Weet er iemand hoe je met een externe (web)site de stabiliteit van een TCP connectie kunt testen ? Ik zou dus een langlopende sessie willen opzetten, liefst met een beetje traffiek of keep-alives, om te zien of die connectie levend blijft.
Ik heb immers een flauw vermoeden dat mijn nieuwe Homeplugs zo nu en dan hun connecties droppen. Had al gemerkt dat met Netflix op onze SmartTV ik zo om het kwartier of zo, ineens terugval op 240p om dan geleidelijk aan weer naar 1080p te restoren. Met nu dat connectiviteitsprobleem met CrashPlan (cfr andere thread) begin ik me nu af te vragen of het niet aan mijn homepluggen ligt.
Ben voor de rest overigens uiterst tevreden van die pluggen (snelheid meer dan het dubbele van mijn oude 1000Mbps pluggen).
Stabiliteit TCP connectie testen
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik weet nu niet hoe die homeplugs precies werken maar die zitten toch in uw intern netwerk? Hoe kan je die dan extern gaan monitoren?
Je zou op een intern toestel het commando ping 8.8.8.8 -t >> testje.txt kunnen gebruiken om na te kijken wanneer de verbinding wegvalt.
Je zou op een intern toestel het commando ping 8.8.8.8 -t >> testje.txt kunnen gebruiken om na te kijken wanneer de verbinding wegvalt.
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik wil de homepluggen niet monitoren, maar gewoon een simpele test doen om te zien of TCP connecties, die over homeplug lopen, niet wegvallen. Het is in elk geval niet zo dat de connectiviteit helemaal wegvalt, want ik besef eigenlijk net dat ik geen problemen heb met mijn werk VPN. Al is dat natuurlijk geen TCP, maar Homepluggen zitten sowieso niet op dat niveau in de stack. Dus wellicht is het maar vals alarm.
Ik zal alleszins inderdaad eens gewoon een ping laten lopen en zien wat dat geeft.
Ik zal alleszins inderdaad eens gewoon een ping laten lopen en zien wat dat geeft.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat denk je dan dat het wel is (al zijn er VPN's die ook UDP gebruiken) ?Tomby schreef:want ik besef eigenlijk net dat ik geen problemen heb met mijn werk VPN. Al is dat natuurlijk geen TCP