Vandaag, naar dagelijkse gewoonte, wilde ik de NOS teletextpagina's consulteren om op de hoogte te zijn van nieuwsfeiten in de wereld.
Ik ben verplicht om NOS te consulteren omdat VRT dit medium ondertussen, ten onrechte, ten grave heeft gedragen.
Gelukkig zijn Vlamingen bij NOS ook graag geziene gasten en nemen ze soms wat Belgisch nieuws mee op in hun artikels, waarvoor dank.
Groot was mijn consternatie toen bleek dat ook NOS teletext niet meer kan ontvangen worden via Scarlet (Belgacom tv). Er "zou" een probleem zijn buiten hun wil om en ze gaan "alternatieve" manieren bedenken om het toch te brengen.
"Alternatieve" manieren.....om een Ms Dos programma van 20 jaar oud zijn werk te laten doen, laat mij niet lachen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik vraag mij echt af of dit de zoveelste sabotage is om mensen gewoon dom te houden en te verplichtten om naar Belgische (super gekleurde en politiek overladen) nieuwsprogramma's te kijken.
Wellicht zijn er te weinig mensen die naar de amateuristische en totaal ontoereikende nieuwspagina's kijken op Sporza of één buiten de gewone programma uren, dus... afschaffen die handel van de noorderburen.
Want laat ons eerlijk zijn, dit mager alternatief biedt geen weerwerk tegen het "verouderde" teletext van VRT, de items zijn onvolledig en constant verouderd (evenals de nieuwsuitzendingen s'morgens om 08.00 uur op éen, opnieuw "leve BBC of NOS").
En mijn PC opendoen telkens ik iets wil weten doe ik niet (en als ik het toch doe = google nieuws i.p.v. De Redactie)
Dus graag gewoon terug teletext op NOS, en ik ben weer enkele jaren zoet met Scarlet.