Op kantoor luisteren we meestal naar radio 1. De muziek ervan is zeer goed, maar ze moeten er leren hun kwebbel houden en stoppen met die domme sportverslagen.
Los daarvan hebben we ook vaak ruis op die zender. Dan wordt de radio verzet naar (de horror!!!) radio 2.
Dat wil ik echt vermijden dus HELP!
Ik heb al mijn versterkte antenne daar gezet, maar het is nog niet OK. NU GA IK EEN Iphone 3Gs mee nemen om erop aan te sluiten. Hiermee kan ik uiteraard radio 1 perfect ontvangen, maar als ik toch bezig ben, iemand een idee van online zender die dat soort muziek streamt zonder gebabbel en reclame?
Internet radio
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Radio Swiss Pop misschien? -> http://tunein.com/radio/Radio-Swiss-Pop-s25243/
Zelf luister ik quasi dagelijks naar de zusterzender, Radio Swiss Jazz. Hun motto: Ohne Werbung, ohne Moderation, oftewel: zonder reclame en zonder gebabbel. Alleen om het uur de jingle 'Radio Swiss Jazz' en af en toe een verwijzing naar hun website waar je voorkeuren kan ingeven, afwisselend in het Duits, Frans & Italiaans.
Zelf luister ik quasi dagelijks naar de zusterzender, Radio Swiss Jazz. Hun motto: Ohne Werbung, ohne Moderation, oftewel: zonder reclame en zonder gebabbel. Alleen om het uur de jingle 'Radio Swiss Jazz' en af en toe een verwijzing naar hun website waar je voorkeuren kan ingeven, afwisselend in het Duits, Frans & Italiaans.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
zenders genoeg, dat is het probleem niet.r2504 schreef:http://www.pimusicbox.com/ ... en zenders genoeg... ik luister zelfs niets anders meer.
Ik zoek gewoon een zender waar iedereen zich wat in kan vinden.
Dus iets zoals radio 1, maar zonder geleuter, zonder gezever over sport, gewoon hun soort muziek.
even swiss pop aan het beluisteren, is voorlopig een kanshebber.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Tsja...Tomby schreef:Da's wel een beetje een hilarische opmerking gezien Radio 1 in hoofdzaak een actualiteiten/nieuwszender is.cadsite schreef:maar ze moeten er leren hun kwebbel houden
Ken jij dan in het Vlaamse radioland een zender die hun type muziek speelt zonder geleuter?
Djingel djangel heb je in alle gradaties van rommel gaande van mnm over Q naar Joe.
mnm bestaat zelfs in hitshitsversie, ook klara heeft continuo, maar voor alledaagse deftige muziek is het huilen met de pet op...
-
- Deel van't meubilair
De eenvoudigste oplossing is dat zij dat zoeken... niet jij. Voor iedereen kan je toch nooit goed doen... vaak krijg je dan ook het systeem waarbij men x-radiostations om beurt een dag laat spelen.cadsite schreef:Ik zoek gewoon een zender waar iedereen zich wat in kan vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Klopt als een bus.
Er is bv maar 1 internetradio zender waar ik consistent naar luister op het werk.
Dat is een radio die soundtracks speelt, en via zijn website niet alleen de komende 10-20 liedjes toont, maar elk van die liedjes is ook een request van een user.
Ik hou van voorspelbaarheid, en weten wat de playlist gaat zijn is handig om te weten of het de moeite loont te blijven luisteren het komende uur of niet.
Is het de moeite niet, dan gaat youtube effe open voor een tijdelijke custom stream. Vroeger gebruikte ik daar grooveshark voor, maar dat is spijtig genoeg niet meer mogelijk.
Je zal dus nooit voor iedereen goed kunnen doen.
Ik gebruik dan ook vaak koptelefoons. Als ik muziek beluister is dat om het omgevingslawaai te verdringen.
Mss ns koptelefoons voorstellen daar? Dan heeft ieder zijn eigen zender.
Er is bv maar 1 internetradio zender waar ik consistent naar luister op het werk.
Dat is een radio die soundtracks speelt, en via zijn website niet alleen de komende 10-20 liedjes toont, maar elk van die liedjes is ook een request van een user.
Ik hou van voorspelbaarheid, en weten wat de playlist gaat zijn is handig om te weten of het de moeite loont te blijven luisteren het komende uur of niet.
Is het de moeite niet, dan gaat youtube effe open voor een tijdelijke custom stream. Vroeger gebruikte ik daar grooveshark voor, maar dat is spijtig genoeg niet meer mogelijk.
Je zal dus nooit voor iedereen goed kunnen doen.
Ik gebruik dan ook vaak koptelefoons. Als ik muziek beluister is dat om het omgevingslawaai te verdringen.
Mss ns koptelefoons voorstellen daar? Dan heeft ieder zijn eigen zender.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Hier bij wijze van spreken, dag & nacht
radio 8fm uit Eindhoven
http://www.radio8fm.nl
alleen morgens en avonds beetje geleuter, de rest van de dag de perfecte mix van 80,90 en een beetje heden...
probeer maar eens..
b.
radio 8fm uit Eindhoven
alleen morgens en avonds beetje geleuter, de rest van de dag de perfecte mix van 80,90 en een beetje heden...
probeer maar eens..
b.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Wel eerst kiezen tussen Eindhoven, Breda, Tilburg en Den Bosch.Benbits schreef:Hier bij wijze van spreken, dag & nacht
radio 8fm uit Eindhoven
probeer maar eens..
b.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Inderdaad, maar er is één minpunt en dat is als men ieder keer wil luisteren naar zulke zenders dat men eerst die stomme reclame moet verdragen, niet er handig als men moet zappen naar verschillende zenders.Benbits schreef:8fm en skyradio, nederlandse radio...die staan veel verder dan hier op gebied van radio...
-
- Elite Poster
Het is niet voor niks dat als "de publieke radio staakt", en 24u muziek uitzendt, dat een bericht is dat toegejuichd wordt door de bevolking en er elke keer reacties komen als "vaker", "meer van dat", etc...
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
awel da snap ik nu echt echt echt niet.ITnetadmin schreef:Het is niet voor niks dat als "de publieke radio staakt", en 24u muziek uitzendt, dat een bericht is dat toegejuichd wordt door de bevolking en er elke keer reacties komen als "vaker", "meer van dat", etc...
Laat gewoon de PC de muziek kiezen (zoals zowat altijd gebeurt), enkel wat reclame en het nieuws.
Hoeveel moet dat kosten? Belachelijk weinig en kweetnihoeveel mensen content.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De vakbonden van de VRT keuren dit voorstel alvast af. Er valt evenmin over te praten.cadsite schreef: awel da snap ik nu echt echt echt niet.
Laat gewoon de PC de muziek kiezen (zoals zowat altijd gebeurt), enkel wat reclame en het nieuws.
Hoeveel moet dat kosten? Belachelijk weinig en kweetnihoeveel mensen content.
-
- Elite Poster
Ik snap ook niet waarom zowat élke radiozender op het uur nieuws moet uitzenden.
Dat is om gek van te worden.
Dat is om gek van te worden.
-
- Deel van't meubilair
Als ik Sky Radio (één van de) of SLAM FM opzet heb ik nochtans onmiddellijk muziek... geen reclame.apestaart schreef:Inderdaad, maar er is één minpunt en dat is als men ieder keer wil luisteren naar zulke zenders dat men eerst die stomme reclame moet verdragen, niet er handig als men moet zappen naar verschillende zenders.
MNM heeft toch een variant zonder presentatie... MNM Hits.cadsite schreef:Laat gewoon de PC de muziek kiezen (zoals zowat altijd gebeurt), enkel wat reclame en het nieuws.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Inderdaad, MNM shit, net zoals ik eerder zelf zie, ook klara heeft dat.r2504 schreef:MNM heeft toch een variant zonder presentatie... MNM Hits.
Nog meer een vraagteken dus waarom radio 1 dat niet mag hebben.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Zo'n 5-tal jaar geleden had de VRT ook meer online themazenders en Radio 1 had dit.cadsite schreef:Inderdaad, MNM shit, net zoals ik eerder zelf zie, ook klara heeft dat.r2504 schreef:MNM heeft toch een variant zonder presentatie... MNM Hits.
Nog meer een vraagteken dus waarom radio 1 dat niet mag hebben.
Zo heeft 'Radio 1 Classics', 'Radio 2 De Topcollectie XL', 'Klara Jazz' en 'Studio Brussel Rock It!' een tijdje bestaan, maar werd offline gehaald wegens 'bezuinigingen'.
Ik kan ook de muziek van Radio 1 waarderen, maar zoals hier al gezegd is het doel van Radio 1 een nieuws, sport en duidingzender. De muziek kan je eerder zien als goedkope invulling. De Classics 1000 die momenteel speelt is een mooi initiatief, maar hoort eigenlijk niet thuis bij zo'n zender. Bij 'breaking news' moet zo'n lijst meteen wijken. Bij de NPO hoor je slechts heel sporadisch muziek op Radio 1.
In Vlaanderen zou een zender als Classic 21 van de RTBF eerder een bestaansrecht hebben i.p.v. MNM. Studio Brussel en MNM (en zelfs in mindere mate Radio 2) hebben een nogal overlappend muzikaal aanbod overdag.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
In de auto staat Nostalgie vaak op, daar lullen ze niet te veel (maar wel om de 15min dus reclame en op het uur het nieuws).
Plus, ik merk dat nostalgie al een maand of 6 veel slechter van kwaliteit is qua uitzenden in de buurt hier, terwijl je hier vroeger loepzuivere ontvangst had.
Eenmaal in het Brusselse of ten westen daarvan vind ik ze zelfs bijna niet meer terug.
Plus, ik merk dat nostalgie al een maand of 6 veel slechter van kwaliteit is qua uitzenden in de buurt hier, terwijl je hier vroeger loepzuivere ontvangst had.
Eenmaal in het Brusselse of ten westen daarvan vind ik ze zelfs bijna niet meer terug.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Ja babbelen als de beste de Hollanders.Benbits schreef:8fm en skyradio, nederlandse radio...die staan veel verder dan hier op gebied van radio...
En installeer Belgian radio maar eens zitten pareltjes tussen.
Tune in radio , nog vele andere pareltjes mogelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Yep, TuneIn radio. Er gaat zo goed als niks boven die app. Gratis versie op 1 smartphone om thuis online te luisteren. Betalende versie op tweede smartphone om op te nemen en onderweg te luisteren zonder mijn mobiel internet aan te moeten spreken. En dan maar gassen met Rockradio1.com. Classic hardrock and heavy metal without the Senseless chatter.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW