Google verdubbelt opslagruimte Gmail
Precies één jaar geleden, op 1 april 2004, lanceerde Google een gratis e-maildienst met een opslagruimte van 1GB. Iedereen dacht dat het om een aprilgrap ging. Vandaag kondigt het internetbedrijf weer een straffe stoot aan: de opslagruimte van Gmail wordt verdubbeld naar 2GB. Gaat het deze keer om een aprilgrap?
,,Om de eerste verjaardag te vieren van Gmail, geven we iedereen nog meer opslagruimte", laat Google weten. De maximale grootte van bijlagen blijft wel nog op 10MB per bericht.
Google wil met Gmail concurreren met de populaire webmails van Yahoo (Yahoo-mail) en Microsoft (Hotmail). Gmail bevindt zich een jaar na zijn lancering nog altijd in de testfase en is daardoor niet voor iedereen bereikbaar.
Ook opslagruimte Yahoo-mailbox fors uitgebreid
Amper een week geleden kondigde Yahoo een uitbreiding van de opslagruimte voor zijn gratis e-maildienst aan. De maximumgrens van de mailboxen van Yahoo-gebruikers wordt tussen eind april en eind mei van 250 MB naar 1 GB uitgebreid.
Yahoo wil daarmee niet achterblijven in op de toenemende vraag naar opslagruimte. Steeds meer computergebruikers benutten hun internetpostbussen voor het bewaren van digitale foto's en andere documenten die heel wat opslagcapaciteit vergen.
Bijna alle grote gratis webmaildiensten hebben sinds de lancering van Gmail, vorig jaar april, hun mailboxen verruimd. Microsoft is tot dusver niet verder gekomen dan 250 MB voor Hotmail. Nederlandse en Belgische Hotmail-gebruikers moeten het zelfs nog doen met een schamele 2 MB. Tegen betaling kan de opslagcapaciteit wel worden uitgebreid.
Bron: Belga
,,Om de eerste verjaardag te vieren van Gmail, geven we iedereen nog meer opslagruimte", laat Google weten. De maximale grootte van bijlagen blijft wel nog op 10MB per bericht.
Google wil met Gmail concurreren met de populaire webmails van Yahoo (Yahoo-mail) en Microsoft (Hotmail). Gmail bevindt zich een jaar na zijn lancering nog altijd in de testfase en is daardoor niet voor iedereen bereikbaar.
Ook opslagruimte Yahoo-mailbox fors uitgebreid
Amper een week geleden kondigde Yahoo een uitbreiding van de opslagruimte voor zijn gratis e-maildienst aan. De maximumgrens van de mailboxen van Yahoo-gebruikers wordt tussen eind april en eind mei van 250 MB naar 1 GB uitgebreid.
Yahoo wil daarmee niet achterblijven in op de toenemende vraag naar opslagruimte. Steeds meer computergebruikers benutten hun internetpostbussen voor het bewaren van digitale foto's en andere documenten die heel wat opslagcapaciteit vergen.
Bijna alle grote gratis webmaildiensten hebben sinds de lancering van Gmail, vorig jaar april, hun mailboxen verruimd. Microsoft is tot dusver niet verder gekomen dan 250 MB voor Hotmail. Nederlandse en Belgische Hotmail-gebruikers moeten het zelfs nog doen met een schamele 2 MB. Tegen betaling kan de opslagcapaciteit wel worden uitgebreid.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kochanie schreef:Nederlandse en Belgische Hotmail-gebruikers moeten het zelfs nog doen met een schamele 2 MB. Tegen betaling kan de opslagcapaciteit wel worden uitgebreid.
Met een simpel truukje heb je ook 250 MB
- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Gmail gaat van het principe uit: nooit meer mails weggooien, maar archiveren. En dat pas ik toe.
Zodra ge een hoop mails hebt is de zoekfunctie zéér handig!
Wat ik er ook leuk aan vind is de POP3 functie.
Het enige wat er nog ontbreekt (naar mijn mening) is een Tekstopmaak functie in de webmail.
Zodra ge een hoop mails hebt is de zoekfunctie zéér handig!
Wat ik er ook leuk aan vind is de POP3 functie.
Het enige wat er nog ontbreekt (naar mijn mening) is een Tekstopmaak functie in de webmail.
Maglor schreef:LOL
ik win (voorlopig!)
You are currently using 0 MB (0%) of your 1399 MB.
You are currently using 6 MB (0%) of your 1406 MB
en elke keer ik op refresh duw, komt er min. 1mb bij
- Mr.V
- Plus Member
- Contacteer:
Tiens... ik zie da hier bij mezelf oplopen met de minuut.
Momenteel is het al 1424 MB.
En als ge 5 minuten later refresht, is het nòg meer...
[edit] Oeps had de post van "gast" nog niet gelezen. [/edit]
Momenteel is het al 1424 MB.
En als ge 5 minuten later refresht, is het nòg meer...
[edit] Oeps had de post van "gast" nog niet gelezen. [/edit]
- SchizoSirhc
- Member
hehe leuk gedaan door gmail
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Kijk ne keer op de openingspagina van Gmail en ge zult weten waarom....
En bij de new features:
What's new on Gmail?
Just launched!
G is for growth
Storage is an important part of email, but that doesn't mean you should have to worry about it. To celebrate our one-year birthday, we're giving everyone one more gigabyte. But why stop the party there? Our plan is to continue growing your storage beyond 2GBs by giving you more space as we are able. We know that email will only become more important in people's lives, and we want Gmail to keep up with our users and their needs. From Gmail, you can expect more.
We're not in the plains anymore
Fonts, bullets and highlighting, oh my! Gmail now offers rich text formatting. And over 60 colors of the rainbow. Discover a land of more than just black and white. Learn more
flamenca
En bij de new features:
What's new on Gmail?
Just launched!
G is for growth
Storage is an important part of email, but that doesn't mean you should have to worry about it. To celebrate our one-year birthday, we're giving everyone one more gigabyte. But why stop the party there? Our plan is to continue growing your storage beyond 2GBs by giving you more space as we are able. We know that email will only become more important in people's lives, and we want Gmail to keep up with our users and their needs. From Gmail, you can expect more.
We're not in the plains anymore
Fonts, bullets and highlighting, oh my! Gmail now offers rich text formatting. And over 60 colors of the rainbow. Discover a land of more than just black and white. Learn more
flamenca
"Toen Google een e-maildienst aankondigde met een opslagcapaciteit van 1 gigabyte om de concurrentie met Hotmail en Yahoo! aan te gaan dacht iedereen dat het een 1 april-grap was. Pas op 2 april begon men langzaam te geloven dat het echt was."
Gmail rox.
Gmail rox.
Kochanie schreef:[b]Nederlandse en Belgische Hotmail-gebruikers moeten het zelfs nog doen met een schamele 2 MB. Tegen betaling kan de opslagcapaciteit wel worden uitgebreid.
Raar, ik ben enkele maanden geleden toch geupgraded naar 250Mb zonder daar zelf ook maar iets aan gedaan te hebben. Ik moet wel zeggen, ik ben tot nu toe de enige die ik ken met een 250Mb account van hotmail.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
4ng3l schreef:Ik moet wel zeggen, ik ben tot nu toe de enige die ik ken met een 250Mb account van hotmail.
Me 2, en nog wel een aantal anderen van UB ook.
- Kwabber
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Als ge op het loginscherm van gmail staat kunde de status van de extra MBs zien oplopen. En dit staat in de broncode:
Mijn mening is dat het naar 1025MB zeer rap gegaan is, dan naar 2050 ietsje trager en nu naar 2075 op zijn traagst.
Code: Selecteer alles
var CP = [
[ 1112331600000, 1025 ],
[ 1112439600000, 2050 ],
[ 1113062400000, 2075 ]
];
Mijn mening is dat het naar 1025MB zeer rap gegaan is, dan naar 2050 ietsje trager en nu naar 2075 op zijn traagst.
blabla
Shnoob schreef:Hotmail sux anyway
Met 250meg storage vind ik er toch ni veel op aan te merken...
Tis mss minder dan Gmail, ma 4 real, wie heeft 1gig aan email
Het kost trouwens evenveel, en iemand met ook maar een beetje common
sense weet wel beter dan te gaan klagen op GRATIS diensten...
- Mr.V
- Plus Member
- Contacteer:
Hm, ik vind Gmail toch sneller en overzichtelijker dan hotmail eigenlijk.
En ik gebruik die 1 GB (nu 2 GB) ruimte wel, ook al zit ik nog eens niet aan een halve GB.
Alle mails met filmpjes, foto's, powerpoints enz... laat ik nu gewoon online staan. Met hotmail moest ik die allemaal op mijn PC opslaan. Da's voor mij toch een heel verschil.
Ik ben in ieder geval volledig overschakeld van hotmail naar gmail.
('t is fijn om 2GB "ademruimte" te hebben!)
edit: EN, en, en: op hotmail krijg ik nog altijd dagelijks spam door, op gmail: 0 spam, compleet niks.
En ik gebruik die 1 GB (nu 2 GB) ruimte wel, ook al zit ik nog eens niet aan een halve GB.
Alle mails met filmpjes, foto's, powerpoints enz... laat ik nu gewoon online staan. Met hotmail moest ik die allemaal op mijn PC opslaan. Da's voor mij toch een heel verschil.
Ik ben in ieder geval volledig overschakeld van hotmail naar gmail.
('t is fijn om 2GB "ademruimte" te hebben!)
edit: EN, en, en: op hotmail krijg ik nog altijd dagelijks spam door, op gmail: 0 spam, compleet niks.
Sub Zero schreef:Misschien ook direct een FTP-account om je bestanden te uploaden? En terwijl we dan toch bezig zijn, een eigen domeinnaam en webspace zodat je op die manier je bestanden kunt aanbieden aan anderen
2gig gratis webspace zou ik idd de moeite vinde...
Kheb Skynet Go, dus "bestanden delen" zou der ni inzitte...
Laatst gewijzigd door satori 03 apr 2005, 21:50, in totaal 1 gewijzigd.
Sub Zero schreef:We zullen maar denken dat dat FXP'en van bestanden over legale bestanden gaat he
Absoluut! Copyright schenden is foei!
Dju, dat ze mij dat niet eerder gezegd hebben, en ik die dacht mijn 100 gig muziek legaal was !!!!
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Zerror schreef:GMail Drive shell extension
Shell account != shell extension
Maar toch bedankt, tis een handig proggie
Np,
ikzelf gebruik het niet echt meer. Maar meestal gebruik ik Gmail wel als handige 'ftp' dump. Ik moet soms documenten van het school-thuis, thuis-school krijgen. Via Gmail maak ik dan gewoon een bericht aan waar ik de bestanden aan toevoeg en sla dit bericht op als Concept (/ Draft).
Handig is als ik dan na een maand ofzo iets niet meteen vind, ik via de handige zoek functie in Gmail, dat bericht snel kan terugvinden.
ikzelf gebruik het niet echt meer. Maar meestal gebruik ik Gmail wel als handige 'ftp' dump. Ik moet soms documenten van het school-thuis, thuis-school krijgen. Via Gmail maak ik dan gewoon een bericht aan waar ik de bestanden aan toevoeg en sla dit bericht op als Concept (/ Draft).
Handig is als ik dan na een maand ofzo iets niet meteen vind, ik via de handige zoek functie in Gmail, dat bericht snel kan terugvinden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ge kunt toch maar max. bestanden van 50Mb uploaden op gmail?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)