geen 3.3 Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
George

alhoewel de lijn aangepast is blijf ik zitten op minder dan 900kbps.
Provider :wanadoo
modem :alcatel speedtouch usb
OS :W2k
bij Skynet/Belgacom willen ze niet helpen(nochtans is het HUN lijn)
Bij de klunzen van Wanadoo kunnen ze me niet helpen.
Ik wil daar wel weg , maar kontrakt verloopt pas in December
Wat nu gedaan?Iemand enig idee ?

Edited By The Oddity
Ik heb je topic verhuist naar allerlei. Klachten is echt klachten, topics ivm speed zijn probleemtopics, horen voorlopig thuis in allerlei. Kijk ook eens in het forum allerlei, in de reeds vele topics over speed. Je zal er zeker je oplossing vinden!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

George,

Normaal moet idd Bgc je helpen indien je probs hebt met je lijn, maar als het aan de netwerkinfrastructuur van Wanadoo gelegen ligt, kan BGC daar niks aan doen. We zullen eens zien wat we voor je kunnen doen.

Allereerst hoe kom je aan de waarde min 900Kbps?
Is dit de synchronisatie (of lijnsnelheid) die wordt weergegeven door je SpeedTouch Diagnostics? Indien neen, check dan even je synch.snelheid.
(info over synch snelheid checken)

Normaal zou de synchsnelheid 3360kbit/s moeten zijn. Indien deze lager is. Dan ligt het probleem ofwel aan een storing aan je lijn, ofwel zit je gewoon te ver van de centrale waardoor je problemen hebt met het synchroniseren en dus ook een lagere snelheid ondervindt.

Indien de synchsnelheid wel 3360kbit/s bedraagt, hoe kom je dan aan minder dan 900kbps? Gelieve dan eens te testen door www.adslbox.be en www.speedtest.nl een online speedtest te laten uitvoeren (adslbox.be is beetje onstabiel, vandaar double check met speedtest.nl)
Download ook even een file van minstens 15Mb van http://tucows.skynet.be en bekijk en vergelijk de downloadsnelheid.

Laat ons weten wat je bevindingen zijn.
Indien de synchsnelheid niet 3360 of 1120 is, dan raad ik je aan contact te nemen met BGC. Dan kunnen wij niks doen. Sorry.
Indien de lijnsnelheid wel 3360 of 1120 is, en je downloadspeed is lager dan normaal zou moeten, dan kunnen we je settings eens bekijken.

Over hoe je overstapt naar een andere ISP. En alle info daaromtrent. Lees je best de volgende topic eens:

topic1
topic2

Verder is daarover nog veel info te vinden in het forum allerlei.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Oddity, klanten van andere providers mogen idd niet rechtstreeks contact opnemen met belgacom voor problemen met hun ADSL lijn. Dit is contractueel met de OLO's vastgelegd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh... All Your Base... ik heb hier vroeger nog een login gehad van Planet.. dat maakt toch niks uit...?Als ik toen naar de helpdesk belde.. allemaal geen probleem zenne... Trouwens meestal vragen ze uw ISP zelf niet als ge naar de storingen belt. Allez ja vroeger toch ni, is nu al tijdje geleden..

Als ge uw lijn aan BGC betaalt.. en uw ISP abo aan de ISP.. waarom moet ge dan over de ISP gaan om hulp te krijgen ivm uw lijn?????

Dat dit wel moet indien uw lijn via Wanadoo besteld is... mja.. daar kan ik nog inkomen.. maar toch... das echt niet logisch en efficient!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Euh... All Your Base... ik heb hier vroeger nog een login gehad van Planet.. dat maakt toch niks uit...?Als ik toen naar de helpdesk belde.. allemaal geen probleem zenne... Trouwens meestal vragen ze uw ISP zelf niet als ge naar de storingen belt. Allez ja vroeger toch ni, is nu al tijdje geleden..

Als ge uw lijn aan BGC betaalt.. en uw ISP abo aan de ISP.. waarom moet ge dan over de ISP gaan om hulp te krijgen ivm uw lijn?????

Dat dit wel moet indien uw lijn via Wanadoo besteld is... mja.. daar kan ik nog inkomen.. maar toch... das echt niet logisch en efficient!


Heeft er denk ik mee te maken of je bij je provider een Wholesale pakket hebt of niet... indien je dat hebt moet/mag jij zelf niet gaan aankloppen bij Belgacom ivm problemen.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja.. idd bij het Wholesale pakket kan ik het nog begrijpen, maar toch niet als je lijn en abo apart hebt eh....

Trouwens zelfs bij dat Wholesale pakket is het nog niet efficient volgens mij... eerst bellen naar ISP, die er niks kan aan doen, en die dus op zijn beurt moet bellen naar BGC, die indien er info terkort is, terug moet bellen naar klant.. of in erger geval probleem terugstuurt naar... ISP.

Effcientie == 0!

Klant zou zelf in alle gevallen contact moeten kunnen opnemen met BGC!
Indien men surft over een BGC-lijn!
Wat in de toekomst met KPN-scenario...??? Dat zullen we wel zien.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

wel 99% van de olo klanten zijn wholesale paketten, en daarenboven zijn die klanten niet klant bij belgacom (los van hun telefoonlijn die daar niets mee te maken mee heeft), maar de olo zelf huurt de adsl lijn bij belgacom. moest belgacom wel die wholesale klanten rechtstreeks klanten verderhelpen riskeren ze rechtzaken door de olo aangespannen.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

En dan? Ge belt gewoon naar de dienst storingen met de vraag of ze die lijn eens kunnen testen omdat ge geintersseert zijt in adsl bij skynet en wilt weten ofdat die lijn dervoor geschikt is voor 3.3 mbit. Ge verzint maar wat. Als ze den indruk hebben dat ge misschien eventueel een minieme indruk geeft dat ge mogelijks geld gaat uitgeven aan BGC, doen die dat. Voor die operatoren is dat trouwens maar op een knopke drukken en die zien alles.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, AYB ik begrijp contractueel enzo.. dat het in princiepe niet mag enzo.. en dat het idd de ISP is die de lijn huurt...

maar kom efficient is alles behalve eh. Het zou beter kunnen!
En zoals PiR² zegt, als ge nen vlotte int spreken zijt kunt ge zonder problemen uw lijn uitgetest krijgen bij BGC helpdesk..zonder dat ze vragen bij wat isp ge zit...;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ge kunt altijd de 'domme' klant spelen, die niet weet hoe het in mekaar steekt, maar wél een antwoord verwacht. Dat werkt soms verbazendwekkend goed :-P
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

ik garandeer je dat ik niks verzin
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

AYB,

ik zeg niet dat je iets verzint eh... ik geloof u zenne. Idd komt dat wel ergens begrijpbaar over omdat het de ISP is die de lijn huurt...
Het enige dat ik zeg is dat het niet efficient is, en dat als ge een beetje aandringt volgens mij wel moet inslagen uw lijn getest te krijgen, al zit je bij een andere ISP :-)

Die techniek van meon is belange nog zo slecht niet :p
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”