FlashBlue schreef:Hij lijkt me het lusterklem type....
Of de goedkoopste twist-on F connectors uit de eerste de beste DHZ, en direct op de buitenmantel gedraaid zodat er zeker geen contact is met de shielding...
Toch als zijn technische kennis van even hoog niveau is als zijn forum gedrag.
Hopelijk heb je het hier nu niet over mij? Dat ik een tijd niet gereageerd heb ligt gewoon aan het feit dat ik naast op internet zitten ook nog een leven heb, mocht je het alsnog over mij hebben. Ik respecteer ieders mening en ben zeer tevreden met de geboden info in ieder geval. Mocht bovenstaande opmerking toch over mij gaan, dan lijkt me dit toch laag bij de grond.
Ik ben reeds 25+ jaar bezig met computers en was al 'online' nog voor internet ontstond, dus weet ik maar al te goed wat het nut is van degelijk materiaal.
De coaxkabel waar ik het over heb is volgens mij een 5 à 6 jaar oud en loopt nu ook in één stuk van de Nui naar de digicorder. (Voordien naar de modem) Als ik de signaalsterkte bekijk via de digicorder krijg ik volgende specs:
S/N ratio: 42.5
BER: 0.0
Signaalkwaliteit: 100%
Signaalsterkte : 4.7 dBmV
Foutieve Pakketten: 0
Schets van de opbouw:
Kabel komt binnen in huis
rechtstreeks aangesloten op Nui.
2 slots: 1 naar tv boven (analoog), 1 naar achter
Achter werd die inderdaad gesplitst naar 1) TV en 2) Modem (=vroegere situatie)
Toch nog even iets wat me opviel:
Als ik de modem via UTP-kabel verbind, waar die staat waar TN hem wil, krijg ik een snelheid van 192 Mbps. (OOKLA speedtest.net)
Als ik echter wireless verbind, op ongeveer 1 - 1.5m van de modem, haal ik maximum 55 Mbps. (getest met 3 verschillende laptops, waaronder 2 recente i7-modellen) Als ik naar achter ga, haal ik maximum 30 Mbps.
Powerlines: Heb de connectie gemaakt met powerlines van Devolo (aanbevolen door TN) type dLAN 200 AVplus SE II
Ik krijg een gemiddelde snelheid van amper 38 Mbps. (waar ik vroeger zeker 60 Mbps haalde over een afstand die zelfs 2x zo groot was)
Ben ik nu zo verkeerd of is er iets niet helemaal pluis hier? Ik haalde hogere snelheden met de oude modem over een grotere afstand.