix gegooid. Over het algemeen zal je hier niet veel van merken, en GTT+Telia direct connected networks europa krijg je alsnog via peering in Brussel. Destinaties buiten europa kan je echter wel wat vertraging tijdens de piekuren op ondervinden aangezien Liberty Global niet graag gratis peering doet.

Verder netwerk gewijs doet Telenet voor zover ik gehoord heb heel weinig aan throttling, enkel in uitzonderlijke gevallen. Er wordt echter wel gemonitord op gebruik om te bepalen of je in de cgnat pool kan of niet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”