Ergonomisch verantwoorde bureaustoel en/of zetel/relax

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat er hier veel mensen met een "bureaujob" zitten en dus ook een redelijk aantal met rugproblemen (comes with the job, I guess). Vandaar even proberen polsen of er iemand hier ervaring heeft met ergonomisch verantwoorde bureaustoelen en/of zetel/relax voor thuis.

Heb afgelopen weken nl. weer eens thuis gezeten met een dubbele hernia en ben dat wat beu, dus ga er proberen iets aan te doen, te beginnen met het aftands meubilair thuis. Iemand suggesties en/of tips? Merken? Winkels?

Thanks! :beerchug:
ooh. shiny.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Recaro bureaustoel.

Of hier een bureaustoel van laten maken zit niet slecht.
http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-S6 ... SwdzVXkcIj
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Haha, mijn vrouw gaat lachen... Ok, dus vergeten vermelden: als het kan ook nog een beetje OK qua design (zonder dat ik een echt designstuk moet hebben, maar dus geen omgevormde autostoel of fluo groene gamerseat). ;)
ooh. shiny.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

In mijn bureau in de woonkamer heb ik een Herman-Miller Aeron, zogezegd één van de beste bureaustoelen.
Maar ik overweeg om hem te vervangen door de RH Logic 400 die we in ons kantoor gebruiken.
Niet goedkoop maar een investering die rendeert en waarvan je alle dagen geniet.
En bij Health2Work kan je hem een maand gratis proberen bij je thuis.
Dat raad ik ook aan want je hebt een paar dagen nodig om hem gewoon te worden, maar daarna kan je hem niet meer missen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door seagull 22 apr 2017, 20:12, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Niet dat ik erop zit voor m'n werk, maar een bal is echt wel fijn (een vriendin heeft er zo eentje)... zacht (soms doet m'n achterste pijn van "harde" bureaustoelen), rechtop (je kan gewoon niet achteruit leunen) en nog goedkoop ook. Relaxen kan je er dan weer niet op... denk niet dat die combinatie eenvoudig te vinden is.

Trouwens nog een goeie tip... Alles begint namelijk met een bureau dat op de juiste hoogte staat (idem trouwens voor een bureaustoel)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Heb er zelf geen ervaringen mee maar heb veel goede zaken gehoord over de IKEA Markus
=> http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40103100/
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het is inderdaad een combinatie van alles.

U bureau moet op de juiste hoogte staan, uw monitor, voldoende steun voor je armen, ...
Wat je ook meer en meer begint te zien, zijn bureau's waaraan je ook al staande kunt werken. Dan kan je afwisselen van houding.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Belangrijk is dat je de stoel kan uitproberen. Zo vond ik het materiaal van de RH logic te hard om lang op te zitten.
Kijk ook eens naar Ergohuman: http://www.bureaustoel24.nl/bureaustoel ... 10288.html
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Stokke Varier Actulum
Je gelooft nooit dat het goed zit, tot je er een tijd op gezeten hebt.
Met momenten (examens verbeteren) zit mijn vrouw 10-12u per dag op zo'n stoel en ze heeft sinds we die gekocht hebben geen rugklachten meer na het werken/stilzitten. Zowel de afwerking van het hout als de stof en de kleur van de stof kan je helemaal zelf kiezen (bv hier)
Net zoals enkele modellen hierboven: niet van de goedkoopste.

Let ook: er staan geen wieltjes onder, en dat is een bewuste keuze.- van de designer.
Wieltjes leidt (lijdt) tot luie mensen die in hun stoel naar de printer rijden/rollen, terwijl je net moet bewegen: opstaan en naar de printer wandelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heist_175 schreef:opstaan en naar de printer wandelen.
Ik heb ooit op een bedrijf geweten waar twee secretaresses tegenover elkaar zaten en op de kop van hun bureaus een printer stond... die zijn blijven zeuren tot ze beide een printer hadden zodat ze zelfs hun arm niet meer moesten strekken :bang:

Ik heb toen aangeraden alle printers van de bureaus te verwijderen en een deftige laserprinter (in die tijd was dat nog redelijk duur en waren netwerk printers ook nog niet echt courant) in de gang ergens te plaatsen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Afwisseling van houding is belangrijk, maar je moet ook een goede houding hebben (wat elkaar wat tegenspreekt vind ik)
Ik gebruik een gewone bureaustoel die ik probeer goed in te stellen, een kniestoel, en een stabureau. Een ganse dag zitten op de bureaustoel kan ik fysiek niet (meer) aan, maar de afwisseling van deze drie maakt het wel draaglijk.
Onze hele maatschappij is erop gericht om neer te zitten: bij het eten, bij het transport naar werk, bij vergaderingen. De momenten dat ik effectief alleen ben werk ik al staande, en zo heb je een goede mix.
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zitbal_blauw_vrouw.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”