Kapaza nu ook opgeslokt door eBay
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
was toch al een hele tijd dat kapaza niet veel meer voorstelde...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat is toch geen enkel gemis?
2dehands is functioneel een pak beter.
2dehands is functioneel een pak beter.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik herinner me nog de tijd dat Kapaza hun website layout helemaal omkeerde... Ik nam toen zelf contact op met de helpdesk met de vraag waarom ze een dergelijk slecht systeem hanteerden. Toen schreef ik al dat het niet echt gebruiksvriendelijk was. Wel... We zien waar ze uitgekomen zijn. Het huidige zoeksysteem is er nog steeds...
Op dat vlak is 2dehands.be wel een stuk gebruiksvriendelijker.
Eerlijk, ik ga het niet missen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Inderdaad, die refresh, rebuild van enkele jaren geleden was een ongelooflijke stap terug. Eenvoudige en evidente functies vielen weg en dat maakte de werking een stuk minder goed. De rubricering was ook problematisch. Onbegrijpelijk dat ze dat zelf niet doorhadden.
Ik heb jaren gebruik gemaakt van zowel 2dehands en kapaza. Er waren tijden dat kapaza stukken beter liep dan 2de hands. Dingen die ik op beide sites aanbood verkochten telkens op kapaza. Maar in de loop der jaren, en vooral na de refresh is de situatie omgekeerd en is 2de hands de absolute winnaar geworden.
Hopelijk komen er andere concurrenten in de plaats want een monopolie is nooit goed.
Die letgo is ook wel leuk. Dat liep wel tijdens hun TV-campagne maar nu is het terug een dooie boel. Hun sterkte is dat ze echt op nabijheid spelen.
Ik heb jaren gebruik gemaakt van zowel 2dehands en kapaza. Er waren tijden dat kapaza stukken beter liep dan 2de hands. Dingen die ik op beide sites aanbood verkochten telkens op kapaza. Maar in de loop der jaren, en vooral na de refresh is de situatie omgekeerd en is 2de hands de absolute winnaar geworden.
Hopelijk komen er andere concurrenten in de plaats want een monopolie is nooit goed.
Die letgo is ook wel leuk. Dat liep wel tijdens hun TV-campagne maar nu is het terug een dooie boel. Hun sterkte is dat ze echt op nabijheid spelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Zolang ik er gratis een zoekertje kan zetten hoeft er voor mij geen concurrent te komen. 't Is toch gemakkelijk als je maar moet adverteren of zoeken op 1 plaats.
Wat is de meerwaarde van een concurrent als het al goed en gratis is ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
IdemMarkDM schreef:Zolang ik er gratis een zoekertje kan zetten hoeft er voor mij geen concurrent te komen. 't Is toch gemakkelijk als je maar moet adverteren of zoeken op 1 plaats.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Je zou bijna denken dat dit bewust is opgebouwd...
Kapaza was gewoon DE referentie. Ze hebben dan alles omgegooid en compleet om zeep geholpen met het gekende gevolg.
Kapaza was gewoon DE referentie. Ze hebben dan alles omgegooid en compleet om zeep geholpen met het gekende gevolg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hier ook +1 van iemand die bij die grote rehaul van een paar jaar terug Kapaza definitief vaarwel gezegd heeft. Maar ook op 2dehands krijg je nog nauwelijks iets verkocht eigenlijk. Als je zelf iets wil verkopen, staat 2dehands er al vol van en voor 90% zonder biedingen. Tegenwoordig verkoop ik veel spullen op Facebook groepen, vooral die die regio/gemeente-gebonden zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ja, plots waren al mijn evaluaties weg van jarenlang. Heeft bij mij toch kwaad bloed gezet.
Een concurrent is nooit slecht. Wat als 2dehands.be plots geld gaat vragen/advertentie?
Een concurrent is nooit slecht. Wat als 2dehands.be plots geld gaat vragen/advertentie?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Inderdaad sinds het evaluatiesysteem verdwenen is, ging het bergaf bij kapaza.
Maar of tweedehands beter is weet ik niet hoor.
J.
Maar of tweedehands beter is weet ik niet hoor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik vond persoonlijk dat ik meer reactie kreeg op mijn kapaza zoekertjes dan op 2dehands.
Verder is 2dehands ook een stuk duurder (meer dan 2x!) voor turbo/premium zoekertjes.
Iemand een goed alternatief voor Kapaza of 2dehands?
Verder is 2dehands ook een stuk duurder (meer dan 2x!) voor turbo/premium zoekertjes.
Iemand een goed alternatief voor Kapaza of 2dehands?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Vandaar het gegeven:satsurfer schreef: Een concurrent is nooit slecht. Wat als 2dehands.be plots geld gaat vragen/advertentie?
En eens niet meer mogelijk krijg je volgens mij een inkoopacties -> samenkopen scenarioZolang ik er gratis een zoekertje kan zetten hoeft er voor mij geen concurrent te komen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
+1satsurfer schreef:ja, plots waren al mijn evaluaties weg van jarenlang. Heeft bij mij toch kwaad bloed gezet.
ik had ook een uitstekende evaluatie opgebouwd, en plots was die op kapaza weg toen dat spel overgenomen werd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Persoonlijk vind ik Marktplaats Nederland een pak interessanter dan om het even welke Belgische zoekertjes site.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Garpenlov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
2dehands zit tegenwoordig vol met Nederlandse bedrijven die heel de website volspammen met zoekertjes.
probeer maar is een auto onderdeel te zoeken, allemaal Nederlandse bedrijven die valse locaties in België zetten.
probeer maar is een auto onderdeel te zoeken, allemaal Nederlandse bedrijven die valse locaties in België zetten.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Het wordt wel volgespamd met zgn. "Topadvertenties" en advertenties van bedrijven die tussen particuliere aanbiedingen staan.Jack Daniels schreef:Persoonlijk vind ik Marktplaats Nederland een pak interessanter dan om het even welke Belgische zoekertjes site.
Gelukkig bestaat er een extensie voor Chrome die deze fake advertenties eruit gooit.
Los daarvan vind ik eBay Kleinanzeigen in Duitsland ook OK.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Alleen vallen verzendkosten vanuit Duitsland nogal eens tegen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
x2Slafes schreef:Ik herinner me nog de tijd dat Kapaza hun website layout helemaal omkeerde... Ik nam toen zelf contact op met de helpdesk met de vraag waarom ze een dergelijk slecht systeem hanteerden. Toen schreef ik al dat het niet echt gebruiksvriendelijk was. Wel... We zien waar ze uitgekomen zijn. Het huidige zoeksysteem is er nog steeds...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dit is inderdaad een leuke, alleen is de app nog niet volmaakt.R2D2 schreef:Die letgo is ook wel leuk. Dat liep wel tijdens hun TV-campagne maar nu is het terug een dooie boel. Hun sterkte is dat ze echt op nabijheid spelen.
Staat stampvol kleren, en oh wat interesseert me dat
Een simpele filter waarbij ik meerdere categorieën kan aan- en uitvinken zou het al een stuk beter maken.
Ik heb dit als feedback gegeven, snelle respons van de support maar tot heden nog niks mee gedaan helaas.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
marktplaats.nl tja meer keuze, maar een heleboel oplichters actief en al meermaals niet werkend materiaal binnen gekregen, beperk het echt, en waar mogelijk ga ik het zelf ophalen als het in Zuid Holland is en de moeite is... en de verkoper checken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Ik ben ook al opgelicht via Markplaats.NL . Ik denk niet dat de verkoper initieel die intentie had. Maar toen een Belg het materiaal kocht heeft hij het gewoon niet verstuurd. Je kan hun toch niets doen. Ik ben bij de politie in Terneuzen klacht gaan indienen maar die wilden niets noteren voor Markplaats. Dat moet via een online platform. Echter, je moet daarvoor een Nederlands Burgernummer hebben (hun Rijksregisternr).
Dan hier klacht ingediend bij de politie. 6 maanden later een brief terug dat het bedrag te klein is voor vervolging.
Marktplaats heeft geen gebruikerskwotering. Ebay is veeeeel beter.
Ik koop alleen nog op Markplaats bij verkopers die er al meerdere jaren actief zijn. Nieuwelingen zijn gevaarlijk.
Dan hier klacht ingediend bij de politie. 6 maanden later een brief terug dat het bedrag te klein is voor vervolging.
Marktplaats heeft geen gebruikerskwotering. Ebay is veeeeel beter.
Ik koop alleen nog op Markplaats bij verkopers die er al meerdere jaren actief zijn. Nieuwelingen zijn gevaarlijk.
Vond net nog een mogelijk alternatief voor Kapaza: ZOEKIZ
Blijkt een nieuwe zoekertjessite te zijn die pas zeer recent gelanceerd werd.
Ziet er op het eerst zicht wel goed uit.
Iemand toevallig al ervaring met deze site?
Ze werken zo te zien ook regio gebonden, wat ik wel interessant vind.
Blijkt een nieuwe zoekertjessite te zijn die pas zeer recent gelanceerd werd.
Ziet er op het eerst zicht wel goed uit.
Iemand toevallig al ervaring met deze site?
Ze werken zo te zien ook regio gebonden, wat ik wel interessant vind.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zoekiz is misschien van Sander.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
Ja tbOne, ondertussen heb ik me inderdaad geregistreerd.tb0ne schreef:En daarvoor geregistreerd Sander?
Je moet al een account hebben om iets te kunnen zien, hoezo een alternatief?
Het ziet er helemaal anders uit dan de gebruikelijke zoekertjessite, maar ik kan het best wel smaken eigenlijk.
Je ziet wel dat ze nog maar net gelanceerd zijn, want er zijn nog een aantal rubrieken waar "binnenkort" bij staat, maar ik vermoed dat dat voor professionele gebruikers bedoeld is.
Je kan als particuliere gebruiker in elk geval al gewoon gratis zoekertjes insturen en bekijken, net zoals op kapaza of 2dehands.
Het aantal zoekertjes lijkt nog wel redelijk beperkt, maar dat lijkt me niet onlogisch als ze nog maar net gelanceerd zijn.
Wat me wel opvalt, is dat ze (nog?) niet echt met categorieën werken, maar er is wel een filter voorzien waarmee je eenvoudig op keywords kan zoeken.
Verder kan je ook filteren op postcodes of hele regio's en er blijkt ook een berichtensysteem in te zitten.
Reclame is er nog niet te zien, maar er zijn wel vakjes voorzien waar reclame zal komen.
Als dat de enige vorm van reclame gaat zijn, dan is dat in elk geval een verademing t.o.v.de banners e.d. op Kapaza of 2dehands, want dat stoorde me daar enorm.
Dus ja, ik denk wel dat dit een goed alternatief kan worden voor de bestaande zoekertjes sites en ik ga het in elk geval wel een kans geven denk ik.
Ja, wie weet.Jack Daniels schreef:Zoekiz is misschien van Sander.
Waarom denk je dat Jack Daniels
-
- Elite Poster
Als je niet kan zoeken zonder te registreren is het gedoemd om te mislukken.
Op Kapaza en 2dehands kom je terecht via Google, zonder inloggen. Dat is de weg van de massa.
Op Kapaza en 2dehands kom je terecht via Google, zonder inloggen. Dat is de weg van de massa.
Ik snap wat je bedoelt.MarkDM schreef:Als je niet kan zoeken zonder te registreren is het gedoemd om te mislukken.
Maar als je de website van zoekiz leest en rondkijkt op het platform, dan begrijp ik daaruit dat het eigenlijk meer is opgevat als een sociaal netwerk: automatische meldingen als iemand gereageerd heeft of je een berichtje heeft gestuurd, nieuwe zoekertjes komen er automatisch bij, enz. en ergens kan ik dat wel toejuichen.
Facebook ga je natuurlijk ook niet doorzoeken via google, daarvoor ga je ook naar facebook zelf.
Dus ja, het is inderdaad anders, maar misschien toch nog niet zo'n slecht idee.
Ben ook wel eens benieuwd eigenlijk wat de overige rubrieken gaan te bieden hebben binnenkort, zoals gemeentenieuws, evenementen, jobs, enz.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
[quote="Sander17Facebook ga je natuurlijk ook niet doorzoeken via google, daarvoor ga je ook naar facebook zelf.
/quote]
Facebook heeft dan ook een kritische massa.
/quote]
Facebook heeft dan ook een kritische massa.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Blijkbaar volgen ze nu ook strikter hun regels op bij 2dehands sinds Kapaza overname, mensen beginnen waarschuwingen te krijgen als ze meermaals hun zoekertjes manueel opnieuw plaatsen binnen de vervalperiode van 4 maanden ipv ervoor te betalen.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Het begin van het einde noem ik dat.JoskeVermeulen schreef:Blijkbaar volgen ze nu ook strikter hun regels op bij 2dehands sinds Kapaza overname, mensen beginnen waarschuwingen te krijgen als ze meermaals hun zoekertjes manueel opnieuw plaatsen binnen de vervalperiode van 4 maanden ipv ervoor te betalen.