Overschakelen naar EDPnet - goed idee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Beste
Ik heb nu Proximus Internet Start (60/5) met Unlimited optie en betaal hiervoor nu 37,5€/maand. Vaste Telefonie bij OVH en WeePee en Digitale TV bij Telenet met CI+ en geen e-mail adressen van Belgacom/Proximus.
Ik heb een FritzBox 3490 FW 6.80 en sinds een tijdje heb ik vectoring met 100/15
Aangezien ik vaak VPN gebruik zou een upload van 15Mbit wel gewenst zijn en overweeg ik om over te stappen naar EDPnet, enkel voor internet.
Wat is jullie ervaring met EDPnet?
Stabiel?
Voor en nadelen?
Eenvoudige overschakeling en hoelang duurt dit?
Bedankt voor jullie feedback
Johan
Ik heb nu Proximus Internet Start (60/5) met Unlimited optie en betaal hiervoor nu 37,5€/maand. Vaste Telefonie bij OVH en WeePee en Digitale TV bij Telenet met CI+ en geen e-mail adressen van Belgacom/Proximus.
Ik heb een FritzBox 3490 FW 6.80 en sinds een tijdje heb ik vectoring met 100/15
Aangezien ik vaak VPN gebruik zou een upload van 15Mbit wel gewenst zijn en overweeg ik om over te stappen naar EDPnet, enkel voor internet.
Wat is jullie ervaring met EDPnet?
Stabiel?
Voor en nadelen?
Eenvoudige overschakeling en hoelang duurt dit?
Bedankt voor jullie feedback
Johan
-
- Plus Member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Uitstekend idee: stabiel, vlotte overschakeling (zeker als je al een degelijk werkende VDSL-verbinding hebt en aangezien je geen nummer moet porteren vanuit Proximus want daar durft het soms eens misgaan), ongelimiteerd volume en ze hebben een degelijke helpdesk. Ook is Edpnet een open systeem waarbij je al de logins krijgt en dus je Fritzbox zelf eventueel kan configureren met andere VOIP-providers (OVH, Betamax, etc...). Nadelen zie ik niet echt, behalve dan dat ze geen TV aanbieden (maar die heb je toch al bij Telenet) en dat je een Fritzbox moet aanschaffen. Hun technische "issues" zijn niet meer frequent dan bij Proximus en worden mooi gemeld op hun website en bijna altijd snel (= binnen de paar uren) opgelost. Extra voordeel is ook dat in hun prijs een telefoonnummer inbegrepen is, hun uitgaande gesprekken naar vast zijn goedkoop (ivm Proximus en Telenet).
Eigenlijk is dit nu bijna een no-brainer geworden als je al over een Fritzbox beschikt.
Eigenlijk is dit nu bijna een no-brainer geworden als je al over een Fritzbox beschikt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik kan Grigri alleen maar bijtreden.
Het enige nadeel is dat ze geen TV aanbieden. Voor de rest zit je op een Belgacom (ok, proximus) lijn dus wat betreft stabiliteit is dat allemaal hetzelfde.
Niet twijfelen, doen!
Het enige nadeel is dat ze geen TV aanbieden. Voor de rest zit je op een Belgacom (ok, proximus) lijn dus wat betreft stabiliteit is dat allemaal hetzelfde.
Niet twijfelen, doen!
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- OBiWaN007
- Plus Member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 24 keer
+1 het enige waar je wél rekening zal met moeten houden is ook al zit je momenteel op Proximus en is EDPnet eigenlijk ook proximus, toch zal je bij overschakeling andere poorten(programmatie) krijgen in je ROP/KVD waardoor je onvermijdelijk opnieuw op je provisioningsprofiel zal komen te staan dus een lagere up- en downloadsnelheid en je zal opnieuw moeten wachten tot DLM langskomt op je 'nieuwe' lijn om je opnieuw naar een 85/15 of 100/15 profiel te heffen.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Het enige nadeel is dat ze geen TV aanbieden
Nadeel!? TS combineert het beste van twee werelden...
Nadeel!? TS combineert het beste van twee werelden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Dank Wied, het klopt dat Telenet digitale TV de beste keuze is qua TV-oplossing (ivm IPTV van Proximus). Ik bedoelde dit in de zin dat het een nadeel is om niet alles op 1 factuur te hebben staan en eventueel te kunnen genieten van een korting voor TV in een Triple-pack. Maar het klopt (ik gebruik deze oplossing trouwens ook) dat Edpnet Internet/Telefonie + Telenet digitale TV de combinatie is van het beste van 2 werelden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb ondertussen EDPnet aangevraagd. Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hou ons op de hoogte
- - hoe vlot de overgang verliep
- hoe vlug je terug op volle snelheid kwam (DLM stappen)
Met een beetje geluk krijg je een "betere" poort, en kom je op 100/20 in plaats van 100/15OBiWaN007 schreef:+1 het enige waar je wél rekening zal met moeten houden is ook al zit je momenteel op Proximus en is EDPnet eigenlijk ook proximus, toch zal je bij overschakeling andere poorten(programmatie) krijgen in je ROP/KVD waardoor je onvermijdelijk opnieuw op je provisioningsprofiel zal komen .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Voor mijzelf zie ik liever TN niet meer, vandaar.. nadeel. ymmvwied schreef:Het enige nadeel is dat ze geen TV aanbieden
Nadeel!? TS combineert het beste van twee werelden...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
natuurlijk, dat is je goed recht. Zelf heb ik hier al langer dan 10 jaar niks TN dienst meer in huis...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Tot nu toe verloopt alles zeer vlot.
Ik heb gisteravond de bestelling geplaatst (zonder hardware en zonder bedenkingstijd) en een overschakling "zo snel mogelijk" en heb via mail deze morgen volgende info gekregen:
- een username/PW voor de klantenzone (en heb direct dit PW gezijzigd)
- username, PW,... voor de VDSL verbinding in de FB
- een nieuw telefoonnumemr en alle VOIP info voor de configuratie van de telefoon
Op de klantenzone zie ik nu als status "Waiting for fulfillment completion"
En ik zie dat ik nu niet meer remote aan mijn FB kan. Waarschijnlijk is er al iets aan het gebeuren...
En dit waren de DSL waren van deze nacht van voor de overschakeling:
Update 11:51
Mailtje gekregen dat overschakeling gedaan is
Update 12:20
Nieuwe login info ingegeven in de FB en internet werkt! Mijn snelste providerwissel ooit, knap van EDPnet.
De FB synct terug op 50/10 en met eem max van 122/26. Nu nog wachten op DLM
Een speedtest (via iPad/WiFi) geeft:
Datum test: 20 apr. 2017 12:40
Downloaden: 42.64 Mbps
Uploaden: 9.37 Mbps
Ping: 15 ms
Mijn upload is van zo'n 3.8 (bij Proximus) naar 9.4 gestegen bij EDPnet
Nu nog Proximus alles opzeggen. Ik zal wel een paar dagen dubbel betalen maar heb wel maar een paar uur zonder internet gezeten.
Ik heb gisteravond de bestelling geplaatst (zonder hardware en zonder bedenkingstijd) en een overschakling "zo snel mogelijk" en heb via mail deze morgen volgende info gekregen:
- een username/PW voor de klantenzone (en heb direct dit PW gezijzigd)
- username, PW,... voor de VDSL verbinding in de FB
- een nieuw telefoonnumemr en alle VOIP info voor de configuratie van de telefoon
Op de klantenzone zie ik nu als status "Waiting for fulfillment completion"
En ik zie dat ik nu niet meer remote aan mijn FB kan. Waarschijnlijk is er al iets aan het gebeuren...
En dit waren de DSL waren van deze nacht van voor de overschakeling:
Detailed DSL Information
Current Throughput: 99998 kbit/s (receive direction) 14998 kbit/s (send direction)
Line attenuation: 14 dB (receive direction) 14 dB (send direction)
Signal-to-noise ratio: 13 dB (receive direction) 12 dB (send direction)
DSL version: 1.100.133.44
DSL status: active for 6 days, 22 hours and 38 minutes
DSL Central Exchange: Broadcom 177.174
Update 11:51
Mailtje gekregen dat overschakeling gedaan is
Update 12:20
Nieuwe login info ingegeven in de FB en internet werkt! Mijn snelste providerwissel ooit, knap van EDPnet.
De FB synct terug op 50/10 en met eem max van 122/26. Nu nog wachten op DLM
Een speedtest (via iPad/WiFi) geeft:
Datum test: 20 apr. 2017 12:40
Downloaden: 42.64 Mbps
Uploaden: 9.37 Mbps
Ping: 15 ms
Mijn upload is van zo'n 3.8 (bij Proximus) naar 9.4 gestegen bij EDPnet
Nu nog Proximus alles opzeggen. Ik zal wel een paar dagen dubbel betalen maar heb wel maar een paar uur zonder internet gezeten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Betaal je nu geen "raw copper" meer bij EPDnet?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nope, geen raw copper.
Gewoon €34,95 voor unlimited DSL
Sinds november overgestapt, voor het volume en de snelheid.
Bij Prox kreeg ik maar 50/4 ofzoiets (Internet Start), nu heb ik 85/20. Zeker die 20 is een plezier!
Gewoon €34,95 voor unlimited DSL
Sinds november overgestapt, voor het volume en de snelheid.
Bij Prox kreeg ik maar 50/4 ofzoiets (Internet Start), nu heb ik 85/20. Zeker die 20 is een plezier!
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Schakelde laatst ook ergens over van Scarlet naar EDPNET.
Alles verloopt nu goed maar toch maar even opletten als je oude abonnement (in jouw geval bij Px dus) zou overlappen en binnenkort stopt. In mijn geval viel de internetverbinding van EDPNET dan weg en het duurde een paar dagen voor het terug in orde was. Bij EDPNET konden ze mij niet zeggen waar het aan lag maar hou het misschien in je achterhoofd voor in geval dat...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=49862
Nog een minpuntje: toen ik een paar jaar geleden een overschakeling deed van EDPNET naar een andere provider moest ik nogal veel moeite doen mijn teveel-betaalde abonnement terug te krijgen. Niet dat je nu al meteen aan opzeggen moet denken maar je vroeg naar alle nadelen hé
Alles verloopt nu goed maar toch maar even opletten als je oude abonnement (in jouw geval bij Px dus) zou overlappen en binnenkort stopt. In mijn geval viel de internetverbinding van EDPNET dan weg en het duurde een paar dagen voor het terug in orde was. Bij EDPNET konden ze mij niet zeggen waar het aan lag maar hou het misschien in je achterhoofd voor in geval dat...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=49862
Nog een minpuntje: toen ik een paar jaar geleden een overschakeling deed van EDPNET naar een andere provider moest ik nogal veel moeite doen mijn teveel-betaalde abonnement terug te krijgen. Niet dat je nu al meteen aan opzeggen moet denken maar je vroeg naar alle nadelen hé
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik ben nu al een paar dagen bij EDPnet en zit nog altijd op een stabiele 50/10 verbinding.
Wat me wel opvalt (en waar ik me wat zorgen over maak) is dat de MAX. Attainable throughput heel onstabiel is. Dit de de bovenste lichtblauwe lijn op de grafieken.
Bij Proximus was dit een mooie horizontale lijn rond de 125 Mbit/sec:
Maar bij EDPnet schommelt dit tussen de 105-120 Mbit/sec:
Aan mijn binnenbekabeling is er niet gewijzigd en mijn FB heeft dezelfde FW (6.80) op Annex "A" en met dezelfde "previous DSL version" (1.100.133.44)
Wat me wel opvalt (en waar ik me wat zorgen over maak) is dat de MAX. Attainable throughput heel onstabiel is. Dit de de bovenste lichtblauwe lijn op de grafieken.
Bij Proximus was dit een mooie horizontale lijn rond de 125 Mbit/sec:
Maar bij EDPnet schommelt dit tussen de 105-120 Mbit/sec:
Aan mijn binnenbekabeling is er niet gewijzigd en mijn FB heeft dezelfde FW (6.80) op Annex "A" en met dezelfde "previous DSL version" (1.100.133.44)
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik ben wel benieuwd wat jullie dan gebruiken om TV te kijken, een Telenet kaartje of ga je toch een apart abo aan voor TV?
Orange LOVE 100Mbps
OVH VOIP + Gigaset C530IP
iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
OVH VOIP + Gigaset C530IP
iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb nog altijd Telenet en heb nu nog 3 CI+ kaartjes in gebruik maar we gebruiken ook Stevie, VRT.NU, Netflic, DVB-S,... en al bij al kijken we max 2 uur/dag naar TV
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Net TVVlaanderen buiten geflikkerd. Eind van de maand is het gedaan
Momenteel kijken we hier vooral FTA op 28°O, Netflix, en andere online streams zoals tfc, VRT NU, etc
Om de vrede in huis te bewaren, komt morgen de kabel terug binnen en zal het (hopelijk) TV met een kaartje worden. Het kaartje ligt al klaar, alleen te hopen dat mijn CI+ module het zal aanvaarden.
Momenteel kijken we hier vooral FTA op 28°O, Netflix, en andere online streams zoals tfc, VRT NU, etc
Om de vrede in huis te bewaren, komt morgen de kabel terug binnen en zal het (hopelijk) TV met een kaartje worden. Het kaartje ligt al klaar, alleen te hopen dat mijn CI+ module het zal aanvaarden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Alleen de CI+ module, die samen met het kaartje gekocht werd, zal de het kaartje aanvaarden. Deze zijn gekoppeld.petrol242 schreef:Het kaartje ligt al klaar, alleen te hopen dat mijn CI+ module het zal aanvaarden.
Of bedoel je "hopen dat jouw CI+ slot jouw Telenet CI+ module zal aanvaarden" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Inderdaad. Ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik heb in een Telenetcenter kaartje + module gaan halen. Destijds is er een filter gestoken om de TV-signalen voor mij te blokkeren omdat ik ooit in een duister verleden enkel internet+telefonie had van TN. Ik zat toen al op de schotel. Morgen wordt dat dus hersteld. Analoge kabelTV zal dus terug aangesloten worden. Daarna zal ik de kaart moeten activeren. TVV heb ik buiten geflikkerd.
Mijn TV komt niet voor in de lijst van ondersteunde toestellen, dus vingers kruisen voor morgen. In het slechtste geval wordt het kaartje+module niet herkend en zal een digibox de enige oplossing zijn. Kaartje+module gaan dan te koop waarschijnlijk, maar zover zijn we nog niet. Ziggo en UPC (NL) ondersteunen mijn toestel wel, maar dat is natuurlijk geen garantie.
Mijn TV komt niet voor in de lijst van ondersteunde toestellen, dus vingers kruisen voor morgen. In het slechtste geval wordt het kaartje+module niet herkend en zal een digibox de enige oplossing zijn. Kaartje+module gaan dan te koop waarschijnlijk, maar zover zijn we nog niet. Ziggo en UPC (NL) ondersteunen mijn toestel wel, maar dat is natuurlijk geen garantie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Edpnet helpdesk is geoutsourced, openingsuren 9-17u, erna? Pech. Van mijn leven geen provider met zo'n openingsuren voor mij. Teveel slechte ervaring mee (en collega's)
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Spijtig te horen dat je slechte ervaringen hebt met onze helpdesk, en akkoord, onze openingsuren zijn een zwak punt, maar onze helpdesk is NIET geoutsourced.silencer schreef:Edpnet helpdesk is geoutsourced, openingsuren 9-17u, erna? Pech. Van mijn leven geen provider met zo'n openingsuren voor mij. Teveel slechte ervaring mee (en collega's)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
@Joachim
Kunt U iets zeggen over de MAX. Attainable throughput die heel onstabiel is? Zie Screenshots in vorige posts van Johan.Devos en DaNio
@James
We gebruiken een FritzBox.
Deze grafiek kun je helaas niet via de user interface opvragen, maar komt uit de dagelijkse mail van de push service.
System
Push service
Regular usage reports
FB info, kies bewerken via het potlood symbool en selecteer DSL information.
Ik heb alles geselecteerd en stuur dit dagelijks op. Een paar min. na middernacht krijg je dan een mail met oa. deze grafiek erop.
Kunt U iets zeggen over de MAX. Attainable throughput die heel onstabiel is? Zie Screenshots in vorige posts van Johan.Devos en DaNio
@James
We gebruiken een FritzBox.
Deze grafiek kun je helaas niet via de user interface opvragen, maar komt uit de dagelijkse mail van de push service.
System
Push service
Regular usage reports
FB info, kies bewerken via het potlood symbool en selecteer DSL information.
Ik heb alles geselecteerd en stuur dit dagelijks op. Een paar min. na middernacht krijg je dan een mail met oa. deze grafiek erop.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Spijtig genoeg kan ik je hierbij niet echt helpen vrees ik, het is zo dat edpnet geen inzeg/inzage heeft in het fysieke gedeelte van het signaal. Dus fysiek is een lijn van edpnet en een lijn van proximus rechtstreeks identiek.johan.devos schreef:@Joachim
Kunt U iets zeggen over de MAX. Attainable throughput die heel onstabiel is? Zie Screenshots in vorige posts van Johan.Devos en DaNio
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Maar ik heb jaren een PX VDSL lijn gehad met deze Fritzbox en identiek dezelfde binnenbekabeling en dan was dit signaal stabiel. Direct na de overschakeling naar EDPnet bgon dit signaal te "dansen".
Hangt mijn lijn nog aan dezelfde ROP en aansluitpunt of is de telefoonlijn door een EDPnet/PX medewerker in een andere poort van dezelfde of een andere ROP geplaatst?
Huurt EDPnet de "slechtere" poorten van PX voor een goedkopere prijs?
Hangt mijn lijn nog aan dezelfde ROP en aansluitpunt of is de telefoonlijn door een EDPnet/PX medewerker in een andere poort van dezelfde of een andere ROP geplaatst?
Huurt EDPnet de "slechtere" poorten van PX voor een goedkopere prijs?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ben je toevallig van een BBOX3 naar een Fritzbox modem gegaan? Mijn ervaring is dat een Fritzbox andere waarden geeft dan een BBOX.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Hoewel ik nu eindelijk terug op 100/20 sta, merk ik ook dat de attainable download serieus gezakt is en heel wat minder stabiel als voorheen(altijd bij EDPNET geweest)
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik begrijp niet goed hoe dit kan. Als je overstapt wordt er toch geen kabel herpatched in de rop ofwel? Hier is de lijn wel vlak.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Het is best mogelijk dat er fysiek inderdaad herpatcht wordt om zo plaats te maken voor eigen (lees: Proximus-)klanten. Natuurlijk ga je dat nooit ergens officieel horen, maar 't zou me niet verbazen...
Computer(k)nul
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Proximus maakt geen enkel onderscheid, vaak zijn onze lijnen beter dan die van proximus, maar even vaak omgekeerd, er is geen conspiracy theory achter te zoeken
Bij zogenaamde PCO migraties (provide change owner) wordt zelfs meestal niet herpatcht, en wordt enkel de logische context gewijzigd.
Bij zogenaamde PCO migraties (provide change owner) wordt zelfs meestal niet herpatcht, en wordt enkel de logische context gewijzigd.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
We kunnen het wetenschappelijk aanpakken:
- Heeft iemand al elke andere mogelijke oorzaak dan de wissel van Px naar EDPnet kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak van de problemen? Dus omstandigheden van buiten, modemwissel, etc ... uitgesloten als oorzaak.
- Heeft iemand al consistent (met een zekere kans) dit fenomeen kunnen waarnemen bij het wisselen tussen providers?
Zo niet, dan is het niet zinnig om daar dergelijke uitspraken over te doen.
- Heeft iemand al elke andere mogelijke oorzaak dan de wissel van Px naar EDPnet kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak van de problemen? Dus omstandigheden van buiten, modemwissel, etc ... uitgesloten als oorzaak.
- Heeft iemand al consistent (met een zekere kans) dit fenomeen kunnen waarnemen bij het wisselen tussen providers?
Zo niet, dan is het niet zinnig om daar dergelijke uitspraken over te doen.
- xming
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Geen enkel verandering geweest hier toch al 1x van 5Mbps naar 2 (dlm verhoogde later weer naar 4 dan 5) , en 1x van 5 naar 3 in de 1,5 maand tijd.
Het tegendeel moet eigenlijk bewezen worden, als er iemand is die beter lijnwaardes heeft na overschakeling van PX/Scarlet naar OLO.
Het tegendeel moet eigenlijk bewezen worden, als er iemand is die beter lijnwaardes heeft na overschakeling van PX/Scarlet naar OLO.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De wetenschap van hoogfrequente signalen is heel complex, en soms kunnen kleine dingen een groot gevolg hebbenJames. schreef:We kunnen het wetenschappelijk aanpakken ....
- een provider wissel, met in veel gevallen een poortwissel, kan een zichtbare verandering geven, terwijl - buiten de dsl poort in de ROP, niets gewijzigd is.
- je kan soms situaties niet vergelijken:
- - firmware 06.80 met de "oude" driver (1.100.133.44) is bij mij heel instabiel en niet betrouwbaar, re-syncs om de haverklap, terwijl bij anderen alleen deze driver goed loopt!
- firmware 06.80 met de "nieuwe" driver (1.100.135.11) is bij mij volledig stabiel, terwijl deze bij mijn weten niet approved is
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.