Hey!
Zijn er hier mensen die als SIP PBX een GRANDSTREAM UCM6104 (of ander model uit de UCM61 reeks) hebben?
Ik heb er nl 1 maar vind het persoonlijk niet zo een stabiel platform. Regelmatig valt bij mij de trunk connectie weg, zowel bij weepee als nomado. Ook kan hij niet goed tegen hack attempts (niemand geraakt binnen maar als na een uur proberen valt plots alles weg bij mij)
BB
Peter
GRANDSTREAM UCM6104 ervaringen
-
- Pro Member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Hi,
We gebruiken de UCM 6102. Eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
1 x WeePee VoIP en 1 x Proximus via FXO
Dit wel met de versie xx.9.xx (de laatste versie voor ze met Asterisk 13 begonnen zijn.)
Hack attempts begrijp ik niet goed? Ik zou op geen enkele telefooncentrale aanraden om poort 5060
zomaar voor heel de wereld open te zetten.
We gebruiken de UCM 6102. Eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
1 x WeePee VoIP en 1 x Proximus via FXO
Dit wel met de versie xx.9.xx (de laatste versie voor ze met Asterisk 13 begonnen zijn.)
Hack attempts begrijp ik niet goed? Ik zou op geen enkele telefooncentrale aanraden om poort 5060
zomaar voor heel de wereld open te zetten.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Hallo,
Ook hier sinds 2014 een UCM6102 intensief in gebruik zonder noemenswaardige problemen.
Als er al een probleem is, dan heeft het meestal te maken met de configuratie.
Met nieuwe firmware verdwijnen er een hoop bugs, maar doordat ze ook constant nieuwe functionaliteit toevoegen komen er ook iedere keer weer nieuwe bugs bij. In ieder geval is het wel zo dat Grandstream constant werkt aan een verbetering van het platform. Zie ook de vele updates die er al geweest zijn.
De topicstarter leest waarschijnlijk niet meer mee, maar mocht dat toch het geval zijn gelieve wat meer te laten weten over je opstelling en configuratie.
Mvgr,
Peter.
Ook hier sinds 2014 een UCM6102 intensief in gebruik zonder noemenswaardige problemen.
Als er al een probleem is, dan heeft het meestal te maken met de configuratie.
Met nieuwe firmware verdwijnen er een hoop bugs, maar doordat ze ook constant nieuwe functionaliteit toevoegen komen er ook iedere keer weer nieuwe bugs bij. In ieder geval is het wel zo dat Grandstream constant werkt aan een verbetering van het platform. Zie ook de vele updates die er al geweest zijn.
De topicstarter leest waarschijnlijk niet meer mee, maar mocht dat toch het geval zijn gelieve wat meer te laten weten over je opstelling en configuratie.
Mvgr,
Peter.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Hoi,
Hier ook de combinatie WeePee en UCM6202 GrandStream in gebruik.
Werkt goed, alleen krijg ik het CallerID outbound niet in orde. De antvangende partij ziet steeds "ANONIEM"
Inbound ook een probleempje: ik kan geen source nr specificeren. Ttz, bij de INBOUND route is het CALLER ID PATTERN = "No Limit" , zo kan ik wel calls ontvangen.
Maar wanneer ik bv een bepaalde source wens te specificeren, dan meldt WeePee dat mijn IP PBX niet operationeel is.
Iemand een ideetje ?
Alvast bedankt ! Want goede documentatie vinden op het net lukt voorlopig nog niet ...
Hier ook de combinatie WeePee en UCM6202 GrandStream in gebruik.
Werkt goed, alleen krijg ik het CallerID outbound niet in orde. De antvangende partij ziet steeds "ANONIEM"
Inbound ook een probleempje: ik kan geen source nr specificeren. Ttz, bij de INBOUND route is het CALLER ID PATTERN = "No Limit" , zo kan ik wel calls ontvangen.
Maar wanneer ik bv een bepaalde source wens te specificeren, dan meldt WeePee dat mijn IP PBX niet operationeel is.
Iemand een ideetje ?
Alvast bedankt ! Want goede documentatie vinden op het net lukt voorlopig nog niet ...