petrol242 schreef:Bericht van TN gehad. Voor interactiviteit heb je geen internet nodig
Ja, dat zeggen we toch al de hele tijd
petrol242 schreef:Misschien dat ik nog eens een (ander) telentcenter binnen stappen
Verwacht je daar nog een ander antwoord ?
wimpie3 schreef: Er is bij mij WEL een modem geïnstalleerd. Daar zit enkel internet op voor de digicorder en dit wordt door Telenet natuurlijk niet aanzien als een internet abonnement, alhoewel er technisch natuurlijk wel een tcpip verbinding op mogelijk is. Maar enkel door de digicorder, niet door je pc.
Daar zit absoluut
geen internet op. Verwar "internet" niet met "tcp/ip"
Zowel de digicorder als jouw PC zullen dus wel een IP adres krijgen.
- - jouw digicorder een Ip adres van het interne Telenet digicorder netwerk.
- jouw PC zal een intern IP adres krijgen van de HGW, maar de HGW krijgt geen publiek IPv4 adres. Je kan niet op het internet (wel op enkele Telenet pagina's voor de self-install).
- in geval van modem-only zal je PC een intern Telenet IPv4 adres krijgen, maar geen internet (wel de self-install pagina).
NuKeM schreef: Ik heb een VPN naar familie met Telenet voor backups. Zou ik de digicorder niet op die VPN kunnen zetten en zo de router bij mij thuis kunnen uitschakelen? Aangezien de router dacht ik op basis van mac-adres de digicorder op een netwerk zet zou dat via VPN ook moeten lukken, maar zien ze dit en gaan ze hier moeilijk over doen?
Ze gaan er niet moeilijk over doen, het zal gewoon niet lukken, ze zullen jouw digicorder dus niet zien
.
Reden:
jouw router zet inderdaad
jouw digicorder op basis van het MAC op het aparte digicorder netwerk. Dit omdat het MAC adres van
jouw digicorder ingevuld staat op de "MAC passtrough" lijst in
jouw modem.
Gezien het MAC adres van jouw digicorder
niet gekend is door de modem bij jouw familie, zal die passtrough niet lukken.
In geval van een aangekochte digicorder, kan je deze natuurlijk bij Telenet laten registreren op de modem van jouw familie (zogezegd verkocht). Dan zal Telenet het MAC adres van jouw digicorder invullen op de lijst in de modem van jouw familie ...
... tenzij jouw familie een modem-only heeft, maar dat is dan een ander verhaal!