telenet internet reeds plat van deze middag
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
telenet en orange internet reeds plat van deze middag in regio Tielt, gebeld naar Orange.. daarweten ze weer natuurlijk van niks en moet ik zgz thuis zijn voor een modemtest om mn lampjes te controleren..bij telenet direct een boodschap dat het nog wel 3 uur zal duren die panne... enfin we
zijn er weer goe lmeer, constant meerbetalen onder mom van de grote netwerf maar ligt alsmaar meer uit ipv te verbeteren...
en nooit compensatie....
zijn er weer goe lmeer, constant meerbetalen onder mom van de grote netwerf maar ligt alsmaar meer uit ipv te verbeteren...
en nooit compensatie....
Laatst gewijzigd door laroyj 28 maa 2017, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
32 uren zijn er 3 geworden,en hij kan nog verder met edpnet.Kenniey schreef:Als het zolang duurt zal er mogelijk schade aan de glasvezel zijn...
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
32 u was idd tikfoutje, en kan niet verder met edpnet want die dient enkel voor upload shoutcast en icecastservers..
rest is verdeeld over orange en telenet..
rest is verdeeld over orange en telenet..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Zondagavond in Brugge centrum ook meerdere uren platgelegen... Precies niet zo stabiel meer nadat ze zijn gepasseerd voor "de grote netwerf", want het ligt er sindsdien wel geregeld eens enkele uren uit...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Twee (drie) providers hebben en je configuratie is niet voorzien op failover
Nu is het misschien niet leuk... maar als je SLA's wil moet je er ook voor betalen zou ik zeggen.
Trouwens dit is niet noodzakelijk de schuld van TN... misschien heeft een aannemer inderdaad ergens een fiber over getrokken ?

Nu is het misschien niet leuk... maar als je SLA's wil moet je er ook voor betalen zou ik zeggen.
Trouwens dit is niet noodzakelijk de schuld van TN... misschien heeft een aannemer inderdaad ergens een fiber over getrokken ?
Dan zal jij er geen last van gehad hebben als niet Telenet klant zo te lezen aan je onderschrift.Roygenz schreef:Zondagavond in Brugge centrum ook meerdere uren platgelegen... Precies niet zo stabiel meer nadat ze zijn gepasseerd voor "de grote netwerf", want het ligt er sindsdien wel geregeld eens enkele uren uit...
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Nee, gelukkig een rotsstabiele EDPnet VDSL bij mij thuis
Op het werk wel alles down... En ja, daar is dat ook op een zondagavond een probleem.

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
configuratie niet voorzien voor failover... hmm in het verleden al vanalles en nog wat geprobeerd, maar het nooit deftig werkend gekregen, destijds hebben de mensen van wireless belgie ook die routerboards geprogrammeerd met telenet en proximus als failover, het heeft nooit goed gewerkt,
er hangen 10-tallen servers en installaties aan,.. ook loadbalancing nooit goed gekregen, zelfs diverse scripjes die ik online kon vinden geprobeerd...
probleem is ook een beetje dat iedere provider zn eigen range gebruikt, vertaal dat dan maar eens naar alle aparaten incl portforwarding...
---> dus gewoon verschillende netwerken geplaatst, en i 99% van de gevallen gaat het goed, bij langdurige stilstanden kan ik nog steeds fysich de kabels van de modems op de andere wanpoorten verbinden.. eenvoudigste zou een soort multi wanswitch zijn met loadbalancing/failover
wanneer iemand hier een scriptje kan schrijven voor een routerboard voor 3 binnenkomende internetproviders, mogen er ook 4 of 5 zijn en ik alles kan op alle apparatuur zetten, stuur maar door...
oef werkt terug, maar de laatste tijd veel problemen met breedband kabel internet...
er hangen 10-tallen servers en installaties aan,.. ook loadbalancing nooit goed gekregen, zelfs diverse scripjes die ik online kon vinden geprobeerd...
probleem is ook een beetje dat iedere provider zn eigen range gebruikt, vertaal dat dan maar eens naar alle aparaten incl portforwarding...
---> dus gewoon verschillende netwerken geplaatst, en i 99% van de gevallen gaat het goed, bij langdurige stilstanden kan ik nog steeds fysich de kabels van de modems op de andere wanpoorten verbinden.. eenvoudigste zou een soort multi wanswitch zijn met loadbalancing/failover
wanneer iemand hier een scriptje kan schrijven voor een routerboard voor 3 binnenkomende internetproviders, mogen er ook 4 of 5 zijn en ik alles kan op alle apparatuur zetten, stuur maar door...
oef werkt terug, maar de laatste tijd veel problemen met breedband kabel internet...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Telenet Corporate Fibernet 240/40 met 30/6 VDSL2 backup al overwogen? Kost wel wat centjes(€280 - services + €25 - router) uiteraard en wellicht niet voor particulieren... Maar wel échte failover met behoud van je 8 vaste IP-adressen...
-
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
das gene backup hé, als de backbone van telenet plat gaat dan ligt alles plat...
backup is voor mij 2 providers met verschillende toegang tot het internet...
en liefst 1 toegang via koper/coax , en backup via 4g/3g
b.
backup is voor mij 2 providers met verschillende toegang tot het internet...
en liefst 1 toegang via koper/coax , en backup via 4g/3g
b.
@benbits jou uitleg klopt niet
Supersnel internet dat nooit uitvalt dankzij een VDSL back-up?
Corporate Telenet 240/40 binnenkort 500/50
Ultrazeker met VDSL-backuplijn
•Tweede krachtige lijn inbegrepen, voor maximale bedrijfszekerheid
•Automatische overschakeling naar VDSL back-uplijn in geval van problemen
•Back-uplijn met hoge snelheden tot 30 Mbps (down) en 6 Mbps (up)
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... lsrc=aw.ds
Supersnel internet dat nooit uitvalt dankzij een VDSL back-up?
Corporate Telenet 240/40 binnenkort 500/50
Ultrazeker met VDSL-backuplijn
•Tweede krachtige lijn inbegrepen, voor maximale bedrijfszekerheid
•Automatische overschakeling naar VDSL back-uplijn in geval van problemen
•Back-uplijn met hoge snelheden tot 30 Mbps (down) en 6 Mbps (up)
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... lsrc=aw.ds
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Naar waar denkt ge dat de routering van beide data heen gaat...naar telenet , als daar iets gebeurd werkt er niks 0,0, zowel niet over coax en koper.
Proximus stuurt de data gewoon door naar telenet...
coax en koper liggen meestal in de zelfde wachtbuis of toch naast elkaar, één graafmachientje, beide kabels stuks...en nu? zit ge daar mee supersnelle backup...
Enfin, iedereen doet ermee wat hem denkt dat het beste is, maar ge moet altijd naar de achterliggende techniek kijken...en altijd denken in " worst case scenario "
b.
Proximus stuurt de data gewoon door naar telenet...
coax en koper liggen meestal in de zelfde wachtbuis of toch naast elkaar, één graafmachientje, beide kabels stuks...en nu? zit ge daar mee supersnelle backup...
Enfin, iedereen doet ermee wat hem denkt dat het beste is, maar ge moet altijd naar de achterliggende techniek kijken...en altijd denken in " worst case scenario "
b.
Laatst gewijzigd door Benbits 28 maa 2017, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
Kan je ook zeggen van jou lijn en je graafmachientje.Dan zit je daar met je glasvezel.Benbits schreef: coax en koper liggen meestal in de zelfde wachtbuis of toch naast elkaar, één graafmachientje, beide kabels stuks...en nu? zit ge daar mee supersnelle backup...
b.
Als Telenet er uit valt wordt vdsl2 lijn automatis ingeschakeld,en NIET wat jij denkt.
Ik ga hier antwoorden op plat gaan,als proximus plat gaat zit jij ook zonder internet.
Wat Telenet betreft weet je het gewoon niet,al ben je er dagelijks mee bezig.
Laatst gewijzigd door bolo28 28 maa 2017, 17:39, in totaal 3 gewijzigd.
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Ja, da klopt wat gij zegt, maar pakt dat telenet plat ga in Mechelen, volledig, dan werkt uwe backup niet, beide data komen samen in Mechelen bij Telenet...
en ga er maar vanuit da ik het weet....
ben er dagelijks mee bezig...
en ga er maar vanuit da ik het weet....

-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Een aannemer die kabel overtrekt, zatlap die een node omver rijdt, tractor die kabel (luchtnet) kapot trekt... het komt zeer vaak voor en de mensen verwachten dat Telenet dan compensaties gaat geven...
Just FYI, in het contract met telenet staat dat er storingen kunnen zijn en dat ze hier geen compensaties voor geven (Algemene pannes welteverstaan).
Nu, Telenet valt nog reuze mee met storingen, ze lossen ze redelijk snel op. In Nederland hebt ge al grotere problemen aangezien daar meestal hele provincies platliggen of een hele dag zonder internet zitten.
Just FYI, in het contract met telenet staat dat er storingen kunnen zijn en dat ze hier geen compensaties voor geven (Algemene pannes welteverstaan).
Nu, Telenet valt nog reuze mee met storingen, ze lossen ze redelijk snel op. In Nederland hebt ge al grotere problemen aangezien daar meestal hele provincies platliggen of een hele dag zonder internet zitten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
feit is wel dat je als klant de laatste tijd nooit compensaties krijgt, zelfs geen teruggave voor de periode dat je het systeem niet kon gebruiken, maar betaal je een dag te laat, ook al kon je er niet aan doen wegens sluiting banken wegens verlengde weekends bvb in de maand mei of november met verschillende feestdagen, dan hebben ze er geen oren naar, en mag je wel extra betalen, zelfs als ze je meerdere dagen zonder telefoon, internet en tv zetten geen compensatie......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
PHENOM vergeet stroompannes van de leverancier (Eandis of Infrax). Eandis zie ik ook meer en meer hier en daar de stroom onderbreken. De afgelopen maand 3x hier in de buurt. Als daardoor dan een node of versterker zonder stroom valt heb je 't ook vlaggen. Aangezien je dan zelf soms wel nog stroom hebt, denk je er niet aan dat Telenet of Orange er uit liggen omwille van een stroomonderbreking.
Ik denk dat het niet makkelijk is om daarvoor compensaties toe te kennen, want hoe bereken je dat?
Stel dat je 100 euro per maand betaalt en het internet ligt er 3u uit.
100 euro / 30 dagen / 24 uur * 3 uur = 0,42 EUR. Katsjing! Kassa kassa... !?
Moet je dan voor 42 cent een gans proces in werking zetten? Als je dit manueel moet gaan compenseren zal het meer geld kosten aan personeel dan aan de compensatie zelf.
En is het niet zo dat professionelen eigenlijk meer schade ondervinden door die onderbreking. Met welke factor ga je die 42 cent vermenigvuldigen? Een bedrijf waar er 100 mensen 3u lang werkloos zitten te solitairen of koffiekletsen zal meer verlies maken dan een zelfstandige die zijn mails niet kan checken.
En dan kan je nog de discussie aangaan dat die KMO eigenlijk geen problemen had gehad als hij een backup had voorzien...
Ik denk dat het niet makkelijk is om daarvoor compensaties toe te kennen, want hoe bereken je dat?
Stel dat je 100 euro per maand betaalt en het internet ligt er 3u uit.
100 euro / 30 dagen / 24 uur * 3 uur = 0,42 EUR. Katsjing! Kassa kassa... !?
Moet je dan voor 42 cent een gans proces in werking zetten? Als je dit manueel moet gaan compenseren zal het meer geld kosten aan personeel dan aan de compensatie zelf.
En is het niet zo dat professionelen eigenlijk meer schade ondervinden door die onderbreking. Met welke factor ga je die 42 cent vermenigvuldigen? Een bedrijf waar er 100 mensen 3u lang werkloos zitten te solitairen of koffiekletsen zal meer verlies maken dan een zelfstandige die zijn mails niet kan checken.
En dan kan je nog de discussie aangaan dat die KMO eigenlijk geen problemen had gehad als hij een backup had voorzien...
Als klant dien je op tijd te betalen,met of zonder feestdagen,je wilt je salares toch ook op de vaste tijden.laroyj schreef:feit is wel dat je als klant de laatste tijd nooit compensaties krijgt, zelfs geen teruggave voor de periode dat je het systeem niet kon gebruiken, maar betaal je een dag te laat, ook al kon je er niet aan doen wegens sluiting banken wegens verlengde weekends bvb in de maand mei of november met verschillende feestdagen, dan hebben ze er geen oren naar, en mag je wel extra betalen, zelfs als ze je meerdere dagen zonder telefoon, internet en tv zetten geen compensatie......
Ik betaal via overschrijveng ruim 10 dagen voor de verval datum,mooi op tijd,(verwerking duurt 5 werkdagen)betalen moet je toch.
Meerdere dagen zonder tv internet en telefonie,is 'n zeer zeldzaam verschijnsel,of beschik jij over meerdere gegevens hier over.

Ik moet het nog voor het eerst meemaken 1 volle dag(24 uren) zonder de drie
Laatst gewijzigd door bolo28 29 maa 2017, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
bij werken voor de grote netwerf zaten wij een week zonder , van ma-vrijdag, 3 dagen 24/24 en dan nog 2 dagen 8-18u...
geen compensatie.. zelfs van de ombudsdienst telecom moesten ze minstens het abonnementsgeld terug betalen, zelfs dat weigerden ze....
en toen hebben ze ook op hun donder gekregen dat ze zich niet moesten wegsteken achter de kleine lettertjes dat ze niet moesten compenseren voor verbeteringswerken, ze verhogen immers onder datzelfde reden om de haverklap hun tarieven, en het is maar normaal dat ze hun netwerk onderhouden en upgraden.. in andere regeltjes staat ook dat ze een continuiteit moeten voorzien dat wil zeggen een storingsvrij internet 24/24 7/7 , daar betaald de klant voor, de klant betaald niet om maar enkele uren per dag internet te hebben, dan kan hij prepay mobiel internet gaan kopen...
bij sommige krijg je uw rekening om binnen de 2 weken te betalen, als die rekening dan 7 dagen onderweg is moet ge ze al direct betalen om nie te laat te zijn... wanneer ik een brief verzend is hij maximaal 2 dagen onderweg, wanneer ik een betaling uitvoer, zelfs naar het buitenland, max 12u ,( met uitzondering van het weekend want in belgie geen bankverkeer in weekend en op feestdagen, vraag me trouwens af of dat in het buitenland ook zo is) begrijp niet dat dat bij hun dan allemaal langer duurt,(ja ze groeperen alles, en verwerken moedwillig alles later om extra kosten te kunnen aanrekenenen) ik ga niet voor elke leverancier dag op dag betalen, wij betalen 3 keer in de maand..
Gezien de vele drop-outs van de telenet infrastructuur voel ik me zeker niet verplicht een factuur direct te betalen bij ontvangst, mag ik wachten tot daags voor de vervaldag, maar zelfs al is de betaling geboekt toch durven ze achteraf nog kosten aanrekenen, het zijn hun die een ander systeem gebruiken om kosten te besparen, voor mij geldt de datum die op mijn uittreksel staat...
geen compensatie.. zelfs van de ombudsdienst telecom moesten ze minstens het abonnementsgeld terug betalen, zelfs dat weigerden ze....
en toen hebben ze ook op hun donder gekregen dat ze zich niet moesten wegsteken achter de kleine lettertjes dat ze niet moesten compenseren voor verbeteringswerken, ze verhogen immers onder datzelfde reden om de haverklap hun tarieven, en het is maar normaal dat ze hun netwerk onderhouden en upgraden.. in andere regeltjes staat ook dat ze een continuiteit moeten voorzien dat wil zeggen een storingsvrij internet 24/24 7/7 , daar betaald de klant voor, de klant betaald niet om maar enkele uren per dag internet te hebben, dan kan hij prepay mobiel internet gaan kopen...
bij sommige krijg je uw rekening om binnen de 2 weken te betalen, als die rekening dan 7 dagen onderweg is moet ge ze al direct betalen om nie te laat te zijn... wanneer ik een brief verzend is hij maximaal 2 dagen onderweg, wanneer ik een betaling uitvoer, zelfs naar het buitenland, max 12u ,( met uitzondering van het weekend want in belgie geen bankverkeer in weekend en op feestdagen, vraag me trouwens af of dat in het buitenland ook zo is) begrijp niet dat dat bij hun dan allemaal langer duurt,(ja ze groeperen alles, en verwerken moedwillig alles later om extra kosten te kunnen aanrekenenen) ik ga niet voor elke leverancier dag op dag betalen, wij betalen 3 keer in de maand..
Gezien de vele drop-outs van de telenet infrastructuur voel ik me zeker niet verplicht een factuur direct te betalen bij ontvangst, mag ik wachten tot daags voor de vervaldag, maar zelfs al is de betaling geboekt toch durven ze achteraf nog kosten aanrekenen, het zijn hun die een ander systeem gebruiken om kosten te besparen, voor mij geldt de datum die op mijn uittreksel staat...
Laatst gewijzigd door laroyj 29 maa 2017, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
xayana schreef:PHENOM vergeet stroompannes van de leverancier (Eandis of Infrax). Eandis zie ik ook meer en meer hier en daar de stroom onderbreken. De afgelopen maand 3x hier in de buurt. Als daardoor dan een node of versterker zonder stroom valt heb je 't ook vlaggen. Aangezien je dan zelf soms wel nog stroom hebt, denk je er niet aan dat Telenet of Orange er uit liggen omwille van een stroomonderbreking.
Ik denk dat het niet makkelijk is om daarvoor compensaties toe te kennen, want hoe bereken je dat?
Stel dat je 100 euro per maand betaalt en het internet ligt er 3u uit.
100 euro / 30 dagen / 24 uur * 3 uur = 0,42 EUR. Katsjing! Kassa kassa... !?
Moet je dan voor 42 cent een gans proces in werking zetten? Als je dit manueel moet gaan compenseren zal het meer geld kosten aan personeel dan aan de compensatie zelf.
En is het niet zo dat professionelen eigenlijk meer schade ondervinden door die onderbreking. Met welke factor ga je die 42 cent vermenigvuldigen? Een bedrijf waar er 100 mensen 3u lang werkloos zitten te solitairen of koffiekletsen zal meer verlies maken dan een zelfstandige die zijn mails niet kan checken.
En dan kan je nog de discussie aangaan dat die KMO eigenlijk geen problemen had gehad als hij een backup had voorzien...
Stroompannes inderdaad vergeten.
Maar wat ik dus niet snap is dat mensen compensaties aan Telenet vragen terwijl de oorzaak totaal niet aan Telenet ligt. Dat Eandis of een andere stroomleverancier ervoor zorgt dat diensten niet werken staat volledig buiten Telenet (of eender welke andere provider) hun macht.
Dat is alsof ge bij de aannemer die uw huis vorig jaar gebouwd heeft voor een compensatie gaat vragen omdat een idioot op uw gevel is ingereden.
Daarnaast lost Telenet hun problemen nog redelijk snel op in vergelijking met vele andere providers (zowel binnen als buitenland).
Moet ik dat nu echt gelovenlaroyj schreef:bij werken voor de grote netwerf zaten wij een week zonder , van ma-vrijdag, 3 dagen 24/24 en dan nog 2 dagen 8-18u...
geen compensatie.. ...
Telenet gaat grote werken uitvoeren aan haar netwerk in Limburg. De werken passen in 'De Grote Netwerf' waarbij het bedrijf zijn netwerk een flinke snelheidsboost geeft. Intussen gingen in de Walputsteeg de eerste werken van start in Hasselt. Arbeiders van Infrax zullen de volgende weken verdere aanpassingen doorvoeren in de wijken rond de binnenstad. "We werken alleen in de werkweek en dan ook nog eens van 7.30 uur tot 18 uur. Er komen geen grote graafwerken aan te pas en we zullen klanten ruim op voorhand verwittigen", zegt Ann Caluwaerts van Telenet. Het hele netwerk in Limburg aanpassen, zal zeker een tweetal jaar duren. (DMH)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-hass ... -a2704241/
Laatst gewijzigd door bolo28 29 maa 2017, 12:49, in totaal 1 gewijzigd.
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, en als de server waar je naartoe wil surfen plat ligt sta je daar ook... je wil precies twee "internetten" voor het goed is.Benbits schreef:Ja, da klopt wat gij zegt, maar pakt dat telenet plat ga in Mechelen, volledig, dan werkt uwe backup niet, beide data komen samen in Mechelen bij Telenet...
Uiteindelijk ga je altijd een single point of failure hebben... en als dat al niet in je straat zelf ligt ben je al een hele stap vooruit (maar inderdaad het is niet perfect). Het probleem is als je het beter wil dan zit je met verschillende IP-ranges en moet je dit opnieuw gaan oplossen met elders een load-balancer/failover server te installeren... die inderdaad ook weer down kan gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
@bolo28, geloof me maar zeker, je zal een brief krijgen waar het netjes staat uitgelegd..
ze doen meerdere straten en wijken tergelijkertijd en sluiten gewoon alles af en gooien alles uit de straatkasten....
ik ging straalverbinding opzetten naar straat verder en daar bij kenis telenet aansluiten, nopes, ook daar afgesloten, heb mij daarvoor allen speciaal nog es een internet@home 4G voor een jaar mogen nemen om extra backup te hebben naast die vdsl2 voor die week..
dan moeten de telecom providers/operatoren hun schade dan maar weer op electrabel/aannemer gaan verhalen, dat is niet het probleem van de klant, de klant betaald voor zn internet en de internetprovider moet dan maar voorzien in een backupbatterij, doet hij dit niet, dan moet hij maar de gevolgen dragen van een stroompanne....
vandaar het begint bij onszelf al als klant , bij mij staat aan elke serverkast een ups, zelfs in mijn living naast de digibox, switch, vpn router, dvr recorder, bureel... geloof dat we er 14 hebben staan, om korte onderbrekingen op te vangen, om zo nodig zelfs een generator manueel te kunnen opstarten, maar dan moeten we wel aanwezig zijn...
ze doen meerdere straten en wijken tergelijkertijd en sluiten gewoon alles af en gooien alles uit de straatkasten....
ik ging straalverbinding opzetten naar straat verder en daar bij kenis telenet aansluiten, nopes, ook daar afgesloten, heb mij daarvoor allen speciaal nog es een internet@home 4G voor een jaar mogen nemen om extra backup te hebben naast die vdsl2 voor die week..
dan moeten de telecom providers/operatoren hun schade dan maar weer op electrabel/aannemer gaan verhalen, dat is niet het probleem van de klant, de klant betaald voor zn internet en de internetprovider moet dan maar voorzien in een backupbatterij, doet hij dit niet, dan moet hij maar de gevolgen dragen van een stroompanne....
vandaar het begint bij onszelf al als klant , bij mij staat aan elke serverkast een ups, zelfs in mijn living naast de digibox, switch, vpn router, dvr recorder, bureel... geloof dat we er 14 hebben staan, om korte onderbrekingen op te vangen, om zo nodig zelfs een generator manueel te kunnen opstarten, maar dan moeten we wel aanwezig zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Dan moet je dringend klacht neerlegen.Ook bij de ombudsmanlaroyj schreef:@bolo28, geloof me maar zeker, je zal een brief krijgen waar het netjes staat uitgelegd..
ze doen meerdere straten en wijken tergelijkertijd en sluiten gewoon alles af en gooien alles uit de straatkasten....
...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... etwerf-in/
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Als ge na 18u (Pakt 18u30) nog geen diensten hebt op de geplannde dagen dan moet ge gewoon naar de technische dienst bellen en dan kunnen ze eventueel nog een technieker langssturen (die mannen van de grote netwerf zijn dan nog altijd daar in de regio). Na 18u horen uw diensten (al dan niet beperkt) het gewoon te doen afaik.laroyj schreef:@bolo28, geloof me maar zeker, je zal een brief krijgen waar het netjes staat uitgelegd..
ze doen meerdere straten en wijken tergelijkertijd en sluiten gewoon alles af en gooien alles uit de straatkasten....
ik ging straalverbinding opzetten naar straat verder en daar bij kenis telenet aansluiten, nopes, ook daar afgesloten, heb mij daarvoor allen speciaal nog es een internet@home 4G voor een jaar mogen nemen om extra backup te hebben naast die vdsl2 voor die week..
dan moeten de telecom providers/operatoren hun schade dan maar weer op electrabel/aannemer gaan verhalen, dat is niet het probleem van de klant, de klant betaald voor zn internet en de internetprovider moet dan maar voorzien in een backupbatterij, doet hij dit niet, dan moet hij maar de gevolgen dragen van een stroompanne....
vandaar het begint bij onszelf al als klant , bij mij staat aan elke serverkast een ups, zelfs in mijn living naast de digibox, switch, vpn router, dvr recorder, bureel... geloof dat we er 14 hebben staan, om korte onderbrekingen op te vangen, om zo nodig zelfs een generator manueel te kunnen opstarten, maar dan moeten we wel aanwezig zijn...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
heb ik gedaan met ombudsman en al, trekken er zich niet van aan, heb ook mail naar ministerie gestuurd omdat ik het beu was, met alle correspondentie erbij van ombudsman, want dat is enkel een advies, en telenet legt dat gewoon naast zich neer... de tijd dat je nog een gratis maand internet of prime kreeg is sinds de overname van de Amerikanen verleden tijd....
Ik heb toen mijn whoppa opgezegd, enkel basic internet overgehouden, en overgestapt naar Orange breedband internet...
Het ministerie heeft mij toen geantwoord dat ze aan een wet werkten die een en ander ging aanpassen en dat de providers er zo gemakkelijk nie meer vanaf gingen komen of beboet zouden worden... maar we zijn straks een jaar verder en nog nie veel veranderd....
@ phenom
het staat duidelijk zo in de brief, de eesrte 3 dagen niks, op dag 4 en 5 vanaf 18u30 wel.. als er nie veel meer in de kast zit en de toevoercoax is afgekoppeld zalt nie gaan he, mss dat die werken in de ene straat al minder ingrijpend zijn dan andere bij ons was het in elk geval zo...
Ik heb toen mijn whoppa opgezegd, enkel basic internet overgehouden, en overgestapt naar Orange breedband internet...
Het ministerie heeft mij toen geantwoord dat ze aan een wet werkten die een en ander ging aanpassen en dat de providers er zo gemakkelijk nie meer vanaf gingen komen of beboet zouden worden... maar we zijn straks een jaar verder en nog nie veel veranderd....
@ phenom
het staat duidelijk zo in de brief, de eesrte 3 dagen niks, op dag 4 en 5 vanaf 18u30 wel.. als er nie veel meer in de kast zit en de toevoercoax is afgekoppeld zalt nie gaan he, mss dat die werken in de ene straat al minder ingrijpend zijn dan andere bij ons was het in elk geval zo...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Laroyj,
het staat duidelijk zo in de brief, de eesrte 3 dagen niks, op dag 4 en 5 vanaf 18u30 wel.. als er nie veel meer in de kast zit en de toevoercoax is afgekoppeld zalt nie gaan he, mss dat die werken in de ene straat al minder ingrijpend zijn dan andere bij ons was het in elk geval zo...[/quote]
Post hier eens 'n copy van die brief
het staat duidelijk zo in de brief, de eesrte 3 dagen niks, op dag 4 en 5 vanaf 18u30 wel.. als er nie veel meer in de kast zit en de toevoercoax is afgekoppeld zalt nie gaan he, mss dat die werken in de ene straat al minder ingrijpend zijn dan andere bij ons was het in elk geval zo...[/quote]
Post hier eens 'n copy van die brief
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Collega heeft twee weken geleden enkele uurtjes zonder internet gezeten en heeft 25 euro compensatie gekregen... je straffe verhalen kloppen dus duidelijk niet.laroyj schreef:de tijd dat je nog een gratis maand internet of prime kreeg is sinds de overname van de Amerikanen verleden tijd....
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb het brief/kaartje nie meer, is meer dan een jaar geleden...
mss zijn ze na mijn klachten bij de ombudsman en het ministerie toch op de vingers getikt en inschikkelijker geworden, ik heb gisteren gebeld en gezien er reeds een boodschap werd in gesproken, dat het probleem gekend was , heb ik ingehaakt...
mss zijn ze na mijn klachten bij de ombudsman en het ministerie toch op de vingers getikt en inschikkelijker geworden, ik heb gisteren gebeld en gezien er reeds een boodschap werd in gesproken, dat het probleem gekend was , heb ik ingehaakt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Op je aanrekeningen online kan je ook zien hoeveel dagen je niet online bent geweest,(volgens jou 3 dagen wegens werken grote netwerf)gaat 15 maand terug,buiten de maand die nu loopt.laroyj schreef:ik heb het brief/kaartje nie meer, is meer dan een jaar geleden...
...
Klik dan Telemeter bekijk verbruik details over 31 dagen.Daar moeten dan die 3 blanco dagen terug te vinden zijn.
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik kan hier max 3 maand terug gaan periode 17/01/17-16/02/17..
benieuwd hoe ik 15 maand ver geraak..

benieuwd hoe ik 15 maand ver geraak..

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Als ze jou 3 volledige werkdagen(72 uren) hebben afgesloten wegens grote netwerf moet dat op een van je laatste 15 aanrekeningen vermeld staan
Dat is buiten hun officiele procedure alle werkdagen tussen 7. 30 en 18 u
Dat is buiten hun officiele procedure alle werkdagen tussen 7. 30 en 18 u
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
zowiezo kan ik het niet meer traceren , gezien ik verwittigd was heb ik alle netwerken gedurende die week aangepast naar vdsl2 en 4G in backup..
ik ben pas in het weekend weer gaan omschakelen, had er op voorhand voor gereclameerd en de week nadien dan al mn klachten gedaan, die uiteindelijk op niks zijn uitgedraaid... nu ik heb toen mijn contract opgezegd en er enkel basic internet aan overgehouden, als back-up dan..
vandaar in mijn printscreen, het lage verbruik, er staan gewoon enkele raspberry-pi's op te draaien nu met enkele kleine projectjes...
ik ben pas in het weekend weer gaan omschakelen, had er op voorhand voor gereclameerd en de week nadien dan al mn klachten gedaan, die uiteindelijk op niks zijn uitgedraaid... nu ik heb toen mijn contract opgezegd en er enkel basic internet aan overgehouden, als back-up dan..
vandaar in mijn printscreen, het lage verbruik, er staan gewoon enkele raspberry-pi's op te draaien nu met enkele kleine projectjes...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Raar want in één van je eerste postings schrijf je dat je niet verder kon, geen failover hebt, ... en nu doe je alsof je er geen last van hebt gehad ?laroyj schreef:gezien ik verwittigd was heb ik alle netwerken gedurende die week aangepast naar vdsl2 en 4G in backup..
Ben je zeker dat je niet met spek aan het schieten bent

-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
we zijn offtopic aan het gaan.. mijn reply was een antwoord op een opmerking van een andere user ivm volledige uitval van de diensten gedurende de grote netwerf, omdat er dan 3 dagen geen diensten zouden geleverd worden, en 2 dagen met onderbrekingen, dat stond op het kaartje, gezien Telenet niet wilde in backup voorzien, door bvb de klanten die erom vroegen, tijdelijk gratis een 3G datastick in bruikleen te geven met onbeperkt internet voor de duur van de werken, moesten we zelf voor een oplossing zoeken...(dus heb ik toen vdsl2 voorzien en internet@home)
Deze posting ging over uitval telenet en orange gedurende meerdere uren, gezien het netwerk is opgesplitst dat elke provider op een deel van het netwerk zit omdat het kwasi onmogelijk is dat in verschillende ip-ranges op te lossen als failover, loadbalancing , portforwarding... bij het onverwacht uitvallen van 1 of meerdere providers. Zowel ikzelf als andere users worden nadat de grote netwerf is gepasseerd , geconfrontreerd met veel meer uitval en dropouts als voorheen, en dat niet tegenstaande de upgrade van hun netwerk, en het is er nog altijd niet sneller op geworden ook sindsdien, dat zou een gezamelijke uitrol worden....
De 200Mb download heb je ook bijna alleen maar enkel aan de modem, met een (gigabit) switch of router ertussen zakt het al snel naar 180 en minder wanneer er enkele toestellen zijn aangesloten... raar bij Orange heb je dat probleem niet, en is de snelheid ook veel stabieler...
Deze posting ging over uitval telenet en orange gedurende meerdere uren, gezien het netwerk is opgesplitst dat elke provider op een deel van het netwerk zit omdat het kwasi onmogelijk is dat in verschillende ip-ranges op te lossen als failover, loadbalancing , portforwarding... bij het onverwacht uitvallen van 1 of meerdere providers. Zowel ikzelf als andere users worden nadat de grote netwerf is gepasseerd , geconfrontreerd met veel meer uitval en dropouts als voorheen, en dat niet tegenstaande de upgrade van hun netwerk, en het is er nog altijd niet sneller op geworden ook sindsdien, dat zou een gezamelijke uitrol worden....
De 200Mb download heb je ook bijna alleen maar enkel aan de modem, met een (gigabit) switch of router ertussen zakt het al snel naar 180 en minder wanneer er enkele toestellen zijn aangesloten... raar bij Orange heb je dat probleem niet, en is de snelheid ook veel stabieler...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
200Mbps aan de modem is toch perfect.Wat jij er achter bij aansluit,sta jezelf voor in.Een router geeft altijd verlies,of dacht je dat elk toestel gelijktijdig 200Mbps krijgt.Dan wordt die 200Mbps verdeeld over je toestellenlaroyj schreef: De 200Mb download heb je ook bijna alleen maar enkel aan de modem, met een (gigabit) switch of router ertussen zakt het al snel naar 180 en minder wanneer er enkele toestellen zijn aangesloten... raar bij Orange heb je dat probleem niet, en is de snelheid ook veel stabieler...
Dat wil ik wel eens zien dat je dat probleeml bij Orange niet hebt
http://speedtest.telenet.be/?CMP=sre_%2 ... oCgDPw_wcB
Fiber200/30Mbps _ HGW 3.0
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
http://speedof.me/show.php?img=170331205318-7863.png
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... -fibernet/
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit kaartje zou ik dan toch wel eens graag zien... TN voorziet namelijk steeds dat tegen 18u het netwerk terug operationeel is. Als men echt drie dagen niets zou leveren zouden alle kranten vol staan volgens mij.laroyj schreef:omdat er dan 3 dagen geen diensten zouden geleverd worden, en 2 dagen met onderbrekingen, dat stond op het kaartje
Wat verwacht je nog allemaal voor een consumenten abonnement ? Wil je SLA's zal je meer moeten betalen.laroyj schreef:gezien Telenet niet wilde in backup voorzien, door bvb de klanten die erom vroegen
Dit lijkt mij wederom hoogst onwaarschijnlijk... maar hier moeten ze nog passeren.laroyj schreef:Zowel ikzelf als andere users worden nadat de grote netwerf is gepasseerd , geconfrontreerd met veel meer uitval en dropouts als voorheen, en dat niet tegenstaande de upgrade van hun netwerk
Je doet wel vrij bizarre uitspraken... een netwerk switch die 20 Mbps opvreet... dan zou ik toch maar dringend gaan klagen bij de leverancier van dat ding in plaats van bij TN ! En als je router niet in staat is van 200 Mbps te routen dan gooi je hem misschien eveneens best buiten en gebruik je gewoon die van TN (die het wel kan).laroyj schreef:De 200Mb download heb je ook bijna alleen maar enkel aan de modem, met een (gigabit) switch of router ertussen zakt het al snel naar 180 en minder wanneer er enkele toestellen zijn aangesloten.
Ik wil best geloven dat er op het TN netwerk ook wel eens problemen zijn (al heb ik op 15 jaar tijd nog maar één keer enkele uren zonder internet gezeten omdat er iemand tegen een kast was gereden), maar wat jij doet uitschijnen is volgens mij serieus overdreven (je noemt toch niet Murphy).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik maak gebruik van mikrotik/routerboard routers....
bij telenet heb/had ik gewoon direct aan de modem only 200Mb speed, na de Mikrotik zowiezo al minder, en afhankelijk van de belasting van het netwerk soms maar 140 Mb...
Nu Orange standaard op diezelfde router zit heb ik direct na hun modem/router 95 Mb DL maar ook na de MikroTik en ook o het even welk moment, dus nietegenstaande beide hetzelfde netwerk gebruiken, en dezelfde straatkasten, is de Routing van ORANGE veel stabieler...
Raar dat er op Allestoringen.be toch veel storingen staan van uitval telenet, dus ik ben zeker niet de enige...
Gezien ik na jaren verschillende providers terzelfdertijd te gebruiken toch moet vasstellen dat VDSL2 stabieler is, en minder uitvalt, en nts de lagere snelheden ik in de praktijk precies ervaar dat websites sneller openen etc, staat deze technologie op 1 voor mij, en ja met een SLA bij EDPNET..
Bij Telenet kunnen ze me niet veel meer garanderen met een Busineesabonement met SLA dan een gewoon residentieel abonnement, waarom zou ik er dan zo veel meer voor betalen, dus gewoon als backup een basic abonnement nu, en gezien Orange stabieler is, maar natuurlijkafhankelijk van Telenet, en wanneer dat uitligt, Orange ook natuurlijk, toch als 2de provider Orange...
bij telenet heb/had ik gewoon direct aan de modem only 200Mb speed, na de Mikrotik zowiezo al minder, en afhankelijk van de belasting van het netwerk soms maar 140 Mb...
Nu Orange standaard op diezelfde router zit heb ik direct na hun modem/router 95 Mb DL maar ook na de MikroTik en ook o het even welk moment, dus nietegenstaande beide hetzelfde netwerk gebruiken, en dezelfde straatkasten, is de Routing van ORANGE veel stabieler...
Raar dat er op Allestoringen.be toch veel storingen staan van uitval telenet, dus ik ben zeker niet de enige...
Gezien ik na jaren verschillende providers terzelfdertijd te gebruiken toch moet vasstellen dat VDSL2 stabieler is, en minder uitvalt, en nts de lagere snelheden ik in de praktijk precies ervaar dat websites sneller openen etc, staat deze technologie op 1 voor mij, en ja met een SLA bij EDPNET..
Bij Telenet kunnen ze me niet veel meer garanderen met een Busineesabonement met SLA dan een gewoon residentieel abonnement, waarom zou ik er dan zo veel meer voor betalen, dus gewoon als backup een basic abonnement nu, en gezien Orange stabieler is, maar natuurlijkafhankelijk van Telenet, en wanneer dat uitligt, Orange ook natuurlijk, toch als 2de provider Orange...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be