Weer een prijsverhoging in aantocht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Vandaag een mooi art. in De Tijd over Telenet.
http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... #c=1553306
Ik vind dit een vrij belangrijk art. Telenet is 21 000 klanten verloren,voor kabel tv in het eerste kwartaal,en de CEO legt de verklaring bij de vele achtereenvolgende prijsstijgingen!!!. Ik denk dat dit nog nooit gebeurd is!!
Het mag duidelijk zijn dat een deel v/d Telenet klanten toch gevoelig blijkt voor deze prijsverhogingen.
Financieel doet Telenet het wel zeer goed(dankzij de WIGO formule).
Ik vind dit een vrij belangrijk art. Telenet is 21 000 klanten verloren,voor kabel tv in het eerste kwartaal,en de CEO legt de verklaring bij de vele achtereenvolgende prijsstijgingen!!!. Ik denk dat dit nog nooit gebeurd is!!
Het mag duidelijk zijn dat een deel v/d Telenet klanten toch gevoelig blijkt voor deze prijsverhogingen.
Laatst gewijzigd door fluppie 27 apr 2017, 20:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ik vind dat dit artikel een interessante grafiek te zien geeft: van 1,2 miljoen naar ca 1,75 miljoen TV abonnees in 5 jaar tijd! Dat zijn geen comakijkers, maar mensen die reageren op marketing elementen (zoals voetbalrechten misschien!?)...
Het succes van Netflix bijvoorbeeld bewijst net het tegenovergestelde: comakijkers sterven uit, langzaam maar zeker. En dat niet alleen in de USA
Het succes van Netflix bijvoorbeeld bewijst net het tegenovergestelde: comakijkers sterven uit, langzaam maar zeker. En dat niet alleen in de USA
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Dat is ook zo en dat kan ik alleen maar toejuichen.fluppie schreef:Het mag duidelijk zijn dat een deel v/d Telenet klanten toch gevoelig blijkt voor deze prijsverhogingen.
Alles wordt duurder, maar het moet in proportie blijven.
Het standaard tv-pakket is weer eens duurder geworden, maar daar is een pak meer HD voor in de plaats gekomen.
Aan Play en Play More durven ze niet veel veranderen, maar in plaats van prijsstijgingen worden vaak contracten met premium tv-zenders niet meer verlengd. Ook het filmaanbod is niet ieder jaar even denderend en dan heb je nog eens Netflix ondertussen. Als het aanbod niet meer aan je behoeften voldoet, is zo'n pakket het eerste wat mensen zullen schrappen.
Ik ben voorstander van de kabel als technologie, maar zelf wil ik Telenet ook niet teveel extraatjes gunnen. Weergave oproeper bij telefonie vind ik daar het perfecte voorbeeld van. Zoiets vind ik pure afzetterij en het bedrag onwaardig. Ik blijf gewoon mijn VoIP-telefoonnummer gebruiken. Om uit te bellen in de daluren (gratis) gebruik ik de Telenet-lijn.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@Amazor: kan je makkelijk via OVH 24/7 gratis bellen (vast)....heb ik geen dure whop voor nodig.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ller.dhtml
http://www.techpulse.be/nieuws/214650/a ... rhogingen/
Hoort dit niet meer thuis in Business nieuws? Telenet biedt toch niet enkel internet aan? Is totaalpakket nl.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ller.dhtml
http://www.techpulse.be/nieuws/214650/a ... rhogingen/
Hoort dit niet meer thuis in Business nieuws? Telenet biedt toch niet enkel internet aan? Is totaalpakket nl.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Vergis je niet, dat zijn gewoon bestaande analoge tv-klanten die (na schrapping van analoge tv kanalen) een Digibox hebben aangeschaft.wied schreef:van 1,2 miljoen naar ca 1,75 miljoen TV abonnees in 5 jaar tijd!
Niet te vergelijken met de groei van Netflix in Europa die 5 jaar geleden met nul klanten begonnen zijn.
-
- Elite Poster
@raf, waarschijnlijk heb je gelijk. Wat mij echter verontrust: wanneer de vos (John Porter) de passie preekt, is het wijs dat de boer op zijn kippen gaat letten. Maw, van welke kant dreigt het gevaar wanneer we geen prijsverhoging te zien gaan krijgen?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
300MB DL en 50MB UL met Proximus... special fiber?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Ja den tijd dat ge 2 a 3 weken moest wachten voor een aansluiting is veranderd.
Meer dan 5 dagen wachten is tegenwoordig een uitzondering.
Meer dan 5 dagen wachten is tegenwoordig een uitzondering.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik vind het heel oneerbiedig dat ze mensen "comakijkers" noemen.fluppie schreef:Vandaag een mooi art. in De Tijd over Telenet.
Ik vind dit een vrij belangrijk art. Telenet is 21 000 klanten verloren,voor kabel tv in het eerste kwartaal,en de CEO legt de verklaring bij de vele achtereenvolgende prijsstijgingen!!!. Ik denk dat dit nog nooit gebeurt is!!
Alsof iemand elke maand moet veranderen van abonnement (bijnemen, opzeggen of veranderen) of je bent dom.
Als iemand een abonnement aangaat, het daarna niet gebruikt en toch iedere maand betaalt, ja dan mag je die dom noemen, maar iemand die gewoon tevreden is zomaar wegzetten als "comakijker", dat vind ik er toch zwaar over.
Als die mensen de gewone kanalen niet genoeg vinden, en willen betalen voor recente films of voor sport, dan zijn dat toch geen comakijkers?De Tijd schreef:Frappant is vooral de 'premium' kabeltelevisie. Dat is 'comakijkend' Vlaanderen, dat maandelijks een abonnement betaalt om boven op een basispakket via een decoder van extra zenders en functies als video-op-aanvraag te genieten.
Wat is het verschil met iemand die per maand Netflix betaalt?
Of een 10 beurtenkaart bij de cinema neemt?
Of een abonnement bij zijn voetbalclub?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Vraag is waar gaan die klanten naar toe? ik denk(persoonlijk) dat de koek zowat verdeeld word door Orange(ook kabel,maar verplicht GSM abo) en Scarlet(goedkopere formule,ook met Netflix erbij,maar minder tv kanalen),en in mindere mate Proximus en TV Vlaanderen,heeft iemand daar soms een idee over??
Ik denk trouwens dat Telenet ook wel wil weten waar zijn klanten naartoe gegaan zijn.
Ik denk trouwens dat Telenet ook wel wil weten waar zijn klanten naartoe gegaan zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 28 apr 2017, 10:40, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
bedoelen ze niet gewoon tv-verslaafden? Mensen die extra paketten nemen en tv kijken tot ze in coma vallen? Humor man! Grappigboulder schreef:Ik vind het heel oneerbiedig dat ze mensen "comakijkers" noemen.
-
- Elite Poster
En toch, ik denk niet dat ze bij de Tijd hun lezers die een abonnement hebben "comalezers" zouden noemen.satsurfer schreef:bedoelen ze niet gewoon tv-verslaafden? Mensen die extra paketten nemen en tv kijken tot ze in coma vallen? Humor man! Grappigboulder schreef:Ik vind het heel oneerbiedig dat ze mensen "comakijkers" noemen.
Het komt mij toch wat beledgigend over.
-
- Elite Poster
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160830_02446511
http://www.volkskrant.nl/televisie/-com ... ~a3982392/
comakijken is niet door de Tijd uitgevonden hoor.
Onderdeel van Het Nieuwe Televisiekijken is comakijken: urenlang achtereen series kijken,...
dus niets te maken met mensen die te lui zijn om van provider te veranderen.
http://www.volkskrant.nl/televisie/-com ... ~a3982392/
comakijken is niet door de Tijd uitgevonden hoor.
Onderdeel van Het Nieuwe Televisiekijken is comakijken: urenlang achtereen series kijken,...
-
- Elite Poster
Ah, als voortborduren op "comazuipen", wat dan letterlijk over een coma ging.satsurfer schreef: Onderdeel van Het Nieuwe Televisiekijken is comakijken: urenlang achtereen series kijken,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Zoals de reclame van Telenet voor WIGO. 75% van onze klanten betaalt nu minder dan voorheen.
Ik lees: 25% van de klanten betaalt nu meer dan voordien. Gezellig.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb vorige maand mijn TV-abo opgezegd omdat het te duur werd om
nog als back-up te houden.Zelfs als het internet uit valt kan je
tegenwoordig via 4G betaalbaar IPTV kijken.
Voor pakweg 6 euro in de maand basispakket had ik het nog gehouden maar hun zogezegde
betere dienstverlening ga ik niet langer financieren aan 17 euro/maand.
nog als back-up te houden.Zelfs als het internet uit valt kan je
tegenwoordig via 4G betaalbaar IPTV kijken.
Voor pakweg 6 euro in de maand basispakket had ik het nog gehouden maar hun zogezegde
betere dienstverlening ga ik niet langer financieren aan 17 euro/maand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Reclame is spelen met letters en woorden, een ganse afdeling is hier dagelijks mee bezig om te kijken en te bestuderen waar elke letter moet komen. Zwaar werk zulle, is reeds erkend als "zwaar beroep". Op advies van politiekers aan 12000 euro/jaar en 2000 euro/advies.Slafes schreef:Zoals de reclame van Telenet voor WIGO. 75% van onze klanten betaalt nu minder dan voorheen.
Dash wast ook witter dan wit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Ook exact mijn eerste gedachteSlafes schreef:Zoals de reclame van Telenet voor WIGO. 75% van onze klanten betaalt nu minder dan voorheen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op zich valt dat nog mee... je zou denken dat er meer domme klanten zijnSlafes schreef:Ik lees: 25% van de klanten betaalt nu meer dan voordien. Gezellig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Het zou best kunnen dat 25% meer betalen omdat ze hun gsm-abo's bij andere providers hadden. Zo was dat toch ook in mijn geval. Ik betaal in totaal minder en ik krijg meer, maar ik had geen gsm-abo's bij Telenet...
Ben ik dan een "domme klant"??r2504 schreef:Op zich valt dat nog mee... je zou denken dat er meer domme klanten zijnSlafes schreef:Ik lees: 25% van de klanten betaalt nu meer dan voordien. Gezellig.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Deel van't meubilair
Nee, want dan vergelijk je appelen met peren.Vaganzza schreef:Ben ik dan een "domme klant"??
Als TN spreekt over WIGO dan vermoed ik dat ze appelen met appelen vergelijken... dus mensen die voordien een mobiele abonnement hadden bij TN.
Zoniet zou iedere nieuwe klant "meer" betalen bij TN (ze zorgen voor meer omzet maar dat is iets anders).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Het kan zijn dat je meer betaalt, maar er ook meer voor in de plaats krijgt.
Stel dat internet 50 EUR kost en een gsm abo 20 EUR. Maar je hebt ook nog een apart gsm abo van 20 EUR op een ander klantnummer (bijvoorbeeld zoon/dochter die alles zelf bekostigde).
In totaal betaal je dan als gezin 90 EUR.
Wat als een provider nu afkomt met een pakket waar je internet + 2 gsm abo's voor 80 EUR kan krijgen, dan gaat die provider méér inkomsten hebben per klantnummer én betaalt de klant minder.
Nadeel is dat de provider zogezegd wel minder klanten heeft maar eigenlijk zijn ze gewoon samengevoegd.
En zoals Vaganzza schreef denk ik dat er op die manier ook veel van andere providers wordt afgesnoept.
Of je steekt een extraatje in een abo waar je anders het dubbele voor betaalt.
Dan betaal je minder dan wat je zou betaald hebben.
Stel dat internet 50 EUR kost en een gsm abo 20 EUR. Maar je hebt ook nog een apart gsm abo van 20 EUR op een ander klantnummer (bijvoorbeeld zoon/dochter die alles zelf bekostigde).
In totaal betaal je dan als gezin 90 EUR.
Wat als een provider nu afkomt met een pakket waar je internet + 2 gsm abo's voor 80 EUR kan krijgen, dan gaat die provider méér inkomsten hebben per klantnummer én betaalt de klant minder.
Nadeel is dat de provider zogezegd wel minder klanten heeft maar eigenlijk zijn ze gewoon samengevoegd.
En zoals Vaganzza schreef denk ik dat er op die manier ook veel van andere providers wordt afgesnoept.
Of je steekt een extraatje in een abo waar je anders het dubbele voor betaalt.
Dan betaal je minder dan wat je zou betaald hebben.
-
- Elite Poster
De goedkoopste Telenet Wigo kost 100€ p/m.Telenet geeft dus aan dat het bedrag per klant gestegen is van 52,3 naar 54,4€ per maand(gemiddeld).Het mag duidelijk zijn dat Telenet nog heel wat klanten heeft die een vrij beperkte dienst van Telenet gebruiken,of in de loop van de tijd afgebouwd hebben,door de prijsverhogingen????
Ook iets om bij stil te staan,Telenet heeft maar eventjes 4,8 Miljard Euro schulden........
Ook iets om bij stil te staan,Telenet heeft maar eventjes 4,8 Miljard Euro schulden........
-
- Deel van't meubilair
Ieder verstandig bedrijf heeft schulden (belastingen weet je !)... of denk je dat investeringen steeds gebeuren met centen die gewoon op de bank staan ?fluppie schreef:Ook iets om bij stil te staan,Telenet heeft maar eventjes 4,8 Miljard Euro schulden........
Trouwens het WIGO verhaal is marketing... het heeft geen zin daar logica of berekeningen op toe te passen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
grapjas, die klanten gaan nergens naartoe. In het slechtste geval gaan ze bij Telenets enige doorverkoper, nl Orange. Terug kassa voor Telenet.fluppie schreef:Vraag is waar gaan die klanten naar toe?
We zijn hier wel in Belgie hee, Ben je het smeergeld van Bracke al vergeten, en zo zitten er nog tientallen in het bipt...
-
- Elite Poster
Toch wel,als men overstapt naar Orange,dan zal Telenet inderdaad nog een vergoeding krijgen,voor het gebruik van de kabel,maar Telenet kan daar toch nooit het gemiddelde van ongeveer 50€ uithalen? het gemiddelde dat een Telenet klant betaald.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
orange betaald een vast bedrag per x aan telenet ( dit bedrag is vastgelegd door het BIPT )
x = per klant, ik dacht te menen dat dit 19 of 29 euro was had ik een jaartje terug ergens gelezen ( dacht eerder rond de 29 )
Er zijn genoeg alternatieven voor diegene die echt willen!
PS: zijn er nog nieuwigheden op komst bvb een snelheidsverhoging zoals elk jaar? ( = prijsverhoging )
x = per klant, ik dacht te menen dat dit 19 of 29 euro was had ik een jaartje terug ergens gelezen ( dacht eerder rond de 29 )
Er zijn genoeg alternatieven voor diegene die echt willen!
PS: zijn er nog nieuwigheden op komst bvb een snelheidsverhoging zoals elk jaar? ( = prijsverhoging )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... MOPAGE__2P
-
- Deel van't meubilair
Wat is daar speciaal aan... neem gewoon een Whoppa en je hebt quasi dezelfde prijs (1 euro extra maar je hebt er dan telefonie bij) en dat constant (dus niet alléén tijdens die 5 maanden).
-
- Elite Poster
@r2504, ik vind de recente uitspraken van Porter niet normaal...wied schreef:@raf, waarschijnlijk heb je gelijk. Wat mij echter verontrust: wanneer de vos (John Porter) de passie preekt, is het wijs dat de boer op zijn kippen gaat letten. Maw, van welke kant dreigt het gevaar wanneer we geen prijsverhoging te zien gaan krijgen?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Vind ik echt niet normaal wat telenet vraagt van prijs, bijna 77 € voor internet fiber 100 + TVwied schreef:het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik
Bij Proximus heb je dit al aan 55 € voor 100 Mbps en onbeperkt !
Dat is dan 20 a 25 € duurder bij telenet, zijn ze niet beschaamd die bandieten.
Ze willen gewoon triple packs in de strot duwen van de mensen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
euhm, dat zijn normale promo's hoor, ook vóór Orange eraankwam. Dichtknijpen gaat volgens mij pas beginnen als ze Internet Fiber 100+ digitv (onbeperkt) zullen aanbieden aan 54 €/maand.wied schreef:het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik
Ik snap je logica niet?r2504 schreef:Wat is daar speciaal aan... neem gewoon een Whoppa en je hebt quasi dezelfde prijs (1 euro extra maar je hebt er dan telefonie bij) en dat constant (dus niet alléén tijdens die 5 maanden).
whoppa: 65 € (gedurende 5 maand), nadien 79,48 €
Orange: 49 € (zonder telefonie, wel + gsmabbo)
zoals Orange een gsmabboverplichting door de mensen hun strot duwtPatje schreef:Ze willen gewoon triple packs in de strot duwen van de mensen.
-
- Deel van't meubilair
Ik maak toch geen vergelijking met Orange... ik geef gewoon aan dat de promo Internet 100+TV niets voorstelt aangezien je hetzelfde kan krijgen met een Whoppa voor die prijs (geen promo prijs dus).satsurfer schreef:whoppa: 65 € (gedurende 5 maand), nadien 79,48 €
Orange: 49 € (zonder telefonie, wel + gsmabbo)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
67 euro, weet niet waar ge die prijs van 77 euro vandaanhaaltPatje schreef:Vind ik echt niet normaal wat telenet vraagt van prijs, bijna 77 € voor internet fiber 100 + TVwied schreef:het stillekes dichtknijpen van de orange strot is begonnen, vrees ik
Bij Proximus heb je dit al aan 55 € voor 100 Mbps en onbeperkt !
Dat is dan 20 a 25 € duurder bij telenet, zijn ze niet beschaamd die bandieten.
Ze willen gewoon triple packs in de strot duwen van de mensen.
Edit: My bad. zat verkeerd te kijken, vond die prijzen al vreemd. Kunt ge beter voor de whoppa of whop gaan die goedkoper zijn en ook ferm korting hebben momenteel:
https://www2.telenet.be/nl/bundels/whop-whoppa/