Ik heb begin maart bij afuture een bestelling geplaatst voor 178 euro en nu lees ik net op tweakers dat ze failliet zijn.
Dus zal ik wel naar mijn geld kunnen fluiten, want de bestelling is niet geleverd en zal ook wel niet zo zijn ?
Afuture.nl failliet
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
https://tweakers.net/reacties/bekijk/9770185/
https://tweakers.net/reacties/bekijk/9772349/Helaas sta je, vervelend genoeg, als trouwe klant die z'n zuur verdiende euro's heeft uitgegeven niet sterk.. Er wordt nou eenmaal met een volgorde aan schuldeisers gewerkt, de zogeheten rangorde van schuldeisers.
1. Preferente schuldeisers (UWV, Belastingdienst, Personeelsloon, huur/pandkosten etc. ontstaan na faillissement)
2. Schuldeisers met voorrecht; hieronder vallen onder andere de kosten voor het aanvragen van het faillissement, de zaakvervanging en vorderingen ontstaan uit kosten gemaakt tot behoud van een goed
3. Concurrente vorderingen; Schuldeisers met concurrente vorderingen hebben geen voorrang. Alleen als er geld over is, krijgen zij betaald. Hoeveel een concurrente schuldeiser krijgt, is afhankelijk van de hoogte van de vordering. Concurrente vorderingen zijn bijvoorbeeld facturen van leveranciers.
Ik weet overigens niet wat de exact volgorde is, maar als consument eindig je zeer waarschijnlijk op zo'n beetje de laatste plaats en kan je dus 99% zeker fluiten naar je centen.
Mocht je het bedrag met creditcard hebben betaald, dan kun je het bedrag op basis van aflevergarantie via de creditcardmaatschappij terugvorderen. Dit is voor mij de reden om eigenlijk alle reizen en aankopen boven de 100 euro met creditcard te betalen, zelfs als mij dat iets meer kost.
https://www.icscards.nl/ics/info/aflevergarantie
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Niet noodzakelijk. Je kan eventueel een charge back-procedure opstarten indien je betaald hebt met een Visa-kaart: https://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/00 ... tingen.htm
Wellicht bestaan er nog andere procedures, steek je licht eens op bij http://www.eccbelgie.be
Wellicht bestaan er nog andere procedures, steek je licht eens op bij http://www.eccbelgie.be
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
beetje vaag allemaal...
ik heb eind vorig jaar nog een bestelling geplaatst en was aan het kijken om er nog eentje te doen,
afuture zou je toch niet dadelijk hebben ingeschat als zijnde op de rand van faillisement.
toont aan hoe snel het allemaal kan gaan en hoe snel je geld kan kwijt zijn helaas.
(en het geeft idd alweer een reden te meer om te betalen met manieren waarop je geld kan terugvorderen)
ik heb eind vorig jaar nog een bestelling geplaatst en was aan het kijken om er nog eentje te doen,
afuture zou je toch niet dadelijk hebben ingeschat als zijnde op de rand van faillisement.
toont aan hoe snel het allemaal kan gaan en hoe snel je geld kan kwijt zijn helaas.
(en het geeft idd alweer een reden te meer om te betalen met manieren waarop je geld kan terugvorderen)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vallen faillissementen ook onder "betwistingen" ? Misschien als je een "Gold" kaart hebt... maar anders ?raf1 schreef:Niet noodzakelijk. Je kan eventueel een charge back-procedure opstarten indien je betaald hebt met een Visa-kaart: https://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/00 ... tingen.htm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Kan je met PayPal niet sowieso je geld terugvorderen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Absoluut wel! http://www.eccbelgie.be/themas/diensten ... f-fraude#4r2504 schreef:Vallen faillissementen ook onder "betwistingen" ? Misschien als je een "Gold" kaart hebt... maar anders ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Yup, een tiental jaar geleden heb ik via de verzekering van een simpel VISA kaart het bedrag van het aangekochte product kunnen terugclaimen. Betrof toen ook een faillissement in NL.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb een week of 2 geleden een bestelling geplaatst, het heeft lang geduurd maar ik heb deze maandag ontvangen.
Ik denk dat ik enorm veel geluk heb! Nu nog hopen dat er niets DOA is...
Ik denk dat ik enorm veel geluk heb! Nu nog hopen dat er niets DOA is...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Ooit meegemaakt met lampenwebshop (LS shops bv) ....bestelling van 150 euro's. Maand later falliet.
Gelukkig paypal, waarvan ik wist dat de kans er was dat ze terugbetalen (verschillende bestellingen van chinese webshops pandawill enz die nooit aankwamen hebben ze ook vergoed)
Sindsdien geef ik voorkeur aan paypal /mastercard... helaas vaker en vaker kosten aan verbonden (+3% bijv)
Afuture was een van mijn favo winkels scherpe prijzen, goed aanbod.
Spijtig
Gelukkig paypal, waarvan ik wist dat de kans er was dat ze terugbetalen (verschillende bestellingen van chinese webshops pandawill enz die nooit aankwamen hebben ze ook vergoed)
Sindsdien geef ik voorkeur aan paypal /mastercard... helaas vaker en vaker kosten aan verbonden (+3% bijv)
Afuture was een van mijn favo winkels scherpe prijzen, goed aanbod.
Spijtig
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Gisteren las ik op twitter dat azerty.nl zich wil bekommeren om aanspreekpunt te zijn voor klanten van afuture.nl voor garantiegevallen.MClaeys schreef:Dat is tegenwoordig in veel gevallen ook te regelen recht bij de fabrikant, dus daar zou ik nog niet om panikeren dan.bke schreef:Nu nog hopen dat er niets DOA is...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat klopt niet helemaal blijkbaar: https://azerty.nl/afuture
Ze gaan wel hun contacten bij leveranciers aanspreken en helpen in de afhandeling, maar garanderen niks. Enigszins logisch, toch knap van hen.
Ze gaan wel hun contacten bij leveranciers aanspreken en helpen in de afhandeling, maar garanderen niks. Enigszins logisch, toch knap van hen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is nobel maar smaakt toch ook en beetje naar lijkenpikkerij, niet ?
"We garanderen niets voor u maar kom toch mar via ons"...
J.
"We garanderen niets voor u maar kom toch mar via ons"...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik zeg nergens dat ze het gaan oplossen, ik zeg dat ze willen fungeren als aanspreekpunt.MClaeys schreef:Dat klopt niet helemaal blijkbaar
Ik zie hier geen lijkenpikkerij in. Ze zullen hier inderdaad hun imago mee willen verbeteren, maar daarnaast steken ze toch ook tijd in de miserie van een ander zonder daar schuld aan te hebben of winst van ontvangen hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
goh ja, de een zijn dood ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Mijn fout, te snel gelezen.cadsite schreef:Ik zeg nergens dat ze het gaan oplossen, ik zeg dat ze willen fungeren als aanspreekpunt.MClaeys schreef:Dat klopt niet helemaal blijkbaar