Na wat wikken en wegen toch gekozen voor EDPNET VDSL en niet voor Scarlet Loco omwille van de Fritzbox, de hogere snelheid en het onbeperkte gebruik.
Installatiedatum was 1 april en dat verliep vlot. Technieker van Proximus moest wel in de wijkkast een kaart veranderen maar daarna had ik al 30/8 (of iets dergelijks). Een paar dagen later 100/20, dus
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Helaas, sinds maandag 9 april in de voormiddag is de verbinding dood. Ik opende meteen een ticket bij EDPNET en kreeg van de dame een checklist doorgestuurd. Ter plaatse gegaan op 11/4 en alles gecontroleerd. Modem stond nog aan maar DSL led flikkert. In de webinterface zie ik niets van signaal als ik bij DSL monitoring ga kijken. Volgens mij... zit er dus ook geen DSL signaal meer op de lijn. Alle bekabeling lijkt me nog in dezelfde staat te verkeren als op 1 april. Studenten zijn er amper geweest in die tijd (vakantie) en aangezien ze tot het vrouwelijk geslacht behoren denk ik dat we prutsen in de meterkast mogen uitsluiten.
Men wil nu een interventie plannen maar ik vermoed dat volgend scenario zich wel eens zou kunnen afgespeeld hebben. Is dit volgens jullie plausibel?
Het ADSL-abonnement bij Scarlet overlapte een week met dat van EDPNET en verliep pas op vrijdag 7 april. Wellicht niet slim? Zou het kunnen dat ze op de eerstvolgende werkdag (maandag 9 april dus) bij Scarlet/proximus gewoon alle DSL-verkeer van de lijn gehaald hebben?
Is er hier misschien iemand van EDPNET die meeleest en dit kan checken? Misschien moet er helemaal geen Proximus interventie ter plaatse gebeuren. Het zou leuk zijn dat de studenten terug internet hebben en dat liefst zo snel mogelijk natuurlijk... Zeker vanaf volgende week.