Heb een miniserver bij mijn schoonvader staan om off-site backups te nemen, en word compleet zot van Telenet - het blijft voor mij een ongelooflijk debiel systeem.
Als ik bij eender welke andere ISP een portforwarding doe, dan heb ik:
* een lokaal IP adres
* een poort die ik open zet naar buiten
* de poort waarnaar deze opengezette externe poort doorverwijst
De regels die telenet geeft zijn:
* een lokaal IP adres
* een beginpoort
* een eindpoort
Dus hoe doe ik een portforwarding van 8081 extern naar 22 intern op een bepaald IP adres?
Port forwarding - van 8081 extern naar 22 intern?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Kijk anders is naar reverse ssh.
http://www.thegeekstuff.com/2013/11/reverse-ssh-tunnel/
Je kan ook met auto ssh instellen dat bij een reboot de connectie terug wordt opgezet.
Je moet dan wel op jou router een poort openzetten dus ofwel, hopelijk, heb je een modem only of geen telenet .
http://www.thegeekstuff.com/2013/11/reverse-ssh-tunnel/
Je kan ook met auto ssh instellen dat bij een reboot de connectie terug wordt opgezet.
Je moet dan wel op jou router een poort openzetten dus ofwel, hopelijk, heb je een modem only of geen telenet .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het korte antwoord is: dat gaat niet.
De iets langere uitleg:
Als je een telenet hgw (modem/router) hebt, dan kan je geen port forwarding doen naar een andere port, enkel naar dezelfde; daar is de telenet interface van hun router te beperkt voor (maw dat vinden ze een te geavanceerde optie).
Dus als je wil forwarden, zal je de traffiek die op je router toekomt op port 8081 moeten doorsturen naar het ip van de lokale pc, ook op port 8081.
Wil je meer opties, dan ga je moeten je hgw vervangen door een modem only en je eigen router plaatsen.
De iets langere uitleg:
Als je een telenet hgw (modem/router) hebt, dan kan je geen port forwarding doen naar een andere port, enkel naar dezelfde; daar is de telenet interface van hun router te beperkt voor (maw dat vinden ze een te geavanceerde optie).
Dus als je wil forwarden, zal je de traffiek die op je router toekomt op port 8081 moeten doorsturen naar het ip van de lokale pc, ook op port 8081.
Wil je meer opties, dan ga je moeten je hgw vervangen door een modem only en je eigen router plaatsen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Pas gewoon je sshd_config aan en zet er een "Port 8081" bij in zodat hij op zowel 22 als 8081 actief is.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
... of je eigen router plaatsen achter de HGW, en je router in "dmz" zetten via "mijn Telenet".ITnetadmin schreef:Wil je meer opties, dan ga je moeten je hgw vervangen door een modem only en je eigen router plaatsen....
Niet ideaal wegens dubbele NAT, maar zou toch ook moeten werken (zonder de extra kosten voor een modemswap).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
Allemaal niet nodig dus... gewoon 9 karakters toevoegen aan je configuratie file
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wel, uiteraard kan hij de sshd port wijzigen, maar strikt gezien was dat zijn vraag niet
-
- Deel van't meubilair
Je moet verder kijken dan je neus lang is... en de diepere betekenis van de vraag begrijpenITnetadmin schreef:Wel, uiteraard kan hij de sshd port wijzigen, maar strikt gezien was dat zijn vraag niet