Slafes schreef:FlashBlue schreef:
-Invoeren van voordelige regelgeving mbt bedrijfsmotorfietsen, naar analogie met bedrijfswagens.
Je kan je motorfiets aftrekken van je belastingen... Denk dat er veel zijn die daarom alleen al een motorfiets kopen.
Maar er is geen regelgeving rond bedrijfsmotorfietsen. Dus je kan mensen niet aanmoedigen om ipv een bedrijfswagen voor een motor te kiezen, want ze doen er geen voordeel bij, integendeel, ze moeten zelf geld erin steken.
Slafes schreef:
Wat betreft het jaloezie gedacht, dat zegt helemaal niets over mij... Ik heb het vooral over jouw: Vrij mooie toegevingen al, waarom willen ze dan altijd meer, meer, meer? Als meer kan en het is veilig, waarom niet?
Omdat die busbanen en bus&trambeddingen zijn voorbehouden voor het openbaar vervoer. De huidige wetgeving is goed genoeg, we hebben geen kamikaze's nodig op onze voorbehouden beddingen waar de wegbeheerder het niet veilig acht.
Leer toch eens tevreden zijn? Jullie zijn tenslotte niet meer of beter of belangrijker dan al die mensen wat alleen in hun auto zitten, en die busbanen en beddingen OOK NIET mogen gebruiken.
Slafes schreef:
Ik rij zowel met de fiets, de auto en de motor, en ik zie met ELK vervoersmiddel idioten rondrijden. Alleen begint iedereen te mekkeren over de voordelen van de motor, maar eens ze de nadelen kennen zwijgen ze meestal... Er is een serieus mentaliteitsprobleem met vooral autobestuurders die nog nooit een motor van dichtbij gezien hebben en er ook GEEN rekening mee houden als ze de baan op gaan maar dan wel sakkeren over alle "voordelen" die motorrijders hebben. Ook sakkeren over de motors die slecht geparkeerd zijn terwijl ik overduidelijk meer parkeerovertredingen zie met de auto dan met de motor. Dat heet dan de balk in zijn eigen oog niet zien.
Proficiat, ik wandel, fiets, en rij met de auto en met een bus, en ik zie idd met elk vervoersmiddel idioten rondrijden. Alleen beginnen die motorrijders nu plots te mekkeren dat bussen een busbaan hebben en lopen te sakkeren dat ze dat ook willen gebruiken, zelfs al vind de wegbeheerder dat terecht geen goed idee.
Er is op dat vlak dan ook een serieus mentaliteitsprobleem, want ze vergeten alle voordelen die ze al hebben, en vooral alle regels die bij hun voordelen horen en ze die alleen volgen als het hun goed uitkomt. En je kan er donder op zeggen dat dat ook weer gaat waar zijn als je ze toch standaard zou toelaten op busbanen, het haantjesgedrag gaat weer problemen en ongevallen veroorzaken, en dan gaan ze weer roepen dat ze het slachtoffer zijn en dat het anderen hun schuld is.
Nuja, we houden de score's al bij voor pizzakoeriers en taxi's, er kan nog wel een lijntje motorrijders bij ook zeker....
Slafes schreef:
Ik zie bvb ook weinig overtredingen met bellen achter het stuur bij motorrijders (al bestaan ze wel)... Het is natuurlijk makkelijker een ander op zijn fouten te wijzen...
Nogal moeilijk, want er is zoiets als helmplicht he. Maar dan kunnen ze alsnog afgeleid zijn omdat ze handsfree aan het bellen zijn of naar de audiobookversie van ghostrider aan het luisteren zijn, net zoals dat bij een fietser, voetganger, of automobilist het geval kan zijn.
En jouw "ik wil ik wil ik wil ik wil" mentaliteit ter zijde, gaan jullie voor veel meer problemen zorgen dan jullie zelf denken. Wederom een paar voorbeelden die zo direct in mij opduiken....
1) tram en buslichten, ik wil de motorrijders niet moeten tellen die al lang niet meer weten hoe dat in elkaar zit, om nog maar te zwijgen van het feit dat jullie zwaar in de weg gaan zitten op kruisingen waar de lichten gestuurd worden naargelang de route van het voertuig op de bedding. Staat daar ineens zo een brommertje dat rechtdoor moet in de weg van een tram of een bus die positief signaal heeft om rechts of links af te slaan. Jeej.
2) gedrag op gelijkgrondse kruisingen van beddingen, alle bus en tramchauffeurs volgende ongeschreven regels dat als er een kruisend voertuig nadert je de kruising bezet houdt om te voorkomen dat kruisend verkeer zicht voor de bus smijt die uit de andere richting afkomt. veel geluk met je motor vs een auto die vanachter een bus uitkomt.
3) Voorrangsregels specifiek aan exploitaitie van het OV, hoe ga je daarvan op de hoogte zijn? interne reglementen op specifieke locaties zoals stadinwaartse voertuigen die voorrang moeten verlenen aan staduitswaarts? Eigen signalisatie die aangeeft dat je op X meter moet wachten wegens voertuigen die aan het keren op tegenspoor zijn of stukken tegen richting rijden?
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar het gaat niet helpen, want "ik wil ik wil ik ik wil" is blind voor alle argumentatie want "iedereen is jaloers op mij, terwijl ik gewoon meer wil". Zucht.